Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

^^KESÄKUUN ODOTTAJIEN MAANANTAI

03.04.2006 |

Aikaista aamua kaikille!

Katsotaan kuinka kerkeän kirjoitelemaan ennenkuin esikoinen herää :)

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahtomattani aiheutin aikamoisen keskustelutulvan tänne ja täytyi tulla selventämään omia ajatuksia tarkemmin koska minusta tämä " hässäkkä" lähtikin -> vaikka eihän koskaan hyvällä keskustelulla mitään haittojakaan aiheudu ;)

ELi ulkopuolisena olemisen tunteesta, tai sen kirjoittamisesta kaikki lähti. Ja en kyllä osaa eritellä mistä sellanen tunne mulle on tullut. Ei siis ole mitään yksittäistä tapaa tai kommenttia miksi niin tunnen -> mutta tokihan se että olemme erilaisia ja otamme asioita erilailla ja tunnemme eritavalla, on normaalia. En kuitenkaan laittaisi raskauden piikkiin tätä tunnetta koska en koe olevani oikeastaan minkäänlaisessa tunneherkkyydessä tai hormonirumbassa tästä raskaudesta. Aiemmissa kyllä olin, tämänkin edestä ;DD

Mutta siis ketään en yskittäinkään tarkoittanut => Krisse, ihan turhaan pahoitit mielesi ja muutkin!! Ehkäpä jos jokin asia kuitenkin täytynee mainita, oli varmaan se, että kirjoitin sitte mitä tahansa, tuli tunne ettei sitä varmaan edes luettu. Johtuneeko se siitä sitte kun kukaan ei kommentoi, varmaankin. Itse taidan olla kuitenkin sen verran sosiaalinen tapaus että mulle ei ilmeisesti riitä et kirjoitan ajatukeseni ja mietteeni tänne tyylin => kunhan kirjoitan. Mutta onhan sekin syy etten kirjoita tänne päivittäin joten ei varmaan siksi tule mulle niin usein kommenttejakaan. Minusta ei tosin ole joka pvä kirjoittajaksi tänne, en yksinkertaisesti ehdi, halu, jaksa, huvita jne jne, mikä mielentila milloinkin. Mutta mukavaa on juuri se ollut et olen kirjoittanut kun olen halunnut mutta siksi varmaankin sitte saanut myös vähemmän vastakaikuakin :) Hyvässä hengessä tulin omaa " sotkuani" tänne siivoamaan, en missään tapauksessa halua kritisoida enkä pahaamieltä aiheuttaa, kenellekään!!!!

Eiköhän tämä ollut tässä tästä aiheesta, kiitos jos jaksoit lukea!!! :)

Marieela kera Palleron 28+1

Vierailija
22/34 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

queen:

Siis miten tota kesäkerttujen kuva galleriaa käytetään? (tumpelo taidan olla...) Siihen avautui joku kartta...Jos joku vois vähän selventää..

Queen82 rv30+3 ja neiti 1,3v

tässä joitain neuvoja:

siinä kartan vieressä lukee:

add to map (lisää kartalle)

ja sen alla add yourself (lisää itsesi)

nimi

sähköpostiosoite

ja sitten: US Zipcode (napsauta not in the US) ja kirjoita kaupungin nimi

valitse minkävärisen " pinnin" haluat

sitten seuraavaksi voit kirjoittaa viestin muille

ja sen jälkeen voit lisätä itsestäsi kuvan sivuille, koneeltasi (browse napista)

ja sitten vaan ADD ME ja sitten se pitäisikin olla valmis :)

kokeilkaahan onnistuuko ja kyselkää jos ei onnistu :)

hoxa: värikarttoja löytyy paljon erilaisia google.fi:stä kun laitat hakusanaksi värikartta

-k-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on taas uusi viikko alussa.

Ja jos oli viikonloppu vilkas niin onhan tällekin päivälle jo tullut vaikka kuinka paljon viestejä, ei meinaa perässä pysyä.

Äippäpakkauksesta on ollut puhetta ja minulla on se vanha vm.2005 ja minusta se oli tosi kiva. En kyllä edes haaveillut uudemmasta ja vein paperitkin sitten melkein heti kun oli mahdollista. Päätöstä äitiysrahasta en ole vielä saanut, mutta ehkä sekin joskus tulee, 3 vko:n päästä alkaa jo ä-loma, mutta toisaalta saan kolmelta ekalta kuulta palkan niin ei tuolla päätöksellä niin kiire ole...

