Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ELOisten maanantai***

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas on maanantai...Miten ihmeessä se viikonloppu luikahtaa aina niin pian ohi... Lapset laskivat, että kouluviikkoja on jäljellä yhdeksän kesäloman alkuun.

Milloinkas teillä muilla on viimeinen työpäivä ennen kesälomaa ja äitiyslomaa?

Hanneli aloitti eilisessä pinossa gallupin...Minä olen raskausaikana tavallista minääni selvästi hössömpi, vaikken sitä ole kuin täällä pinossa ja itsekseni ollessani. Arkiminäni ei ehdi paljon raskaudesta hössätä ison lapsilauman kanssa ja sukulaisten intressitkin raskauteni suhteen ovat nollassa. Onnittelujen jälkeen raskaudestani ei ole puhuttu. Minä siis puran raskauttani täällä pinossa ja itsekseni silittelemällä vatsaani ja juttelemalla sille. Miehelle en vauvan liikkeistä kertonut mitään, mutta tänne piti kyllä kirjoitella:). Minua ei häiritse kenenkään kysymykset tai hössäämiset tai hössämättä jättämiset. Kaikilla on oikeus purkaa itseään täällä pinossa haluamallaan tavalla. Totuus on se, että melkein jokainen hössää jotain elämässään, kuka töitään, kuka raskauttaan, kuka kotiaan, häitään, parisuhdettaan jne.

(Kaikki tämä juontaa juurensa viikonlopun aikana palstalla käytyyn kiivaaseen keskusteluun äitiyden aiheuttamasta sekoamisesta, siitä siis Hannelin kysymyskin).

Karmiini: Kyselit viikonloppuna palstalla vakuutuksista. Meillä on kaikki muut vakuutukset If:ssä, mutta pienimmän vakuutus on Tapiolassa. Siellä on mahdollisuus palauttaa kaikki kuitit kerralla ja saada korvaus siten yhdellä omaavastuulla. Vakuutuksen saa syntymättömälle lapselle, mutta vakuutus on aika hintava ,yli 300 euroa vuodessa. Minä aion ottaa kuitenkin viimeisellekin kyseisen vakuutuksen. Kysele kuitenkin Veritaksen ja Pohjantähdenkin vastaavia vakuutuksia, niistä minä en ole tietoinen.

Sitten poistun takavasemmalle ja tunnollisen, hössäävän palstalaisen tapaan aloitettuani pinon ennen 7, palaan kommentoimaan päivän aikana juttujanne. Energistä päivää kaikille!

Opemamma ja vimpula rv 18+6 (tämäkin tieto on kuulemma hössämistä:)))))))

Vierailija
2/22 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi, nyt mulla on mennyt aivan ohi moiset jutut hössäämisestä:) Täytyypä käydä tutustumassa viikonlopun pinoon vähän myöhemmin.

Viikko alkoi kiireisissä merkeissä... Pikkuneiti kehitti illan mittaan kuumeen ja nyt menee tämä päivä taas töissä vuorotellessa miehen kanssa. Osui aika pahalle päivälle, sillä tänään on monta asiaa työn alla, päätämme esimerkiksi viimeisten hakijoiden joukosta sen, joka tulee tekemään minun hommani äitiysloman ajaksi. No, tätä tämä on ja eipähän neiti olekaan ollut melkein kolmeen kuukauteen kipeänä! Taisi tulla uusi ennätys!

Opemamma kyseli viimeistä työpäivää. Minulla viimeinen työpäivä on juuri ennen juhannusta eli keskikesään asti pitäisi vielä jaksaa puskea töitä. Toisaalta jos viikot etenevät tätä vauhtia, niin juhannus on käsillä ennen kuin huomaakaan. Vaikka ulos kun katsoo ei voi edes kuvitella että nyt pitäisi olla jo kevät, huoh...

Hössötyksestä: Täytyy sanoa, että esikoisen kanssa tuli hössötettyä ja innostuttua paljon enemmän. Silloin kirjoitin tunnollisesti raskauspäiväkirjaa ja otimme kuvia kasvavasta masusta, vauvanvaatteita tuli osteltua ties kuinka aikaisin ja vaatteet olivat valmiiksi pyykättyinä ja silitettyinä jo mooonta viikkoa ennen laskettua aikaa. Nyt sitä ei jotenkin enää ehdi keskittyä omaan napaan samalla tavalla, pikkuneiti vie aika lailla aikaa. Toisaalta ensimmäinen raskaus oli myös kaikella lailla mullistavaa aikaa, sillä se muutti koko elämän. Bilehileestä piti alkaa muuttua kotikeskeisemmäksi ja se oli kieltämättä välillä aika rankkaa. Nyt kotielämä on jo sitä tavallista elämää eikä toinen raskaus muuta elämää enää samalla tavalla kuin ensimmäinen.

Nyt täytyy lähteä aamusämpylälle, vatsa kurnii siihen malliin. Mukavaa maanantaita kaikille!

Pantoufle 23+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas taas paljon juttuja viikonlopun pinossa. Täytyy jossakin vaiheessa päivää yrittää ehtiä niitä lueskelemaan. Kuten tavallista, mulla oli taas nettipimento viikonloppuna. Yritän välttää tietokonetta viikonloppuisin aina viimeiseen asti, etten sattuisi " vahingossa" käymään lukemassa työsähköposteja...

