Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinkkuna teen kaksi viikkoa enemmän töitä vuodessa kuin pientenlasten äiti!

Vierailija
13.08.2017 |

Tämän verran työkaverini on poissa lasten sairastelun ja aikaisempien kotiinlähtöjen ja muiden poissaolojen (koulun alkamisjutut ym) takia.

Onneksi työnantajani tietää tämän (ja usein kiroileekin poissaoloja).

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun työpaikalla saa jäädä kotiin hoitamaan vain alle 10v lasta ja vain maksimissaan kaksi päivää, ja heti ensimmäisestä päivästä pitää olla todistus. Kahden päivän jälkeen muut päivät palkattomia. Ja nämä kaksi päivää saa vain kerran 30 päivässä. Eli jos lapsi sairastuu kuukauden sisällä uudestaan, poissaolo on heti palkatonta. Että ei tällä nyt viitsisi leuhkia

LUOTTAMUSMIES ja ammattiliiton lakimeis voisi perehtyä tähän käytäntöön jos mitään pelisääntöä on työnantaja uskaltanut paperille laittaa.

Millainenhan TES mahtaa olla, kuulostaa omituiselta.

Yksityisten oppilaitosten tes. Ja ei mitään omituista, näin on muillakin aloilla. Ihan vain halusin osoittaa, että ei kaikki äidit tienaa ja hyödy lasten sairastelusta. Joillakin on vain liian hyvä tes.

Ja jos itse on esim. flunssan takia kolme päivää pois (jotka saa olla ilman todistusta), ja sairastuu flunssaan uudestaan kuukauden sisällä, katsotaan saman sairauden jatkuvan ja silloin pitää esittää todistus heti.

Sama

Oisko sun kannattanu lukee itse toi TES? Arvasin, että puhut höpöhöpöjä. Tai sit sun työnantaja rikkoo sopimusta. Samat 3 päivää siellä on kuin muillakin eikä mitään mainintaa mistään 30 päivän seurantajaksoista :)

Vierailija
62/78 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset pahasti haittaa työntekoa.

Työnteko on elämän tarkoitus.

Lapset ja harrastukset vain välttämätön paha,

että jaksais töissä niin pitää harrastaa ja tehdä lapsia.

Palkat pitäs puolittaa, että kaikille olisi varmasti töitä.

Yksi voisi kaivaa kuoppaa ja toinen täyttää kuoppaa.

Kunhan vain saisi töitä tehdä.  

Ja töistä ääneen tuntemattomillekin puhua ja omaa tärkeää työtä alati kehittää. Esimiesten kuullen tietenkin kehittää.

Kehuisivat esimiehet sinua sitten ja taas olisi motivaatiota työhön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna pääsen taas töihin!!

Lapsetomana sinkkuna on minulla 2 viikkoa vuodessa aikaa valittaa enemmän kuin normaali-ihmisillä.

Vierailija
64/78 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrothan esimiehille havainnoistasi

jos joku vaikka katsoo ikkunasta ulos työajalla ?

Vierailija
65/78 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kahden lapsen äitinä olen synnyttänyt kaksi tulevaa veronmaksajaa, jotka tekee sitten töitä 2*50 vuotta. Kumpi voitti?

Vierailija
66/78 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja ap kai lukiittiin kellariin kun oli sairas.

Pääsi vanhemmat töihin ja liikaa työntekoahan ei kukaan ole saattohoidossa katunut.

Vierailija
67/78 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsen taas töihin huomenna ja 100% ajattelen töissä vain töitäni.

Ei kukaan ole nuollut minua viiteen vuoteen.

Tämmönen vapaa-ajan siveettömyys kun häiritsisi työntekoani.

Vierailija
68/78 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noille kiroileville työnantajille pitäisi kyllä tehdä jotain, aivan kauhean huono työpaikka.

Vierailija
69/78 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä. Erityisesti silloin kun ollaan suorittavassa työssä jossa on oltava xx määrä ihmisiä paikalla niin nämä toistuvasti poissaolijat (Oli syy mikä tahansa) on ihan hemmetin hankalia työyhteisölle. Ne syö koko tiimin fiilistä, kun muut joutuu tekemään poissaolijan työt, extroja ei ole varaa palkata tai vaikka olisikin niin muut joutuu neuvomaan hänelle työt ja ehkä vielä perään katsomaan.

Ja tämä korona-ajan tuoma hysteria siitä että kun 2x peräkkäin aivastaa niin on oikeus jäädä kotiin (niin lapset kuin aikuisetkin) on hankaloittanut asiaa entisestään. Myös se että soittamalla esihenkilölle (vähän köhii ja puhuu menä-äänellä) niin saa päivän saikkua kerrallaan.

Toivoisin että se hallituksen 1.palkaton saikkupäiväi aloite mene läpi. Vähentä olennaisesti sairauspoissaoloja. 

Vierailija
70/78 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä eniten saikuttaa lapseton 4-kymppinen mies.

Vierailija
71/78 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 3 hengen tiimi, joista kahdella on lapsia. He eivät koskaan tee viikonloppuja tai iltoja, ne kaikki kaatuvat minulle. Lisäksi tottakai poissaoloja heillä tulee, mutta se on normaalia. Itse vaan alun olemaan aika kuitti kun tänä vuonna ylitöitä on tullut jo yli 300h ja olen ollut 14 viikonloppua kiinni töissä.

Vierailija
72/78 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullle on sama kuka on minkäkin takia poissa. Kamalinta on se että paikalla olevat joutuu tekemään poissaolijoiden työt (ei aina kokonaisuudessaan,  mutta yleensä vähintäänkin puolet) samalla palkalla !!!!

Eikö työsopimuksessa pitäisi olla maininta ja ehkä mahd joku % korotys niiltä päiviltä kun työntekijätasoinen henkilö joutuu paikkaamaan työkaverin poissaolon. Ja mikseipä esihenkilöt tai päällikötkin olisi oikeutettuja lisäkorvaukseen kun kollega on pois ja muut tekee hänen työt?

Vierailija
73/78 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hekoheko wrote:

Ja kahden lapsen äitinä olen synnyttänyt kaksi tulevaa veronmaksajaa, jotka tekee sitten töitä 2*50 vuotta. Kumpi voitti?

Tai sitten olet synnyttänyt kaksi elämäntapatyötöntä/tykyvytöntä/tms, jotka vaan kuluttavat yhteiskunnan rahoja. Tuo sinun väitteesi voidaan todeta olevan totta vasta sitten kun lapsesi on noin 70-vuotiaita.

Vierailija
74/78 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Meillä on 3 hengen tiimi, joista kahdella on lapsia. He eivät koskaan tee viikonloppuja tai iltoja, ne kaikki kaatuvat minulle. Lisäksi tottakai poissaoloja heillä tulee, mutta se on normaalia. Itse vaan alun olemaan aika kuitti kun tänä vuonna ylitöitä on tullut jo yli 300h ja olen ollut 14 viikonloppua kiinni töissä.

Ihan itseäsi voit syyttää. Ylitöistä voi kieltäytyä ja jos sinulle on työhönotossa luvattu, että teet vaan 1/3 viikonlopuista ja illoista, niin kannattaa vaatia sellaista tai lähteä menemään. Toki jos työnantajalla on ollut tiedossa, että tarvitsee juuri iltoja ja viikonloppuja tekevän työntekijän kun on sinut palkannut ja kertonut sen sinulle, niin ihan turhaan valitat. 

Vierailija
75/78 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaan lapsen kotihoito on pakollista, koska ei häntä voi tarhaankaan viedä.

Kaikilla ei ole sellaisia täysin toimettomien lähellä asuvien ihmisten tukiverkostoja, joista kuka tahansa voi yhtäkkiä tulla sairaan lapsen vierelle.

Nämä ovat lisäksi, kuten joku sanoikin, vanhemmalle pääosin palkattomia päiviä.

Lapset huutoitkevät, valittavat, ripuloivat ja oksentavat sairaina. Ei se ole kuin aikuisella, joka pääosin nnukkuu tai hiljaa paikallaan lepäilee.

Eipä se niin hääviä saati rentoa kotoilua aikuiselle ole. Ja säälittää pienen paha olo. Paljon, paljon mieluummin olisin aikanaan ollut töissä.

Vierailija
76/78 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vuorotellaan miehen kans sairaan lapsen hoitamisessa. Ettei vain pelkästään toiselle kertyisi vuoden ajalta liikaa poissaoloja. En voi sille mitään, että mun muksu saa päiväkodissa tartuntatauteja. Olen niin onnellinen, että meidän työyhteisö on rento ja tiimille sekä esimiehelle riittää että Teamsissa sanon jos joudun jäämään kotiin hoitamaan kipeänä olevaa taaperoa. Tiimissä on muitakin vanhempia, joten talvikausina useampi meistä vähän väliä huikkaa Teamsissa joutuvansa hoitamaan lapsia. 

Muut työkuviot muulloin kuin 8.00-16.00 aikana hoituu mulla vain jos miehen työvuorolista sen sallii. Mulla on toisinaan työmatkoja ulkomaille.

Perhe on mulle työntekoa tärkeämpi, mutta työntekoa en vähättele, koska palkalla sitä perhettä elätetään.

Vierailija
77/78 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tee lapsi niin pääset nauttimaan näistä ihanista vapaapäivistä🙄

Vierailija
78/78 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nillittävät työkaverit ovat niin ärsyttäviä, ettei sanat riitä kuvaamaan.

Teen puolikasta työaikaa ihan sopimuksen mukaisesti ja saan palkan siitä puolikkaasta työajasta. Silti osa kollegoista valittaa lyhyistä työpäivistäni ja arkivapaista. 

Jotkut valittavat siitäkin että en pysty tekemään 19 tunnissa yhtä paljon töitä kuin he tekevät 38 tunnissa. En ymmärrä mikä niiden ongelma oikein on. Joku aivotoiminnan häiriö varmaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme