Innostuinpa minäkin sitten food preppingistä
Juuri tein ensi viikolle ateriat: jauheliha-kesäkurpitsapaistosta sekä kanaa ja vihreitä papuja cashewpähkinöillä. Nyt mulla on lämpimät ateriat valmiina jokaiselle arkipäivälle. Onko muita?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selkeä ero food preppingin kohdalla on, että niillä viikossa on 5 päivää. Ilmeisesti viikko on nykyään 5 päiväinen ja viikonloppu ei kuulu enää viikkon vaan on ihan vaan viikonloppua. Osaako joku food preppaaja kertoa mikä sen ma-su ajanjakson nimi nykyään on, jossa on 7 päivää ja jota vanha kansa kutsui viikoksi?
Viikonloppu kulkee nimellä "cheat day", eli silloin haetaan jotain noutoruokaa tai mättöä kaupasta...
Sunnuntaina voi tehdä ruokaa ja silloin voi samalla syödä kuormasta.
Vierailija kirjoitti:
Ethän laittanut pähkinöitä valmiiksi kuumaan ruokaan ja sitten viilentänyt? Niistä tulee inhottavia, kun kostuvat. Ovat kuin jotain toukkia syömävaiheessa.
Kiitos tiedosta. Aion toimia juuri tuolla tavalla jatkossa pähkinöiden kanssa, ihan vain sinun kiusaksesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ethän laittanut pähkinöitä valmiiksi kuumaan ruokaan ja sitten viilentänyt? Niistä tulee inhottavia, kun kostuvat. Ovat kuin jotain toukkia syömävaiheessa.
Kiitos tiedosta. Aion toimia juuri tuolla tavalla jatkossa pähkinöiden kanssa, ihan vain sinun kiusaksesi.
Minä laitan aina pähkinät ruuanvalmistuksen loppuvaiheessa ruokaan enkä ole huomannut tuollaista ''toukkamaisuutta'' (en kyllä ole toukkia koskaan maistanut). Kyllähän pähkinät vähän pehmenevät jääkaapissa ja kun ruuan lämmittää uudelleen, mutta ei ne minusta huonoksi mene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tein ensi viikolle ateriat: jauheliha-kesäkurpitsapaistosta sekä kanaa ja vihreitä papuja cashewpähkinöillä. Nyt mulla on lämpimät ateriat valmiina jokaiselle arkipäivälle. Onko muita?
Kaksi ruokaa kuudeksi paivaksi?
Syön samaa ruokaa 3 päivää peräkkäin ja sitten seuraavat 3 sitä toista. Jos haluaa joka päivä syödä eri ruokaa niin sitten tää ei sovi. Mut mulle ihan mainio juttu :) ap
Miksi pitää syödä kolme päivää peräkkäin samaa ruokaa, jos kerran joutuu kuitenkin ottamaan annoksen pakkasesta?
Syötkö kaksi lämmintä ruokaa päivässä?