Viikonloppu meni harmaissa merkeissä ja taas aivan liian nopeasti. Lauantaina kävimme Jumbossa kevätvaateostoksilla ja saimme pojalle kevätkengät, välikausirukkaset ja uudet aurinkolasit. Ne ovatkin olleet ne kaikista akuuteimmat hankinnat. Niin ja tulihan sitä taas ostettua pari vaaleanpunaista juttua tälle tulevalle lapsukaiselle. Miehen kanssa mietittiin sitä, että jos sukupuoliarvio olisikin väärä, mihin ihmeeseen me jouduttaisiin kaikkien noiden vaaleanpunaisten potkuhousujen kanssa. Täytyy ehkä vähän hillitä tätä ostosvimmaa.

Minä olen jäämässä äitiyslomalle juhannuksesta. Pidän tässä kevään mittaan pari vuosilomapäivää, mutta muuten säästän lomani äitiysloman loppuun. Eli onhan tässä vielä näitä työviikkoja jäljellä. Onneksi nyt keväällä on paljon kaikenlaisia arkipyhäpäiviä, jotta työviikot ovat hiukan lyhyempiä. Ensi viikollakin on jo pääsiäinen :).

Pää leikkaa tyhjää, joten tämä tällä kertaa.

Hyvää alkavaa viikkoa harmaudesta huolimatta. Kyllä sen auringonkin on kohta pakko paistaa!

Pepper (22+4)

Vierailija
4/22 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi nopsasti on ruvenneet viikot vierimään. Se on hyvä vaan, niin tulee kesä äkkiä. Toukokuuta ootan kyllä vähän kauhulla. Meillä on molempien muksujen synttärit sillon ja vieraita käy ylensä ainakin viitenä päivänä..ja niitä käy PALJON! Tehtiin jo lasten kanssa listaa vieraista ja lahjatoiveista. Pitäis alkaa kutsuja vääntämään. Tänä vuonna aion hyödyntää aiempaa enempi kauppojen pakasteleivonnaisvalikoimia. Toivottavasti tulis lämmin toukokuu, niin voitais taas pitää molempien kavereille pippalot pihalla. Säästyy siivoomiselta ja kamalalta kaaokselta.

Oli puhetta viimesestä työpäivästä. Miulla se oli kenties jo eilen? Kävin kolmen saikkupäivän jälkeen testaamassa työntekoa. Oli rauhallinen sunnuntaipäivä ja silti ihan tuskaa. En joutunu nostamaan kun pari kertaa ja nekii vaan pikkunostoja ja silti vihlas alapäästä oikein nasevasti. Kaikenlisäks tuli asiakasta syöttäessä taas ykskaks tosi heikko olo..en oikein tienny, et yrjöttääkö vai pyörryttääkö. Olin ihan kalpee ja tärisevä ja mahakin möyrähti sekasin. Mittasin vähän sen jälkeen verenpaineeni ja se oli taas aika alalukemissa. Tänään yritän siis saada lääkäriajan varattua. Keskiviikkona ois seuraava työpäivä ja sillon ois huomattavasti kiireisempää, joten en taida sinne pystyä menemään. Supistelua miulla on onneks ollu tosi vähän ja sekii kivutonta masun kovettumista. Viimeset pari päivää oon kuitenkin ihmetelly välillä tuntuvaa vihlontaa, joka tuntuu jossain tuolla sisällä..kenties kohdunsuulla? Toivottavasti siellä ei oo alkanu mitään tapahtumaan. Haluaisin kuitenkin päästä senkin tilanteen tarkistuttamaan.

Siinä sitä raskaushössötystä miun osalta!

Hipsuhiiri ja Pipana 22+1

Vierailija
5/22 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun on tänään korvausvapaa, niin ei tarvitse raahautua töihin. Ja sitten kaksi seuraavaa työviikoakin ovat vajaita. Minä olen jäämässä äippälomalle juhannuksena ja pidän sitten kesällä 2007 9 viikoa vuosilomaa putkeen.

Töissä on ollut niin hirveä kiire, että en muista milloin olisin viimeksi kirjoitellut...

Kävin tosiaan ihmeellisen valkovuotoni (melkein turkoosia välillä) päivystyksessä ja viljelyjen perusteella ei sieltä hiivaa kummempaa löytynyt. No, nyt on sitten tämä värikäs hiivakin laitettu kuriin ja elämä jatkuu.

NEUVOLAKÄYNISTÄ:

Mulla oli viime perjantaina neuvolakäynti taas pitkästä aikaa. Vakkari neuvolantäti oli talvilomalla ja sielä oli sijaisena joku vastavalmistunut nuori tyttö. Se oli hirveen arka, kädenpuristuskin oli niin heiveröinen että. Paino mulla oli noussut sitten viime käynnin mahtavat 617 g/viikko, eli oon vihdoin päässyt lähtöpainon yläpuolelle (laskin just, että nyt mun painoindeksi on noussut lähtötason 18,5:sta jo 19,8:aan).

