Miesmäiset kasvot? Mikä tekee kasvoista naiselliset tai miehekkäät?
Minua riivaa sellainen ajatus, että naamani on kovin miesmäinen. Muistutan kasvoiltani ehkä hiukan tätä mallia:
http://i.huffpost.com/gen/1520541/thumbs/o-TARA-LYNN-570.jpg?2
Mutta tietenkään en ole samalla tavalla kaunis. Otsani on vielä paljon korkeampi kuin hänellä ja nenäni on savolainen hyppyrinenä. Mutta leuan ja silmien muoto on hyvin sama ja suunikin on melko täyteläinen joskaan ei aivan noin täyteläinen.
MUTTA olen epäilemättä 15 vuotta vanhempi kuin tuo malli ja vanhemmiten tuntuu että tällainen naama muuttuu kauhean miesmäiseksi.
Mikä oikeastaan on se joka tekee naisen kasvoista naiselliset ja miehen kasvoista miehekkäät, jos parrankasvua ei lasketa?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä linkattu malli ihan naiselliselta näyttää. Pehmeät sirot piirteet ja ylipaksut huulet. Ei mitään huomiota herättävää. Tuo näköisiä mimmejä on parikymppsissä 13 tusinassa. Kun tuo kasvojen nuorekas pyöreys katoaa iän myötä nähdään paremmin se kasvojen luusto.
Tällä xl- mallilla painon pudotus saisi kasvoista tuon pyöreyden pois ja luuston näkyviin.
En ole jykeväleukainen jne. Lapsena näytin pitkillä hiuksilla nätiltä tytöltä ja lyhyillä hiuksilla ihan pojalta. Minulla on aika voimakas nenä ja pienet kasvon luut. Mutta minussa on jotakin todella miesmäistä eli kun meikkaan näytän ihan "transulta" tms. En tiedä yhtään mistään se miesmäisyys tulee mutta jotakin sellaista on pakko olla piirteissä.
Venyviä juttuja nämä sukupuoliasiat nykyään. Olen muutaman kerran pokannut hyvännäköisen leidarin, jota ei kundiksi tunnistaisi juuri muusta kuin prinssinakista. Vannoutuneena heteromiehenä kokemuksista tuli semihomot fibat, mutta niin tulisi varmaan myös esim. BSE-Martinasta, joka kuitenkin lienee syntynyt naisena.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olette linkkaamani kuvan naisesta? Miesmäinen vai ei?
-ap-
On miesmäinen.
Tunnen montakin jykeväleukaista naista, eikä heistä yksikään ole mielestäni miehekäs. Sen ratkaisee kokonaisuus, ei yksittäinen piirre.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olette linkkaamani kuvan naisesta? Miesmäinen vai ei?
-ap-
Rumat turbohuulet.
Miksi naiselliseksi koetaan pienikokoinen, lapsekaskasvoinen nainen. Pyöreä naama, nykerönenä jne. Onko niin et silloin pienikin mies voi tuntea miehistä voimaa rinnalla.