Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miesmäiset kasvot? Mikä tekee kasvoista naiselliset tai miehekkäät?

Vierailija
16.08.2017 |

Minua riivaa sellainen ajatus, että naamani on kovin miesmäinen. Muistutan kasvoiltani ehkä hiukan tätä mallia:
http://i.huffpost.com/gen/1520541/thumbs/o-TARA-LYNN-570.jpg?2

Mutta tietenkään en ole samalla tavalla kaunis. Otsani on vielä paljon korkeampi kuin hänellä ja nenäni on savolainen hyppyrinenä. Mutta leuan ja silmien muoto on hyvin sama ja suunikin on melko täyteläinen joskaan ei aivan noin täyteläinen.

MUTTA olen epäilemättä 15 vuotta vanhempi kuin tuo malli ja vanhemmiten tuntuu että tällainen naama muuttuu kauhean miesmäiseksi.

Mikä oikeastaan on se joka tekee naisen kasvoista naiselliset ja miehen kasvoista miehekkäät, jos parrankasvua ei lasketa?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm..vaikea sanoa? Ehkä miesmäiseksi tekee helposti iso, jykevä leuka? Mahdollisesti myös, jos naisella on matalat poskipäät, saattaa olla hieman miesmäisempi vaikutelma?

Eikö perinteisesti naisellisina piirteinä ole pidetty suht pientä leukaa, isoja silmiä, pyöreähköjä kasvoja (ns. "pehmeitä piirteitä")?

Vierailija
2/27 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot, jykevät leukaperät. Iso nenä. Isot huokoset, rasvainen iho, finnit. Karvat, parta, viikset. Tuuheat kulmakarvat. Ohuet hiukset tai kaljuus. Höröttävät korvat. Ohuet huulet.

Bruce Willis, Ridge Forrester, Milla Jovovich. Jälkimmäisestä huomaa, että "miesmäinen" nainen voi olla erittäin kaunis. Ja joku Johnny Depp nuorena ei ole ylimaskuliininen ja silti erittäin komea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olette linkkaamani kuvan naisesta? Miesmäinen vai ei?

-ap-

Vierailija
4/27 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ap-

Ehkä hiukan maskuliininen, mutta hyvällä tavalla...

Vierailija
5/27 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Martina on kyllä miehisen näköinen. Jos silmät edes olisivat lämpimän oloiset, korjaisi se asiaa. Mutta silmäthän ovat sielun...

Vierailija
6/27 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkin nainen on todella kaunis! Itse olen tällainen pulloposkinen kaitakasvo, leukani on todella kapea kärjestä. Minun silmiini se näyttää ihan noidan väkäleualta, en pidä siitä. Olen aina ihaillut voimakaspiirteisiä ihmisiä, minun mielestäni heidän kasvonsa ovat valokuvaukselliset. 

Vierailija
7/27 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pieni leuka, muta olen silti miehekkään näköinen :(

Rumuus ja iso nenä.

Vierailija
8/27 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leukaperistä ja leuan pituudesta usein kiinni. Neliömäiset leukaperät, kuten tuon kuvan naisella, tekevät kasvoista vähän miehekkäät. Samoin pitkänmallinen leuka, kuten vaikkapa Sarah Jessica Parkerilla.

Eivät nämä piirteet silti viehättävyyttä estä. Olen huomannut, että monet naiset joilla on pitkänmalliset kasvot ja/tai jykevät leukaperät, korostavat naisellisuuttaan. Kannattaa pitää pitkää tukkaa ja korostaa niitä naisellisia piirteitä kasvoissa - isoja silmiä, täyteläisiä huulia, korkeita poskipäitä jne. Jos sellaisia siis on.

Naiselliset piirteet taas ovat yleensä niitä pehmeämpiä, kaartuvampia, sirompia. Tässäkin leuka on mielestäni avainasemassa. Todella pyöreäkasvoiset saattavat näyttää jopa lapsilta, kuten vaikkapa Selena Gomez. Miehellä pyöreät kasvot ovat yleensä hieman naisellisen näköiset.

Vierailija
9/27 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimakas leuka ja ohuet/näkymättömät huulet tekevät miehekkään vaikutelman. Esimerkkeinä Maja Ivarsson ja Heidi Klum.

Vierailija
10/27 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatikkoleuka on miehekäs.

Googleta "Giga Chad" niin näet maailman eeppisimmän laatikkoleuan.

Vierailija
11/27 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha sellaisia on miettiä.

Vierailija
12/27 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskuliinisiksi piirteiksi lasketaan pienet, melko lähellä toisiaan olevat silmät, raskas matala kulmaluu, joka työntyy kulmakarvojen välistä ulospäin (ks. neanderthalien kasvoja), jykevät leukaperät, ohuet huulet.

Randy Orton on hyvä esimerkki:

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/2f/Randy_Orton_A…

Vierailija
13/27 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä yksi rokutusasiantuntija nainen joka oli elilen tai toissa iltana televisiossa. Hänen kasvonsa on hyvin miesmäiset.

Vierailija
14/27 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti kärjistäen kulmikkaat ja terävät piirteet ovat miesmäisiä, pyöreät ja pehmeät naisellisia. Miehillä on yleensä myös tummempi ja paksumpi karvoitus

Vierailija
15/27 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ap-

Meikkiä vähemmälle niin ihan nätti.

Vierailija
16/27 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ortonin kuvan linkittänyt jatkaa...

Feminiiniset piirteet taas ovat juuri päinvastaiset: isot silmät melko kaukana toisistaan, korkea, litteä kulmaluu, siro leuka ja täyteläiset huulet.

Nämä kriteerit täyttävä on esim. Britney Spears:

https://gl-images.condecdn.net/image/7pZ0nGkPWyl/crop/405/f/1_britney_p…

Vierailija
17/27 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä? Pään muodolle tai kasvoille ei kukaan voi mitään ilman kirurgiaa.

Vierailija
18/27 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmmm..vaikea sanoa? Ehkä miesmäiseksi tekee helposti iso, jykevä leuka? Mahdollisesti myös, jos naisella on matalat poskipäät, saattaa olla hieman miesmäisempi vaikutelma?

Eikö perinteisesti naisellisina piirteinä ole pidetty suht pientä leukaa, isoja silmiä, pyöreähköjä kasvoja (ns. "pehmeitä piirteitä")?

Totta. Sirot piirteet ovat naisellisia, kulmikkaat jykevät miehisiä. Martina on oiva esimerkki miehekkäistä piirteistä ja Glen Close lattanista poskipäistä. Kumpikaan ei näytä meikattunakaan naiselliselta. Mutta tämähän ei tarkoita sitä, etteivät he voisi ketään viehättää. Toisaalta edes kaikki naiset eivät halua näyttää naiselliselta vaan persoonalliselta ja vahvalta.

Vierailija
19/27 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin sitä rokoteasiantuntijanaista myös, mietin, että onpa miehisen oloinen, jopa trans-henkilöksi voisi häntä ajatella.

Sitten on työelämäprofessori pekka mattila, joka on ihan naisen näköinen pyöreyksineen. Ystävällisen oloinen kyllä ja pätevä työssään, eli en moiti vaikka naisennäköiseksi toteankin.

Vierailija
20/27 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä linkattu malli ihan naiselliselta näyttää. Pehmeät sirot piirteet ja ylipaksut huulet. Ei mitään huomiota herättävää. Tuo näköisiä mimmejä on parikymppsissä 13 tusinassa. Kun tuo kasvojen nuorekas pyöreys katoaa iän myötä nähdään paremmin se kasvojen luusto.