Verenpaineet oli ok, sykkeet oli ok... ...mutta se sijainen ei saanut multa hemoglobiinia otettua - ampui varovaisilla käsillään pari reikää sormenpäihin, mutta oli liian varovainen eikä saanut verta juuri tulemaan. No, yhden minimaalisen tipan sai puristettua ja se antoi tulokseksi 94. No, sanoin kyllä että se ei voi pitää paikkaansa - aiemmin aina ollut hemoglobiinit 120 luokkaa ja nyt syön vielä rautaa päivittäin. Ja jos mun hemoglobiini olis noin matalalla, niin kyllä mä olisin paljon tämänhetkistä heikommassa kunnossa.

Sitten käynnillä piti mitata ensimmäistä kertaa KOHDUNPOHJAN KORKEUS. Tyttö vähän sormenpäillää hipelöi mun mahaa ja sanoi " se on varmaan jossain tässä..." . Ei yhtään painellut kunnolla, jotta tuntisi sen oikean paikan. Mittaustulokseksi sai sitten 14,5 cm, ja kysyin onko normaali (tiesin ettei olisi) se sanoi että " joo" . No, kuitenkaan tuo 14,5 cm ei ollut lähelläkään käyriä, kun rv 22 tuo sf-mitta pitäisi olla jotain 20 cm luokkaa. Pyysin neuvolan jälkeen työkaveriani, joka on siirtynyt kätilön hommista toimistohommiin pari vuotta sitten, mittaamaan multa saman mitan ja se sanoi jo mun mahan nähdessään että toihan on kaikkea muuta kuin 14,5 cm. Hänen mittaustulos olikin 21 cm, joka on kyllä varmasti paljon lähempänä todellisuutta kuin tuo neuvolan sijaisen veikkaus.

Sitten sijaistyttö kirjoitti mulle vielä sen todistuksen jolla voi hakea äippärahaa yms. ja kyselin kovasti, että eikö siihen muka tule mitään muuta lappua kuin tämän pieni A5-todistus ja hän sanoi että se riittää.

No, soitin sitten iltapäivällä paikalliseen KELA:n toimistoon, mistä sain sitten ohjeet papereista, mitä hakemukseen pitää liittää (ja että ne olisi pitänyt saada neuvolasta - no netistäkin löytyy onneksi).

Että sellainen " turha" käynti mulla. Ajattelin tänään poiketa terveysaseman kautta, jos niillä olisi vaikka aikaa ottaa mun hemoglobiini, niin saisi oikean tuloksen...

Ja nyt suihkun kautta ostoksille!

Karmiini

Vierailija
6/22 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

GALLUP: Mä en hössötä raskaudesta. Siis omasta mielestäni ;). En edes pidä raskaana olemisesta. Ensimmäisellä kerralla se oli vielä hienoa ja erikoista. Nyt se on lähinnä ahdistavaa ja ärsyttävää. Lisäksi raskaus muuttaa minut aivan erilaiseksi kuin mitä normaalisti olen. Olen hidas, saamaton ja ahdistunut. Mitä sitten on hössöttäminen? Onko omista vaivoista puhuminen sitä? Onko masuasukista tai mussunlässynhöpötistä puhuminen sitä? Entäpä vatsan silittely? Missä menee " hulluuden" ja normaaliuden raja? Ja kuka sen pystyy määrittelemään?

Mun tuttavapiirissä ei ole raskaana olevia, joten harvaa kiinnostaa kuunnella mitään odotusjuttuja. Enkä halua heitä sellaisilla rasittaakaan. Enkä myöskään jaksa miehelle jatkuvasti jutella näistä asioista.Siksipä on kiva käydä täällä palstailemassa ja höpöttelemässä mitä mieleen juolahtaa.

Ja kuten opemamma osuvasti totesi, aika monet meistä hössöttävät jossain asiassa. Toiset suunnittelevat häitä jo vuosia ennen. Osa taas osaa keskustella VAIN ja ainoastaan omasta työstään, opiskelustaan jne.

LOMASTA: mulla luennot loppuu toukokuun tokalta viikolta. Osa loppuu jo huhtikuun lopulla. Töitä en ole hakenut kesäksi. Opiskeluihin liittyvää työharjoittelua on kyllä pari viikkoa kesäkuun lopulla ja kesäkuussa muutenkin on tenttejä ja kaikennäköistä. Kirjoitustyötä lähinnä. Periaatteessa loman aloitan siis heinäkuun alussa, tosin silloinkin riittää kirjoitustöitä kotona. Ehkäpä sitten elokuussa? Toivon myös, että vanhaan työpaikkaani saan mennä tekemään kesällä viikonloppuisin töitä. Vielä ei ole mitään kuulunut, joten saapi nähdä.

Jamssa rv21+2

Vierailija
7/22 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille!

Mulla taitaa olla paljon muuta tekemistä, kun olen melkein päässyt jo tipahtamaan pois tästä kelkasta. Että enpä ole kaikkien kuulumisista perillä nyt, taaskaan, vieläkään...

Hyvät hössötyskeskustelut on olleet viikonloppuna ja jatkuu ilmeisesti vielä :) Arvatenkin tuollainen kaikkia herättävä aihe siirtyy tänne kuukausipinoihinkin. Ihan asiallinen puheenaihe, ja tulee varmaan pinnalle aina aika ajoin jonkun aloittamana. Kyllähän nämä villeimmät mammajutut taatusti huvittavat monia.. meitä itseämmekin varmasti välillä :) Onhan nuo kaikenlaiset oirekuvaukset sun muut ihan liian rajua tavaraa ulkopuolisen korville - missään muualla en varmasti sellasia suustani päästäisi (kun ei ole odottavia kavereitakaan). Mun mielestä vauvahömppäjutut on aika rentouttavia ja pitää ehkä yllä sopivaa virettä, vaikka ei itse aina niin osaakaan hössöttää kaikenlaista. Itse en ole mitään oih ja aih ku ihanaa!! -tyyppiä, ja oon ollut nyt työpaikallakin ihan urvelona, kun ihmiset on tulleet onnittelemaan raskaudesta. Itsellä lähinnä sellainen olo, että jep tämmöistä mulle ja tästähän tää homma etenee, ainakin ulkoisesti, vaikka sisäisesti hetkittäin pehmoisia pyöriikin mielessä. Olen jonkinlainen välimallin hössöttäjä siis, luonteeni mukaisesti jäyhä ja tyyni tyyppi, mutta mieleltäni varsin avoin kaikenlaiselle höösäykselle ja lässyttelylle.

Pitääkin nyt ihan katsoa, koska mulla olisi viimeinen työpäivä. Nyt sitä voi jo alkaa odottaa, kun olen saanut töissä ihmisille kerrottua. Ja huh, kun helpottaa jo siinäkin, ettei tarvitse pitää mahaa piilossa :D Hmm.. mulla näyttäisi olevan viimeinen työpäivä perjantaina 30.6. jos loma alkaisi 1.7. Vähän outoa, vai onkohan edes, jos äitiysloma alkaa lauantaipäivästä... Ei kun joo, siihenhän lasketaan arkilauantait mukaan, eli siinä tapauksessa juuri silloin kuuluu alkaa.

Tämmöisissä pohdinnoissa

Mii- ja mynkerö rv 23+3

Vierailija
8/22 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se taas viikko pyörähti käyntiin. Mihin se hävisi taas tuo viikonloppu?

Tänään olikin neuvolapäivä, tai siis aamu, kun piti jo kahdeksaksi sinne laittautua :)

Masussa kaikki ok, sydänäänet n. 140 vaikkakin kaveri yritti karkuun harjoittelijalta, joka ei sitten meinannut enää saada ääniä kuuluville. Ainoa minkä sai aikaiseksi, niin vauva yritti nyrkkeillä/potkia mittalaitetta loitommalle :D

Sf-mitta oli keskimääräistä korkeammalla 17,5 cm rv. 20+3, mikä sekin mielestäni viittaa siihen, että vauva on ultrankin mittausten mukaan hieman pidemmällä, kuin tuo 20+3. Mitenkäpä sitä mittaa muilla?

Sain tänään tuossa juuri takaisin myönteisen päätöksen kotihoidontuestakin, mikä oli mielestäni älyttömän nopeaa toimintaa, hakemuksen kun lähetin viimeviikon tiistaina :)

Lomista:mulla periaatteessa ei lomaa olekaan, kun ulkoistivat minut tuossa jo aikaa sitten, joten yhtä lomaahan tämä on ollut ;D mutta periaatteessa äitiysloma alkaa 14.7.

Hössäämisestä: täytyy myöntää, että tulee hössättyä hiNpun enempi, kun aiemmin, mutta taas toisaalta mulle onmuka kehittynyt ikkapikkusen parempi turnauskärsivällisyys tässä matkanvarrellla (aiemmin olin vähän hätäinen). Tuon kuopuksen kanssa, kun alkaa olla jos jonkinlaista taistoa (1v 10 kk) ja isänsä menettää hetoitis hermonsa ja mulla kestää pikkusen paremmin tuo hermo...

Olenkin joskus maininnut, että on oikein ratevaa, kun kotona on Yksi kolmenkympin kriisissä, yksi murrosikäinen, yksi uhmaikäinen ja sitten vielä tämä odottava äippä :D

No, mutta jaarittelut sikseen ja tilaa muille

eri & taateli rv.20+3

Vierailija
9/22 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti tulee täällä käytyä, mut välillä jotain kuulumista vois laittaa...

Lomasta: Mulla alkaa 10.7. omien laskujen mukaan, Kelan paprut saan vasta ens viikolla neuvolasta. Tosin hoitovapaalla oon melkein loman alkuun asti, kuukauden verran ehdin olla töissä. Vähän hassua, mut kun hain hoitovapaan silloin kun kakkosesta ei ollut vielä mitään tietoa...

Hössötyksestä: En ole missään asiassa kova hössöttämään, joten raskauskin saa edetä ihan omalla painollaan. Tietysti mammatuttujen kanssa pohdiskellaan kaikkia lapsiin liittyviä asioita ja kysellään raskauskuulumisia, mut en osaa pitää sitä hössötyksenä. Mitään en ole vielä edes ostanut vauvalle.

Ensi viikolla eka lääkärineuvola, ja vissiin sitten rakenneultrakin, joka on kyllä mun mielestä aika myöhäisessä ajankohdassa. Eikö se pitäis olla jo ennen rv 20? No, pääasia et katsotaan vähän tarkemmin mikä otus siellä mua potkii sisältäpäin.

Mukavaa viikoa akikille!

Ireene ja sintti 21+1

Vierailija
10/22 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa viikkoa kaikille! Sorry kirjoitusvirhe...

Vierailija
11/22 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

HÖSSÖTTÄMISESTÄ: Alkuraskaudesta hössötin niinku ihan kaikesta, mutta mitä pitemmälle tämä etenee, niin sitä seesteisemmäksi olokin muuttuu, hyvä niin. Eilen piti taas hiukan panikoida sellaisesta asiasta, ku mun maha ei kasva. Mutta onneksi tenava jo potkii, niin se aina rauhottaa, et kai siel kaikki on kunnossa. Luulen, et muutkin eka raskautta elävät hössöttävät enemmän, koska kaikki on niin uutta ja mun ainakin pitää päästä jakamaan kaikki tapahtuvat asiat läheisten kanssa, aina ei vaan muista, että on todellakin muutakin elämää. Onneksi immeiset on vielä ainakin palauttanut mut maanpinnalle, ku on mennyt liian itsekeskeiseksi.

KUMMEISTA vielä: Kävin vilkaisemassa tuota viikonlopun pinoa ja siellä oli paljon juttuja kummeista. Meillä valinta on suhteellisen helppo, koska eka lapsi vasta tulossa. Eli kunniatehtävän saa siskoni ja sen mies, sekä miehen siskon vanhin poika. Kysyttykki ollaan jo siskoani ja sen miestä, viel pitäis tuota tulevaa serkkuakin kysellä.

OMA NAPA: Luulin, että kaikenmoinen pahoinvointi olis jo mennyttä, kun olen voinut pitkän aikaa niin hyvin, niin tänään taas pääs yllättään kesken lounaan. Kaikki aamupalasta lähtien tuli ulos. Mä en käsitä, miten mun maha voi yhtäkkiä alkaa hyljeksimään kaikkea ruokaa ja välillä saa vetää mitä vaan, eikä mitään ongelmaa. No, jospa se taas tästä paranis. Oon kyllä jo niin tympääntynyt koko oksenteluun!!!! Miten te, joilla on jo lapsia, ootte jaksanut toisessa raskaudessa hoitaa esikoista jos on ollut pahoinvointeja tai muita vaivoja?? Sitä olen kyllä monesti ihmetellyt.

Juu, pitänee mennä takasin tenttikirjojen pariin. Minulla viimeinen työpäivä joskus toukokuussa, koska opiskelija oon. Virallinen äippäloma alkais vasta 19.7. Onneksi olin kuitenkin väliin töissä, niin tulot paranee, kun äitiyspäiväraha on niin hyvä, verrattuna näihin opintoetuuksiin. Onkin ollut melko tiukkaa, kun viikonlopputyönkin joudun jättämään, savullisen työympäristön vuoksi.

PELONAIHEITA: Olen miettinyt paljon tuota tulevaa koitosta, eli synnytystä, joka ei sinällään ole vielä pelottanut. Ainoa asia mikä pelottaa on se, että miten lasta jaksaa hoitaa synnytyksen jälkeen, kun on varmaankin melkoisen kipeä... Sitä ku on aina saanut käpertyä sairauteensa ja maata vaikka viikon sängyn pohjalla....

Että näin tänään... Ikarus rv 19+6. Huomenna puoliväli!!! =)

Vierailija
12/22 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa kyllä, toi kamala kevätsää ja maanantai ei tänään ole vetäneet mua vetämättömäksi. Meillä on ollut oikein leppoisa päivä poikien kanssa. Lonkkaa juilii jatkuvasti, mutta sain fysioterapeutti-veljeltäni erilaisia ohjeita sen kanssa pärjäämiseen. Täytyy aloittaa täsmävenyttelyt ;-)

SÄNKYASIAA. Kiitos kaikille pinnasänkyasiaa kommentoineille. Asia vaivas mua ihan tolkuttomasti viikonloppuna ja onneksi sitten ratkesi niin, että löysin halvalla käytetyn mutta siistin pinnasängyn. Nyt mun ei tarvii panikoida mitenkään asian kanssa, koska jos kuopus ei vielä tunnu valmiilta isoon sänkyyn kesällä, saa sitten nukkua pinniksessä. Niin, meillähän tuota asiaa vaikeuttaa tai hidastaa tuo unipussin käyttö. Poika nukkuu unipussissa kuin unelma, mutta senhän kanssa ei pääse liikkumaan (juur siksi hän nukkuu ;-). Kauhulla ajattelen, miten hän lähtisi unipussi päällään matalasta sängystä unisena toikkaroimaan. Me siirrettin esikoinen isoon sänkyyn viime syksynä 2-vuotiaana ja se tuntui hänen kohdallaan ihan hyvältä ajalta. Mummulassa hänkin vielä nukkuu pinniksessä ja hyvin nukkuukin, paremmin kuin kotona.

