Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinkkuna teen kaksi viikkoa enemmän töitä vuodessa kuin pientenlasten äiti!

Vierailija
13.08.2017 |

Tämän verran työkaverini on poissa lasten sairastelun ja aikaisempien kotiinlähtöjen ja muiden poissaolojen (koulun alkamisjutut ym) takia.

Onneksi työnantajani tietää tämän (ja usein kiroileekin poissaoloja).

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ on mukavaa, menestyjän puhetta!

Tasokas akateeminen nainen oletan ?

Töissä kun käy niin saa rahaa vapaa-ajan mukaviin puuhailuin, esim. harrastukset ja lapset.

Idiootti työnarkomaani vanhapiika kuivatussu ajatteleee toisin.

Vierailija
22/78 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen kahden lapsen yh enkä ole ollut viimeisen vuoden sisään yhtään kertaa poissa töistä lasten takia. Kaksi työkaveriani sen sijaan, parikymppisiä sinkkuja molemmat, ovat jatkuvaan poissa töistä kun päähän koskee tai vähän mahaan sattui niin ei viitsinyt tulla töihin tms. Päänsärkypotilas ei ole käynyt missään tutkimuksissa kun ei kuulemma niin paljon haittaa kuitenkaan. Ei varmaan haittaakaan kun voi makailla kotona, minä teen sitten töissä hänenkin hommat. Itsellenikin tulee ajoittain migreenikohtauksia joten en sen takia vähättele asiaa, mutta pistäähän se vituttamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja Mites nää tupakoitsijat, kuinka paljon siihen menee työaikaa päivässä kun joka tauon päätteeksi käyvät... mutta ymmärrän kyllä, työnantajana vituttaisi joku 4 lapsen äiti joka on jatkuvasti poissa..eikö isäkin joskus voisi olla pois.

Vierailija
24/78 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yhä enemmän sen kannalla et jokaiselle vuodessa 30 päivää palkallista vapaata ja sen saa sitten käyttää miten parhaaksi näkee. Joku kesällä 4 viikkoa putkeen, joku toinen ripoitellen ympäri vuotta oli syy sitten mikä tahansa.

Lasten sairastaminen on kaikille kurjaa, mutta miksi työnantajan pitäisi maksaa palkkaa siitä kun joku ei tee töitä vaikka on itse työkykyinen?

Sinä voit ihan vapaasti muutyaa johonkin kehitysmaahan missä edes synnytys ei ole pätevä syy olla poissa. Elämässä työ ei ole tärkeintä ja se onneksi ymmärretään. Sairasta miten suomalaisia saa aivopestyä vihaamaan kaikkia ihan mistä syystä vain.

Muissa maissa suhtautuminen on aivan toista. Suomi on takapajula, johon ei kannattaisi kenenkään lapsia tehdä. Ulkomaalaisia tänne lisää heillä sentään on elämänarvot kohdillaan. Häpeällä kasvatetaan, häpeällå moititaan ja häpeillen kuollaan.

Miksihän mt-ongelmat ovat niin suuria ja lääkemenekki niillä markkinoilla? Koska elämänarvot ovat vinossa ja häpeä leijuu kaikkien yllä.

Vierailija
25/78 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkku uhrautuu. 

Onneksi olet jalomielisesti kertonut pomolle kuinka hyvä ihminen olet.

Ja kuinka huono hminen on hän, joka hoitaa kotona sairasta lasta.

Saat vielä työnantajalta pikku palkkion kun jatkat ilmiantojasi.

Työnantaja saattaa tosin nauhoittaa juoruamisesi ja toistaa puheesi muualla ?

Vierailija
26/78 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienten lasten vanhemmat hoitavat ja kasvattavat niitä lapsiaan (ilman työnantajan palkkaa) lisäksi, joten kokonaistyömäärässä häviät reippaasti. Mutta ihan kiva, että saat tuntea olosi tärkeäksi.

Kaikki lapset eivät sairasta kauheasti. Meillä on kolme, jotka ovat olleet hyvin terveitä. Vesirokotkin osuivat kesälomille. Jos on joskus tarvinnut hoitaa sairasta kotona, samalla on voinut tehdä etätöitä. 

Vierailija
27/78 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoimattomatkin tekee tosi paljon enemmän töitä kuin tupakoivat! Revipäs siitäkin!!

Parhaimmat ramppaavat kerran tunnissa ulkona tupakalla ja ovat siellä 5-10 minuuttia kerrallaan seurasta riippuen.

T. Respaneiti, joka on pistänyt asian merkille...

(Mun yksi työtehtävä on kulunvalvonta ennen kuin joku tulee nillittämään, että keskity työtehtäviisi.)

Vierailija
28/78 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama juttu, mutta en valita. Lasten äidit ovat puun ja kuoren välissä. Suon heille mieluusti sen, että hoitavat lapsiaan. Välillä harmittaa mutta lopultakin on tärkeämpää, että minulla ylipäänsä on työ ja että tähän maahan edelleen syntyy kantasuomalaisia lapsia. Kiitos jokaiselle naiselle, joka kaikesta äiteihin kohdistuvasta väheksynnästä, vihasta ja halveksunnasta huolimatta jaksaa tuon raskaan roolin ottaa. Se koituu meidän kaikkien hyväksi ja meidän jokaisen tulisi osoittaa kiitollisuutta ja kunnioitusta äitejä kohtaan. He ovat elämän ja suurimman rakkauden lähde. Annetaan heille parhaat mahdollisuudet sen antamiseen.

Vierailija
29/78 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt kiiresti sitten lisääntymään niin vapaa-aika lisääntyy roimasti 😂

Vierailija
30/78 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valivalivali, koirat ne räksyttää, mutta karavaani kulkee.

Vanhatpiiat ne on kaikkein kauheimpia ihmisiä, kateellisia valittajia.

Jos lapset ovat sairaita, tottakai olen poissa, ja bauran valittajien ja vanhojen piikojen pinnan kiristyksille ja vaihdevuosimummoille, joita ärsyttää. Ihan sama, mitä ahattelevat, nodtan heidän edessään pääni pystyyn, enkä välitä. He voivat rypeä pahassa olossaan ja puuttia muiden asioihin, ei kiinnosta, omapahan on ongelmansa, mä nauran niille!

Vierailija
31/78 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain kantasuomalaisia lapsia voi jäädä hoitamaan kotiin kun sairastavat ?

Tummemmat lapset komeroon sairastamaan työpäivän ajaksi?

Persunatsi minäkin.

Vierailija
32/78 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jokaisessa työpaikassa tehnyt enemmän kuin muut. En hoitele omia asioitani työaikana, en käytä työaikaa kiireen valittamiseen, en tupakoi enkä juoruile. 

Vierailija
33/78 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alakoulun ope, ei omia lapsia. Rinnakkaisluokkaa (sama luokka-aste ja fyysisestikin viereinen luokka) opettavalla opella on kolme alle 10 vuotiasta lasta. Sanomattakin selvää, että hänelle tulee todella usein poissaoloja lasten sairastelujen vuoksi. Ikävin juttu tässä on se, että sijaisen hankinta tulee koululle tosi kalliiksi ja se raha on pois koko koulun jo muutenkin ylikireästä budjetista. Välillä käy niin, että reksi päättää ettei nyt hankita sijaista (etenkin loppuvuodesta, ettei budjetti ylity) ja sitten käytännössä minä rinnakkaisluokan opena hoidan kaksi luokkaa kerralla. Ei minun eikä tosiaankaan oppilaiden etu.

Tuo työkaveri on ihan suoraan sanonut, että koska hän on kunnalla töissä, niin hän jää aina hoitamaan lapsia, eikä yksityissektorilla oleva mies. On oikein hekumoinutkin sillä, miten kätevää on kuntasektorilla kun on niin helppo jäädä hoitamaan lapsia kun hänellä on vakivirka. Lisäksi hän näyttää todella paljon harrastavan sitä "varmuuden vuoksi", "vähän yskää", "vielä yksi lepopäivä" -poissaoloja. Lasten sairastamiset ei vaikuta olevan hänelle kummoinen rasite, päinvastoin. Kerran marraskuun pimeinä aikoina oikein lipsautti, että voi kun harmi kun kukaan pojista ei ole nyt tulossa kipeäksi niin ei voi jäädä kotiin.

Koulun rehtori kyllä arvostaa panostani sen suhteen, että joudun kohtuuttoman usein ohjaamaan uusia sijaisopettajajia tai itse sijaistamaan oman luokan ohella. Toisaalta koulun budjetista ei ole mahdollista antaa minulle varsinaista rahallista korvausta tekemistäni ekstratöistä, muutamia satunnaista leffalippuja lukuun ottamatta. Minusta olisi jotenkin kohtuullista, että lasten sairastumisten vuoksi olisi vanhemmille joku omavastuu-systeemi. Etenkin jos kyse on vanhemmista, joilla molemmilla on hyväpalkkaiset työt, kuten juuri tässä työkaverini tapauksessa. Omavastuun ei tarvitsisi koskea pienituloista yh:ta.

Vierailija
34/78 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valivalivali, koirat ne räksyttää, mutta karavaani kulkee.

Vanhatpiiat ne on kaikkein kauheimpia ihmisiä, kateellisia valittajia.

Jos lapset ovat sairaita, tottakai olen poissa, ja bauran valittajien ja vanhojen piikojen pinnan kiristyksille ja vaihdevuosimummoille, joita ärsyttää. Ihan sama, mitä ahattelevat, nodtan heidän edessään pääni pystyyn, enkä välitä. He voivat rypeä pahassa olossaan ja puuttia muiden asioihin, ei kiinnosta, omapahan on ongelmansa, mä nauran niille!

Sinua taita nyt vähän hävettää kun olet niin paljon pois ja olet vain aiheuttanut lisätyötä muille. Älykäs ihminen ei väitä kaikkia lapsettomia vanhoiksi piioiksi. Kuka tässä olikaan se kateellinen?

Vierailija
35/78 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri aloittajan kaltaisten työkavereiden takia osa vanhemmista sitten vie lapsensa päiväkotiin, vaikka se olisi edellisen yön oksentanut ja aamulla ripuloinut, mistä seuraa se, että kohta on koko ryhmän lapsilla noro ja kaikkien muiden lasten vanhemmat joutuvat jäämään tilapäiselle hoitovapaalle.

Vierailija
36/78 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työpaikalla saa jäädä kotiin hoitamaan vain alle 10v lasta ja vain maksimissaan kaksi päivää, ja heti ensimmäisestä päivästä pitää olla todistus. Kahden päivän jälkeen muut päivät palkattomia. Ja nämä kaksi päivää saa vain kerran 30 päivässä. Eli jos lapsi sairastuu kuukauden sisällä uudestaan, poissaolo on heti palkatonta. Että ei tällä nyt viitsisi leuhkia.

Vierailija
37/78 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työpaikalla saa jäädä kotiin hoitamaan vain alle 10v lasta ja vain maksimissaan kaksi päivää, ja heti ensimmäisestä päivästä pitää olla todistus. Kahden päivän jälkeen muut päivät palkattomia. Ja nämä kaksi päivää saa vain kerran 30 päivässä. Eli jos lapsi sairastuu kuukauden sisällä uudestaan, poissaolo on heti palkatonta. Että ei tällä nyt viitsisi leuhkia

LUOTTAMUSMIES ja ammattiliiton lakimeis voisi perehtyä tähän käytäntöön jos mitään pelisääntöä on työnantaja uskaltanut paperille laittaa.

Vierailija
38/78 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä kysytte miksi naisen euro in vähemmän!

Tuossa on perää. Pitäisi säätää laki, joka velvoittaa lasten isät hoitamaan lapsen sairauden. Jos isä ei voi olla pois töistä, hän taikoo samalle aamulle lapselle hoitajan.

Ensi viikolla varmaan valitetaan taas suomalaisten pienestä syntyvyydestä ja syyllistetään itsekkäät naiset.

Vierailija
39/78 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus pitäisi olla:

Sinkkuna olen työpaikalla kaksi viikkoa enemmän vuodessa kuin pientenlasten äiti!

Vai onko aloittaja tarkkaillut kumpi tekee enemmän töitä töissä ollessa?

Vierailija
40/78 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapsettomat aikuiset tai aikuisten lasten äiditkin voivat sairastella runsaasti. Sellaisia yhteensä yli kuukauden poissaoloja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi