Avioero heti vihkimisen jälkeen ?
Tilanne on seuraava: menin kaksi viikkoa sitten naimisiin ja hääyönä mieheni veti umpikännit. Majapaikassa tuli sanaharkkaa (oli humalassa haukkunut ja töninyt vanhaa opiskelukaveria mustasukkaisuuttaan). Riidan lopuksi mies löi, joka tuli täytenä yllätyksenä. Koskaan aiemmin mitään tälläistä ei ole sattunut, hääpäivän jännitys laukesi ja liikaa alkoholia. Olen kuitenkin aina ollut sitämieltä, että lähden ensimmäisestä fyysisestä iskusta jos sellainen tilanne tulee. En jää odottamaan toista enkä ala varomaan sanojani "ettei vaan mies suuttuisi".
Olen jäänyt kotiäidiksi opintojen jälkeen ja nuorin lapsi on muutaman kuukauden. Yhteisellä tilillämme on rahaa 250 hengen häiden maksamiseen, mutta omalla tililläni ei ole kuin kelasta saamat tuet.
Mieheni kieltäytyy maksamasta asuntoa minulle ja lapsille kotimme ulkopuolella, tukia en saa mieheni suurien tulojen (ja avioliitossa elatusvelvollisuuden takia?) Jos näin tuore liitto puretaan miten se tehdään ? Mistä saan rahaa elämiseen? Miten omaisuus ositetaan (auto ym.) Avioehtoa meillä ei ole, mies on huomattavan varakas.
Soitin 24/7 lakiapuun, mutta siellä vastasi joku idiootti joka ei antanut suoria vastauksia. Asianajajalle pääsen vasta viikkojen kuluttua sillä haen ilmaista oikeusapua.
Kommentit (264)
Usko nyt hyvä nainen ja vahvista sopimus!
Luuleeko joku että vahvistamaton soppari riittää?
Kuule, ihan oikeasti sun kandeis viedä se juristin laatima soppari ensitilassa lastenvalvojan näytille niin se vahvistetaan ja sulla on ihan oikeasti toiveita saada rahat jos mies alkaa änkyröidä. Tässä kun on ihan sama homma kuin testamentissa tai avioehdossa: jos sitä ei ole rekisteröity/vahvistettu jonkin virallisen instanssin (ea-asioissa se kunnan lastenvalvoja, ihan oikeesti) toimesta, se paperi EI ole pätevä. Vaikka sen ois laatinut Korkeimman oikeuden presidentti firaabelina, se ei pätevä ennen kuin sen on lastenvalvoja/käräoikeus virallisesti vahvistanut.
Nämä ihmiset koittavat oikeasti auttaa sua, kuuntele neuvoja ja toimi niiden mukaan.