Toisenlaista sänkyasiaa. HÄIRITSEEKÖ teillä VAUVAN LIIKKEET aviollisia aktiviteetteja? Musta on välillä todella vaikea pysyä ajatuksen tasolla oikeassa asiassa, kun vauva rumbaa mahassa ihan mahottomasti. Välillä on naseva potku tullut miehenkin mahaan, että " menetkös siitä muualle tökkimästä" . Liikkeet on aivan ihana tuntea, mutta tollasessa tilanteessa ajautuu niin eri vireystilaan. Mieskin on jo aatellut, että oikeastikohan vauva tästä häiriintyy, kun mellastus mahassa on niin kovaa.

TAPAAMISESTA. Virittelin tuonne tapaamispinoon ideaa nyyttäreistä, eli jokainen toisi jotain mukanaan koko porukalle. Saatais kokoon ihana piknik-pöytä, jossa olisi muutamaa salaattia, patonkeja yms leipiä, meloneja, viinirypäleitä naposteltaviksi, suolaista ja makeaa ymsyms. Kun tulijat on selvillä, tehdään listaa kunkin tuotavista. Sellanenkin kävi mielessä ton viikonlopun ruokakeskustelun perusteella, että jokainen toisi jonkun bravuuripikkusyötävänsä muiden maisteltavaksi, on se sitten suklaakakku tai karjanapiirakat.

KARMIINI: Hienoa, että hiiva on nyt nujerrettu. Kurjaa, että sattu tollanen mälsä neuvolakäynti ja ponneton terkkari. Tollasten käyntien jälkeen on kyllä mitäänsanomaton olo.

LOMASTA: Mähän olen hoitovapaalla kotona, mutta teen muutaman tunnin töitä viikossa. Viimeset vuorot ajattelin ottaa kesäkuulle, mikäli lonkka nyt ei enempää ala irvistellä.

ISYYSVAPAISTA: Olipa kiva lukea teidän antamaa infoa isyyslomista, sillä meillä on isillä nyt ekaa kertaa isyysloma tämän kolmannen synnyttyä. Mutta vääntäkääpä vielä rautalangasta. ELi jos isä jättää yhden viikon niistä kolmesta viikosta käyttämättä ja ottaa sen vasta äitiysloman lopussa, saa hän ns. bonusviikon. KÖ? Voinko minä silloin olla kotona hoitovapaalla kotona? Kyllä on ihan tietämätön olo...

HÖSSÖTYKSESTÄ: En oo lukenu sitä ketjua kuin sieltä täältä, mutta jälleen kerran tollaset juupaseipäsmegaketjut, joita näillä palstoilla välillä jostakin aiheesta röyhähtää, ahdistaa mua tolkuttomasti. Joistakin kirjoittajista tulee ne, joiden tekstejä pyöritetään ja hyöritetään, ja nämä jaksaa aina uudestaan käydä puolustautumassa...Itse en koe hössöttäväni, mutta totaalisen kiinni ja lujaa olen näissä vauvakuvioissa ollut jo monta vuotta. Koska kavereillakin on vauvoja ja pieniä lapsia, on niistä luonnollista keskustella jatkuvasti. Töissä tuntuu, että joka toinen asiakas ottaa mahani puheeksi ja kyselee laskettua aikaa jne.

Nyt tuli äkkilähtö, mutta johan tähän taas tuli tarinoitua...

Pumpelsson

Vierailija
13/22 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen varma että maanantai päiviä on enemmän kuin muita viikonpäiviä. Kuten joku jo sanoikin niin mihin viikonloppu KATOSI??? Toisaalta mitä useampi maanantai niin sitä lähempänä on loman alku. Minulla se alkaa juhannuksesta :) jippiii.

Hössöttämisestä: Minun mielestäni on jokaisen oikeus hössöttää tai olla hössöttämättä. Itse taidan olla keskitien kulkija. Esikoisen aikana oli aikaa paneutua raskauteen ja kasvavaan mahaan. Nyt kun kotona on jo yksi Tasmaanian tuholainen niin ei sitä energiaa tai aikaa enää riitä niin kovin paljoa kasvavalle vatsalle. Liikkeellä ollessani pongaillen kyllä muiden odottavien mahoja tai äitien kulkupelejä. Nyt tällä hetkellä tarkkilussa on sisarusrattaat ;) Minun vatsassani ei ole masuasukkia (eikä minulla ole masua koska se kuvaa mun mielestäni jotain pientä ja sievää. Mulla on MAHA :) )mahassani asuu Unski. tekonimi tulevalle on annettu eli se lasketaan ilmeisesti hössöttämiseksi. Itse en silittele mahaani muuten kuin silloin kun vauva potkii kovemmin. Tässä raskaudessani en ole vielä taputellut kun vauvakaan ei vielä ole liikkunut kovempaa.

Toivottavasti sait Hipsuhiiri lisää lomaa. Eikö ole aika todennäköistä ettei vaiva ainakaan enää helpotu niinkin fyysisessä työssä kuin hoitoala on.

