Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Innostuinpa minäkin sitten food preppingistä

Vierailija
13.08.2017 |

Juuri tein ensi viikolle ateriat: jauheliha-kesäkurpitsapaistosta sekä kanaa ja vihreitä papuja cashewpähkinöillä. Nyt mulla on lämpimät ateriat valmiina jokaiselle arkipäivälle. Onko muita?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin aloitin juuri viime viikolla. Alkoi kyllästyttää jokapäiväinen kaupassa juoksu ja ruuanlaitto ja tiskaaminen. Mut kyllä tuossa haasteita on ja opittavaa. Koska moni ruoka-aine ei vaan tahdo olla enää hyvää kun se on käynyt jääkaapin/pakkasen kautta ja sitten lämmitetään uudestaan. Ja itse en todellakaan jaksa syödä samaa kolmea päivää putkeen, joten joudun kikkailemaan. Teen 2-3 eri ruokaa ja syön niitä vuorotellen sitten.

Samoin mulla oli vähän alkuvaikeuksia mut nyt sujuu jo rutiinilla. Ihanan helppoa ja ei tuu mielitekoja, kun on valmis ateria odottamassa. Ap

Vierailija
22/46 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis voi jestas mulla on ikää alle 30 ja olen jotenkin kuvitellut, että isomman ruoka annoksen tekeminen moneksi päiväksi on käytännön järjenkäyttöä ja normaalia arjen hallintaa?? Nyt siitäkin on ilmeisesti saatu trendikästä kun otetaan nimi englannin kielestä ja katsotaan vloggaajien videoita aiheesta. Siis itsekin katson noita videoita youtubesta saadakseni ruokavinkkejä, mutta osaan minä sen ruuan annospurkkeihin jakaa ilman ohjeitakin? 

Tuo "meal prepping" on huomattavasti systemaattisempaa ja mietitympää kuin perinteinen "tein ison kattilan keittoa ja syön sitä monta päivää"

Millä tavalla? :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis voi jestas mulla on ikää alle 30 ja olen jotenkin kuvitellut, että isomman ruoka annoksen tekeminen moneksi päiväksi on käytännön järjenkäyttöä ja normaalia arjen hallintaa?? Nyt siitäkin on ilmeisesti saatu trendikästä kun otetaan nimi englannin kielestä ja katsotaan vloggaajien videoita aiheesta. Siis itsekin katson noita videoita youtubesta saadakseni ruokavinkkejä, mutta osaan minä sen ruuan annospurkkeihin jakaa ilman ohjeitakin? 

Tuo "meal prepping" on huomattavasti systemaattisempaa ja mietitympää kuin perinteinen "tein ison kattilan keittoa ja syön sitä monta päivää"

Joopa joo. Suurin osa ketkä näitä on tehny jo ennen muotinimiä on ihan suunnitellut mikä maistuu hyvälle ja mikä ei lämmitettynä ja sitten ruuan teon jälkeen pakastaa annosrasioihin josta kukakin lämmittää itselleen sitten ruokaa.

Näkee nykyihmisen tyhmyyden jos pitää tämä jostain vlogista tai blogista bongata ennenkun tulee edes pieneen mieleen ja tarvitsee siihen kunnon suunnitelmat ja muodistaa nimi että alkaa kiinnostaa.

Vierailija
24/46 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyossakayvana aitina mina olen tehnyt noin jo 70-luvulta lahtien. Ei mitaan uutta auringon alla paitsi englanninkielinen nimi. Mikahan se olisi ranskaksi, viela hienompi?

Vierailija
25/46 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakastatko loppuviikon ruuat vai säilyvätkö ne hyvinä jääkaapissa torstaihin ja perjantaihin?

Pakastan. Otan sitten saman päivän aamuna sulamaan. Googletelkaa blogeista lisätietoa, jos innostuitte. Tää on aika näppärä juttu. Kulkee myös nimellä meal prep. Ap

Tää on aika monen lapsiperheen normirutiini johon ei kiinnitetä huomiota. Että sinänsä vähän väärä paikka tulla touhottamaan. Kaikelle kunnioituksella, toki.

Vierailija
26/46 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinä siis teit mitä tahansa järkevä ja normaali lapsiperhe tekee ja "fashionistit" sen nimen? Kaikkeen sitä törmää.

Tää on laihduttavalle, kiireiselle ihmiselle ollut pelastus esim. mukaan töihin otettavien terveellisten aterioiden suhteen. Jaksan urheilla paremmin, kun olen syönyt fiksusti. On vähän eri juttu kuin lapsiperheelle valmiiksi tehdyt isot satsit. Ja tuota termiä käytin, jotta kiinnostuneet löytäisivät lisätietoa. Ei tarvitse loukkaantua :)) Ap

Vierailija
27/46 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, kuten ylempänä sanoin, olen kyllä katsonut videoita aiheesta ja tiedän mistä on kyse, enkä silti näe noiden asioiden välillä mitään eroa? Ei siitä tee huomattavasti systemaattisempaa ja jotenkin ihmeellistä toimintaa se, että jaetaan vaa'an kanssa se iso annos soppaa valmiisiin annospurkkeihin. Isommassa perheessä siinä ei olisi mitään järkeäkään, pelkkää lisätyötä vaan tiskin muodossa jne. 

Ymmärrän valmiiden annosten työstämisen esim urheilijoilla ja laihduttajilla kun tietää, että purkissa on tasan ne makrot ja tietty määrä energiaa kun sen on valmiiksi punninnut. Väitän silti, ettei tulo ole mitenkään huomattavasti systemaattisempaa vaan ihan sitä arjen suunnittelua mitä monet mammat  on jo tehneet parisen vuosikymmentä.

Vierailija
28/46 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinä siis teit mitä tahansa järkevä ja normaali lapsiperhe tekee ja "fashionistit" sen nimen? Kaikkeen sitä törmää.

Tää on laihduttavalle, kiireiselle ihmiselle ollut pelastus esim. mukaan töihin otettavien terveellisten aterioiden suhteen. Jaksan urheilla paremmin, kun olen syönyt fiksusti. On vähän eri juttu kuin lapsiperheelle valmiiksi tehdyt isot satsit. Ja tuota termiä käytin, jotta kiinnostuneet löytäisivät lisätietoa. Ei tarvitse loukkaantua :)) Ap

Ihan samalla tavalla valmistin ja tein annokset jo sinkkuna mutta suurin osa tätä alkaa tekemään kun saa lapsia. Eli ihme touhotus ihan perus normaalista arjen hallintaan liittyvästä asiasta ja yritetään vielä se saada kuulostamaan jotenkin erikoiselta ja ihmeelliseltä

Vierailija
29/46 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei väärinymmärtäjät ja englanninkielisistä termeistä loukkaantujat, antakaa olla. En lähde tappelemaan teidän kanssanne. Ap

Vierailija
30/46 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sun isot satsit eroaa lapsiperheiden isoista satseista? (Paitsi et niillä sun versioilla on kauniimmat nimet la chicken med gröna pàpu)

Vierailija
31/46 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, kuten ylempänä sanoin, olen kyllä katsonut videoita aiheesta ja tiedän mistä on kyse, enkä silti näe noiden asioiden välillä mitään eroa? Ei siitä tee huomattavasti systemaattisempaa ja jotenkin ihmeellistä toimintaa se, että jaetaan vaa'an kanssa se iso annos soppaa valmiisiin annospurkkeihin. Isommassa perheessä siinä ei olisi mitään järkeäkään, pelkkää lisätyötä vaan tiskin muodossa jne. 

Ymmärrän valmiiden annosten työstämisen esim urheilijoilla ja laihduttajilla kun tietää, että purkissa on tasan ne makrot ja tietty määrä energiaa kun sen on valmiiksi punninnut. Väitän silti, ettei tulo ole mitenkään huomattavasti systemaattisempaa vaan ihan sitä arjen suunnittelua mitä monet mammat  on jo tehneet parisen vuosikymmentä.

Mut kato ku fittnesssssihmiset tekee näin, ni täytyyhän sen olla jotain uutta ja upeampaa ku tavismamman touhut!

Vierailija
32/46 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mut kato ku fittnesssssihmiset tekee näin, ni täytyyhän sen olla jotain uutta ja upeampaa ku tavismamman touhut!

Ei kylläkään osata kertoa tarkalleen miten se eroaa, mutta kyllä sen täytyy voida erota! Muuten ap ei ala...

Vierailija
33/46 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sun isot satsit eroaa lapsiperheiden isoista satseista? (Paitsi et niillä sun versioilla on kauniimmat nimet la chicken med gröna pàpu)

Ne ovat laihduttajalle / paljon urheilevalle ihmiselle sopivia ruokia, jotka kuitenkin kestävät esim. pakastamisen. Mene jonnekin fitnessbloggarille raivoamaan nyt kun kerran aloitit :) ap

Vierailija
34/46 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeä ero food preppingin kohdalla on, että niillä viikossa on 5 päivää. Ilmeisesti viikko on nykyään 5 päiväinen ja viikonloppu ei kuulu enää viikkon vaan on ihan vaan viikonloppua. Osaako joku food preppaaja kertoa mikä sen ma-su ajanjakson nimi nykyään on, jossa on 7 päivää ja jota vanha kansa kutsui viikoksi?

Vierailija
35/46 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tää menee jo kiusaamisen puolelle, ihan vaan tiedoksi. Aikuiset ihmiset. Ap

Vierailija
36/46 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne ovat laihduttajalle / paljon urheilevalle ihmiselle sopivia ruokia, jotka kuitenkin kestävät esim. pakastamisen. Mene jonnekin fitnessbloggarille raivoamaan nyt kun kerran aloitit :) ap

En mä mitään raivoa. Enkä seuraa mitään fitnessblogejakaan, eli ei ole mitään tarvettakaan. En vaan näe yhden yhtäkään järkiperustetta miten tuo sun ruokailutouhusi eroaa muiden vastaavasta. Ja kuten oikein arvasin, et tiedä sinäkään. Hoet vaan, että se eroaa. Miksi? Se mua kiinnosti. Kyllähän monissa lapsiperheissäkin syödään terveellisesti ja liikutaan! ;)

Vierailija
37/46 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teitkö omalla reseptillä vai muiden ohjeilla? Kertoisitko reseptin?

Vierailija
38/46 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selkeä ero food preppingin kohdalla on, että niillä viikossa on 5 päivää. Ilmeisesti viikko on nykyään 5 päiväinen ja viikonloppu ei kuulu enää viikkon vaan on ihan vaan viikonloppua. Osaako joku food preppaaja kertoa mikä sen ma-su ajanjakson nimi nykyään on, jossa on 7 päivää ja jota vanha kansa kutsui viikoksi?

Viikonloppu kulkee nimellä "cheat day", eli silloin haetaan jotain noutoruokaa tai mättöä kaupasta...

Vierailija
39/46 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän ajatuksesta mutta en toteutuksesta. Pakasteateriat eivät houkuta. Ruoka muuttuu pakastaessa vetiseksi mössöksi. Töihin otan kyllä evääksi edellisillan päivällisen tähteitä, joita sitten lämmitän mikrossa, mutta haluan syödä tuoretta ruokaa edes päivän toisella isommalla aterialla.

Vierailija
40/46 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt tää menee jo kiusaamisen puolelle, ihan vaan tiedoksi. Aikuiset ihmiset. Ap

Sinä aikuinen ihminen et voi myöntää, et ehkä vähän erehdyit? Ihan pikkuisen?

Siksi täällä sua "kiusataan", kun me ei voida hyväksyä tuollaista perusteetonta selittelyä.