Vierailija

Ja tähän ei tartte tulla vastailemaan "emme riitele" se ei ole vastaus mitä haen, kiitos :)

Eli siis miten te pariskunnat riitelette? Meneekö se aina samalla kaavalla? Joutuuko toinen aina myöntymään ja sopimaan? Vai tuleeko sovinto heti?

Me riidellään aika harvoin, mutta tuntuu ettei mies ikinä lähesty sovinnonmerkeisssä. Jos haluan olla taas hyvissä väleissä - minun pitää lähestyä miestä, jolloin mieskin jopa pyytää anteeksi.

Olisi mukavaa, jos joskus kerrankin toinen tulisi tekemään sovintoa. Nytkin olen pari päivää odottanut.. en halua mennä tällä kertaa puhumaan. Ei anna ego periksi vaikka on jo kova ikävä ja tämä on aivan turhaa ajantuhlausta! Ja riidanaiheella ei mitään väliä, ihan turha vääntö, kun oltiin väsyneitä. 😤

• ylös 2
  • alas 1

Kommentit (18)

Vierailija

Aina samalla kaavalla: riita tulee, minä lepyn ensin ja alan sovittelemaan ja mies on aina vielä kiukkuinen. Jostain syystä mun pää ei vaan kestä odottaa sitä että sen pitkävihaisuus laantuisi vaan alan poikkeuksetta liian aikaisin härkkimään ja saadaan taas vähän lisää soppaa sekaisin. Riita loppuu vaasta sitten kun miehen kiukku on laantunut ja hän pyytää anteeksi. 

Vierailija

Mä luulin, että me sovitaan riidat, mutta mies on typerä teeskentelijä-valehtelija, ei se ole oikeasti mua enää riitojen jälkeen kunnioittanut. No, nyt mä en enää häntä, kun mnäin, mikä valepukki se kykeneekään olemaan. Mitä lie hyötyä sillä kalasteli, ettei rehellisesti kerro, miltä tuntuu ja ota vaikkapa itse sitä eroa.
Meinaan, vaikka on lapsia, niin on se nyt aika alhaista olla kertomatta, että kunnioitus meni, varsinkin kun se on oma vika, koska n halunnut loukata. Suuttuneena sitä vain päästelee suustaan mitä sattuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Mä en vaan pysty antamaan periksi enää. En vain voi olla aina se joka tulee häntä koipien välissä pyytämään anteeksi ja sovittelemaan, VAIKKA tiedän että tämä loppuisi sillä samalla ja mies olisi onnellinen, että tulen lähelle... Arrrghhhhh miksi pitää edes riidellä 😫 Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä luulin, että me sovitaan riidat, mutta mies on typerä teeskentelijä-valehtelija, ei se ole oikeasti mua enää riitojen jälkeen kunnioittanut. No, nyt mä en enää häntä, kun mnäin, mikä valepukki se kykeneekään olemaan. Mitä lie hyötyä sillä kalasteli, ettei rehellisesti kerro, miltä tuntuu ja ota vaikkapa itse sitä eroa.
Meinaan, vaikka on lapsia, niin on se nyt aika alhaista olla kertomatta, että kunnioitus meni, varsinkin kun se on oma vika, koska n halunnut loukata. Suuttuneena sitä vain päästelee suustaan mitä sattuu.

Tai itseasiassa, tuskin se oli kunnioittanut mua koskaan. En minäkään häntä, ei sillä. Mutta mä en salannut sitä häneltä, toisin kuin hän minulta. Koitti olla ystävällinen. En tiedä miksi. Vaikka mä en pitänyt häntä minään. Mä en kunnioita miehiä, jotka tulee päälle kun niille on sanonut, ettei halua.

Vierailija

tavarat lentelee suuntaani, väistelen kaavamaisesti ja soitan päässäni village peoplea.

ukko väsyy, menee kapakkaan tai autotalliin kaljalle. parin tunnin päästä pölähtää eteeni kiimassa. anteeksi ei pyydellä hässitään vaan menemään.