Yöllisistä vessareissuista sen verran, että minä käyn yleensä kerran yössä. Samalla keikalla nappaan sitten rautatabun c-vitam. kera niin en ole ainakaan syönyt mitään, mikä vaikuttaisi sen imeytymiseen.

Viivaa, mulla ei ole masussa, eikä ole kahdessa edellisessäkään ollut. Ja kaksi tyttöä siis edelliset ja nyt poikaa odotan. " Karvat" vai pitäiskö sanoa untuvaa kasvaa kyllä poskiin...

Oisko viikonlopun pinossa ollut noista pukluliinoista (sideharsoista?) puhetta ja minä ainakin ostin kuopusta odottaessa Anttilasta silloin 12 kpl pakkauksen 12 ¿ ja ihan hyviä oli. En ole kyllä nyt käynyt katsomassa vieläkö niitä sieltä saa.

Oma (.): Kaikki ok. Suht rauhallisesti liikutaan, mutta kuitenkin liikutaan vaan just luin viikonloppuna jostain, että liikkeet vähenee n.31 rv eteenpäin kun tila rupeaa pienenemään. Jospa tämä sitä olis.

Vaan nyt kahvitunnille. Mukavaa viikko kaikille!

-Magpie rv. 31+3-

Vierailija
24/34 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tämä ei ole liitoskipua, vaan jotain muuta.

Anteeksi kun vaan kysymyksen heitin =)

Vierailija
25/34 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin ollut silloin tällöin tuolla alapäässä kovaa vihlontaa ja 2 viikkoa sitten kipu oli niin voimakas, että oikeasti luulin, että synnytys alkaa tai jotakin muuta vakavaa on tapahtumassa. Makasin eteisen lattialla 15 min enkä uskaltanut liikahtaakaan. No sitten seuraavana aamuna oli sopivasti nla-lääkäri. Hänelle puhuin asiasta ja hän luonnollisesti katsoi kohdunsuun tilanteen. Hän se sitten totesi, että paikkani ovat jo pehmenneet jne. (sama tarina, mitä kerroin tuolla ekalla sivulla aamun viestissänikin)

Hän myös huomasi, että valkovuotoa on runsaasti ja passitti minut kokeeseen labraan. Labrasta tuli tieto, että jonkin sortin tulehdus on päällä ja sain penisilliini-kuurin. Nyt vihlontaa ei ole ollut, mutta vieläkään en tiedä, että johtuiko kipu tulehduksesta vai oliko se voimakas supistus. Toinen lääkäri oli sitä mietä, että ainakaan tuosta vihlonnasta johtuvaa ei paikkojeni pehmeäminen voi olla.....

Anyway, en osaa muuten sinua auttaa, kuin että kannattaa ehkä mainita asiasta seuraavalla nla-käynnillä jos vaikka sinullakin olisi tulehdus? Minulla tästä tulehduksesta ei ole mitään varmuutta, ainoastaan labran tuloksesta ilmeni, että valkovuotoa on niin runsaasti, että on parempi syödä lääkekuuri.... Tiedä sitä sitten, johtuuko se vihlonta siitä vai mistä. Mutta nyt ei kuitenkaan ole vihlonut ja lääkekuuri on loppumaisillaan. Toivottavasti se menee nyt sitten ohi ja syytä mihinkään muuhun huoleen ei ole!!!!

Vierailija
26/34 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magdalena:

Mielestäni tämä ei ole liitoskipua, vaan jotain muuta.

Anteeksi kun vaan kysymyksen heitin =)

Joo mä olen jo kerennyt ton vaivan kanssa synnärille kun itkua väänsin kun olin niin älyttömän kipeä! Luulin,että synnytys oli täydessä vauhdissa,mutta eipäs ollutkaan vaan mulla oli erittäin kipeet lihakset vaan. Kun lääkäri sitten meni painamaan notain lihasta emättimen seudulta sisäpuolelta niin hyvä,etten potkassu ja parkasu ihan pääsi. Elikkäs mulla se ainakin oli kohdunkannatinlihasten kipua. Siihen ei liittynyt suppareita. Tää tapahtui joskus noin helmikuun lopulla.

Mutta kannattaa tosiaan pyytää neuvolatätiä laittamaan lähetteen testeihin missä otetaan näyte valkovuodosta ja sitten pissitesti päälle ettei ole tosiaankaan mitään tulehdusta päällä. Koska tulehdus voi auheuttaa ennen aikaiset supistukset tai käynnistää synnytyksen liian aikaisin. Samalla tietty voit pyytää aikaa sinne lääkärille,että katsastais kohdunsuun.

