Nyt alan tehdä mattoa. 60 neliön kaksioon sain kangaspuut
Olen niin kauan odottanut tätä. Mummon kanssa lapsena ollessani leikattiin matonkuteita. Tilaahan nuo vie, mutta kyllä minä ja kissa tänne mahdutaan.
Kommentit (17)
Olen joskus 40 vuotta sitten nähnyt kangaspuut. En oppisi käyttämään, mutta varmasti kätevät.
Anopilla oli, täyttivät kokonaan yhden huoneen. Kutoi niillä riemunkirjavia mattoja, joita kukaan ei halunnut.
voiko ottaa kerrostaloon metelin vuoksi?
Vierailija kirjoitti:
Vain maantasakerrokseen. Ylempänä olevissa asunnoissa ne voivat aiheuttaa pikaisen häädön.
mulle mies teki kangaspuut ja ihan hiton hyvät ja tukevat onkin verrattuna joihinkin myynnissä oleviin, varsinkin luha on eri maailmasta, saa tiukkaan juteet ilman hitonmoista hakkaamista.Kudoin yhtäkyytiä minkä kudoin, eli loppuiäksi mattoja eri sävyissä kaikkiin huoneisiin ja sitten puut pantiin vinttiin, tuskin enää koskaan tarvin niitä, mattoa nääs riittää. Isot matot olen ostanut, niitä on 16 kpl, kolmeen huoneeseen tarvii, olkkariin menee 2 suurta. Rasinmäki sai aikanaan nuo kutoa, siis niitä alkuperäisiä Rasinmäkiä, ei nykyisenkaltaisia.
Vierailija kirjoitti:
Anopilla oli, täyttivät kokonaan yhden huoneen. Kutoi niillä riemunkirjavia mattoja, joita kukaan ei halunnut.
Voi, minä haluaisin! Pistätkö postilla?
Vierailija kirjoitti:
mulle mies teki kangaspuut ja ihan hiton hyvät ja tukevat onkin verrattuna joihinkin myynnissä oleviin, varsinkin luha on eri maailmasta, saa tiukkaan juteet* ilman hitonmoista hakkaamista.Kudoin yhtäkyytiä minkä kudoin, eli loppuiäksi mattoja eri sävyissä kaikkiin huoneisiin ja sitten puut pantiin vinttiin, tuskin enää koskaan tarvin niitä, mattoa nääs riittää. Isot matot olen ostanut, niitä on 16 kpl, kolmeen huoneeseen tarvii, olkkariin menee 2 suurta. Rasinmäki sai aikanaan nuo kutoa, siis niitä alkuperäisiä Rasinmäkiä, ei nykyisenkaltaisia.
*kuteet... kissa avusti kirjoituksessa
Vierailija kirjoitti:
Kangaspuilla kudotaan kangasta.
Väävispuilla mattoja.
Vierailija kirjoitti:
Kangaspuilla kudotaan MYÖS kangasta, jos halutaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi.
Vierailija kirjoitti:
Meillä taas anoppi kysyi värit ja mallit etukäteen. Saatiin hienot matot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi.
Meidän taloyhtiössä maantasakerroksen asukas kysyi isännöitsijältä lupaa kangaspuille ja hän sai luvan. Ylempiin kerroksiin ne eivät tietenkään sovi.
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Kangaspuilla kudotaan myös mattoja. AP puhui matonkuteista; tämä viittaa matonkudodontaan.
Vierailija kirjoitti:
Voi kun ei välitä naapureiden narinasta ja valituksista.
Antaa paukuttaa vaan vaikka yökaudet jos siltä tuntuu.
Hienoa! Onko sinulla tarpeeksi kuteita vai joudutko ostamaan?