Kuka on Suomen älykkäin poliitikko?
Jos ihan puhtaasti älyä arvioidaan eikä mielipiteitä tai puoluekantaa. Hyvin monesta tulee ihan huiman keskinkertainen olo ihan ministeritasollakin. Välillä varsinkin siellä.
Kommentit (37)
Päivi Räsänen on melko älykäs vaikka en pidä henkilöstä enkä koko puolueesta. Hyvin ristiriitainen henkilö minun silmissäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sipilä???? :DD Huh huh... eihän se äijä osaa edes englantia, tuskinpa on lukenut elämänsä aikana yhtäkään kirjaa
En kannata Sipilää tai kepua mutta onhan se ihan älykäs henkilö. Ja on varmasti lukenutkin jotain ennen kuin DI:n paperit ovat olleet kourassa. Kielitaito nyt ei mitään huippua.
No ei ole älykäs henkilö ja diplomi-insinöörin papereita jaetaan aivan täysille puupäille. Se, että osaa laskea 1+1 ei ole mitään älykkyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Ode. Sit tulee Juhana Vartiainen. Sit Olli Rehn.
Joo, Osmo Soinivaara toki, mutta ei taida enää olla politiikassa enää paitsi Helsingin kunnallispolitiikassa.
Ode ja Halla-aho omat suosikkini. Tuomiojaa yleisesti pidetään älykkäänä.
Elina Lepomäki. Osmo Soininvaara (toki on päässyt hupsujakin juttuja välillä). Kai Mykkänen.
Jussi, älykäs, analyyttinen, nopeaälyinen ja rehellinen poliitikko
Timo Soini ensin loi suurpuolueen tyhjästä. Kun puolue alkoi mennä alta, väistyi niin, että se näytti omalta valinnalta. Onnistui pysyttelemään ministerinä, vaikka puolue meni. Lopuksi pelasi itselleen huippupalkkaisen homman ennen seuraavia vaaleja.
Uskomaton suoritus!
Tuomioja, Halla-aho ja Väyrynen. 😐
Ekana tulee mieleen Juhana Vartiainen, Erkki Tuomioja, Jyrki J.J. Kasvi, Jussi Halla-aho, Osmo Soininvaara ja Elina Lepomäki.
Halla-Aho saattaa olla yleisälykäs, jolla on korkea älykkyysosamäärä. Toisaalta saattaa olla autistisella tavalla älykäs eli kokonaisälykkyys ihan keskivertoa, mutta kapealla alalla pääsee muita korkeammalle. Itse asiassa tuntemani humanistit ovat juuri tällaisia. Jos kokonaisälykkyyttä mitataan, ovat keskivertoa. Omalla alallaan tohtoreita.
Vierailija kirjoitti:
Ekana tulee mieleen Juhana Vartiainen, Erkki Tuomioja, Jyrki J.J. Kasvi, Jussi Halla-aho, Osmo Soininvaara ja Elina Lepomäki.
En kyllä tiedä millä mutulla noita vedät.
Ainoat ketkä tulee mulla mieleen valtakunnanpolitiikasta (jos ex-poliitikotkin lasketaan) on harkimo ja jungner.
Halla-aho, Tuomioja, Lepomäki, Zyskowicz
Vierailija kirjoitti:
Päivi Räsänen on melko älykäs vaikka en pidä henkilöstä enkä koko puolueesta. Hyvin ristiriitainen henkilö minun silmissäni.
Jep. Älliä riittää(heh tuli vahinkovitsi, 6 x L). Omaperäinen, omatahtoinen, rohkea. Toinen oman tien kulkija on Paavo Väyrynen. Molemmat minusta älykkäitä.
Ja sitten vielä : kaikki poliitikot ovat riittävän älykkäitä siihen tehtävään missä ovat, tasoltaan korkeakouluun päässeiden keskitasoa.
Ode. Sit tulee Juhana Vartiainen. Sit Olli Rehn.