Lilli81 31+3

Vierailija
27/34 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

susse77: Antoiks se lääkäri jotain arvioo siitä kuinka kauan voit kestää ennen kuin synnytys käynnistyy?

Mulla on kans kohdunsuu pehmentynyt ja lyhentynyt aika paljon. Mutta on toistaiseksi kiinni. Ensimmäistä odottelen.Viime viikolla mulle annettiin arvio että nyytti tulis maailmaan 5 viikon sisään. Oliko teillä tosta mitään puhetta?

Lilli81 31+3

P.S jos et halua vastata niin asia on ihan ok. Mietin vain :)

Vierailija
28/34 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marieela, mä en kyllä ehtinyt vielä edes lukea sitä ketjua, mutta ymmärrän hyvin, jos sulla on tullut ulkopuolinen tunne. Muakin meinas välillä harmittaa, kun ei aina omiin kysymyksiin/juttuihin tullut kommentteja, ja mietin, että olenko niin tylsä... Tai mietinkö ihan muita juttuja kuin muut. Mutta sitten niitä kommentteja ja keskusteluja on kuitenkin tullut. Ja kun ei itse aina tule myöskään toisille kommentoitua, niin ymmärtää, jos omat jutut jää välillä huomiotta.

Mutta nyt ruokahommiin. Hauskaa päivää kaikille mahdollisista räntäsateista huolimatta!

summersnow

Vierailija
29/34 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis ole ainoa ongelman kanssa painiva. Minulla on muutamia kipeämpiä supistuksia tullut ja alavatsaa jomottelee. Valkovuotoakin on, osin tosi valkoista ja tiukkaa, sekä märkäistä. Plus ne vihkonnat. Saattaisi olla tulehdustakin. Keskiiviikkona neuvola, jolloin viimeistään otan asian esille. Kiitos!

Vierailija
30/34 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas ollut päivä....Vilskettä täynnä. Ja vielä pitäs jaksaa ilta touhuta tytsyn kanssa.

oltiin 1v3kk neuvolassa ja kovaa vauhtia tuo neiti kasvaa :) On pituutta enemmän kun vanhemmilla samassa iässä. Seuraavaa aikaa ei vielä saatukaan, neuvolatäti meinas että voitas sitte kesällä, kun on 2 lasta, mennä molempien kanssa neuvolalääkäriin samaan aikaan. Toisaalta varmaan ihan kätevää niin, saa molemmat hoidettua samalla kertaa.

Joku muukin, oiskohan se ollut Lilli, kun kerto kans kyllästyneensä tähän talveen! Mä olen myös...Masentaa oikeen tämä lumisade. Tälläkin hetkellä taas tulee jotain räpäskää.

Mulla on selkä taas tosi kipeä..:( Johtuukohan imuroinnista vai mistä...Mutta oon koko päivän ollut liikkeessä. Pesin jotain kevätvaatteitakin jos joskus alkas ilmat lämpenemään. Ja niitä tulikin sitte kolme koneellista pestyä,huh...Huomenna saa luvan olla laiskottelupäivä. Ja keskiviikkona sitte onkin neuvola taas, tällä kertaa mulla.

Oonkin kirjotellut näistä pissavaivoistani tänne ja tänään huomasin taas kirvelyä tuolla alapäässä pissatessa. Tuli vaan mieleen et voikohan osuutta asiaan olla myös yhdynnöillä?! Tuli tossa viikonloppuna vähän enemmän harrasteltua ja ennen sitä ei ollut taas mitään oireita. Hapanmaitotuotteiden käyttö kyllä on auttanut asiaa.

Mutta nyt jätän vielä muillekin tilaa...

Queen82 rv30+3 ja neiti 1,3v

P.s Nyt käyn vielä tsekkaamassa sitä kuvagalleriaa...

Vierailija
31/34 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli saimpas itsenikin sinne kartalle! kiitokset Krisselle neuvoista ja Lillille vihjeestä että tälläinen kartta on :) :)

Tosi kiva juttu muuten tuo...

Vierailija
32/34 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin ensin tämän päivän pinoa ja sitten piti katella vielä vkonlopunkin jutut, että missä täällä mennään...

Täytyy tunnustaa, että vähän hämmästyin.

