K-Supermarketissa otettiin hinta hedelmäpussistakin. :-O Pakkasin banaanit näköjään johonkin Bioska hevi-pussiin, joka maksoi 0,09€.
Siis ihan tavallisesti otin banaaneiden vierestä siitä rullasta semmosen biopussin, mihin aina oon hedelmät pakannu. Ja aina ne on ollu ilmasia.
Nyt kun kotona tarkistin kuitin, niin ihmettelin, että minkä ihmeen Bioska hevi-pussin oon ostanut. Kaivelin roskista sen hedelmäpussin ja sehän se oli. 😲
Nyt tuli mullekin ihan yllätyksenä tää. Tämmösillä kikoillako K-ketjun kaupat nyhtävät asiakkailtaan ylimäärästä rahaa.
Eihän kaikki tajua tota maksullista hevi-pussiakaan, kun on tottunut että sen pussin saa ilmaiseksi. Mäkin oon tottunu ja enpä olis huomannu sitäkään, jos en olis kuittia tarkistanu.
Kommentit (148)
Pitääkin jatkossa, kun ostan rypäleitä, punnita ja laputtaa jokainen erikseen pussittamisen sijaan...
Eikö siinä pussin vieressä olisi sitten kuulunut olla hinta esillä?
Oho! En oo törmänny vastaavaan. Mun lähimmässä K-Supermarketissa ei oo ollenkaan biopusseja tarjolla. Täytyypä olla tarkkana!
Ou nou, ihanko kokonaiset yhdeksän senttiä ,😓😳😳😲😲 Järkkyy, *iso jaxuhali* 😘
Kuitti tarkistetaan aina ja paikanpäällä. Jos on jotain kysyttävää, asia otetaan esille heti.
Vierailija kirjoitti:
Eikö siinä pussin vieressä olisi sitten kuulunut olla hinta esillä?
En kyllä katsonut niin tarkkaan. Nappasin siitä pussista sen rullan vaan kuin ennenkin sen kummemmin ajattelematta.
Niin on mullakin aina ollu ilmasia mutta ei nyt näköjään ollut. Ap
Ihan ot, mutta miksi banaanit pitää laittaa vielä erikseen pussiin? Eikö ne mene ihan tertussa sellaisenaan kotiin, kun tuskin niitä kuoria kuitenkaan syö.
Voisiko tuotteet pakata omaan, jo edelliseltä kauppareissulta jääneeseen pussiin? Säästyisi rahaa ja säästyisi luontoa, mutta salliiko laki tai K-kauppias?
Vierailija kirjoitti:
Kuitti tarkistetaan aina ja paikanpäällä. Jos on jotain kysyttävää, asia otetaan esille heti.
En mä ainakaan aina jaksa ainakaan pitkää kauppakuittia siinä läpi käymään jos on paljon ostoksia pakattavana ja pitkä kassajono takana. Ap
Omassa k-superissa myös ne tavalliset pussit maksavat, jos työnnät sinne jotain, mikä menisi ilmankin. Kuten ne banaanit... en sitten tiedä, mitä on sallittua laittaa pussiin ilmaiseksi. Viinirypäleet?? Mansikat?
En ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä, jotka tarvitsevat banaanitertulle pussin. En sano, että sinä olisit ostanut tertun, ehkä ostit irtobanaaneita, mutta niitä on paljon jotka nappaavat tertun ja sitten pussittavat sen ihan turhaan.
Minusta on hyvä, jos pusseille on tullut hinta, koska ihan oikeasti hukumme muoviin.
Pesupussikankaasta voi helposti ommella omia hedelmäpusseja, joihin hintatarran voi kiinnittää ja josta sen voi helposti kotona poistaa.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Ilmaisia pusseja ne on edelleenkin.
Bio-pussit maksaa ja hintakin löytyy siitä rullan vierestä.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko tuotteet pakata omaan, jo edelliseltä kauppareissulta jääneeseen pussiin? Säästyisi rahaa ja säästyisi luontoa, mutta salliiko laki tai K-kauppias?
No ei kai nyt oman pussin käyttöä voi millään perusteella kieltää?
Vierailija kirjoitti:
Ihan ot, mutta miksi banaanit pitää laittaa vielä erikseen pussiin? Eikö ne mene ihan tertussa sellaisenaan kotiin, kun tuskin niitä kuoria kuitenkaan syö.
Ne on joskus niin limaisia ja haisevia, itse en halua sitä banaanin hajua leviävän joka ostokseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on joskus niin limaisia ja haisevia, itse en halua sitä banaanin hajua leviävän joka ostokseen.
Miksi valitset limaisia ja haisevia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostatko limaisia ja haisevia banaaneja? Limaisia?
Biopussit maksaa,normaalit ilmaisia. Näin on aina ollut ainakin meidän lähikaupoissa.
Oletteko koskaan haistaneet, miltä ne bio-pussit alkavat haista hetken päästä kotona kaapissa???YÖK
S-kaupoissa ovat ilmaisia mutta K-kaupoissa kauppias päättää asiasta.
Kaikissa kaupoissa, joissa olen asioinut, ovat biopussit olleet maksullisia. Ehkä olet aina laittanut tavalliseen ja ilmaiseen, kun nytkään et heti oivaltanut mistä hinta tuli?
Muutenkin mielestäni maksullisuutta suurempi ongelma on muovipussit ylipäätään. Hyvä vaan, jos niiden hinnoittelu saa kuluttajat miettimään niiden tarpeellisuutta. Kuulosti omaan korvaan kauhealta, että banaaneja varten oli yleensäkään otettu pussi ja sitten laitettu roskiin, ei edes jatkokäytetty.
Höpö höpö. Ilmaisia pusseja ne on edelleenkin.