Päivän jatkoja kaikille.

pubu ja Unski rv20+3 (viikkojen merkkaamista en aijo lopettaa vaikka olisi hössöttämistä pahemmasta päästä ;) )

Vierailija
14/22 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä toivutaan eilisestä oksennustaudista, vielä vähän heikko olo, mutta eiköhän se tästä. Taas huomasin, miten on nuo lantionpohjalihakset löystyneet kun oksentaessa lirautteli myös =( Masuilija innoistui eilen kovasti potkiskelemaan oisko ihmetellyt outoja vatsaääniä, kuuleko sikiö jo viikolla 20? tai sitten halusi ruokaa ;)

KUMMEISTA...oli viikonloppupinossa puhetta. Onko muita, joiden lapsia ei ole kastettu tai ei tulla kastamaan? Mieheni ei kuulu kirkkoon itse kuulun, mutta pojallemme järjestimme nimijuhlat. Tunnelmalliset ja ihanat sellaiset, joten varmasti myös kakkonen saa sellaiset juhlat.

HÖSSÖTYKSESTÄ...itse olen huono hössöttämään, mutta yritän opetella ;) Jotenkin osaan nyt enemmän nautiskella tästä pienestä sisälläni kuin ensimmäisestä. Nyt kun tietää mitä ihanaa kantaa sisällään. Hankintoja yritän tehdä ajoissa ja virittäytyä tunnelmaan. Hankintoja nyt lähinnä on vaatteet ja vaipat. Pestäviä vaippoja kun ajattelin käyttää ja ostella ne pikkuhiljaa kirppiksiltä. Onneksi en ole vielä eksynyt H&M:n vauvavaateosastolle, en varmasti voisi hillitä itseäni.

SAUNOMISESTA...tykkään kovasti saunoa, on sellainen rentoutuskeino. Tosin viihdyn parhaiten matalissa höyrylöylyissä. " Ihanat" muistot tulee aina saunaan mennessä kun viimeksi synnytyssupistukset alkoivat niin saunan jälkilämmössä oli mukava olla.

petraelena 20+3

Vierailija
15/22 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo aika provosoiva oli se HÖSSÖTYS keskustelu, mutta sellaisia kirjoittelijoita nyt aina riittää siis toisten arvostelijoita ja ihmisiä jotka haluaa pikkasen ehkä ärsyttää. Kokemusta on lapsettomuuspalstalta kaikentyyppisistä ihme keskustelijoista :) Mutta kellekäs muille sitä puhuisi raskaudesta kun ei ole kavereita samassa jamassa eikä miestäkään aina kiinnosta kaikki jutut niin paljon.

Taas sataa vaan vettä täällä ja sumuisen näköistä eli d-vitamiinit on vielä poikaa :) vaikka niitä nyt ei huhtikuussa enää tarvitsisikaan.

Nyt jo harmittaa, että mies lähtee ulkomaille loppuviikoksi työmatkalle, ikävä kykkiä yksin kotosalla. Pitääpi kutsua vieraita käymään ettei ihan mökkihöperöidy.

Pia rv:lla 23

Vierailija
16/22 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa olla töissä kiirettä, kun vasta puoli neljältä kerkeää ajatellakaan pinon silmäilyä...

KUMMIT: Meille tulee kanssa nimiäiset ja varmaan " kummikkeet" (anopin sanoin LEIKKIkummit). Ketään ei ole vielä pyydetty, mutta lähimpiä ystäviä varmaan pyydetään. Anopin kanssa juteltiinkin jo noista nimiäisistä yhtenä päivänä. Anoppi pohti, että pidetäänkö ne maistraatissa ja virkamies siellä sitten virallistaa sen nimen. Joo, ihan näin se ei taida mennä kuitenkaan... :) Kotona ajateltiin ihan epävirallisesti juhlia pientä ihmistä lähimpien kesken ja itse päättää se nimikin. (Eihän siinä kasteessakaan sitä nimeä *saada*, vaan liitetään tietyn niminen lapsukainen seurakuntaan, jos olen oikein ymmärtänyt.)

SF-mitta: ei ole vielä mitattu, ilmeisesti ensi viikolla neuvolassa sitten. Ja samalla saa varmaan sitten niitä virallisia papereitakin. Hirvittää se KELA-touhu jo valmiiksi; nämä viime vuodet on olleetkin niin helppoja, kun noita opintutukilappuja ei ole enää tarvinnut täytellä eikä olla KELAn kanssa missään tekemisissä.

LOMAN ALKU: Jokunen päivä ennen juhannusta alkaa. En saa säästettyä kesälomasta (30 päivää) kuin 12 päivää kesälle 2007 (edellyttäen että työsuhdetta jatketaan vuodelle 2007!), joten loput on pidettävä ennen äippälomaa. Mulla ei ole vielä koskaan ollut putkeen yli kahta viikkoa kesällä lomaa, joten odotan innolla kyllä tätä ihmettä. Toivottavasti vaan oma vointi on sellainen, että pystyy kesästä nauttimaankin.

HÖSSÖTYS: Ihan alkuraskaudessa jopa ahdisti kaikki mamma-sitä, mamma-tätäjutut. En olisi suin surminkaan lähtenyt mihinkään Mammojen vesijumppaan, koska ei ollut yhtään mammaolo. Nyt siihen odottavaan äitiyteen alkaa jo tottua. Omasta mielestäni en tietenkään hössötä yhtään, mutta miehen mielestä en puhu enää mistään muusta kuin vauva-asioista. Ja onhan ne päässä kyllä koko ajan. Onneksi paras kaverini on kätilö, ja hänen kanssaan saa hössöttää ihan kaikesta täysin sydämin ja kysellä tyhmiä pikkuasioista. Tämän palstan lisäksi.

