Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

45+ mitä ehkäisyä käytät?

Vierailija
14.08.2017 |

Kiinnostaisi kuulla mitä muita järkeviä vaihtoehtoja on, kun kierukka tai sterilisaatio? Käyttääkö kukaan varmoja päiviä, ehkäisyvaahtoa (onko sitä enää saatavissa?). Mun pitäisi keksiä hormonikierukalle jokin vaihtoehto, mielummin ei-hormonaalinen. Vaihtoehdot tuntuu olevan vaan vähissä:/

Onko joku teistä tullut vielä raskaaksi ehkäisystä huolimatta? Ja mikä ehkäisy oli kyseessä?

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormoonikierukka, Mirena. Kärsin aivan järkyttävistä kuukautisvuodoista ja kivuista, nyt pari vuotta ei mitään..ei vuotoja eikä kipuja. Olen kohta 47-v.

Vierailija
42/68 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cerazette-minipillerit olleet käytössä n 42-43 v lähtien, nyt olen 50 v ja menossa parin vkon päästä gynelle. Saa nähdä määrääkö vielä.

Minipillerit sopineet todella hyvin minulle, kuukautisia ei ole ollut vuosiin eikä muita vaihdevuosioireita kuin lievää yöhikoilua. Gynen mielestä pillereistä on hyötyä vanhenevalle naiselle. ( Olen normaalipainoinen.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin sterissä jo alle 40 veenä. Nyt 48 v. Hyvä ratkaisu oli!

Vierailija
44/68 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon 48 ja tuntuu että on turhaa ottaa leikkausriskiä enää tässä iässä (sterilisaatio). 

Vierailija
45/68 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia ehkäisykapselista kellään? 

Vierailija
46/68 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkärille ja sano, että haluat lapsen 48v niin nauraa sut ulos ja sanoo sen olevan mahdotonta. Kysy sen sijaan, voitko jättää ehkäisyn pois niin et voi kun lääketehtaat tarvitsee rahasi.

Vierailija
47/68 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin poistattamassa munanjohtimeni 41-vuotiaana.

Vierailija
48/68 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selibaattia.

46v.

Vierailija
49/68 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliittoa

Vierailija
50/68 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin saanut sterin 30v niin eipä olis nyt tätä ongelmaa ja takana vuosikymmeniä pillereitä.. ainoa voittaja tosiaan on lääketehdas.

Vierailija
51/68 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona rokote on osoittautunut toimivaksi.

Vierailija
52/68 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako kierukan asennukseen humautuksen jos ei oo synnyttänyt?

Vierailija
53/68 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

N25 kirjoitti:

Korona rokote on osoittautunut toimivaksi.

erikoista. nimimerkin perusteella et kyllä ole 45+.

Vierailija
54/68 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cerazette-minipillerit olleet käytössä n 42-43 v lähtien, nyt olen 50 v ja menossa parin vkon päästä gynelle. Saa nähdä määrääkö vielä.

Minipillerit sopineet todella hyvin minulle, kuukautisia ei ole ollut vuosiin eikä muita vaihdevuosioireita kuin lievää yöhikoilua. Gynen mielestä pillereistä on hyötyä vanhenevalle naiselle. ( Olen normaalipainoinen.)

Tämä on sitä gynekologien (ja muidenkin lääkärien) vanhakantaista ajattelua: hoidon kohteelle määrätään pillereita, koska niistä on asiantuntijan mielestä hyötyä tietyntyyppisellä potilaalle. Ei yhtään lähdetä siitä, mitä Sinä haluat ja tarvitset.  Käy vaihteeksi jollain nuorella lääkärillä, niin hän saattaa (huom! saattaa) kohdella sinua tasavertaisesti ja kunnioittavasti.

Vierailija
55/68 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 4kymppinen nainen tarvi enää ehkäisyä 🥳

Vierailija
56/68 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi miehet eivät hanki vasektomiaa, jos lapset on jo tehty? Väkipakolla pitää naisille änkeä jotain hormoonallista ehkäisyä tai vielä pahemmin, pakottaa nainen huomattavasti hankalampaan ja vaarallisempaan leikkaukseen.

Vierailija
57/68 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

48v, ehkäisynä miehen vasektomia.

46 v ja meillä sama

Vierailija
58/68 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikierukka, josta ei sivuvaikutuksia muuta kuin positiivinen eli kuukautisia ei tule juuri ollenkaan. Niin kauan kuin kuukautiset vielä ilmaantuvat aion käyttää hormonikierukkaa. Ennen kierukkaa vuosin kuin seula kuukautisten aikana, joten tämä on ollut itselleni hyvä valinta. Olen siis tasan 45v nyt.

Vierailija
59/68 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 43 enkä käytä mitään muuta kuin omaa biologista seurantaa. En ole käyttänyt kahteen vuoteen.

Vierailija
60/68 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene lääkärille ja sano, että haluat lapsen 48v niin nauraa sut ulos ja sanoo sen olevan mahdotonta. Kysy sen sijaan, voitko jättää ehkäisyn pois niin et voi kun lääketehtaat tarvitsee rahasi.

Tälle pitäisi antaa joku tiedonjulkistamispalkinto!