Keksijä-Madsenin motiivi tappaa toimittaja?
Kaikki viittaa siihen että nainen on tapettu/hukkunut, mutta itse mietin miksi mies olisi tappanut toimittajan joka teki hänestä juttua?
Raiskaus tms?
Kommentit (1758)
Vierailija kirjoitti:
Minun on vieläkin vaikea uskoa murhaan. Järkeilen täällä, että Kim Wall on hyvin voinut joutua elävänä sukellusveneen ulkopuolelle ja sitten veneen propellit ovat pilkkoneet hänen vartalonsa. Veitsi saattoi olla omenankuorimista varten.
Madsen sukelteli perään ja laittoi silpoutuneet ruumiinosat muovipusseihin?
Vierailija kirjoitti:
Minun on vieläkin vaikea uskoa murhaan. Järkeilen täällä, että Kim Wall on hyvin voinut joutua elävänä sukellusveneen ulkopuolelle ja sitten veneen propellit ovat pilkkoneet hänen vartalonsa. Veitsi saattoi olla omenankuorimista varten.
Niitä veitsiä oli siellä yhdessä nurkassa telineessä ja Kim kompastui ja istui vahingossa niiden päälle.
Vierailija kirjoitti:
😂
Olisit varmasti poliisina sitä parhaimmistoa. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Madsen sukelteli perään ja laittoi silpoutuneet ruumiinosat muovipusseihin?
Ja lisäksi kiinnitti ruumiinosat nippusiteillä metallitankoihin, ettei muovipussit vain nousisi pintaan. Ja kaiken tämän uurastuksen jälkeen hän sanoisi hymyillen satamassa: "Jätin toimittajan turvallisesti satamaan illalla. Mitä, onko hän kadonnut?".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi vain arvailla keskustelua, joka on johtanut traagiseen loppuun. Mies alkaa lähennellä, kyselee eikö naista kiinnostaisi toisenlainen "sukellusvene". Ilmestyy ehkä alasti tai vähissä vaatteissa, nainen hätääntyy tai hermostuu. Hän selittää jo olevansa suhteessa ja uhkaa poikaystävällä ja poliisilla, kun mies alkaa käyttäytyä aggressiivisesti ja selittää miten on kelvannut muillekin ja paremman näköisille, hän on sentään kuuluisa julkkis. Nainen vaatii miestä kääntämään kurssin kotiin ja alkaa etsiä puhelinta ja pakotietä. Hän suututtaa lopullisesti miehen, joka käy käsiksi.
Tämä taitaa olla yleisempi skenaario mutta luulen että Madsenin kohdalla kyse on ollut muusta. Uskon että hänellä on ollut alusta asti halu tappaa. Ei siis mikään äkkipikaistuksissa tehty murha vaan pitempiaikainen fantasia siitä että julmasti kiduttaa ja ottaa toisen hengiltä.
Mä luulen, että kyse on vähän molemmista. Kamat mukana fantasian toteuttamiseen ja tuhmat mielessä. Jotkut sekopäät saa äkkiraivareita halutessaan ja on ennen ja jälkeen tyynen viileitä.
Mä todella toivon että tämä on Madsenin ensimmäinen (ja viimeinen) murha ihan sen takia, että koko homma oli niin huonosti toteutettu. Kiinnijäämisriskihän on ihan todella suuri tässä skenaariossa, eli, jos on onnistunut murhaamaan naisia aiemmin jäämättä kiinni, miksi ottaa näin suuri riski?
Todella oksettava tapaus, viranomaiset kyllä tehneet fantastista työtä tämän rikoksen selvittämiseksi.
mun mies joutui valamiehistöön muutama vuosi sitten ja sieltä löytyi näitä 'syytetyllä on rikollisen katse, todisteista viis!'- tyyppejä useampikin. Onneksi Suomessa on sivistyneempi oikeuskäytäntö.
Vierailija kirjoitti:
Mä todella toivon että tämä on Madsenin ensimmäinen (ja viimeinen) murha ihan sen takia, että koko homma oli niin huonosti toteutettu. Kiinnijäämisriskihän on ihan todella suuri tässä skenaariossa, eli, jos on onnistunut murhaamaan naisia aiemmin jäämättä kiinni, miksi ottaa näin suuri riski?
Todella oksettava tapaus, viranomaiset kyllä tehneet fantastista työtä tämän rikoksen selvittämiseksi.
Luin parin psykologin tekstejä, sarjamurhaajat ottavat kerta kerralta isompia ja tyhmempiä riskejä. He alkavat kuvitella olevansa voittamattomia ja kuolemattomia ja selviävänsä mistä vain. Siten he sitten jäävät lopulta kiinni, kun tekevät jotain niin tyhmää, ettei siitä voi enää selvitä mitenkään paljastumatta.
