Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten "vauhdittaa" hoitoja?

09.07.2008 |

Vai voiko niitä vaihdittaa?

Meillä on syöty kolme kuuria clomeja ja mitään ei ole tapahtunut. Ovistesti näyttää kiltisti plussaa, mitään muuta plussaa en ole nänhyt kertaakaan. Perusverikokeet ja simppatestit on tehty ja oikein priimalta vaikutta kaikki! Ollaan yksityisellä hoidossa ja lääkäri sanoi, että jos ei kesällä tärppää niin syksyllä "huuhdellaan", eli katotaan onko röörit auki. Jotenkin musta tuntuu että haluan oikeesti selvyyden siihen, että onko esim. endo riehaantunut tms.

Kysymys kuulukin: Mitä voin sanoa lääkärille? Mitä ehdotan tai pyydän tekemään? Mikä teillä on ollut seuraava askel? Tilanne on junnannut paikallan jo tammikuussa. Mitään ei oikeasti näin tapahdu. Raskaus ei ala , ei ainakaan näin!

-Hepuna epätoivoisena

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen ettei sulle ole tehty munatorvien aukiolotutkimusta. Oltiin kans yksityisellä hoidossa (nyt olen raskaana toisesta inseminaatiosta) ja heti ensimmäisellä käynnillä varattiin seuraavaan kiertoon aika munatorvien aukiolotutkimukseen. Siinä vaiheessa varattiin aika verikokeeseen progesteronin tarkistamista varten ja miehelle simppatesti. Kaikki siis tehtiin kerralla. Kaikkihan muuhan on turhaa jos torvet on tukossa. Vaadit nyt vaan heti sen tutkimuksen. Onko sua edes ultrattu, että rakenteellisesti kaikki on kunnossa? Se tehtiin meillä heti eka kerralla.

Vierailija
2/5 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin mielestä erikoista, ettei aukiolotutkimusta ole jo tehty, kun se on ihan perustutkimuksia kuitenkin. Samoin mietin, että jos sussa ei olla mitään vikaa todettu ovuloinnin suhteen, niin miksi hoidot aloitettiin clomeilla? Meillä lähdettiin hoidoissa suoraan insseihin, kun kerran ovuloin luomustikin.

Yksityisellä pääsee myöskin yleensä etenemään just niin nopeasti, kuin itse haluaa. Oletko sanonut lääkärille suoraan ettet haluaisi odotella? Meillä lääkärit on aina kuunnelleet meidän toiveita eli välillä on edetty hitaammin, välillä nopeammin. Mutta itse on kyllä pitänyt aktiivisesti sanoa myös mitä haluaa, ei aina ole kysytty.

Pyydä siis päästä siihen aukiolotutkimukseen heti seuraavasta kierrosta. Sen mukaan varmaan sitten lääkäri suosittelee jatkoja. Inseminaatio on yleensä seuraava hoito, jos putket on auki. Jos nykyinen lääkärinne/klinikkanne suostu toivomiinne tutkimuksiin/hoitoihin, niin onko mahdollista vaihtaa lääkäriä tai hoitopaikkaa?

Killa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! En tiedä miten tämän muotoilisin: Testasin tänä aamuna plussan. Olo on kauhunsekaisen onnellinen. Monta km:a takana aiemmin ja kohdunulkoinen myös. Pitää yrittää uskoa vaan! kiitos teille! -

-Hepuna vissiin onnellisena:)

Vierailija
4/5 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea matkaan! Toivottavasti kaikki menee hyvin! :)

Killa

Ps. Ihmettelen entistä enemmän, ettei sulle ole aukiolitutkimusta tehty, jos on ollut kohdunulkoinen raskauskin...

Vierailija
5/5 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaus tuon kohdunulkoisen jälkeen. Se on kuulemma jo merkki että "röörit" on auki.

Olin itse todella peloissani, koska kohdunulkoinen repesi vatsaonteloon ja tähystyksessä löydettiin myös endometrioosia.

Olen edelleen vähän huolissani, mutta ensi viikon ke menen sitten ultraan, että missä majailee. siihen saakka on vain kestettävä epävarmuutta.

Kiitos Killa onnitteluista! Tämä tosiaan tuli meidän taukokuukauden aikana ja erittäin suurena yllärinä!