Muutamissa viesteissä minutkin mainittiin vakkariksi. Ehkä aika pitkään olinkin kirjoittelussa hyvinkin tiiviisti mukana ja siinä mielessä saatankin olla vakkari. Toivottavasti ein ole teidän mielestänne vakkari siinä mielessä, että en vastailisi kuin toisille vakkareille.

Itsellä ei ole tullut tunnetta jostain vakkariporukasta. Täällä on koko ajan ollut tasainen aaltoliike: Välillä jotkut on aktiivisempia kirjoittelemaan, sitten taas toiset. Itse vastailen silloin, kun tuntuu, että on jotain sanottavaa.

Itselle tämä pino on ollut tärkeä henkireikä tässä raskaudessa, sillä muuten olen melko erakko. Tämä meidän kylä on pieni ja sisäänpäin lämpeävä, joten tänne en kuulu ja työkin on yksinäistä puurtamista. Täällä Kerttusissa on aina ollut tuttu ja tervetullut olo, niin iloineen kuin huolineenkin. Useimmiten kirjoittelen päiväkirjatyyppisesti, enkä kaipaakaan vastauksia. Sitten onkin kiva lukea, että jollakulla on samanlaisia ajatuksia. Toinen mukava juttu on tämän porukan heterogeenisyys: Meidän kylällä on aika tiukka samanlaisuuden vaatimus ja täällä on päässyt mukaan mielenkiintoisiin keskusteluihin hyvin erilaisten ihmisten kanssa. Nautinto sinällään ja avaa itselle omiin ajtuksiin ihan uusia väyliä. Kiitos ja suuri halaus IHAN JOKAISELLE TEISTÄ! :))) Jatkakaa kaikki mukana - jokainen meistä on vakkari jo lukemalla näitä pinoja!

Sitten oma napa:

Viimeaikoina en ole siis paljon ehtinyt kirjoitella tänne, vaikka lukenut olenkin tasaisin väliajoin. Me ollaan tehty remonttia tiiviillä aikataululla. Lisäksi oon paskonut omassa firmassa töitä ja viimeistellyt opintoja. Vähän ois vielä rutistettavaa...

Vauva oli jo pitkään pää alaspäin ja painoi päällään kohdunsuuta aiheuttaen supisteluja, mutta nyt on ollu kolmisen vkoa pää ylöspäin. Supisteluja aiheuttaakin sitten vauvan potkut kohdunkaulalle. Potkut on jo tosi vahvoja ja kipeitä ja niinpä supistelutkin on ärhäköitä. Ja kohdunsuu kypsyy, kaula on lyhentynyt ja synnytys lähenee...

Vauvalle on jo kaikki muu valmiina, sänky vain on kasaamatta, kun pohjaa ei löydy mistään. Pitänee ostaa uusi. Jotenkin on näistä supistuksista tullut tunne, että ei tätä enää oo jäljellä yheksää vkoa, vaan paljon vähemmän. Saa sitten nähdä. :))

Yöt kuluu närästäessä, liitoskivuissa ja painajaisten kourissa. Vauva ei juuri yöllä myllerrä (Jatkuisipa sama linja syntymän jälkeen!) ja päivälläkin liikkeet ovat selvästi rauhallisempia ja " mietteliäämpiä" , vahvoja kyllä. Taitaa olla poitsulla jo kovasti ahdasta.

Nimeksi ollaan mietitty Siimonia, se kun löytyy melko monesta kielestä samalla äänneasulla, siinä ei oo öökkösiä eikä r-kirjainta. Siimon tarkoittaa vahvaa ja vakaata, joten kuulostaa meidän ukkelilta... :)))

Ei taida olla nimenä kovinkaan monen Kerttusen mieleen (muistelisin), mutta kestämme sen urheasti! ;)))

Huomenna on tiivis työpäivä ja kampaajalla käynti - ihanaa piristystä kaiken tämän raatamisen keskellä! :)) 3,5vee poikani kysyi juuri, kummasta pidän enemmän, töistä vai hänestä... Voi pikkuista!:))))

Nyt pistun halimaan potsujani! :))))))

Voimia kaikille Kerttusille loppuodotukseen! Ja muistakaa:

TE KAIKKI OLETTE VAKKAREITA ja kuulutte Kerttusiin! :)))))))))

rakkaudella

Miona 30+5

Vierailija
33/34 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa täällä ollut vilkasta keskustelua, huh :) Meni ikä ja terveys kun lueskelin noita viestejä ja nyt en enää muista yhtään mitä piti kommentoida kenelle jne...

Tuo ulkopuolisuus jutska on se jonka muistan, mutta siihen sitten jäikin :)

Välillä tulee itelle sellainen hönö olo, niinkuin just nyt, kun oot lukenut pinot ja miettinyt että tuohon tarttee kommentoida ja tuohon jne. No sitten kun saan itteni kirjattua sisään ja alan kirjoittaa niin viuuuuuuuuuuh -pää on tyhjä kuin turusen pyssy...

Mun mielestä syy ei ole tällä palstalla mikään muu, kuin tää palstarakenne. Monillla muilla keskustelupalstoilla sä näet mitä muut on kirjoitttanut, samalla kun on ittellä viesti vaiheessa. On hiukka helpompaa kommentoida sillä tavoin.

Olen siis tulkinnut että siitä johtuu just se ettei monasti kukaan kommentoi sun juttuihis yhtän mitään.

Ja siksi ainakin mun jutut on yleensä aika omanapaisia, kun en vaan yksinkertaisesti muista mitään :) Enkä halua avata montaa ikkunaa, liian mukavuudenhaluinen olen.

Nyt sitte siihen omaan napaan, ettei unohtune :)

Mä en kanssa ymmärrä (joku tästä puhui), miten joku voi sanoa että vauva kääntyi just perätilaan, tai on raivotarjonnassa tai miten päin vaan. Mulla ei ole mitään hajua miten meen onsku tuolla vattassa möhisee, luultavasti seisoo... Olo on niin hankala, hengitys ei kule jne... Meinaksinkin että se varmaan aikoi itte kävellä synnäriltä beachille, treenailee jalkalihaksiaan(?) parhaillaankin :)

Mulle on iskenyt ihan jättiummetus :( Tosi ihana aihe... Mutta siis tää on karseeta, ei toimi luumut, rakeet, kuidut tms. Mun suolisto on alkanut toimia vain yhteen suuntaan, kääk!

Viime yö meni valvoessa, tyttö sairastui sunnuntaiaamuna ja viime yön valvoin tytön unta. Se raukka pihisi ja puhisi kuin vanha piippu-ukko :/ Kuumetta melkein 40 ja aina kun yski niin heräsi itkemään sydäntä särkevästi. Käytettiin tänään lääkärissä ja kurkunpääntulehdus siellä oli, nyt tyttö meni jo nukkumaan. On raukka parka ihan puhki.

No ehkä tuon yövalvomisen takia miun pää on pehmee ja jutut sen mukaiset. Palaillaan taas!

Helmis ja Onsku 28+3

Vierailija
34/34 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kovasti kesäkerttusten tiistaipinoa etsin =D Ja tuossa aiemmin lopetin ompelupuuhat " koska telkussa on todistettavasti syyllinen" ...Mies palautti mut maan pinnalle: tänään todella on vasta maanantai =D

Huuh, olipa niin paljon kirjoituksia, että ihan pikaisesti vain skimmailin ne läpi. Mieleen jäi ainakin vessassakäynti...Mun ei ole nyt monena yönä tarvinut nousta ollenkaan :) Muutenkin olen nukkunut kuin tukki - en ole paljon öisin heräillyt.

Onkos muita jotka aikoo kestovaippailla tulokkaan kanssa?

Meillä oli esikoisella kestovaipat alkuun, mutta sitten kun meni viime kesäksi hoitoon, niin kestoilu jäi. Tälle tulokkaalle ei sitten kertavaippoja ajateltu ostaa ollenkaan. Olen tänään ommellut vaippoja, eilen sain pääteltyä parit villapöksyt. Toiset vauvalle ja toiset esikolle (joka ei osoita kuivaksioppimisen merkkejä yrityksistä huolimatta). PItäisi kyllä varmaan laavata läpi nuo jo olemassa olevat vaipat ennen ku tekee hirveästi lisää - on meinaan aika täynnä tuo vaippahylly =)

Mitähän vielä piti sanomani...Ai juu, minullaki on torstaina taas pitkästä aikaa neuvola. Ja ensi viikolla sokerirasitus.

Mutta eipä tässä, höyhensaaret kutsuvat. Huomenna pitää herätä aikaisemmin, että ehdin käydä hoitamassa pari juttua yliopistolla ennne kun miehen pitää lähteä töihin.

Eggis ja poikanimeltäiida rv 30+4