Onko työntekijällä muka velvollisuus päivystää, että soitetaan töihin?
Olin sunnuntaina vapaalla, ja huomasin, että töistä oli soitettu aamulla joskus seitsemän aikaan. Enpä soittanut takaisin, koska ajattelin, että en halua vapaa-ajalla ajatellakaan työasioita. Tänään töihin mennessäni sain kuitenkin sellaisen räpätyksen aiheesta, että. Olisivat kuulemma soittaneet töihin, koska olisikin kuulemma tarvittu lisää porukkaa.
Nyt minulle ollaan vihaisia siitä, että en tullut töihin, vaikka olisi muka pitänyt. Siis ihan todellako minun olisi kuulunut perua vapaapäiväni, skipata kaikki suunnitelmat oman perheen kanssa ja mukisematta kipittää töihin? Käytännössä ei kyllä olisi ollut mahdollistakaan, koska olin kahden nuorimman lapsen kanssa yksin koko viikonlopun.
Itse olen kyllä eri mieltä. En tietääkseni ole sitoutunut sellaiseen työhön, että voidaan samana aamuna soittaa ja vaatia tulemaan töihin. Tuolla systeemillähän ei koskaan voisi suunnitella yhtään mitään omia juttuja. Koska aina voi joku soittaa, että hei, tulepa töihin. Sellaisestahan pitäisi saada jotain päivystyspalkkaakin.
Kommentit (65)
Ollessani töissä paikallisen setlementin keittiössä, minut määrättiin talon johdon tiimoilta epilepsiapäivystäjäksi uhkauksella, että määräaikaista työsopimustani ei ole pakko jatkaa, jos setlementtihenki ei kiinnosta. Päivystyslisää ei luonnollisestikaan maksettu...
Yhdellä keittiöläisellä oli siis epilepsia ja päivystyksen tarkoitus oli olla varalla, jos tämä saa töissä yksin ollessaan epileptisen kohtauksen, niin silloin hän soittaa minut apuun, koska asuin lähellä... Onneksi tätä puhelua ei koskaan tullut.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole velvollisuutta, paitsi niillä jolla on kokonaistyöajan puitteissa sovittu asiasta tai muuten sovittu ns. hälytysrahasta. Tsekkaapa työehtosopparisi, löytynee liittosi sivuilta.
Sori sivukommenttini mutta: Mikä ihmeen liittosi sivut? Kuuluuko täällä ihmiset oikeesti johonkin liittoihin? Se on jotenkin todella vanhanaikaista eikä aja kenenkää muiden kuin jäsentensä etuja. Liity nyt hyvä ihminen vaikka työttömyyskassaan, saat samat edut paljon halvemmalla.
Liitoista ei muutenkaan ole kenellekään mitään hyötyä: ne vain estää työttömiä työllistymästä. Saisit paremman palkankin jos saisit itse sopia siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole velvollisuutta, paitsi niillä jolla on kokonaistyöajan puitteissa sovittu asiasta tai muuten sovittu ns. hälytysrahasta. Tsekkaapa työehtosopparisi, löytynee liittosi sivuilta.
Sori sivukommenttini mutta: Mikä ihmeen liittosi sivut? Kuuluuko täällä ihmiset oikeesti johonkin liittoihin? Se on jotenkin todella vanhanaikaista eikä aja kenenkää muiden kuin jäsentensä etuja. Liity nyt hyvä ihminen vaikka työttömyyskassaan, saat samat edut paljon halvemmalla.
Liitoista ei muutenkaan ole kenellekään mitään hyötyä: ne vain estää työttömiä työllistymästä. Saisit paremman palkankin jos saisit itse sopia siitä.
Kenen muun etuja liiton pitäisikään ajaa kuin jäsentensä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenen muun etuja liiton pitäisikään ajaa kuin jäsentensä?
Haha! Niinpä! Ihan käsittämätön kommentti tuo edellinen. Miksi haluaisit mihinkään liittoon, joka ajaa sinun asioitasi. Tylsää ja aikansa elänyttä moinen ;)
Työnteikijöiden joustohalukkuus on suoraan verrannollinen siihen että miten työnantaja joustaa ja miten reilu on työntekijöitä kohtaan. Jos pomo on pikkunatsi, niin voi olla varma että työntekijät eivät tee kuin tasan sen mistä on sovittu mustaa valkoiselle. Jos tuntuu siltä että työntekijät ovat kusipäitä, niin silloin pomo on itsekkin kusipää.