Kuvitteletko röyhkeän/asiattoman käytöksen aspaa kohtaan auttavan asiassasi jotenkin?
Satunnaisesti tuuraan firmamme aspaa sairaspoissaolojen takia ja aina ihmetyttää kuinka alueelliset käytöstavat aikuisilla ihmisillä voi olla.
Mikäli kiroilet tai käyttäydyt muuten asiattomasti, etkä kahden varoituksen jälkeen korjaa kielenkäyttöäsi, on aspalla oikeus lopettaa keskustelu ja voit ottaa uudelleen yhteyttä kun käytöstavat on kunnossa.
Toki jos käytös on aina ala-arvoista, saatat myös joutua bannatuksi.
Kommentit (18)
Olen järjestyksenvalvoja ja Vartija. Arvatkaa kuinka paljon mulle rähistään ja tappouhkauksia sataa kun on saatu viinaa. Jokainen osaa kyllä käyttäytyä ystävällisesti jopa alkoholin vaikutuksen alaisena. Jos ei osaa niin on parasta pysyä kotona. Voin kertoa, että jopa anteeksipyynnöllä pääsee pitkälle.
Vierailija kirjoitti:
Syö paskaa.
Kyynel
Vierailija kirjoitti:
Olen järjestyksenvalvoja ja Vartija. Arvatkaa kuinka paljon mulle rähistään ja tappouhkauksia sataa kun on saatu viinaa. Jokainen osaa kyllä käyttäytyä ystävällisesti jopa alkoholin vaikutuksen alaisena. Jos ei osaa niin on parasta pysyä kotona. Voin kertoa, että jopa anteeksipyynnöllä pääsee pitkälle.
Vartijat osallistuu organisoituun vainoamiseen poliisin delegoimana. Ne stalkkaa kaupassa kohteita, jotka on kanta-asiakkaita ja käyttäytyy aina normaalisti kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Syö paskaa.
Tyypillinen Wt ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syö paskaa.
Kyynel
Käy ostamassa jostain älykkyysosamäärään lisäpisteitä.
Monet aspat on liian nenäkkäitä ja ei oikeesti kuuntele asiakasta vaan puhuvat enemmän kuin asikas ja tuputtavat sitä omaa mielipidettään väkisin.
Ja vaikka se asiakas olisikin väärässä niin ei sen aspan tarvii röyhkeäksi alkaa. Tätä on paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syö paskaa.
Tyypillinen Wt ihminen.
Tyypillinen midwit retardi.
Ei kukaan sellaista kuvittele. Kunhan yrittävät todistella kuvitteellista kovuuttaan uhoamalla (usein nuorelle) aspalle.
Mikäli kiroilet tai käyttäydyt muuten asiattomasti, etkä kahden varoituksen jälkeen korjaa kielenkäyttöäsi, on aspalla oikeus lopettaa keskustelu ja voit ottaa uudelleen yhteyttä kun käytöstavat on kunnossa.
Meillä ei mitään varoituksia jaella, vaan asiakas poistetaan paikalta, jos ei osaa käyttäytä. Ensimmäisestä kerrasta.
Vierailija kirjoitti:
Monet aspat on liian nenäkkäitä ja ei oikeesti kuuntele asiakasta vaan puhuvat enemmän kuin asikas ja tuputtavat sitä omaa mielipidettään väkisin.
Ja vaikka se asiakas olisikin väärässä niin ei sen aspan tarvii röyhkeäksi alkaa. Tätä on paljon.
Valitettavasti niin monen käytös on niin agressiivista ja huudetaan tukka putkella, että siinä työssä pakostakin kyynistyy. Kun alkaa kuulumaan heti nimittelyä, niin ei enää jaksa alkaa tyynyttelemään ihmistä, vaan asiat on pakko antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Ystävällisellä käytöksellä saa parempaa aikaan kuin huutamalla. Jokainen sisvistynyt ja ei itseään täynnä oleva ihminen tämän tietää.
Vierailija kirjoitti:
Monet aspat on liian nenäkkäitä ja ei oikeesti kuuntele asiakasta vaan puhuvat enemmän kuin asikas ja tuputtavat sitä omaa mielipidettään väkisin.
Ja vaikka se asiakas olisikin väärässä niin ei sen aspan tarvii röyhkeäksi alkaa. Tätä on paljon.
Jos asia josta asiakas ottaa yhteyttä on X, niin se ei muutu Y:ksi vaikka asiakas niin tahtoo.
Esimerkiksi asiakas rikkoo sääntöjä ja ehtoja jotka on selkeästi mainittu sivulla ja tulee räyhäämään chattiin, ei se lopputulos muutu, eikä ole mun mielipiteestä kiinni. Linkki sääntöihin ja ehtoihin, pieni referaatti niihin ja that's it.
Yleensä asiakkaan vastaus tähän on haukkua huoraksi tai toivoa mulle syöpää tai vastaavaa.
Olen aspana työssä jossa käsittelen pelkkiä reklamaatioita, eli joka yhteydenotto tietää valitusta ja negatiivista palautetta. Hyvän aspan tunnistaa siitä että se osaa mennä asiakkaan saappaisiin ja ymmärtää hänen tunnetiloja ja osaa puhua asiakkaalle niin että hänet saadaan tyyneksi ja asia ratkaistua hänen eduksi ilman mitään uhkailuja bannilla tai linjojen katkaisulla. Nuo ovat juuri niitä virheitä joissa provosoidut itse samalle tasolle ja otat hoidettavan asian turhan henkilökohtaisesti. Ei tietysti ole hyväksyttävää sallia uhkailuja (kummaltakaan osapuolelta). Asiakaspalvelu on taitolaji, ei siihen kaikki sovellu.
Isken luurin korvaan välittömästi ilman mitään varoituksia, enkä vastaa enää samaan numeroon. Olkoot yhteydessä vaikka firman johtoon jos kiinnostaa. Harvemmin ovat edes arvokkaita asiakkaita vaan omia mokiaan muiden niskaan kaatavaa roskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet aspat on liian nenäkkäitä ja ei oikeesti kuuntele asiakasta vaan puhuvat enemmän kuin asikas ja tuputtavat sitä omaa mielipidettään väkisin.
Ja vaikka se asiakas olisikin väärässä niin ei sen aspan tarvii röyhkeäksi alkaa. Tätä on paljon.
Valitettavasti niin monen käytös on niin agressiivista ja huudetaan tukka putkella, että siinä työssä pakostakin kyynistyy. Kun alkaa kuulumaan heti nimittelyä, niin ei enää jaksa alkaa tyynyttelemään ihmistä, vaan asiat on pakko antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Ystävällisellä käytöksellä saa parempaa aikaan kuin huutamalla. Jokainen sisvistynyt ja ei itseään täynnä oleva ihminen tämän tietää.
Vanha kunnon lankaluuri korvaan ja kovaa! Se toi tyydytystä, harmi kun työpaikallani siirryttiin ohjelmistopuhelimiin.
Vierailija kirjoitti:
Olen aspana työssä jossa käsittelen pelkkiä reklamaatioita, eli joka yhteydenotto tietää valitusta ja negatiivista palautetta. Hyvän aspan tunnistaa siitä että se osaa mennä asiakkaan saappaisiin ja ymmärtää hänen tunnetiloja ja osaa puhua asiakkaalle niin että hänet saadaan tyyneksi ja asia ratkaistua hänen eduksi ilman mitään uhkailuja bannilla tai linjojen katkaisulla. Nuo ovat juuri niitä virheitä joissa provosoidut itse samalle tasolle ja otat hoidettavan asian turhan henkilökohtaisesti. Ei tietysti ole hyväksyttävää sallia uhkailuja (kummaltakaan osapuolelta). Asiakaspalvelu on taitolaji, ei siihen kaikki sovellu.
Jokaista kusipäätä ei tarvitse tai edes kannata kohdella ystävällisesti.
Mää ainakin kiusasin ja tein niin vähän kuin pystyin näille räyhääjille.