Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** Viimeiset maaliskuiset - poks poks! **

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko jäin yksin odotukseni kanssa, vai enkö vaan löytänyt pinoa? Flunssa on iskenyt, joten ihan terävimmilläni en taida juuri nyt olla. Mikä ihme siinä on, että juuri viikoilla 40 ja 41 moni tuntuu sairastuvan vaikka koko raskausaika sitä ennen on mennyt ihan terveenä? Noh, en nyt vielä ole niin kipeä etten sängystä pääsisi, joten ei kai auta valittaa.

Täällä ei tämän kummoisempia. Jos pinoon ilmaantuu joku muukin, kirjoittelen lisää, mutta eihän sitä yksikseen viitsi höpistä... ;)

Suhni & Toukka (40+3)

Vierailija
2/37 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on aiak surkea. Tuntuu todella etten jaksa enää... Huomenna olisi neuvola niin pääsen valittamaan. Harmi vaan kun oma kätilö lomalla joudun jollekkin muulle...

Tympii kun maha on todella iso ettei oikein nuo äippävaatteetkaan enää istu mukavasti...ahdistavat jo mahasta....KAveri vaan kasvaa ja aksvaa eli taas saan pungertaa yli nelikiloisen maailmaan *huokaus*

Taas yksi päivä lisää odotusta. Minä en jotenkin usko että tää lähtis päivällä tulemaan. Siks aamut aina pahimpia kun iskee se masis ettei taaskaan tullut :( Voi nyyh! Miks tää viihtyy niin hyvin yksiössään!!?? Mä sanon kyllä vuokrasopimuksen irti jo! ;)

Anteeksi kun jokainen viestini taitaa olla vain ruikutusta :( Pitää mennä koluamaan kaapit jos jotain herkkua tähän oloon löytyisi. Ehkäpä ensi yönä pääsen hommiin jo....

Jarniina rv 41+1 (tai rv 42+1)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkarainen ja Nuppu reilu 1kk

Vierailija
4/37 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa täällä(kin) usko loppua kohta kesken ja välillä jo jopa unohdan olevani raskaana! Siis olo on fyysisesti todella hyvä, mutta en osaa enää odottaa lähtöä :p

Esikoinen syntyi spontaanisti 40+3, mutta kohta on menty jo viikko tuosta yli, eikä minkäänmaan merkkejä lähestyvästä synnytyksestä.

Samanlainen masis iskee aamuisin herätessä kuin jarniinalla, voimia sinne! Ja Suhnille myös :)

Onko teillä ollut vielä mitään puhetta yliaikakontrolleista?

listahiljainen ~t~ 41+2 (ääääääää!!!!!)

Vierailija
5/37 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulta kuulostaa JARNIINAN valitus vaatteista - en minäkään enää mihinkään mahdu ja ainakaan mikään ei näytä hyvältä! Tänään päätin jo ihan suosiolla olla pukematta ollenkaan, sairastellaan nyt sitten suosiolla aamutakissa... Säälittäväähän tämä on, mutta minkäs teet...

Minäkin ehdin jo huolehtimaan siitä vauvan kasvamisesta, mutta kätilötätini oli kyllä sitä mieltä että vaikka napanuoran virtaukset ym. oli vielä pari viikkoa sitten hyvät, niin että ne kuulemma siitä heikkenee la:n ohituksen jälkeen. Että ei kuulemma vauvakaan enää kasva niin nopeaan. Annan nyt itselleni uskotella näin, niin ei tarvitse turhaan sitä miettiä kun ei asialle kuitenkaan voi tehdä mitään.

TURNIPSI taas kyseli ya-kontrolleista, minulle sanottiin että perjantaina (kun rv 41+0) saan alkaa soittelemaan naikkarille. Siitä en sitten tiedä mitään koska ne siellä naikkarilla haluaisi minua nähdä...

Oma odotus alkaa sujua ihan omalla painollaan - välillä kyllä tympii kun sitä painoa on niin paljon... ;) Äitini on kuitenkin ihan hermona ja soittelee vähintään kerran päivässä - hän kun on täysin vakuuttunut että la on laskettu väärin, sillä meillä synnytään ajoissa... Tänään ei olekaan äidistä vielä kuulunut - alkaa jo vähän huolestuttaa mikä sitä vaivaa... ;)

Kiitos PIKKARAISELLE tsemppauksesta! Kyllä tämä kuulkaa sisaret vielä tästä - vieläpä ihan muutamien päivien sisään!

