Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teini haluaa löytää adopitioperheen

dk
13.08.2017 |

Jaahas, 13v. teinini on tänään keksinyt haluavansa tulla adoptoiduksi :). Syynä tietysti p-mutsi ja kodin rajoitukset sekä osallistumisen odotus. Mitähännhuomenna?

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistumisen odotus? Mihin?

Vierailija
2/71 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murrosikää joku luonnehti psykoosinkaltaiseksi tilaksi. Tuollaista se vanhemmista irtautuminen on. Voimia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei ollut mitään murrosikäongelmia. En ymmärrä.

Vierailija
4/71 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Murrosikää joku luonnehti psykoosinkaltaiseksi tilaksi. Tuollaista se vanhemmista irtautuminen on. Voimia!

Niin siis voimia sille lapselle! Ap on hirveä kusipääpaska, joka ei kunnioita lapsiaan, mutta vaatii näitä osallistumaan kyllä. Kuule, se kersas ei tee mitä käsketään, koska se ei katso,e ttä sä oot sille mikään auktoriteetti!

Vierailija
5/71 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä ei ollut mitään murrosikäongelmia. En ymmärrä.

Ei mullakaan, mutta äidillä oli vaikeaa, kun se huomas, ettei saakaan tahtoaan läpi vain huutamalla.

5

Vierailija
6/71 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistumisen odotus? Mitä se tarkoittaa?

Vierailija
7/71 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin siis voimia sille lapselle! Ap on hirveä kusipääpaska, joka ei kunnioita lapsiaan, mutta vaatii näitä osallistumaan kyllä. Kuule, se kersas ei tee mitä käsketään, koska se ei katso,e ttä sä oot sille mikään auktoriteetti!

Minä kyllä toivotin voimia ap:lle

Vierailija
8/71 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä. 

Joo, olen p-mutsi.. Rajoitan pelaamista. Toivon ettei känny hallitse arkea. Yritän saada teinin liikumaan. Odotan osallsituvan kotitöihin ja tapaavan kaveritaan. Kamalaa on.

Vierailija
9/71 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

dk kirjoitti:

Ap täällä. 

Joo, olen p-mutsi.. Rajoitan pelaamista. Toivon ettei känny hallitse arkea. Yritän saada teinin liikumaan. Odotan osallsituvan kotitöihin ja tapaavan kaveritaan. Kamalaa on.

Ei se olekaan mitä sanoo vaan miten sen sanoo.

Vierailija
10/71 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna lapsesi mennä, ei se sinua rakasta. Adoptioperhe antaisi lapsellesi varmasti enemmän rakkautta ja hyväksyntää. Niille se ei katso ole oman kilven kiillotusta, tuleeko lapsesta onnistunut vai maanantaikappale. Heidän kriteereillään.

Vierailija
11/71 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot itsekin maanantaikappale ap oman äitisi kriteerein.

Vierailija
12/71 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rakastaisit lastasi, alkaisit nyt etsiä sitä adoptioperhettä hänelle. Hän näkisi, että hänen tarpeensa ovat sinulle tärkeitä, eivät omasi.

Vierailija
13/71 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käse ap sen teinisi lukea tämä raportti siitä, mitä osalle kodin ulkopuolelle sijoitetuista lapsista todella tapahtuu.

https://julkaisut.valtioneuvosto.fi/bitstream/handle/10024/74821/Rap_20…

Vierailija
14/71 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Haastatellut olivat syntyneet vuosina 1945-65. Olot olleet aika toisenlaiset, lisäksi ap:n lapsi on jo tarpeeksi iso ilmoittamaan epäkohdista sitten.

Vierailija
15/71 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella välinpitämätöntä toi ap:n suhtautuminen oman lapsensa kipukohtiin. Mieti mikä valta sulla pskiaisella lapsesi on ja vain lakonisena olet tyytyväinen itseesi!!! Hirveää.

Vierailija
16/71 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se aloittajallekin kirkastuu, miksei niitä lapsia voi taaperoina käskeä kuin koiria. Et saa lapsesi kunnioitusta silloin! Ihan oikein, karma...

Vierailija
17/71 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin halusin muuttaa lastenkotiin, olihan kotona ihan perseestä kun oli kaikenmaailman kotiintuloajat ja huonekin piti siivota, äiti nyt oli kokonaisvaltaisesti paska mutsi.

(Eli ihan tuikitavallinen perhe, ja äiti on btw maailman paras äiti ;) T. nyttemmin aikuinen)

Ja ei kun vaan oman tyttären murrosikää odotellessa, nyt 3,5-vuotias on jo nakellut niskojaan ja sivallellut kylmänviileitä kommenttejaan "äiti sä oot ihan tyhmä" (kun ei saanut vaatekaupassa hipelöidä jokaista vaatetta), "sulla ei oo lupaa komentaa mua koska et oo mun rakas ystävä" (kun komensin jostain päivittäisasiasta), "mä kyllä taidan muuttaa iskälle" (kun en taaaaaskaan antanut tehdä asiaa X). Tulevaa odotellessa siis... :D

Voimia ap!

Vierailija
18/71 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännykän saa takavarikoida.

Vierailija
19/71 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

dk kirjoitti:

Ap täällä. 

Ajattelin ensin, että teini teineilee, mutta taidat ihan oikeasti olla "p-mutsi" kuten asian kuvaat

Vierailija
20/71 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kännykän saa takavarikoida.

Miten se auttaa lasta kokemaan tulevansa arvostetuksi? Sitä noilta puuttuu, olen varma.