Vierailija

Jompi kumpi väsyneenä tiuskahtaa jotain ja sen sijaan että yrittäs ymmärtää, toinen antaa samalla mitalla takaisin ja sit seinistä kaikuu "kun et sä koskaan" ja "sinä aina" valitukset.

Mies joskus aikoinaan halusi lepytellä heti, nyt tuntuu vähät välittävän vaikka viikon oltas hiljaa riitelyn jälkeen.

Sitten kun otan asian esille, hän sanoo että ei häntä mikään vaivaa.

Että niin.

Arvatkaa kiinnostaako enää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi rämpiä huonossa parisuhteessa. En ymmärrä.

Höh. Eihän se etttä joskus riitelee ole merkki huonosta parisuhteesta... etkö sä ikinä riitele keneenkään kanssa? Tai pidä etäisyytttä tai hiljaisuutta?

Tai no palstan mukaan mun pitäisi varmaan heti nyt erota...

Ap

Vierailija

Meillä riitely on yleensä pientä kinastelua ja tiuskimista jostakin turhasta, ei kestä kauaa ja mies harvoin lähtee siihen pahemmin edes mukaan. Useimmiten mä siis kiukuttelen huonona päivänä stressin yms takia ja hän on vaan enemmänkin on tyyliin "älä nyt viitti". Sitten menee hetki hiljaisuudessa, kunnes hän tulee kiehnäämään, mä pahoittelen ja hänkin pahoittelee ja halataan ja pussataan sovinnoksi.

Kunnollisia riitoja meillä on ollut tasan yksi ja se selvitettiin keskustelemalla. Tottakai tunnelma oli vähän kireä hetkittäin siinä, mutta ei huudettu, haukuttu tms. Ollaan molemmat onneksi sellaisia, jotka osaa ja haluaa puhua kaikesta ja tiedostetaan, ettei mesomalla saa mitään hyvää aikaiseksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Riitely ei ole normaalia, keskustelu on.Ja ei, me osaamme keskustella riitelemättä.

Tunteet eivät ole normaaleja.

Vierailija

Onko muuten kaikki miehet noita mököttäjiä jotka ei tuu aloittamaan sopimista vai kertooko se jostain tyytymättömyydestä suhteeseen tms...??

No ME EI RIIDELLÄ!:) Me keskustellaan kaikista asioista etukäteen ja tehdään kompromisseja vuorotellen, eli jos vaikka toinen saa valita ruuan tänään niin toinen saa valita sitten seuraavaksi, näin meillä...

ja kun toinen on työtön niin hänelle sitten jää enemmän vastuuta kodinhoidosta ja kauppareissuista ja mistävaan

Vierailija

Me riidellään kai ihan hyvin :D Jos tulee jotain riitaa, niin yleensä se, joka on riidan aiheuttanut, osaa myöntää ylilyönnin ja pyytää anteeksi. Joskus minä, joskus mies. Riidat ei ole mitenkään raastavia tai kuluttavia.

Exän kanssa oli toista, hän piti mykkäkoulua riidan jälkeen vaikka viikon, niin kauan, että minä anelin anteeksiantoa. Koska riidat oli aina mun syytä. Hän oli viaton. Hän ei olisi halunnut riidellä, hänet oli kasvatettu niin, että riitely on ehdottomasti väärin ja sitä ei saa tehdä. Joten jos meille tuli joku erimielisyys, se ratkaistiin mykkäkoululla ja sillä, että mä pyytelin anteeksi ja homma tehtiin sit exän haluamalla tavalla. Ja huom! Exän mielestä riita oli sitä, jos oltiin eri mieltä. Hänellä oli oikea mielipide ja mulla väärä. Mun väärät mielipiteet kitkettiin mykkäkoululla pois.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.