Kun kassa ei osaa laskea
Jos summa on vaikka 23,50 ja asiakas antaa 53,50. Kassa menee ihan sekaisin, eikä pysty tätä laskutoimitusta suorittamaan. Antaa sitten vain sen vaihtorahan, minkä kone kertoi viidestäkympistä, jonka ensin annettiin.
Ei voi olla noin vaikeaa.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Kuka käyttää korona aikana käteistä?
No ihan samat mikrobit saat siitä korttilaitenäppäimistöstä kuin rahoistakin. Ja kassalla on hanskat kädessä, joten ihan turha jeesustella.
Mä olin joskus 90-luvun alussa yhden kesän kassalla enkä kyllä koskaan lyöny siihen sitä summaa, minkä asiakas antoi. Ja olin vielä sellanen, joka kysyi niitä kolikoita. Jos ostokset oli vaikka 26,50€ niin kysyin seteleiden saamisen jälkeen, olisko antaa 1,50€ ja kyllä monet sitten niitä kolikoita kaivoi ja olivat iloisia kun saivat niitä käytettyä vähemmälle. Monella oli just se, ettei ne itse kehdannu niitä tarjota, kun ajattelivat että on hidasta tai jotain. Ihan mielelläni otin niitä kolikoitakin, niin pysyi kassassa hyvin vaihtorahaa eikä tarvinnut yhtä mittaa hakea lisää.
Tietenkin alussa se vaihtorahan laskeminen oli hitaampaa, mutta äkkiä siihen tottui ja otin niitä kolikoita asiakkailta aina silloin, kun se vähänkin auttoi. Jos vaikka ostokset oli 11,70€ niin kyllä mielellään otin 20c, että pääsin antamaan vaihdossa 50c.
Vierailija kirjoitti:
Kuka käyttää korona aikana käteistä?
Yllättävän moni, valitettavasti.
Mä myönnän, että mulla on päässälaskutaidot aika heikot. En ole tätä edes tajunnut ennen kuin menin kassalle töihin. Lasken hetkessä kolikot, kun annan kassan näyttämän summan takaisin ja vielä ennen ojentamista pikaisesti tarkastan, että annan rahaa oikean määrän. Mutta jos joku kaivaakin kuvetta lisäksi, kun olen jo lyönyt rahan kassaan, mulla on todellisia haasteita laskea se summa oikeaksi. Tämä on noloa ja vihaan niitä asiakkaita, jotka näin tekee. Joku hahmottamishäiriö mulla selkeästi on, koska päässälaskutaitoni eivät vaan kehity.