Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

45+ mitä ehkäisyä käytät?

Vierailija
14.08.2017 |

Kiinnostaisi kuulla mitä muita järkeviä vaihtoehtoja on, kun kierukka tai sterilisaatio? Käyttääkö kukaan varmoja päiviä, ehkäisyvaahtoa (onko sitä enää saatavissa?). Mun pitäisi keksiä hormonikierukalle jokin vaihtoehto, mielummin ei-hormonaalinen. Vaihtoehdot tuntuu olevan vaan vähissä:/

Onko joku teistä tullut vielä raskaaksi ehkäisystä huolimatta? Ja mikä ehkäisy oli kyseessä?

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä vielä huhuilee, onko täällä tän ikäisiä paikalla.

Vierailija
2/68 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta nuorempi olen. Ehkäisyä ei ole ollut ainakaan 7 vuoteen. Iltatähteä silloin alettiin yrittää mutta eipä ole onnistunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ihan vielä hakemaasi ikäryhmää mutta vastaanpa silti. Mä käytän ehkäisysovellusta. Käytännössähän sekin perustuu varmoihin päiviin (ja lisäehkäisyyn ovulaation aikoihin) mutta oon ollut tosi tyytyväinen.

Vierailija
4/68 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri kirjoitti juuri uuden pillerireseptin, olen 46-vuotias.

Vierailija
5/68 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondomi, 48v, vielä säännölliset kuukautiset.

Vierailija
6/68 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

48v, ehkäisynä miehen vasektomia.

Vierailija
7/68 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on mirena. Tämä uusittiin, kun olin 45. Gyne sanoi, että munasarjani toimivat vielä normaalisti.

Toivon, että 50 v hän toteaa, että tämän voi jo unohtaa.

Vierailija
8/68 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillereitä söin 51-v asti.

Vierailija
9/68 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari vuotta nuorempi olen. Ehkäisyä ei ole ollut ainakaan 7 vuoteen. Iltatähteä silloin alettiin yrittää mutta eipä ole onnistunut.

Tsemppiä sinulle, toivottavasti teille vielä iltatähti suodaan.

Vierailija
10/68 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ihan vielä hakemaasi ikäryhmää mutta vastaanpa silti. Mä käytän ehkäisysovellusta. Käytännössähän sekin perustuu varmoihin päiviin (ja lisäehkäisyyn ovulaation aikoihin) mutta oon ollut tosi tyytyväinen.

Mielenkiinto heräsi, siis onko tämä jokin laite mikä tunnistaa ovulaation? Kauan olet käyttänyt sovellusta? Ap

Vierailija
11/68 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiinto heräsi, siis onko tämä jokin laite mikä tunnistaa ovulaation? Kauan olet käyttänyt sovellusta? Ap

Ehkäisytietokoneitakin on, mutta mä valitsin kännykkään ladattavan sovelluksen. Siihen kuuluu mittari, jolla mittaan kehon lämpötilan aamulla. Lämmöt lisätään sovellukseen, joka tunnistaa ovulaation ja kertoo, milloin pitää käyttää lisäehkäisyä. Olen käyttänyt sovellusta kohta vuoden päivät. Alussa meni pari-kolme kiertoa että sovellus oppi mun kierron ja siellä ei montaa "varmaa" päivää ollut mutta nyt käytännössä 10 päivää kuukaudessa on ns. punaisia (jolloin on käytettävä jotain lisäehkäisyä) ja loput vihreitä :)

Vierailija
12/68 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen vasektomia.

Vierailija
13/68 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäni 43. Parin vuoden päästä käytän tod. Näk. Edelleen kondomia.sitä on käytetty n. 15 vuotta.

Vierailija
14/68 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasken kätevästi kk-kierron mukaan milloin vedetään ulos ennen laukeamista, ja milloin voidaan laskea sisään.

Vierailija
15/68 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 45-vuotiaat eivät tule raskaaksi.

Vierailija
16/68 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasken kätevästi kk-kierron mukaan milloin vedetään ulos ennen laukeamista, ja milloin voidaan laskea sisään.

Ja montako lasta on metodilla saatu aikaiseksi? Mikäli vastaus on 'ei yhtään' joko olet valehtelija tai miehesi on ottanut vasektomian.

Vierailija
17/68 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle on tehty vasektomia, mutta 45-vuotiaana tuli eteen valinta hormonikierukan tai e-pillereiden välillä, sillä omat hormonit eivät toimineet hyvin. Valitsin hormonikierukan.

Vierailija
18/68 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuparikierukka

Vierailija
19/68 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierukka (+tarvittaessa kondomi)

Vierailija
20/68 |