Vituttaa ihmiset, jotka sanovat aa okei.
- Suomi siirtyi euroihin jo kauan sitten
- Aa okei
- Myös "loppupeleissä" ärsyttää kovasti
- Aa okei
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Moni aaokeijo myös ihan oikeasti kirjoittaa tuon "aa okei". Wtf?
Mikä on aaokeijo? Ai ihminen, joka sanoo usein "aa okei" puheessa? (Ensin hahmotin tuon sanan aao-Keijoksi.)
Vierailija kirjoitti:
No entäs ne sit jotka sanovat kysyvän venytellysti: okeiii...
Jotenkin epäilevä sävy vaikkeivat itse asiassa tarkoita niin.
Tarkoitat varmaan sitä päivittelevää okeita, semmosta "ai jaa, no just" -tyylistä.
Itse sanon ihan kylmästi monille "jaaha vai niin". Moni jää oikein sanattomaksi (mikä on tarkoituksenikin).
Varmaankin vihaisit minua :D En sano vain aa-okei, vaan lisään monesti aan muihinkin vokaaleilla alkaviin sanoihin.
-Haluatko toisen kupillisen kahvia?
-Aaaaaa-ei kiitos.
Venytän vielä ärsyttävän pitkään sitä aata.
En tosin tahallani, vaan siksi, että änkytän, ja aa auttaa minua saamaan sen sanan ulos suustani.
Vierailija kirjoitti:
Aa, niinku, okei, niinku. Niinku.
Oot ilmiselvästi käynyt mun kanssa keskustelua. :D
Mun vastaukset on lähes aina "aa, okei". Myös tekstiviesteissä. Me ei siis tultais toimeen :D
Ap, tiedätkös, siitä pääsee puhumalla järkevämpiä.
Tuo "Aa, okei" on reaktio silloin, kun puhekumppanisi on ällistynyt kommenttisi tyhmyydestä.
Se tarkoittaa siis: "puhut outoja/tyhmiä/itsestäänselviä, enkä tiedä, miten reagoisin".
Mua taas ärsyttää ihmiset, jotka sanoo, että " Ei hyvää päivää". Varsinkin kun ne on yleensä niitä kaikista pöntöimpiä. Toi "Aa, okei" on ihan ok ja kertoo siitä, että ihminen on jotenkin avoin ottamaan vastaan tietoa tai asioita muiltakin, eikä luule itse olevansa se maailman napa!
Eiköhän se tarkoita monesti sitä että ko asia menee liitäen yli ymmärryksen/asiayhteyden.
Vierailija kirjoitti:
Ap, tiedätkös, siitä pääsee puhumalla järkevämpiä.
Tuo "Aa, okei" on reaktio silloin, kun puhekumppanisi on ällistynyt kommenttisi tyhmyydestä.
Se tarkoittaa siis: "puhut outoja/tyhmiä/itsestäänselviä, enkä tiedä, miten reagoisin".
En allekirjoita. Jos osaa sanoa oman mielipiteensä, ei sano noin. Mutta jos oppii uutta ja tajuaa vaikka jonkun uuden jipon töissä, voi sanoa noin. Kyse on siis hoksaamisesta ja siitä, että on tyytyväinen siihen, että joku neuvoin jonkun jutun sulle. T: 38
Se ilmaistaan, että vastaajan päässä ns. lamppu syttyy ja hän on ymmärtänyt mitä sanoit.