Suhni (jo hieman paremmalla huumorilla särkylääkkeen ansiosta)

Vierailija
6/37 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tuntuu alakulo uhkaavan jäljelle jääneitä? Ei ole ollut helpoin päivä itsellekään. Aamun pitkä kävelylenkki ja lumen kolaaminen eivät saaneet aikaiseksi väsymystä kummempaa. Ja tekemistä ei kerta kaikkiaan enää ole.

Yhtään supistusta en ole päivän mittaan havainnut ja yönkin nukuin kuin pikku possu, yhdellä heräämisellä (jonka sai aikaiseksi esikoinen). Onko muuten muiden vauvoilla sykkeet loppua kohden hidastuneet? Voisiko se johtua heikentyvästä istukasta? Meillä sykkeet on vaihdelleet aiemmin 120-140 välillä, nyt jopa lähellä 100:aa. Vaihteluja tulee kuitenkin runsaasti ja liikehdintää, joten lääkärin arvio on, että kaikki ok.

Mussa on varmaan jotain vikaa, kun ruokakaan ei enää maita. Eli alkaa ilot olla vähissä...Kirjastosta hain tänään ison kasan kirjoja, joten jospa sitten syventyisi niihin.

Se tässä pitkässä odotusajassa mättää eniten, että ihan kokonaan unohtaa jo vauvan. Ajatukset on vaan omassa olotilassa, vauvan tarvikkeet on laitettu valmiiksi kuukausi sitten ja ei oikein saa otetta koko asiasta. Ehkä sitä sitten innostuu...muutama kunnon kivulias supistus toisi kyllä tähän iltaan uutta otetta! Niitä meille kaikille toivon!!

Ja onko totta, että meitä on enää muutama hassu täällä jäljellä??? Kiitos Pikkarainen tsemppauksissa :)

Huplakupla 41 tasan

Vierailija
7/37 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsken tossa kurkistelin kovasti että eikö maaliskuisilla ole enää omaa pinoa perkule,mutta kun kävin sivuja uudelleen läpi niin löytyihän täältä muitakin.

Keskiviikkona on tosiaan taas neuvola johon EN haluaisi enää mennä..

Aamulla jo ajattelin että pääseekö sitä tänään jo hommiin kun sängystä noustessa reisiä pitkin valui jotain kirkasta,kyseessä taisi olla vain hurja määrä limaa kun mitään muuta ei tapahtunut.Sama kävi sitten päivällä kun olin ottanut tirsat miehen kanssa(joka lomailee nyt tämän kuun) :) taas housut kastui ja pelkkää kirkasta limaa oikein urakalla.Noh pitänee tässä katsoa mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään.Käytiin tänää 2kertaa kunnon lenkillä ja olen muutenkin nyt tässä kotona puuhastellut kaikkea..

Suppareilta ollaan säästytty,vaan niitä pikkusen kipeitä on ollut..olen myös huomannut sen että kun itsellä ei sf-mitta kutistu vaikka kaveri on jo kiinni niin samalla kun masua supistelee joudun hengittelemään oikein syvään..tuntuu että alkaa ahdistamaan oikein urakalla aika,saisi sf-mitta kutistua jos multa kysytään :P

Nii ja mitäs vielä..koira on sekasin kun lähistöllä on tytöillä juoksut,ei mukavaa.Onneksi mies saa viedä lenkillä koiraa,itse en jaksa mahan kanssa komentaa sitä urakalla kun toinen vaan etsii naapurin likkoja :D

Jaksamisia muille!!!!!!!!!

ps.täälä on myös havaittu tuota " masennusta" aamulla että eikö vieläkään?!?!?!?

Neiti1 rv 41 TASAN

Vierailija
8/37 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on happi vähissä ja olo surkea. Yö oli taas rauhaton (näin unta sudokujen ratkaisemisesta ja tupperware-astioista), ja heräsin lopulta käsittämättömän kipeään kurkkuun. Henki ei kulje, ja jouduin jo turvautumaan nasoliniin vaikkei sitä vissii kauhiasti saisi käyttääkään. Ei voi minkään, kuolisin varmaan sydänkohtaukseen ilman sitä kun huohottaisin täällä itseni läkähdyksiin...

