Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko jotain miinuksia,jos aikuinen käyttää pelkkää prepaid-liittymää?

Vierailija
14.08.2017 |

Onko jotain, mitä prepaid-liittymällä ei voi tehdä?

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

prepaista en tiedä, mutta kännykän kunto korreloi käänteisesti naisen helppouden kanssa.

Vierailija
22/69 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut tuotteet pystyy maksamaan normaali puhelinliittymällä mutta prepaid liittymien kanssa ei välttämättä onnistu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa nämä vastaukset, joissa epäillään luottotietojen menetyksestä ym. :D

Mulla on prepaid ihan siksi, että en meinaa muistaa maksaa laskujani ajoissa vaikka rahaa olisikin. Prepaid on kätevä; lataan kerran kuussa siihen kympin ja se riittää mainiosti. Puhelinmyyjät eivät juuri soittele eikä numeroani ole listattu kaikenmaailman tietopankeille.

Vierailija
24/69 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

hghghfgh kirjoitti:

Olin joskus töissä eräällä operaattorilla ja kyllä siellä melkein järjestään kaikki prepaid-asiakkaat olivat viinamäen veikkoja jotka soittivat örinäporukoissaan, tai sitten oli luottotiedot menneet. Toki metsästysliittymät ymmärrän, niitä ei tarvita kuin kausiluontoisesti.

Prepaid-liittymien käyttöön siis yleensä liittyy jotain sivupolkujen juttuja, mutta en toki tarkoita että kaikki niitä käyttävät ovat automaattisesti jotenkin hämärää porukkaa.

Itse en jaksaisi aina olla miettimässä, että paljonkohan nyt kannattaisi ladata ettei tule liikaa tai liian vähän ja kuinkahan kauan tällä saldolla nyt pärjään ennen kuin tarvitsee ladata lisää. Lisäksi kannattaa miettiä, tuleeko prepaid oikeasti halvemmaksi. Nykyään saa noin 30€/kk tai halvemmallakin sellaisen laskutusliittymän, jossa saa käyttää kaikkea mahdollista rajattomasti, joten paljon tuota enempää ei kannata kuukausitasolla ladata saldolle.

Ai. Entä jos ei halua rajattomasti kaikkea?

Siinä kohtaa kun a) 60 snt kk-maksu oli noussut 4 euroon milloin milläkin mukaparannuksella ja puhelut/tekstit oli vähemmän kuin kk-maksu ja b) latausliittymään sai siirtää numeron, ei ollut enää mitään syytä pitää laskutusliittymää.

Lataan parikymppiä kerrallaan ja lataan uudelleen kun tulee tekstari, että jokunen euro jäljellä.

Kk-maksuun menee lähemmäs 50 euroa vuodessa, 10 vuodessa parin puhelimen verran....

Keski-ikäinen, toiseksi ylimmässä tulodesiilissä, luottotietoinen, nettovarallisuus neljännesmillin.... Spurgutouhua.

Vierailija
25/69 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

hghghfgh kirjoitti:

Olin joskus töissä eräällä operaattorilla ja kyllä siellä melkein järjestään kaikki prepaid-asiakkaat olivat viinamäen veikkoja jotka soittivat örinäporukoissaan, tai sitten oli luottotiedot menneet. Toki metsästysliittymät ymmärrän, niitä ei tarvita kuin kausiluontoisesti.

Prepaid-liittymien käyttöön siis yleensä liittyy jotain sivupolkujen juttuja, mutta en toki tarkoita että kaikki niitä käyttävät ovat automaattisesti jotenkin hämärää porukkaa.

Itse en jaksaisi aina olla miettimässä, että paljonkohan nyt kannattaisi ladata ettei tule liikaa tai liian vähän ja kuinkahan kauan tällä saldolla nyt pärjään ennen kuin tarvitsee ladata lisää. Lisäksi kannattaa miettiä, tuleeko prepaid oikeasti halvemmaksi. Nykyään saa noin 30€/kk tai halvemmallakin sellaisen laskutusliittymän, jossa saa käyttää kaikkea mahdollista rajattomasti, joten paljon tuota enempää ei kannata kuukausitasolla ladata saldolle.

Mutta jos ei halua maksaa 30 euroa kuussa 360e(vuosi kun on pölöluuri joka soi kerran viikossa ja jolla soittaa kaks kertaa kuussa eikä  tartte nettiä?  Mikä  tuossa oli sellanen mitä sä et tajunnu? Sillä  30eurolla kuussa (360e /v)  x soittelee pirun  mun tyylillä pitkään, jopa vuosia kun kk-maksua ja muita tarpeettomia härpäkkeitä ei ole. Ei, mukana kulkeva netti Ei ole kaikille tarpeellinen.

Vierailija
26/69 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hghghfgh kirjoitti:

Mutta jos ei halua maksaa 30 euroa kuussa (360 e/vuosi) kun on pölöluuri joka soi kerran viikossa ja jolla soittaa kaks kertaa kuussa eikä  tartte nettiä?  Mikä  tuossa oli sellanen mitä sä et tajunnu? Sillä  30 eurolla kuussa (360e /v)  soittelee  mun tyylillä pitkään, jopa vuosia kun kk-maksua ja muita tarpeettomia härpäkkeitä ei ole. Ei, mukana kulkeva netti Ei ole kaikille tarpeellinen.

Korjattu selvemmäksi

Vierailija
27/69 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihminen, jonka luottotiedot on kunnossa, käyttäisi prepaid-liittymää? Salatakseen jotain?

Kato prepaid on kätevä kun se ei sido jatkuvaan maksamiseen tai paperifantasiaan. Ei ole mikään pakko edes omistaa mitään puhelinliittymää tänä päivänä. Mitä helvettiä sillä tekee?

Vierailija
28/69 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vuokraa asuntojani ihmisille, joilla on salainen numero/prepaid liittymä.

Aivan sama minulla! 

Vaikka henkilö olisi ns. puhdas luottotiedoiltaan kertoo prepaid joko muusta salattavasta tai kieroutuneen paranoidista luonteesta. 

Eli minulta saa asunnon vain siinä tapauksessa, että on asiallinen liittymä. 

Vierailija
29/69 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä tapailemallani miehellä oli Prepaid. Asia tuli ilmi, kun hän sanoi, ettei voi soittaa, koska ei ole puheaikaa. Juu, ei jatkoon.

Vierailija
30/69 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keksin prepaid liittymän käytölle muutaman syyn, se että ei ole luottotietoja, jolloin ei saa jälkilaskutettavaa liittymää tai sitten se että ei hallitse lainkaan rahankäyttöään ja siksi pitää ennalta maksettua liittymää, jottai ei menetä luottotietojaan. Tai sitten puhelimen käyttö on satunnaista, joten ei kannata maksaa kuukausimaksullista liittymää, kuten siksi että pääasiassa käyttää työpuhelinta ja vain joskus omaa. Sitten on vielä se syy että yrittää pitää liittymäänsä salaisena, kuten vaikka siksi että hoitelee sillä jotain hämärähommia.

Niin, mutta ajatelkaas ihmistä, joka ei tunne ketään ja elelee yksinään -  eipä hän paljon puhelinta tarvitse, vai mitä?

Netissä pystyy myös aika paljon chattailemaan omia asioitaan nykyään, joten ei siinäkään puhelinta tarvitse, eikä nettiäkään. Chattailyt voi suorittaa kirjastossa.

Vierailija
31/69 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdellä tapailemallani miehellä oli Prepaid. Asia tuli ilmi, kun hän sanoi, ettei voi soittaa, koska ei ole puheaikaa. Juu, ei jatkoon.

Eli olet miesten rahojen perässä? Ei jatkoon, juu.

Vierailija
32/69 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prepaidia käyttävät ovat yleensä huumeita myyviä. Joitain sekopäisiä suorittajia jotka yrittävät olla aina parempia. Sillä ostetaan myös seksiä. Tai olet jo ostanut seksiä jos olet ostanut prepaidin.

Vierailija
33/69 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt prepaidia monia vuosia, olen täysi-ikäinen, eikä siinä ole mitään konkreettisia miinuksia. Prepaid-liittymän, ainakin DNA:n, voi rekisteröidä täysin samalla tavalla kuin laskutusliittymät rekisteröidään. Ero laskutusliittymiin on vain siinä, että maksat AINOASTAAN käytöstä, et mistään turhasta.

Itse rakastan prepaidia monestakin syystä. Esimerkiksi jos en joku päivä tarvitse mobiilinettiä, en maksa kyseisestä päivästä mitään. Ja jos tarvitsee pidemmäksi aikaa netin, DNA Super Prepaidiin saa halutessaan rajattoman netin 4G-maksiminopeudella (300Mbit/s) kuukaudeksi hintaan 16,90e. Tuohan on ihan järkyttävän halpaa verrattuna laskutusliittymiin, vieläpä maksiminopeudella. Ja sitten jos lataa sen prepaid-sovelluksen, voi ostaa netin käyttöä tunniksi muutamilla senteillä ym ym. Todella kätevä palvelu niille, jotka tarvitsevat nettiä vain vähäksi aikaa aina silloin tällöin.

Selvää rahan säästöä. En ole mikään idiootti, kun en suostu maksamaan turhasta.

Toimii aina ulkomailla no problem ja saa asiakaspalvelua ihan samaan tapaan kuin laskutusliittymienkin suhteen. Sadan metrin päässä on R-Kioski, joten lataaminenkin on todella kätevää.

Vierailija
34/69 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prepaidi liittymät ovat täysin turhia. Niitä käytetåän melko kaukaa haettuna.

Vierailija
35/69 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muualla maailmassa prepaidit ovat todella suosittuja. Euroopassakin muistaakseni n. 50% puhelinliittymistä ovat prepaidia; monissa maissa prepaid on JOPA suositumpi vaihtoehto kuin laskutuksella.

Suomessa on joku ihme asennoituminen prepaidia kohtaan. Kauheasti jaksetaan yksityisyydestä jankata ja siitä kun kaikki laskut ym. on niin helvetin kalliita , mutta sitten tarjotaan oikeasti halpaa, hyvää ja anonyymiä vaihtoehtoa nenän eteen ja kuulee pelkkää kitinää. Hassua porukkaa kieltämättä..

Itselläni on käytössä Telia Prepaid. Maksan yleensä noin satasen vuodessa ja sillä pääsen aina rajattomasti surffailemaan. En kadehdi laskutusliittymiä käyttäviä, se on oma päätös maksaa ylimääräistä ilman vastinetta rahalle.

Vierailija
36/69 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi miettiä milloin pitää ladata ja juosta ärrällä. Liittymät on minusta hyvin kohtuuhintaisia enkä minä ole tehnyt mitään moneen vuoteen muutakuin maksanut laskun. Se on 24,90/kk. Jonkun prepaidin kanssa pelaaminen tuo mieleen vanhan kaverini joka hukkaa puhelimia tuon tuosta. Ostaa aina halvimman luurin ja siihen jonkun prepaidin. Sitten kun ei kaverista kuulu niin tietää että on taas luuri kateissa. Ja taas kohta on uusi numero.

Vierailija
37/69 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksaisi miettiä milloin pitää ladata ja juosta ärrällä. Liittymät on minusta hyvin kohtuuhintaisia enkä minä ole tehnyt mitään moneen vuoteen muutakuin maksanut laskun. Se on 24,90/kk. Jonkun prepaidin kanssa pelaaminen tuo mieleen vanhan kaverini joka hukkaa puhelimia tuon tuosta. Ostaa aina halvimman luurin ja siihen jonkun prepaidin. Sitten kun ei kaverista kuulu niin tietää että on taas luuri kateissa. Ja taas kohta on uusi numero.

24,90e/kk? Huhhuh mikä hinta. Oletan, että tuo on sekä rajaton puhe että netti?

Oletko laskenut, että saat varmasti rahallesi vastineen? Kuinka monta tuntia puhut puhelimessa kuukaudessa? Käytätkö mobiilinettiä päivittäin?

Vierailija
38/69 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prepaid on halvin ja kätevin. Siinä on tarpeeksi syitä käyttää.

Vierailija
39/69 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko laskenut, että saat varmasti rahallesi vastineen? Kuinka monta tuntia puhut puhelimessa kuukaudessa? Käytätkö mobiilinettiä päivittäin?

Tuo on halpa hinta käyttööni nähden. Nettiä käytän vapaa-ajalla vain puhelimella ja puhun paljon myös. Siis ehkä tunnin päivässä on aika perus ja viikoittain parin tunnin maratoneja. En halua miettiä että mittari raksuttaa.

Vierailija
40/69 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on halpa hinta käyttööni nähden. Nettiä käytän vapaa-ajalla vain puhelimella ja puhun paljon myös. Siis ehkä tunnin päivässä on aika perus ja viikoittain parin tunnin maratoneja. En halua miettiä että mittari raksuttaa.

Hyvä, tuo on järkevää. Monesti olen nähnyt rajattomia paketteja sellaisilla, joille käyttöpohjainen (joko prepaidilla tai laskutuksella) tulisi huomattavasti edullisemmaksi. Tärkeintähän on se, ettei maksa turhasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi