YLE: Israel tuhoaa valtaamaansa aluetta Gazassa siten, etteivät palestiinalaiset voi palata
"Israel on rakentanut 42 kilometrin pituudelta maavallia hallitsemalleen alueelle Gazassa. Armeija perustelee sitä turvallisuudella."
"Lontoon yliopiston tutkija Eyal Weizman sanoo, että Israel rakentaa pysyvää puskurivyöhykettä, jota palestiinalaiset eivät voi asuttaa."
"Israel hallitsee 65 prosenttia Gazasta, vaikka aselepo edellytti vetäytymistä pidemmälle."
Kommentit (30)
Sitä saa mitä tilaa. Hamas halusi näin että katkeruus Israelia kohtaan kasvaa arabien joukossa..
Itse tuen Israelia, toivottavasti onnistuvat tuhoamaan Hamasin lopullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Israelin hyödyllinen i d i o o t ti :)
Jatkuvat ongelmat pysyvät mediassa ikuisesti, mutta monet ihmiset unohtavat rankatkin vääryydet kun aikaa kuluu tarpeeksi.
Kun Turkin valtio perustettiin niin maassa asui suuri kreikkalaisvähemmistö, suuri armenialaisvähemmistö ja kurdeilla oli oma kieli ja kulttuuri.
Suomestakin matkaa paljon ihmisiä lomalle Turkkiin ja enemmistö näistä osaa kertoa kuinka väärin Israel kohtelee palestiinalaisia. Samaan aikaan arvostelijat eivät välitä mitä Turkin vähemmistöille tapahtui, koska asia olisi ikävä ja Turkissa on mukavaa. Turkissa ei armenialaisia ja kreikkalaisia juurikaan enää ole ja kurdien kieli ja kulttuuri on vainottu ja kielletty. Harva muistaisi myöskään että Kiina miehitti Tiibetin ja kohtelee huonosti vähemmistöjään. Länsimaissa koetaan "valkoisen miehen tuskaa", joten turkkilaisten ja kiinalaisten tekemiset vähätellään whattabautismilla.
Jos Israel olisi tehnyt kreikkalaiset/armenialaiset Gazan ja Länsirannan palestiinalaisille, niin tämäkin vääryys olisi jo unohtumassa medioista. Israelissa (Gaza ja Länsiranta liitettynä) asuisi nykyään 95% juutalaisia ja pieni muu porukka maskottina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet yhtä tyhmä kuin Vittorio Arrigoni
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet yhtä tyhmä kuin Vittorio Arrigoni
Sanoo shitraelfani
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo jutkurotat käyttäytyvät pahemmin kuin n a t s i t
Älä hauku Jumalan valittua kansaa.
Tuo rottalauma on ajettu pois lähes 190 eri maasta historiansa aikana :) Mistäköhän johtuu moinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo jutkurotat käyttäytyvät pahemmin kuin n a t s i t
Tuo rottalauma on ajettu pois lähes 190 eri maasta historiansa aikana :) Mistäköhän johtuu moinen?
Koska se on Jumalan tahto. Ilman karkoitusta 190 maasta Israelia ei olisi koskaan syntynyt.
Hesekiel 36:24 "Minä otan teidät vieraiden kansojen keskeltä, minä kokoan teidät kaikista maista ja tuon teidät omaan maahanne."https://www.raamattu.fi/raamattu/KR92/EZK.36
Kylä nurin puskutraktoreilla ja rätti päät aavikolle.
Vierailija kirjoitti:
Netanjahu Haagiin.
Hamasterot myös.
Israel on Lähi Idän ainoa demokratia. Muut terroristeja.
PaleTerroristi joutuvat lähtemään iraniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsos Igor, Suomen valtiojohto ja enemmistö suomalaisista ovat selkeästi Israelin puolella, Israelin ystäviä. Ja palestiinalaisterro rismia vastaan. Hamas, Iran ja Venäjä ovat vihollisiamme. Koeta hyväksyä tämä fakta.
Vierailija kirjoitti:
Netanjahu Haagiin.
Valitettavasti mailman politiikassa johtajia ei juuri koskaan saada vastuuseen.
Sanoisin että Kiinan epäsuora Putinin tukeminen (Putinin aloittamansa sodan kuolleet miljoonissa) on suurempi rikos kuin Israelin hallinnon toimet (kymmeniä tuhansia kuolleita palestiinalaisia). Palestiinalaisalueiden miehityskin on vääryydessään vain samaa mitä on Kiinan harjoittama Tiibetin ja Etelä-Mongolian miehitys.
Hyväksyn että Israel laitettaisiin vastuuseen jatkuvista ihmisoikeusloukkauksista ja päälle pale-väen alueiden miehityksestä, jos Kiina laitettaisiin vastuuseen sen vastaavista, mutta kovemmista rikoksista.
Hyväksyisin että perustettaisiin oikeusvaltioiden oma yhdistyneet oikeusvaltiot. Tähän liittyvillä mailla olisi velvollisuus toimia oikeudenmukaisesti ja edistää sitä myös muissa maissa. Suomi voisi esimerkiksi joutua antamaan itsenäisyyden Affenanmaalaisille (jos väki siellä sitä vaatisi) ja voisi joutua tunnustamaan suuremmat oikeudet pohjoiselle (-sille?) ja itäiselle (-sille?) vähemmistöilleen. Järjestöön ei kelpuutettaisi Israelin, Turkin ja Kiinan kaltaisia maita, sillä nämä eivät mitenkään ole valmiita tunnustamaan ja korjaamaan tekemiään rikoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsos Igor, Suomen valtiojohto ja enemmistö suomalaisista ovat selkeästi Israelin puolella, Israelin ystäviä. Ja palestiinalaisterro rismia vastaan. Hamas, Iran ja Venäjä ovat vihollisiamme. Koeta hyväksyä tämä fakta.
Olen Israelin puolella periaatteella että viholliseni vihollinen on lähtökohtaisesti ystävä.
Israel on paska maa sillä se myötäilee Venäjää, toisaalta hyvä maa koska toimii Irania vastaan, lisäksi Israel vastustaa samaa uskontoa kuin minäkin. 2/3 täydellinen ystävä.
Pyhä Maa ja Valittu Kansa siellä laittaa parastaan.