Paineet alkavat kasautua: kävi ilmi että isäni on lähdössä viikon työmatkalle perjantaina, ja haluaisi siis tietenkin tavata ensimmäisen lapsenlapsensa ennen sitä. Yhtään ei kyllä ole sellainen olo... Veljeni taas on ilmoittanut peruvansa kaikki pääsiäisen menonsa voidakseen tulla katsomaan vauvaa. Noh, kai tämä siihen mennessä sentään saapuu..? Oma kunto ei ainakaan anna enää periksi yhdellekään ässälle, että paljoa ei ole tehtävissä ennen kuin flunssa helpottaa. Joku kehui että paastoaminen auttaisi käynnistämään synnytyksen - se sujuisi nyt kuin luonnostaan kun ei mikään maistukaan... Mutta milläs keuhkoilla sitä sitten ponnistaisi synnyttäessään?

Toukalla on aamuinen jumppahetki. Ainakin hänen mielialansa vaikuttaisi olevan vähän korkeammalla kuin mammansa... Taidankin tästä hilautua sohvalle katselemaan leffoja ja toivomaan ihmeparantumista...

Parempia oloja muille!

Suhni & Toukka (40+4)

Vierailija
9/37 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille vielä masunsa kanssa kärvistelijöille! Muistan esikoisen odotusajoilta, että tuskaa oli kun la ohitettu, eikä mitään tapahdu. Puhelimet soi kyllä ahkeraan ja sekin ärsytti. Meidän neiti siis syntyi rv. 41+1. Mutta muistakaa ei sinne masuun yksikään vauva ole vielä ikinä jäänyt!! :)

-Monkey ja Mosse 15pv-

Vierailija
10/37 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää murehtiko ellei oo mitään oireita, ei ollu mullakaan, aamulla alko vasta pienii suppereita tuntuu mitkä ei siis sattunu yhtään ja eilen siivosin lompakkoo niin oli onneksi kerrnkin kuitti tallessa, maksoin kaupassa ostokset 11.34 ja 12.00 meni vedet ja siinä välissä kerkes olee tosiaan vaan muutama kipee säännöllinen supistus jotka alko vasta kotiin tultua.

Ootte kuitenki aina vaan hetkeä lähempänä ku saatte vauvan syliin, onnea synnytykseen =)

Sera ja poitsu 6 päivää

Vierailija
11/37 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo muutossa ahertaminen auttanut asiaan et olis synnytys lähtenyt käyntiin : ( Viime yönä olin jo ihan varma että nyt päästään asiaan kun heräsin housut märkinä ja puol tuntia siitä alkoi pienet supistukset mutta kun Jorviin aamulla mentiin niin totesivat et oli ollut vetistä valkovuotoa,tekivät lapsivesi testin ja kotiin vaan takas odottamaan mut kuulemma lupaavia oireita kun multa tuli jotain vaaleapunaista vuotoa...Voitte vaan uskoa kuin paljon mua otti päähän...varsinkin kun supistuksetkin loppui...

Itse ei jaksa enää olla positiivinen vaikka muut yrittää et kyllä se sieltä tulee...

Torstaina sitten taas neuvolaan ihmettelemään...

Niin muutto on tosiaan takana ja kämppä alkaa näyttää muulta kuin sekasortoiselta vaikka vielä on hommia...

Tsemppiä kaikkille odottajille!!

Lautasalo rv 40+5 ja Emppu

Vierailija
12/37 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan liikaa tullut sudokuja värkättyä aikansa kuluksi, kun niistä täälläkin unta nähdään. Ja viime yönä näin pitkästä aikaa unta vauvastakin! Oli syntynyt, mutta niin iso, että kaikki mun ostamat sievät vaatteet oli liian pieniä :( Toivottavasti ei mikään enneuni!

Meillä yliaikakontrolli rv 41+5, eli lauantaina olisi sairaalaan meno. Itse ei tarvitse soitella, ymmärsin että sinne vaan paukastaan klo 9 aamulla ja aletaan synnyttää. Siis neuvolan täti sanoi, että harvoin laitetaan enää kotiin odottamaan kun tullaan näin " pitkästä matkasta" (sairaalaan huimat 55 km...). No muahan se ei haittaisi.

Miten kaikki jutut synnytyksen käynnistämisestä mitä oon netistä löytänyt on jotain kauheita pelottelutarinoita? Koskee kovemmin ja kestää kauemmin. Sitten taas kun oon löytänyt pari ihmistä, joille käynnistys on tehty, niin heidän mielestään se ei ollut sen kummempaa.

