Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko siis 4vkoa lomaa ns putkeen pitkä loma?

Vierailija
27.06.2022 |

Näin tuossa toisessa ketjussa kommentoidaan🤔.

Minusta se ei ole erityisen pitkä loma, ihan ok-mittainen, mutta kyllä esim.itse haen ja toivon joka kesä saavani 5-6vkoa putkeen ja on myös onnistunut, aivan kuten muillakin työpaikallamme jotka niin halunneet.

Esim.nyt huhtikuussa minulla oli edellisestä lomakaudesta jäljellä 4pv+uuden kauden 38pv+lomarahavapaapäiviä 9kpl, koska vaihdoin puolet lomarahasta vapaaksi, ollut työssäni mahdollista vasta parina kesänä ennen tätä=51pv.
Pidän nyt 5vkoa kesälomaa eli myöhemmäksi jää 26pv=5vkoa+1pvä.
Pidempiä vkonloppuja, kunnon joululoma ja helmimaaliskuussa viikko ja jää jäljellekin.

Ei kyllä riittäisi "vain" 4vkon tauko kesällä työstäni, sen verran raskasta ja intensiivistä se on.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 viikkoa on normaalipituinen, "täysi" kesäloma yksityisellä puolella.

Vierailija
2/42 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 vkoa on minusta jo kohtuullisen pitkä loma. Se on myös maksimi, mitä työpaikallani sairaalan poliklinikalla kenellekään lääkärille kesällä myönnetään, koska kesäsijaisia ei ole ja syöpäpotilaat on kuitenkin hoidettava kesälläkin. Edellisessä työpaikassani sai kesällä pitää vain 3 viikkoa lomaa. Jos saisin, niin pitäisin kyllä mielelläni 5-6 viikkoa, työ on raskasta ja kiireistä. Loput lomat saa pikku pätkissä muulloin kuin kesäisin, mutta olisi kivempi voida pitää ne silloin, kun lapsilla on lomaa koulusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, sellaista lomaporsastelua se julkkarilla on. Ei ihme että tuottavuus vaan heikkenee sillä sektorilla koko ajan, massiiviset palkankorotukset pitäisi taas vaan saada runsaan lomailun päälle. Voi kertoa että yksityisellä tuo 4 viikkoa putkeen on kutakuinkin se maksimimäärä jota voit kerralla pitää.

Vierailija
4/42 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen työpaikallani törmännyt outoon juttuun. Ihan samalla osastolla työskentelevä pitää liki 8vk loman, ilmeisesti pitämätön talviloma jne. Mulla ei ollut mahdollisuutta kuin perinteiseen 4vk lomaan. En tosin hokannut kyseenlaistakaan, mutta tuskin olisi tuuraaja löytynyt. Tätä yhtälöä en tajua. Tuo 8vk lomailija saa joka kesä "ulkoa" palkatun kesälomittajan. 

Vierailija
5/42 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sairaalamaailmassa ainakin täällä idässä on vain 3 vkoa! Raskas vuorotyö ykkösvapailla ja 3 viikossa pitäisi voida palautua vuoden ruljanssista :(

Vierailija
6/42 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on juurikin julkisen sektorin porsaatelija jolla on 8 viikkoa lomaa vuodessa.

Meillä oikeita töitä tekevillä on 5vko vuodessa josta 1 on talviloma.

Vierailija
7/42 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"raskasta ja intensiivistä"  hahhah. 

Vierailija
8/42 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen työpaikallani törmännyt outoon juttuun. Ihan samalla osastolla työskentelevä pitää liki 8vk loman, ilmeisesti pitämätön talviloma jne. Mulla ei ollut mahdollisuutta kuin perinteiseen 4vk lomaan. En tosin hokannut kyseenlaistakaan, mutta tuskin olisi tuuraaja löytynyt. Tätä yhtälöä en tajua. Tuo 8vk lomailija saa joka kesä "ulkoa" palkatun kesälomittajan. 

