Onko jotain miinuksia,jos aikuinen käyttää pelkkää prepaid-liittymää?
Onko jotain, mitä prepaid-liittymällä ei voi tehdä?
Kommentit (69)
Entistä numeroa ei voi siirtää prebaidiin.
Ei ole puhtaat jauhot pussissa jos on prepaid.
Moni ei vastaa prepaid numerosta tuleviin puheluihin koska siitä nyt harvemmin seuraa mitään hyvää.
Mulla on prepaid numero ja se on rekisteröity. Joten voin tarvittaessa vaihtaa puhelimen ja numero ei vaihdu. Prepaid numerosta on se hyvä puoli että jos sitä et levittele eri tietokantoihin niin automaattisesti sitä ei nimelläsi löydy. Näin ei myöskään kaikenmaailman kauppiaat piinaa. Tuo ettei ihmiset vastaisi prepaid numeroon on puppua koska puhelun vastaanottaja ei tiedä millaisesta liittymättyypistä on kyse. Esim jos soitan Ullalle ja hän tallentaa numeroni nimelläni Kaisa niin hänelle näkyy Kaisa soittaa.
Prepaid toimii ulkomailla ja siinä toimii kaikki normaaliliittymän toiminnot. Vähän kalliimpi se on riippuen miten puhelinta käyttää.
Itsellä on ollut käytössä yli 15v ja tyytyväinen liiyttymään.
En vuokraa asuntojani ihmisille, joilla on salainen numero/prepaid liittymä.
Mitä ihmettä, onko prepaidin omistaminen mielestänne oikeasti noin epäilyttävää? Mulla on aina ollut prepaid. Niin kauan kuin se ei ole huomattavasti tavallista liittymää kalliimpaa, käytän mielelläni prepaidia. Yleisestikin tykkään maksaa mieluummin etukäteen kuin jälkikäteen.
Minusta on kätevää, että jos haluaa vaihtaa liittymää, niin voi vain marssia ärrälle ostamaan pienen liittymäpaketin eikä tarvitse tehdä mitään sopimuksia. Niin helppoa ja huoletonta!
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihminen, jonka luottotiedot on kunnossa, käyttäisi prepaid-liittymää? Salatakseen jotain?
Kuten mitä? En minä ainakaan salaa muuta kuin puhelinnumeroni. Niin tai, kyllähän meillä kaikilla on jotain salaista elämässämme, mutta suurimmalla osalla yksityisistä asioistamme ei ole mitään tekemistä sen kanssa, millaisen liittymän valitsee.
Vierailija kirjoitti:
En vuokraa asuntojani ihmisille, joilla on salainen numero/prepaid liittymä.
Eli jos ilmoitan numeroni vaikks fonectaan ja siellä sanotaan että nimelläni on tämä numero niin vuokraat mulle asunnon. Vaikka liittymä onkin prepaid. Kun sä et sitä muutoin mistään saa tietää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihminen, jonka luottotiedot on kunnossa, käyttäisi prepaid-liittymää? Salatakseen jotain?
Tuttavani ei käytä edes pankkikorttia peittääkseen liikkeensä, vaan nostaa aina käteistä rahaa. On erittäin närppiintynyt, ettei saa töistä palkkapussia suoraan käteen. Puhelinliittymä on prepaid (maksetaan käteisellä) ja kännykkä on auki vain silloin, kun hän itse soittaa (yleensä vakiopaikastaan, ettei liikkeet paljastu). Ei ole nettiä, eikä kirjastokorttia, (muistakaan korteista puhumattakaan) juurikin valtion suorittaman seurannan takia.
M 32
Vierailija kirjoitti:
Välttääkseen alati nousevat kk-maksut.
Keksin prepaid liittymän käytölle muutaman syyn, se että ei ole luottotietoja, jolloin ei saa jälkilaskutettavaa liittymää tai sitten se että ei hallitse lainkaan rahankäyttöään ja siksi pitää ennalta maksettua liittymää, jottai ei menetä luottotietojaan. Tai sitten puhelimen käyttö on satunnaista, joten ei kannata maksaa kuukausimaksullista liittymää, kuten siksi että pääasiassa käyttää työpuhelinta ja vain joskus omaa. Sitten on vielä se syy että yrittää pitää liittymäänsä salaisena, kuten vaikka siksi että hoitelee sillä jotain hämärähommia.
Mistä sen voi edes tietää että joku käyttää prepaidia?
Sukulaisella on prepaid, joka näyttää tuntematonta numeroa ja jota ei löydy tiedustelusta. Oli tosi helppo kutsua hautajaisiin, kun ei saa millään kiinni...
Tiedän kaksi erakoitunutta miestä, joilla prepaid. Toinen on köyhä ja toinen rikas.
Höh, ei tule laskuja jälkikäteen, se suurin syy. Olen käyttänyt varmaan 20 vuotta, ei ongelmia. Lataan saldoa kun tarvitsen. Ei sitä kukaan tiedä että on prepaid ja sen voi myös rekisteröidä jos haluaa. Lapsillani on myös prepaid-liittymät, puhelinlaskut pysyvät kohtuullisena. Ja nettiin pääsee ihan kuin normiliittymillä. Ihme ennakkoluuloja.
Mulla on koiralle prepaid liittymä. Sim-kortti on käytössä vain syksyllä metästysaikaan, joten ei tietenkään kannata pitää mitään kuukausimaksullista liittymää. Joku aika sitten operaattorit lopetteli vanhoja liittymiä joissa oli alle eron kuukausimaksut ja muuttivat selaiseksi jossa on vitosen kuukausimaksu, siinä vaiheessa irtisanoin liittymän ja hankin koirakäyttöön prepaid liittymän.
Vierailija kirjoitti:
Itse pyrin pitämään kulut kurissa jotta jää enemmän rahaa sijoitettavaksi joten en viitsi maksaa monta kymppia kuussa vaan siitä ilosta että mut tavoittaa puhelimella. Älyluuria ei ole eikä tule, luottotiedot ovat aina olleet puhtaat.
Normiliittymäkin oli aina salainen, samoin osoitetiedot on syytä salata näin nettiaikana.Just sun kaltaisten uteliaiden vuoksi.
Porukka kirjottaa kun ne lukenu jostain rikollisten käyttämästä prepaidista ja itse eivät oikeasti tiedä yhtään mitään siitä. No jokanen pitäköön luulonsa ja kuvitelkoon itsensä kunnolliseksi vain sen perusteella että on joku kiinteä liittymä. Hoh hoijaa.. ai niin. Mä lataan itselleni puheaikaa prepaidiin suoraan tililtä puhelimen kautta. Noin kerran 2kk. Mulla on luottotiedotkin kasassa. Kerran kävin kysyy oikeaa liittymää mutta heppu esitteli vaihtoehtoja niin kauan että väsyin ja lähdin pois.
Olin joskus töissä eräällä operaattorilla ja kyllä siellä melkein järjestään kaikki prepaid-asiakkaat olivat viinamäen veikkoja jotka soittivat örinäporukoissaan, tai sitten oli luottotiedot menneet. Toki metsästysliittymät ymmärrän, niitä ei tarvita kuin kausiluontoisesti.
Prepaid-liittymien käyttöön siis yleensä liittyy jotain sivupolkujen juttuja, mutta en toki tarkoita että kaikki niitä käyttävät ovat automaattisesti jotenkin hämärää porukkaa.
Itse en jaksaisi aina olla miettimässä, että paljonkohan nyt kannattaisi ladata ettei tule liikaa tai liian vähän ja kuinkahan kauan tällä saldolla nyt pärjään ennen kuin tarvitsee ladata lisää. Lisäksi kannattaa miettiä, tuleeko prepaid oikeasti halvemmaksi. Nykyään saa noin 30€/kk tai halvemmallakin sellaisen laskutusliittymän, jossa saa käyttää kaikkea mahdollista rajattomasti, joten paljon tuota enempää ei kannata kuukausitasolla ladata saldolle.
Meillä premaid on käytössä kesäisin 4 kuukautta ja satunnaisesti talvisin ulkomailla, muuten käytössä ihan normiliittymät.