Isyysloma-asioita ollaan vielä viime hetkillä Kelasta kyselty. Ukon työpaikalla on luvattu, että saa jäädä heti synnytyksestä ja olivat tietysti odottaneet, että tässä vaiheessa olisi jo palailemassa 2 viikon vapailta... Meidän neitipä päätti toisin!

Jaksamista kaikille

Neena ja pimatsu 41+1

Vierailija
13/37 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla oli t-a-a-s neuvola ja sain " luvan" soitella Kättärille kontrolliaikaa, kun maagiset 10pvää ollaan yliajalla. Noh, onneksi soitin heti, puhelimeen vastannut kätilö kauhistui _miksen jo ole siellä_! Siis olisi aiemmin pitänyt varata aika... Onneksi asia järjestyi ja sain lääkäriajan tunnin varoituksella.

Vauvalla oli kaikki hyvin, kokoarvio oli passeli, ja mikä parasta, kohdunsuu oli jo 4cm auki! (Saman eteen kärvistelin viimeksi -spontaanissa synnytyksessä- puoli päivää oksennellen ja kivusta kankeana...)

Perjantaina siis puhkaistaan kalvot jos ennen ei suppareita kuulu :)

*Taas uskoa matkassa* ~t~ 41+3

Vierailija
14/37 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänäänkään....Blaah! Kiva, että en IHAN ainoa ole jäljellä.

Neena mietti käynnistystä. Mulla edellinen synnytys käynnistettiin rv 38 ja kaikki kävi oikein hyvin ja sutjakasti. Synnytyksen kesto 6h 20 minuuttia, vaikka ennen käynnistystä paikat tiiviisti kiinni. Sitä en tiedä, että oliko rajumpi kuin luonnollinen startti....sellaista kun en ole kokenut ( ja koenkohan nytkään?). Oli muutenkin luottavainen ja hyvä olo, kun koko ajan sai olla sairaalassa, eikä tarvinnut kotona jännittää oikeaa lähtöhetkeä jne.

Huomenna olisi sitten yliaikakontrolli, myös keskussairaalassa tunnin ajomatkan päässä. Täällä ei kyllä anneta säälipisteitä pitkästä ajomatkasta, joten kyllä on ihme, jos suostuvat käynnistämään.

Nyt lähden loskaan tarpomaan, jospa kunnon reipas kävelylenkki saisi jotakin tuntemuksia heräämään....välillä toimii, välillä ei. Sen olen huomannut, että väsyneenä alkaa herkemmin supistella. Jospa valvoisin siis seuraavan yön? heh...ja sitten ei jaksaisi ponnistella todellakaan.

HuplaKupla 41+1 (auts....)

Vierailija
15/37 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivät senkun vilisevät silmissä ja huominen neuvola on edessä ihan selvästi,mitään oireita ei oikeastaan ole ollut.Limakin on vain kirkasta eikä tulpasta tietoakaan..

Huomasin että muutamalla muulla taitaa olla päivälleen sama kohta menossa kun itselläni,eli ihan mukavaa ettän on näitä päivälleen olevia kohtalon tovereita.

Tosiaan viime neuvola kerralla sanottiin että sitte lauantaina on yliaika kontrolli,meillä matkaa sairaalaan on noin 12km ja sinne ajaa hujauksessa.

Kovasti olen ulkoillut mutta jotenkin kotitöiden parissa en oikein tahdo enää viihtyä,pinna taitaa välillä olla todella kireällä ainakin täälä suunnalla..onko muilla ollut mitään havaintoa??

Just tossa laitoin pitsa pohjan turpoamaan ja kohta siirrynkin sen pariin puuhastelemaan..mies painui salille ja koira nukkuu tuolissaan.Jos vaikka tänään katsois salkkarit...viime kerrasta onkin jo aikalailla 2viikkoa :D

Tsemppiä meille!!!!!! :)

Neiti1 rv 41+1

Vierailija
16/37 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä oikein kumpi hymiö kuvais oloa.

Neena: Taidat olla KYS:n menossa :) Mulla olisi meno perjantaina kun viikot 41+5 ja klo 9 saan olla salissa. Ei takaa kyl käynnistystä mut toivottavasti tuo sun tieto " kotiin ei käännytetä kun matka on pitkä" pitää paikkansa. Meillä nimittäin matkaa " vaivaiset" 120km ;) Itse olen vaan kuullut et käynnistely aloitetaan yleensä maanantaisin. Ei huvittas koko viikonloppua siellä maata tyhjänpanttina :)

Tänään oli viimeinen neuvola. Kaikki ok eli eiku kotiin mahaa kasvattamaan. Lapsi on alhaalla ihan valmiina mut ei vaan haluu tulla. Keljuttaa kun ei tiedä onko tuolla alhaalla mitään tapahtunut kun viimeks sisätutkimus on tehty rv 30. No selvii sit perjantaina viimeistään.

Edelleen elän toivossa että pääsisin lähtee synnyttämään vielä ennen perjantaita. tänään ollut tosi kovia menkkajomotuksia mut ei suppareita... Esikolta meni vedet tänä yönä ja syntyi sit torstaina rv 41+4 eli toivoa on :)

Hyviä vointeja kaikille! Kyl me tässä kuussa viimeistään synnytetään ;)

Jarniina rv 41+2 (42+2)

Vierailija
17/37 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla oli sitten se viimeinen neuvolakäynti, eikä siellä sen kummempaa. Toukalla oli taas aamujumppa menossa, ja sekös oli terkkarin mielestä hauskaa. Minusta nämä jumppailut voisi jo suorittaa mahan ulkopuolella... Noh, perjantaina sain sitten luvan soitella äippäpolille. Ei enää neuvolaa meille. Naureskelin miehelle aamulla, että tulipa tämäkin palvelu käytettyä tappiin asti, nyt ne ei enää halua nähdä meitä... ;)

Flunssa jatkuu, joskin on ehkä vähän helpottamassa. Enää on nuha ja siitä johtuva päänsärky vieraanamme, mutta kyllä nekin meikäläiselle riittää. Nyt on kuitenkin taas sellainen olo että olisi edes fyysisesti mahdollista synnyttää, joten hyvä niin.

Loppujen lopuksi mieliala on yllättävän korkealla. Mitään ei jaksa / huvita tehdä, kauhiasti väsyttää ja vähän särkeekin, yöt ovat katkonaisia ja ystävät sekä sukulaiset piinaavat joko-puheluilla, mutta silti sitä vaan jaksaa melko tyytyväisenä istua kotosalla odottamassa ihmettä tapahtuvaksi. Ehkä se on tämän flunssan passivoivaa vaikutusta, mutta olen ihan yllättynyt siitä etten ole järin masentunut tai äkäinen. Ei kyllä toisaalta voi kehua olevansa kauhian hyvälläkään tuulella, mutta tosi rauhallinen kuitenkin. Se kun ei ole meikäläiselle mikään kovin yleinen olotila... ;)

Kiitos Seralle ja Monkeylle meidän mahakkaiden musitamisesta! Yritetään pitää lippua korkealla vielä nämä muutamat viimeiset päivät - kyllä tämä tästä ja hyväähän kannattaa odottaa!

Suhni & Toukka (40+5)

Vierailija
18/37 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti pääsette nopeasti mahoistanne eroon!

Taitaa oulun tytöt cadavera ja aranja olla synnyttämässä?

NapNap ja tyttö 1kk

Vierailija
19/37 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkinv aan ei viitsi tällain " vauvallisena" teitä täällä " kiusata" .

On mukava lukea teidän yliaikasiten juttuja itse kun en ole (en sano teitä kiusatakseni) koskaan päässyt la asti. Esikoinen kun syntyi rv37+4 ja tämä toinen rv 38+5. Yritän siis parhaani mukaan eläytyä oloonne, mutta se on vaikeaa kun ei tosiaan tiedä miltä tuntuu kun on la ohitettu.

Toivottavasti emme näe suhnia perjantaina tapaamisessa:) Tai olisihan se kiva nähdä mutta mielummin kuitenkin toivon olevasi synnärillä:)

Jaksamista teille kaikille vielä toistaiseksi odottaville!

-Santtu ja Markus 6vk2pv

Vierailija
20/37 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli tosiaan viiminen neuvola kerta,vihdoinkin ja lauantai aamusta aika äippä polille.Näillä näkymin olisi käynnistys sillon edessä koska kaveri on jo sen verran kookas :)

Yritän tässä vielä tosin puuhastella kaikkea jos vaikka kaveri tulisikin itse ulos ennen lauantaita.

Eipä kai muuta..kuin odottelua ja jaksamisia muille!!

Neiti1 rv 41+2