Mutta missä on ne tekstiilit tms, joiden päällä Madsen varmasti paloitteli uhrinsa ja siivosi paikat- johonkin veret on laskettu? Vai onko naisparan elämännesteet lirutettu johonkin astiaan?
Vierailija kirjoitti:
Mutta missä on ne tekstiilit tms, joiden päällä Madsen varmasti paloitteli uhrinsa ja siivosi paikat- johonkin veret on laskettu? Vai onko naisparan elämännesteet lirutettu johonkin astiaan?
Jos odotti tarpeeksi kauan, niin ei enää vuotanut verta?
Eikö Kimiä kaivattu jo aiemmin, kun muka oli kuljettanut hänet satamaan jo aikoja sitten, ajeli itse veneellään vielä kauan sen jälkeen.
Uskon, että teko oli suunniteltu, mutta veren määrä ja jäsenien katkominen oli odotettua työläämpää, mikä pilasi Mad Manin aikataulun täysin ja sai lopputuloksesta farssin. Etenkin veneen upottaminen meni ketuiksi..
Sarjamurhaajien ja psykopaattien heikkous on itsekriitiikin ja vainoharhaisuuden puuttuminen:"Ei kukaan epäile, kun kerron mitä (muka) tapahtui."
Terveelle asia voi kuitenkin olla päivänselvä, jos käyttää tervettä tulkintaa ja päättelykykyä.
Jos kyseessä olisi äkkipikaistuksissa tehty tappo. Olisi ruumis silloin ollut järkevämpää upottaa yhtenä palana raudan kera. Tästä syystä uskon, että ruumiinjäsenien katkominen oli eräs suurimmista syistä, miksi Mad Man Wallin hengen riisti. Se ei nyt ainakaan vähennä mahdollisuuksia ruumiin löytymättä jättmiseen jos palasia on siellä täällä, jotka voidaan DNA-näytteen turvin tunnistaa.
Madsen pilkkoi tämän hienon naisen ruumiin, koska sitä juuri halusi, ja oli valmis ottamaan riskin. En usko, että kuvasi tekoaan muille. Hän ei varmasti ole niin kiinnostunut muista, että ottaisia tuollaisia riskejä.
Madsen pelasi paljon sen päälle, ettei naista löydetä. Nimittäin normaaliälyinen ei olisi sepittänyt pään vammasta, kun päässä ei ollut vammaa, jos kuvittelisi olevan pienikään mahdollisuus siihen, että kuuppa löytyisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin parin psykologin tekstejä, sarjamurhaajat ottavat kerta kerralta isompia ja tyhmempiä riskejä. He alkavat kuvitella olevansa voittamattomia ja kuolemattomia ja selviävänsä mistä vain. Siten he sitten jäävät lopulta kiinni, kun tekevät jotain niin tyhmää, ettei siitä voi enää selvitä mitenkään paljastumatta.
Tiedän kertatappajankin, joka kutsui itse poliisit, selitteli tyhmiä ja kun ei tietenkään mennyt läpi, manipuloi heikkotahtoisen veljensä syylliseksi.
Muutenkin epäsosiaalinen hunsvotti joka jatkoi ihmisten hyväksikäyttöä vapaaksi päästyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos odotti tarpeeksi kauan, niin ei enää vuotanut verta?
Eikö Kimiä kaivattu jo aiemmin, kun muka oli kuljettanut hänet satamaan jo aikoja sitten, ajeli itse veneellään vielä kauan sen jälkeen.
Ei se veri Suoniin hyydy, kyllä se tihkuu ulos.
Eikö sukellusveneestä todella ole turvakameran kuvaa mitä on tapahtunut? Nyt kaikki on ihan pimennossa ja joudutaan vaan arvailemaan mitä on tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teon motiivi vaikuttaa selkeältä: naisviha. Ihminen, joka katselee ja kiihottuu naisten kidutusta ja murhaamista kuvaavasta materiaalista on paitsi mielisairas myös ennen kaikkea mies joka vihaa naisia. Jos Wall olisi ollut mies, hän olisi saanut reportaasin tehtyä ja palannut hengissä maihin. Missään ei korosteta tarpeeksi sitä, että syy Wallin murhaan oli nimenomaan hänen sukupuolensa. Olen samanikäinen kuin Wall ja raivostuttaa, että joku mitätön kaheli mies päätti noin kunnianhimoisen ja erityislaatuisen naisen elämän mitä raaimmalla ja ihmisyydelle vieraalla tavalla. Sitten vielä osa kehtaa syyllistää uhria ja väittää että Wall oli tyhmä noustessaan sukellusveneeseen. Toimittajan työ vaatii riskinottoa, ja jostain kumman syystä siitä riskinotosta ei ikinä syyllistetä miestoimittajia, mutta naisia halutaan kontrolloida tässäkin. Naisvihaa sekin.
Luulenpa, että Madsen rakensi sukellusveneen nimenomaan voidakseen tehdä siellä seksuaalimurhia ja oli vielä tarpeeksi tomppeli luullakseen ettei jää kiinni. Mm. puukko ja nippusiteet kertovat äärimmäisen tarkasta suunnitelmallisuudesta. En ihmettelisi, jos tyypin kontolla on muitakin naisten murhia. Jos on, niin vyyhti aukeaa toivottavasti tämän tapauksen tutkinnan myötä.
Miehet, katsokaa toisianne ja miettikää, mikä helvetti teitä vaivaa.
Lääkitys tasapainossa?
Sinua taitaa ahdistaa, kun joku tuo tämän ilmiselvän faktan esiin. Wall tuli murhatuksi ja paloitelluksi, koska oli nainen, ja useimmiten jotenkin kummasti tällaisissa tapauksissa tekijä on mies. Sitten miehet on vikisemässä, kun tämän uskaltaa sanoa ääneen.
No mitä ajattelit asialle tehdä? Kielletään miehet?
Ei kun tungetaan päät pensaaseen ja leikitään, ettei mitään naisvihaa ole olemassakaan.
Vierailija kirjoitti:
Uskon, että teko oli suunniteltu, mutta veren määrä ja jäsenien katkominen oli odotettua työläämpää, mikä pilasi Mad Manin aikataulun täysin ja sai lopputuloksesta farssin. Etenkin veneen upottaminen meni ketuiksi..
Sarjamurhaajien ja psykopaattien heikkous on itsekriitiikin ja vainoharhaisuuden puuttuminen:"Ei kukaan epäile, kun kerron mitä (muka) tapahtui."
Terveelle asia voi kuitenkin olla päivänselvä, jos käyttää tervettä tulkintaa ja päättelykykyä.
Se että Madsen on kuvitellut itsestään liikoja ei rajoitu mitenkään tähän tapaukseen. Sen on huomannut jokainen joka on seurannut hänen rakettitouhujaan. Puheissa ollaan oltu jo melkein kiertoradalla kun on saatu joku harrastelijanoitapilli kilometrin korkeuteen.
Pakko-oireinen tapaus. Kun saa jotain päähänsä, tekee sen. Vaikka murhan. Ei se sitten mennytkään niin kuin strömsössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on varmaan käytetty eri alojen asiantuntijoita ruumiinosien etsimisessä. Kun tiedetään missä sukellusvene on ollut pinnalla tai sen reitti kulkenut voidaan päätellä merivirroista mihin palat liikkuvat ja mistä kannattaa etsiä.
Jotenkin tuo koko murha sen sadististen piirteiden lisäksi vaikuttaa tyhmän ihmisen tekemältä. Ja tämän tyypin piti olla fiksu? Eihän noita juttuja uskoisi pellekään.
Ja jossain toisessa maassa oli muuten löytynyt nuori nainen samalla tavalla merestä ja sattumalta nuori keksijä oli siellä silloin lomaillut.
Hyi olkoon.
" Ja tämän tyypin piti olla fiksu ? "
Voisiko joku muuten informoida mitä tämä " keksijä" on keksinyt ? Eli mihin on myönnetty hänelle patentteja ?
Meillä on tässä kouluja käymätön ? mies jota tituleerataan keksijäksi Tanskassa koska se on maa jonka imagoon kuuluu että kaikilla on kivaa. Jos haluat käyttää tota titteliä niin käytä vaan !
Sama kuin aikoinaan mun opiskelukaveri käytti asiantuntija -titteliä puh,luettelossa.
Onko keksijä sellainen titteli, että se vaatii tietyn koulutustason jotta sitä saa käyttää? Eiköhän asiantuntija ja keksijä ole tässä mielessä hieman eri asioita. Ihminen voi olla keksijä ilman koulutusta ja toisaalta keksintö voi olla myös ilman patenttisuojan tuomaa kaupallista hyötyä.
Olihan tuo tyyppi saanut aikaiseksi käyttökelpoisen sukellusveneen. Suunnitelmat lähteä avaruusmatkalle itse rakennetulla raketilla olivat kyllä suuruudenhulluja. Samoin kuvitelmat selviytyä toimittajan murhasta.
Kyllähän tuo jo lähtökohtaisesti on ollut toimittajalle varmasti jotenkin ns. epäilyttävä keikka.
Siksi poikaystävä on osannut tehdä katoamisilmoituksen jo muutamien tuntien päästä, heti torstain ja perjantain välisenä yönä. Ja siksi Kim on vaikuttanut helpottuneelta nähdessään viimeisiksi silminnäkijöiksi jääneet purjehtijat klo 20.30 aikoihin. Tuolloinhan hän oli matkannut jo 1,5 h keksijän seurassa.