Saako keskusteluja nauhoittaa salaa?
Tuli väittely illanistujaisissa aiheesta ja osa oli puolesta osa vastaan. Jos ääniittää keskustelun toisen osa puolen tietämättä käykö todistus aineistoksi esim oikeudessa (avioero tilanne).
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Edellisessä työpaikassani oli narsistinen pomo, jonka silmätikkuna olin siihen asti, kunnes lähdin tästä paikasta. Nauhoituksia tuli tehtyä niistä uskomattoman hirveistä keskusteluista tämän ex-pomoni kanssa.
Täysin eri-asia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edellisessä työpaikassani oli narsistinen pomo, jonka silmätikkuna olin siihen asti, kunnes lähdin tästä paikasta. Nauhoituksia tuli tehtyä niistä uskomattoman hirveistä keskusteluista tämän ex-pomoni kanssa.
Täysin eri-asia!
Ehkäpä niin, mutta tulipa silloin tutustuttua aiheeseen: saako keskusteluja nauhoittaa salaa.
Mikä tuollaisten salanauhoitusten motiivi yleensä on?
Hah! Muistan kun olin mokaillut töissä ja olimme esimieheni kanssa kaksin huoneessa. Hän näpytteli kännykkäänsä ja asetti sen varovaisesti pöydälle väliimme ennen keskustelun aloitusta :D soundcheck vain puuttui.
Mun tutun mies äänittää aina niiden riitoja. Ensin se provosoi ja käyttäytyy kuin mikäkin nasse ja sitten kun tuttu suuttuu, alkaa äänitys. Mies on siis ihan hirviö, mutta kulissit sillä on kunnossa. Nii rakastettava seuramies mukamas. Tuttu pelkää eron tullessa lapsen menevät miehelle, jos näitä äänitteitä käytetään. Jos äänitteillä tuttuni käyttäytyy rumasti, niin miehen käytös on 10 kertaa rumempaa.
No onneksi viralliset tahot ovat nähneet miehen todellista luonnetta myös, joten heidät voi pyytää oikeuteen todistajaksi, koska ovat puolueettomia, koska eivät ole kummankaan kavereita.
Keskusteluja ei saa äänittää ikinä salaa.
Mielestäni kysymyksellä ei haettu sitä, pitääkö olla joitain todisteita avioeron saamiseksi, vaan kysymyksen ohessa vain kerrottiin mihin asiaan kysymys liittyy.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuollaisten salanauhoitusten motiivi yleensä on?
Olen ollut toisen perheen kodissa kun häiriintynyt sotilas nauhoitti keskusteluja puhelimellaan. Kun huomasin ja sanoin asiasta, hän teeskenteli tulevaa puhelua.
Vierailija kirjoitti:
Hah! Muistan kun olin mokaillut töissä ja olimme esimieheni kanssa kaksin huoneessa. Hän näpytteli kännykkäänsä ja asetti sen varovaisesti pöydälle väliimme ennen keskustelun aloitusta :D soundcheck vain puuttui.
Kävin irtisanoutumassa ja esimiehen pöydällä oli kaiutin, mitä aiemmin oli käytetty ns. etäpalaveriin että muu kuuli. Ihan hyvin saattoi joku kuunnella siellä sovittua tapaamista. Näin suomipankissa.
Mitä sitten teit niillä nauhoituksilla?