Sillä voi olla ikivanha valtionyhtiön sopimus. Meilläkin oli firmassa näitä, siis tulleet aina yrityskaupoissa vanhoin ehdoin ja vanhalla sopparilla joka antaa 2-3vk lisälomaa palvelusvuosien määrän mukaan.

Vierailija
9/42 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle neljä viikkoa on ihan hyvän mittainen kesäloma.  Kuitenkin just hiljattain eräs opettaja totesi mulle, että hän ei kyllä jaksaisi tehdä töitä, jos noin lyhyt loma olisi. Hänelle kun 8 viikkoakaan ei tahdo olla riittävästi.

Vierailija
10/42 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä on, julkisella ei.

Vierailija
11/42 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä voi olla ikivanha valtionyhtiön sopimus. Meilläkin oli firmassa näitä, siis tulleet aina yrityskaupoissa vanhoin ehdoin ja vanhalla sopparilla joka antaa 2-3vk lisälomaa palvelusvuosien määrän mukaan.

ei ole valtionyhtiötä nähnytkään tämä firma. Myös yhdellä toisella vastaavaa eli mitään logiikkaa ei ole lomien pitämisessä ja koen sen hyvin vääränä.

Vierailija
12/42 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalatyössä jo 30 vuotta, eikä kertaakaan neljän viikon kesälomaa. Kolme viikkoa on meillä kesäkaudella maksimi. Minulla on täydet lomat (38 päivää) mutta niitä ei pysty pitämään muun perheen kanssa samaan aikaan.

Vierailija
13/42 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole, siksipä pidänkin tänä vuonna 5 viikkoa putkeen ja sekin on vähän niin ja näin, että ehtiikö kunnolla rentoutua. Onneksi kunnalla lomien järjestelyt ja tarvittaessa palkattomat lomat onnistuu hyvin mutkattomasti.

Vierailija
14/42 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 on normaali, ei pitkä. Itse olen jo vuosia pitänyt 6 viikkoa kesällä, viikon talvella ja saldoja ja/tai palkattomia pitkiin vikkonloppuihin. Silti haaveilen sapattivapaasta tai muusta kunnon breikistä.

Vierailija
15/42 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa ikävältä😐.

Ja se, että toisen työtä ja sen raskautta mitätöidään sillä perustein mikä on hlön lain mukainen lomaoikeus, on aika suolesta, ei se ole hlön oma "syy" ja loppupeleissä jokaisella on valinnanvapaus tehdä omia ammatti/työnantaja-valintoja, esim.kunnallinen vs yksityinen ja lomakertymät ym.

Voin sanoa, että muut edut loistavatkin sitten poissalollaan sen lisäksi, että työ tosiaan on raskasta, aliresurssoitua ja hektistä joten tämä lomaoikeus yms antaa edes hieman hyvitystä niistä asioista, koska mikään muu ei sitä tee.

Mutta sain vastauksia pohdintaani ja olen entistäkin onnellisempi omastani.

Ap

Vierailija
16/42 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä meillä ole mitään muuta mahdollisuutta kuin saada 2-3 viikkoa yhtäjaksoista lomaa. Taloushallinnossa.

Vierailija
17/42 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vuosilomat siirry lomakaudelta toiselle ap...

Vierailija
18/42 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se 4 viikkoa on pitkä loma, ap se sun 5-6 viikkoa on se erityisen pitkä loma. 3 viikkoa on pitkähkö, siitä alle on lyhyt loma.

Vierailija
19/42 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sairaalamaailmassa ainakin täällä idässä on vain 3 vkoa! Raskas vuorotyö ykkösvapailla ja 3 viikossa pitäisi voida palautua vuoden ruljanssista :(

Onhan sulla koko vuoden aikana kuitenkin yhteensä enemmän lomaa, eli 3vk ei ole koko vuoden palautumisaika.

Vierailija
20/42 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monessa paikassa se 3 viikkoa on maksimi putkeen ja sitten pidellään yksittäisiä päiviä ja/tai maksetaan rahanakin pitämättömiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän