Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tapahtui ennen kuin romahdit?

Vierailija
15.08.2017 |

Oliko mitään fyysisiä tai henkisiä varoitusmerkkejä ?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unettomuus ja ruokahaluttomuus...?

Vierailija
2/37 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisääntynyt alkoholinkäyttö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies jätti, äiti kuoli, poika teki pahan rikoksen, jouduin työttömäksi ja sitten iski ahdistus, unettomuus ja tässä ollaan. En oo siltikään täysin romahtanut, koska olen kristitty ja olen ihan varma, että huonommin ei voisi nyt olla asiat ja sitä rukoilen. Olen saanut jo muutaman rukousvastauksen ja kasvanut henkisesti.

Vierailija
4/37 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuiko koskaan siltä, että jalat pettävät alta?

Vierailija
5/37 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen menossa kohti romahdusta. Unettomuutta, ahdistusta, itkukohtauksia, masentuneisuutta, pelkoa, jännitystä, stressiä, itsetuhoisia ajatuksia, väsymystä, hulluksi tulemisen tunnetta, muistihäiriöitä, vihaisuutta, lohtusyömistä, irrallisuuden tunnetta, paniikin tunnetta...you name it. Ja eikun huomennakin opiskelemaan, saa nähdä miten kauan vielä jaksan.

Vierailija
6/37 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

#5 miksi sinnittelet? Hae apua, ennen kuin on myöhäistä. Kärsimys on turhaa. T.ex-ahdistunut.

Vierailija
7/37 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut tarinoita, joissa ihmiset ei jaksa nousta sängystä ylös.

Missä kohtaan täytyy todella huolestua?

Vierailija
8/37 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alakulo, jatkuva epämääräinen suru, vakavoituminen ja mietteliäs vaikutelma... tällaisen kuvan sai minusta, kunnes kävi noin.

Vierailija
9/37 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alakulo, jatkuva epämääräinen suru, vakavoituminen ja mietteliäs vaikutelma... tällaisen kuvan sai minusta, kunnes kävi noin.

...siis sellainen perinteinen raskasmielisyys, millä depressiota nimitettiin ennen muinoin. Se sängystä nousemattomuus on siis vakava depressio ja voit halutessasi googlata lisää. Masennuksen kirjo on iso, mutta tuo on vakavimmasta päästä.

Vierailija
10/37 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, unohtelin asioita, olin hajamielinen, tavarat katoili, kusin sänkyyni yöllä, olin alakukoinen.

Vierailija
11/37 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko mitään fyysisiä tai henkisiä varoitusmerkkejä ?

Riippuu "tapaudista", mut joskus voimakas levottomuus ja tuskaisuus, mitä on edeltänyt pitkä traumaattinen stressi -> itsemurha (pahimmillaan)

Vierailija
12/37 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm, unohtelin asioita, olin hajamielinen, tavarat katoili, kusin sänkyyni yöllä, olin alakukoinen.

Kognitiivisten kykyjen alentuminen siis. Keskittymisvaikeudet yleisin.

Vierailija
13/37 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan v...

Vierailija
14/37 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko unettomuus jatkui?

Vierailija
15/37 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen romahtanut jo useita kertoja. Olen oppinut tuntemaan itseni ja merkit joihin pitäisi kiinnittää huomiota ennenkuin on liian myöhäistä. Mutta se ei ole niin yksinkertaista. Ne merkit jotenkin sivuuttaa, aina yrittää pärjätä vielä yhden päivän jospa sitten vointi paranisi. Siinä lasikatolla kävellessä sitten joku vastoinkäyminen saa katon romahtamaan ja elämä pysähtyy.

Jälkiviisaana aina ajattelen että olisi pitänyt tajuta ajoissa hakea apua. Vasta jälkeenpäin ymmärtää miten huonossa kunnossa todella oli jo pitkään. Kai siihen selviämiseen käyttää kaiken energian, ei huomioi omaa tilannetta. Kunnes kroppa ja psyyke vain sanoo: SEIS.

Vierailija
16/37 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

en pystynyt enää edes olemaan

Vierailija
17/37 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan v...

Niin ja myös ärtyisyys, tuskainen olo, sisäinen levottomuus. Öisin raavin itseäni ja olin tuskastunut

Vierailija
18/37 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä voi edes puhua täällä. Elämä kuin kauhuelokuvaa.

Vierailija
19/37 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unettomuus, ahdistus, pelkoja, näköharhoja.

Vierailija
20/37 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että romahdus on lähellä vielä, mutta jos tulisi vielä jotain uusia vastoinkäymisiä... 

Olen siirtynyt erilaisiin päihteisiin, joita käytän vaihtelevasti useita kertoja viikossa. Alkoholista huumeisiin. En jaksa enää kovin hyvin keskittyä töissä. En tarvitse unta viikonloppuisin. En pysty olla aloillani juuri lainkaan. En välitä mitä kukaan ajattelee minusta. Olen tullut epäsiistimmäksi ja hyvin huolettomaksi ja vastuuttomaksi. Jos olen suht selvä niin minua ahdistaa lähes aivan jatkuvasti eriasteisen tuskaisesti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi