Onko jotain miinuksia,jos aikuinen käyttää pelkkää prepaid-liittymää?
Onko jotain, mitä prepaid-liittymällä ei voi tehdä?
Kommentit (69)
Ei pitäis. Tiedän yhden jenkkimiljonäärin jolla on vain prepaidliittymä. Kukaan ei iske siihen mitään luuserileimaa sen takia.
Mulla vaihtuu kuukausimaksullinen prepaidiin sitten kun äitini takia ei enää tarvitse nykyistä numeroa pitää. En tykkää maksaa tyhjästä monta sataa euroa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihminen, jonka luottotiedot on kunnossa, käyttäisi prepaid-liittymää? Salatakseen jotain?
Kato prepaid on kätevä kun se ei sido jatkuvaan maksamiseen tai paperifantasiaan. Ei ole mikään pakko edes omistaa mitään puhelinliittymää tänä päivänä. Mitä helvettiä sillä tekee?
Vaikka en ole enää nuori vaan keski-iässä, tuntuisi käsittämättömältä ja todella vaivalloiselta hankkia esim.junaliput jotenkin muuten kuin puhelimella. Tai esim.metroliput Helsingissä käydessäni. Mistään papereista en tiedä, laskut tulee sähköpostiin. Kaikki ystäväni ovat menettäneet luottotietonsa eivätkä saa laskuja, joten kieltämättä tykkään erottua heistä. Tosin nykyisin jotkut operaattorit on niin epätoivoisia, että ovat alkaneet myydä liittymiä myös luottotiedottomille, joilla ei ole edes vakituista asuntoa.
Minä käytän edelleen puhelinta vain puheluihin. Aion viimeiseen saakka olla käyttämättä sitä maksuvälineenä.
Junaliput saa tilattua tietokoneella ja ärrältä tai lippuautomaatista saa HSL:N lipun jos tarvii. Itselläni on HSL:N kortti johon latailen saldoa tarvittaessa. laskut tulevat suoraan verkkopankkiin.
Ikävä olla noin riippuvainen puhelimesta.
Mulla ollut prepaid pari vuotta, nyt vaihdoin operaattorin Elisalle, prepaid numero jäi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vuokraa asuntojani ihmisille, joilla on salainen numero/prepaid liittymä.
Aivan sama minulla!
Vaikka henkilö olisi ns. puhdas luottotiedoiltaan kertoo prepaid joko muusta salattavasta tai kieroutuneen paranoidista luonteesta.
Eli minulta saa asunnon vain siinä tapauksessa, että on asiallinen liittymä.
Miten se liittymän asiallisuus selvitetään? Tuleeko prepaidista soittaessa vastaanottajalle nauhoite "tämä puhelu tulee prepaid-liittymästä", vai aistitko prepaidin kysymättä?
Sanoisin että Porvoosta tämä asuntojen vuokraaja, tai sitten on ihan helvetin tyhmä kun väittää että vain laskutusliittymät ovat "asiallisia liittymiä".
Miksi ihmeessä ihmisen pitäisi vasten tahtoaan alistua paperihelvetille? Minun mielestäni prepaid kertoo monista ihmisistä paljon hyvääkin, mm. haluaa pitää paikat organisoituina kun ei ole ylimääräisiä laskuja. Ja monissa EU-maissa prepaidit ovat jopa suositumpia kuin laskutusliittymät. Monet eivät halua sitoutua mihinkään sopimuksiin. Se ei kerro ihmisestä yhtään mitään.
Paperihelvetti? Liittymäni lasku tulee verkkopankkiin.
Liittymiä on nykyään niin paljon ja älypuhelimen kanssa nyt vaan kannattaa olla se netti. Hintatietoisuus ja vertailu on fiksua, mutta jotenkin miellän nämä prepaid-tyypit joko piheiksi tai köyhiksi. Jos minun 24,90 €/kk kuulostaa kalliilta, niin en oikein ymmärrä että käyttääkö sitä ihmettelevät puhelinta ollenkaan. Vai odottavatko että muut soittaa. Tätäkin näkee.
En tarvitse älypuhelinta mihinkään joten en halua myöskään maksaa netistä.
Kuulun Suomen varakkaimpaan 10%:iin. Siihen pääsin pitämällä kulut (myös puhelinkulut) kurissa. En näe syytä heittää rahaa tuuleen vain siksi että joku pitää minua köyhänä tai pihinä. Se on hänen ongelmansa, ei minun.
Jos liittymän kuukausimaksu on kympin, ja käytän puhelinta eurolla kuussa, niin mitä järkeä siinä on? Totta kai ennemmin kannattaa käyttää prepaid-liittymää.
Keskustelussa mainittiin ohimennen salaiset puhelinnumerot. Puhelinnumero kannattaa tehdä salaiseksi, jotta ei tule puhelinmyyntiä. Toimii paljon paremmin kuin puhelinmyynnin estot, jotka ovat ainakin aikaisemmin olleet määräaikaisia. Työni puolesta turhat soitot kesken päivää häiritsisivät todella, joten numeroni on salainen. Saa olla rauhassa. :)
Vierailija kirjoitti:
En vuokraa asuntojani ihmisille, joilla on salainen numero/prepaid liittymä.
Miksi et tarkasta vain luottotietoja? Voihan luottotiedottomallakin olla normaali puhelinliittymä jos se on maksanut puhelinlaskunsa.
Kirjoitin ketjuun pari viestiä aikaisemmin, että kannattaa olla salainen numero puhelinmyynnin estämiseksi. Tarkoitin sellaista salaista numeroa, joka kuitenkin näkyy normaalisti vastaanottajan näytöllä. Puhelun vastaanottaja ei siis tiedä, että numero on salainen. Puhelinmyyjät eivät kuitenkaan saa sitä mistään palveluista.
Vaikka en ole enää nuori vaan keski-iässä, tuntuisi käsittämättömältä ja todella vaivalloiselta hankkia esim.junaliput jotenkin muuten kuin puhelimella. Tai esim.metroliput Helsingissä käydessäni. Mistään papereista en tiedä, laskut tulee sähköpostiin. Kaikki ystäväni ovat menettäneet luottotietonsa eivätkä saa laskuja, joten kieltämättä tykkään erottua heistä. Tosin nykyisin jotkut operaattorit on niin epätoivoisia, että ovat alkaneet myydä liittymiä myös luottotiedottomille, joilla ei ole edes vakituista asuntoa.