KESTOVAIPAT: Ompelin eilen ekat kuivaliinapintaiset lisäimut. Tuli aika rumia, mutta toivottavasti edes toimivia. Saumuri olisi kyllä kova sana, mutta ei varmaan tällä mun peukalokeskelläkämmentä-harrastuksellani kannata sellaista hankkia. (Neuletyöstä vauvalle huomasin myös eilen, että lahkeista tuli sitten laskuvirheen takia ihan erikokoiset - ja ei kun purkamaan!)

Hyvää kaikille!

Picapica ja Peukaloinen 20 ja jotain, itse asiassa 20+5 jo.

Vierailija
17/22 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

*kättelee kaikkia*

Tänään sitten alkoi toi pesänrakennusvietti jyllätä. Viikot 19+4... edellisellä kerralla ei ollut tällaisesta hajuakaan, nyt ihan hirvee hinku noi vauvanvaatteet käydä läpi... joudun hillitsemään itseni, jos saadaan nopeesti kämppä niin muutossa ne menee jokatapauksessa sekasin. Hö :/

Muutenkin hirvee laittamisinto... viime yönä huomasin saaneeni vanhan kunnon vaivan takaisin: yöllä ei kärsi kääntää kylkeä, lonkat pamahtelee ja huuto pääsee.

Ukko ei ole muutosta kovin innoissaan, olen jo ties kuin monta kertaa hänelle selittänyt kuin pikkulapselle ettei tähän mahduta, ja vuokrasopparikin päättyy ja uutta ei tehdä... mutta aina tulee tuskaisia huokailuja kun haen asuntoja, miehellä iso tunnearvo tän kämpän suhteen.

Noh, joskos tuo pikkuhiljaa pehmenis, minä kyllä olen riemusta kiljuen lähdössä anopin naapurista pois. :D liika on liikaa...

Esikoinen on välttynyt mahataudilta toistaiseksi, hyvä niin, sillä en voi sietää okutautia, en itselläni enkä lapsella. Tuossa se kahtelee BAMSE:a dvd:ltä...hyvää viihdettä tonikäselle. :D

Juuh, enpäs nyt osaa enempää sanoa, hyvää maanantaita kaikille!

Vierailija
18/22 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaamea ilma!! Auton kokoisia lumihiutaleita sataa, ei kiva=(

Hössötyksestä: en hössötä, olen tavallista rauhallisempi.

Mulla alkaa kesäloma toukokuun viimeinen päivä, ja 5 viikkoa olen lomalla. Heinäkuun tokalla viikolla olenkin jo saikulla, koska mun työtä ei voi tehdä turvallisesti enää ison mahan kanssa. Ihan kiva kun saa lekotella koko kesän alusta loppuun.

Nyt lepäämään sohvannurkkaan vatsan viereen, josko tänään ilmenneet supistukset menis loppuis.

Lilli rv 19+0

Vierailija
19/22 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

NEUVOLA takana..

kohdunpohjankorkeus21, eli yläkäyräntuntumassa. Syke kuului, mutta ei ottanu lukemia kun kaveri luikki jatkuvaan pakoon (sain kuitenkin vahvistusta siihen et kovin alhaalla tyyppi lymyilee..). Painoa tullu 357g viikossa, eli nyt kaikkinensa 4 kiloa lähtöpainoon. Hemppa laskee mutta on edelleen hyvä 129. Ja sokerit virtsassa +...

Ja pitää viedä kusinäytteet labraan, toinen plv ja toinen klamydia (en kyl ymmärrä mistä semmosen oisin voinu saada :)) ja sokerirasitukseen pitää varata aika. Ensi viikolla lääkäri sitten saa tutkia mun paikat kun sitä painontunnetta on niin paljon ja pissikin on päässy karkuun :). kuulma tekee ihan jonkun puristustestin (en varmaan läpäise sitäkään)...

Mun piti kommentoida hirveesti kaikkee, mutta pitää tehdä noi koulujutut pois alta ennen kun laitetaan tyttö nukkumaan.. Jos sitä sais itekin ens yönä nukuttuun. viimeyön saldo 3 tuntia... ei väsytä yhtään ei...

hanneli ja natikka 22+1

Vierailija
20/22 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella masentava ilma! ihme kun on taas ollukki nuutunu olo.

kävimpä kaupassa ostaa uudet popt jotka pitää hiukan vettä kun on tällästä jokapäivä :) sitten laitatettiin tytölle korvikset ja se on niin lumoissaan,käy vähän välii kysyy onx nää ihanat :) hassuliini

ei tyttö edes itkeny,varmaan alustin sen niin hyvin et osas varautuu,on tullu sikäli muhun kun emmäkään oikeen osaa jännittää aina kaikkee.korvikset kun oli napsastu mentiin spice icee jädelle :P

nyt tää loppuilta meneekin lepäillessä kun kolottaa taas,ei oikeen missään asennossa ole hyvä olla...:(

mulla on keskiviikkona se neuvola ja torstaina ultra,meitä ei taida montaa olla kellä on uä vielä eessä?!.

noh,eipä tässä ihmosempia nyt kun iltoja ja vointeja kaikille mammoille :)

k.h.p ja tärppi 19+1