Apua!!! Ensimmäinen työpäivä päiväkodissa takana
Ja kutisen. Kutina alkoi jo ennen puoltapäivää työpäivän aikana - pakaroista. Pakaroiden ihoa alkoi yhtäkkiä kutittaa AIVAN TAJUTTOMASTI ja oli sitten pakko mennä vessaan raapimaan kun kutina oli täyisin sietämätön. Sieltä kutina on levinnyt päähän, kasvoihin ja selkään. Voiko kyse olla jostain syöpäläisistä kuten täistä????? Tosin, kävin aamulla pitkästä aikaa kuumassa suihkussa (koska kellarissa oli kylmä), mutta voivatko oireet kuivasta ihosta tulla näin nopeasti ja ennen kaikkea voimakkaasti?
Kommentit (45)
Kuulostaa allergiselta reagtiolta. Täit harvemmin norkoilee persposkissa. Syyhy aiheuttaa kutinaa, mutta ei se noin nopeasti aiheuta oireita. Tai sitten olet saanut sen jo aiemmin.
Rakennus on aivan uusi, joten tuntuu vaikealta uskoa että kyseessä olisi home. Olen jo mielessäni sulkenut täit yms. pois, koska olisin varmasti huomannut, jos jollain lapsella niitä olisi ollut. Eli kuuma suihkuko? Vai se, kun ulkoillessa hikosin hieman juuri selästä ja lantion alapuolelta...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mihin tuo kellari liittyi?
Ehkä se suihku on kellarissa.
Vierailija kirjoitti:
Mihin tuo kellari liittyi?
Jospa siellä sijatsee ap:n kotikolo. Kellarin uumenissa.
Kävitkö siis kuumassa suihkussa siksi, että kellarissa oli kylmä vai koska olit ulkoillut ja hikinen lenkin jälkeen?
Jos päiväkotirakennus on uusi, niin ehkä sai allergisen reaktion sieltä kellarista, jonka mainitsit? Kellarissa on usein hometta. Asutko sä jossain perunakellarissa siis?
No mutta miten nämä syyhypunkit ja luteet sinne perseelle olisivat päässeet. Minulla oli jalassa sukkahousut, pitkät suorat housut, kauluspaita housun sisässä ja jakkutakki.
Ap
oliko uudet housut paalla ilman etta pesit enne kayttoon ottoa? Mulla on tullut joskus pelkan pukukoppisovituksen jalkeen jarjeton kutina, housuissa sanottiin etta ne oli kasitelty jollain homeentorjunta-aineella :(.
Vierailija kirjoitti:
Kävitkö siis kuumassa suihkussa siksi, että kellarissa oli kylmä vai koska olit ulkoillut ja hikinen lenkin jälkeen?
Siis kävin aamulla kuumassa suihkussa, koska kellarissa oli niin kylmä, että hytisin. Lattialämmitys oli mennyt yöllä pois päältä. Kellarissa ei varmuudella ole hometta. Hikosin siis päivällä kun muilta tehtäviltäni avustin lastenhoitajia ulkoilussa.
N29 kirjoitti:
No mutta miten nämä syyhypunkit ja luteet sinne perseelle olisivat päässeet. Minulla oli jalassa sukkahousut, pitkät suorat housut, kauluspaita housun sisässä ja jakkutakki.
Ap
Miksi? Lämpöä yli 20
Sulla oli vaan kuuma. Ja syystä
Ehkä on käynyt niin, että mielikuvitus on tehnyt tepposet. Sulla on ehkä ollut jo valmiiksi päässä ajatus siitä, että päiväkodissa täit ja taudit leviää kuin kulovalkea? Sama reaktio tulee minullekin esim. metsässä. Päätä kutittaa kun epäilen siellä vipeltävän hirvikärpäsiä, vaikkei mitään löydy. Punkkialueella oleilun jälkeen jalkoja kutittaa, vaikkei punkkeja näy. Monesti kutina on kuviteltua, kun tiedostaa riskit. Päiväkoti on tunnetusti epidemiakeskus.
N29 kirjoitti:
Ap
No ainakin täällä etelässä on niin lämmin, että tuolla vaatetuksella olisin hikoillut niin runsaasti että olisin täynnä hiki-ihottumaa
Miten kellarin kylmyys liittyy kuumaan suihkuun? Oletko oleskellut koko yön jossain kylmässä kellarissa vai mitä ihmettä? Asutko kellarissa?
Olet allerginen työlle? Sitähän pk:ssa todella riittää.