***ELOisten maanantai***
Kommentit (22)
Vielä tulin kirjottelemaan muutaman rivin. Kävin siis tänään lääkärissä ja sain saikkua kaks viikkoa. Sit meen yövuoroon kokeilemaan taas ( yövuorot on onneks tahdiltaan rauhallisempia), kun lääkärin mielestä on hyvä idea käydä vaikka väliillä pari päivää töissä ja sit taas huilata. Epäilen että työnantajan mielestä se ei oo niin hyvä idea. Helpompi niitten ois ettiä kerralla sijainen pitemmäks aikaa. Tänään on taas vihlonu nivusia ja mahaa sisältä päin aika lailla. Selkäkii on tosi kipee. Lääkäri teki sisätutkimuksen ja ainakin kohdunsuu on napakasti kiinni ja arviolta n.2,5 cm pitkä.
Pinkangelmama kirjotti muuttosuunnitelmista. Meilläkin aina välillä haaveillaan isommasta asunnosta. Nykyinen on reilu 100 neliöö ja kolme makkaria. Tän hetkiset asuntojen hinnat ei kyllä houkuttele mihinkään kauppoihin. Toinen rajoittava seikka on, et uus talokii pitäis löytyä ihan lähistöltä. Molempien työpaikat on kävelymatkan päässä ja tyttökin aloitti syksyllä koulun. Mies on viime viikoina puhunu talon myynnistä, mut mie sitä toppuuttelin. Ollaan asuttu tässä viis vuotta ja joka kesä oon istuttanu uusia kukkia, puita ja pensaita pihalle. En mie niitä raaskis jättää ja taas alottaa pihahommia alusta!
Mie kävin tänään viemässä paperit KELA:lle. Eilen tuli 154 vrk täyteen (varsinaista hössötystä!). Selvis sekin, että voin toimittaa heti viimesen puolen vuoden tuloista tositteen. Hyvä juttu, jos kerta alan olemaan sairaslomalla ja tilit jää pienemmiks.
Joku kyseli isyysvapaista. Elikkäs isä saa pitää kolme viikkoa isyyslomaa ja sen voi pitää useemmassa osassa. Sen lisäks jos isä pitää vanhempainvapaan kaks viimestä viikkoa niin hän saa ylimääräset kaks bonusviikkoa siihen jatkoks. Eli kaikkiaan isä voi olla kotona 3 vko+1 kk. Äidin hoitovapaa alkaa miun käsittääkseni vasta kaikkien isän pitämien vapaiden jälkeen (korjatkaa, jos oon väärässä.). Meillä menetellään niin, että mie pidän kertyneet vuosilomat sillon kun mies on ylimääräsellä isyyslomalla. Jos ei äidillä oo pitämättömiä lomia, niin en tiedä pitäiskö äidin sit mennä hetkeks töihin, jotta isä vois olla kotona???
Kauniita unia ilman painajaisia kaikille!
Hipsuhiiri ja Pipana 22+1
Ja heti omaan napaan. Kyllä sitä täytyy omaan kroppaansa luottaa. Viime viikollahan oli niitä ihme tuntemuksia ja vuotoja (hui kamalaa ku mie näin hössötän ;)). No tulehdushan se siellä. Sain viikon antibioottisalvat, kun nyt ei saa ottaa suun kautta. Luin nuo sivuoireet tuoteselosteesta ja ne oli kyllä melkoset tyyliin epänormaali synnytys (mikä sekin sitten on). Toisaalta harvallehan niitä tulee ja aina ne listat on yhtä kaameita. Eli vaivan hoitoon vaan illalla. Ja vielä tässä yhteydessä on pakko kehua omaa neuvolan tätiä; kyllä on ihana. Nytkin soitti mulle heti aamusta tuloksista ja oli hommannut reseptit ja muut vaikka alunalkaen minun piti soittaa sinne jne.
Noista hössötyksistä ja sekoiluista. Sekasinhan tässä kyllä on, mutta ei ehkä niin kuin siinä pinossa mainittiin. Pääkoppa ei vaan ihan pelitä aina; ei muista asioita jne. Olihan siinä pinossa ihan asiaakin mutta aika provosoivaa tekstiä. Normaaliksi moni tosiaan tuntuu määrittävän sen, mikä edustaa omaa mielipidettä. No juu. Silloin kun palstailin esikoisen aikana, mulla oli ja on ehkä vieläkin kamala angsti " tositoimia" -sanaa kohtaan. Savu vaan nousi ku luin mutta eipä se nyt palstailua haittaa. Eli onko sekään nyt ihan normaalia, että yhdestä ilmauksesta napsahtaa hermo punaselle... Tämän määritelmän mukaan olen tosi seko. Palstailu täällä on minusta kivaa ja sillä sipuli.
Nyt on niin nälkä, että ajatus ei luista. Pitääpä lähteä jääkaapille.
Rv 19+6