Tää elämä tuntuu naurettavalta
Olen tällä viikolla 9h työkokeilussa, koska joudun korvaamaan lääkärikäyntejä. 8h on siis työaika ja ruokailu ei kuulu edes työaikaan. Kun tuohon summaan lasketaan työmatkat (2h) ja se, että herään 1h20min ennen bussiin lähtöä niin töihin saan kulumaan sellaiset 12h 20min. Kotona ehdin olla hurjat 5 tuntia, mitkä menee väsyneenä sohvalla makaamisena. Pitäisi myös tehdä velvollisuuksia esim. ruoanlaittoa ja siivota. Tuntuu, että seuraaa työpäivä jo kolkuttaa ovella. Tosiaan tuosta ihanasta 9h saan sen 9e/päivä ja iso firma ei voi edes lounastani maksaa. Eli lounas ei kuulu työaikaan ja maksan sen itse. Huono perehdytys ja minut laitetaan tekemään vaativia juttuja. Mikä auttaisi jaksamaan?
Kommentit (4)
Jos itse saisin päättää niin lakkattausin kokeilut, koska tuntuu että ne ei palvele ketään. Ihminen pystyy koeajallakin tutustumaan työhön. Teen kuitenkin täysin samoja hommia kuin oikeat työntekijät. Sitten en ainankaan enää nostaisi työtunteja, mielummin laskisin työtunteja niin täytyisi palkata enemmän ihmisiä. Toki moni ei varmaan haluaisi luopua työtunneistaan, mutta itse olisin valmis vaikka kuusi tuntisiin päiviin.
Käyttäjä1849 kirjoitti:
Jos itse saisin päättää niin lakkattausin kokeilut, koska tuntuu että ne ei palvele ketään. Ihminen pystyy koeajallakin tutustumaan työhön. Teen kuitenkin täysin samoja hommia kuin oikeat työntekijät. Sitten en ainankaan enää nostaisi työtunteja, mielummin laskisin työtunteja niin täytyisi palkata enemmän ihmisiä. Toki moni ei varmaan haluaisi luopua työtunneistaan, mutta itse olisin valmis vaikka kuusi tuntisiin päiviin.
Muoks. Eivät palvele työttömiä, toki yrityksiähän nuo palvelee. Löytäneet keinon, että ihmisille ei tarvitse maksaa palkkaa työstään! Eihän mikään voi olla parempaa.
Tiistai selvitty, seuraavaksi keskiviikko, torstai ja perjantai. Menin eilen nukkumaan jo puoli 9 eli ehdin olla valveilla kotona 3½ tuntia.
Jaaha enää 4h kun nukkumaan ja siitä sitten taas masentavaan bussiin. Jos ees jaksan valvoa kymppiin.