Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

30v mieheni ei tiennyt, että nainen voi vain tulla ovulaation aikana raskaaksi. Hän luuli, että raskaaksi voi tulla milloin vain. Pitäisikö huolestua?

Vierailija
15.08.2017 |

Asia tuli hänelle täysin yllätyksenä ja ihan ihmeissään sanoi, että mitä ihmettä hän on luullut aina, että raskaaksi voi tulla milloin vain.
Hän ei myöskään tiennyt mitä klitoris tarkoittaa! Huoh!!

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskaaksi tuleminen yhdessä yhdyntätapahtumassa on itse asiassa epätodennäköistä, vaikka mies laukeaisi sisäänkin. Tämän huomaa, kun yrittää tulla raskaaksi. Lähdettyään munasarjasta, munasolu on hedelmöittymiskykyinen maksimissaan 24 tuntia. Se on todella lyhyt aika naisen kuukautiskiertoa. Jos se kohtaa tänä aikana terveitä ja hedelmöittämiskykyisiä siittiöitä, nainen tulee raskaaksi. Se voi kohdata juuri sillä hetkellä tulevia siittiöitä tai jopa viisi päivää vanhoja. Aikaikkuna on siis todella lyhyt, jos ajattelee pitkän kierron, kuten 32 päivää, omaavaa naista. Ovulaatio voi tapahtua kahdesti, jolloin nainen saattaa saada erimunaiset kaksoset, mikäli paikalla on tuolloinkin siittiöitä. Kaksoisovulaatio on harvinaista, mutta onhan se riski, jos ei halua raskaaksi. Epäsäännölliset kuukautiset omaavat naiset eivät voi laskea ovulaatiotaan ollenkaan. He eivät voi tietää, milloin ovulaatio tapahtuu ja siinä mielessä voivat tulla raskaaksi ihan koska tahansa, koska ovulaatio voi olla ihan koska tahansa. Nuorilla on usein epäsäännölliset kuukautiset. Siksi heille opetetaan, että riski on olemassa milloin vain.

Tietenkään tätä raskaaksi tulemisen epätodennäköisyyttä ei saa teineille sanoa, koska jos he harrastavat paljon seksiä elämäntilanteessa, johon raskaus ei sovi, tuokin todennäköisyys on liikaa ja osuu ennen pitkää kohdalle. Luulisin, että on paljon vakaassa parisuhteessa eläviä, säännölliset kuukautiset omaavia, jotka käyttävät keskeytettyä yhdyntää tulematta koskaan raskaaksi. Tietenkään he eivät suosittele sitä missään, koska sen teho on arveluttava ja aina on sellaisia, jotka tulevat raskaaksi. Heitä on vauvapalsta täynnä, luonnollisesti. Samoin näitä kuukautisten aikaan raskaana tulevia, vaikka todennäköisyys on minimaalinen. Silti sekin on liikaa, jos niin käy eikä silloin ole väliä, miten epätodennäköistä se on. 30-vuotiaana ajoituksellisesti nappiin mennen yhdynnän todennäköisyys aiheuttaa raskaus on muistaakseni 25 prosenttia. Lasketaanpa nyt todennäköisyys, että yhdyntä osuu tuolle ajalle. Minun kiertoni on 32 päivää, suotuisia päiviä raskaaksi tulolle on viisi. On siis itsessään jo epätodennäköistä, että kierrosta harrastaisin seksiä juuri silloin. Vaikka se tapahtuisi juuri silloin, siltikin todennäköisyys on vain 25 prosenttia. Tähän kun lisää sen, että harrastan keskeytettyä yhdyntää ja vielä kuukautisten aikaan niin voi laskea, että todennäköisyys on todella pieni. Ihan minimaalinen. Ja niin se on ollutkin. 0 raskautta kymmenessä vuodessa. Silti se jonkun kohdalle osuu. Todennäköisyys sille, että nämä kaikki epätodennäköiset tapahtumat tapahtuvat yhtä aikaa, on siis pieni.

Olen elävä esimerkki siitä, että kertalaakista voi tulla raskaaksi. Olen kahden äiti, ja tulin raskaaksi 35- ja 37-vuotiaana, molempiin tarvittiin vain yksi kerta ovulaation aikana. Tämä tieto varma, koska harrastetaan muuten seksiä vain 1 krt/v. Joo, harmi, että tärppäsi noin helpolla. Jos ei olis lapsia, ei oltaisi yhdessä.

Vierailija
82/84 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä myös yksi kuukautisten aikana raskaaksi tullut...syysvauvaa odotellaan.

Miten pitkä kuukautiskiertosi on

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kolkyt vee nainen enkä tiennyt tota.

Vierailija
84/84 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Miksi kutsutaan ihmisiä jotka luottavat varmoihin päiviin?

-Isäksi ja äidiksi

Taitaa olla melkoista roskaväkeä ja peruskoulukin käyty läheisessä kauppakeskuksessa maleksimalla.

Itse asiassa se roskaväki todella harvoin laskee mitään varmoja päiviä. Se vaatii aika suurta tarkkuutta, itsehillintää ja ymmärrystä biologiasta. Roskaväki joko käyttää ehkäisyä, luottaa tuuriin, jälkiehkäisyyn, aborttiin tai pitää vahinkovauvat. Akateemisethan ne ovat tietoisia siitä, että munasolu on hedelmällinen 24 tuntia ja että siittiö elää useita päiviä. Peruskoulun biologian tunnit väliin jättänyt tai luokattoman huonoista tunneista kärsinyt, luultavammin uskoo pelottelua, että raskaaksi voi tulla milloin vain ja vieläpä ilman ovulaatiotakin. Järkevintä olisi vain käyttää kondomia yhdynnässä, jos ei halua raskaaksi. Hormoneiden käyttö, esim. pillerit, hormonikierukat, hormonilaastari, kapseli ym. on luotettavassa suhteessa myös todella järkevää, mikäli hormoneista ei ole haittoja. Itse en ole löytänyt hormonivalmistetta, josta ei olisi haittoja. Siksi käytän kondomia. Kun lapsi ei ole enää poissuljettu juttu, aloitan varmat päivät. Kun haluan lasta varmasti, ajoitan kaiken yhdynnän ovulaatiota edeltäville päiville. Silloin siittiöt mukavasti odottavat munasolua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän