Kuinka usein peset hiuksesi?
Tuli mieleen kun työkaveri katsoi silleen alta kulmien "hyi" -ilmeellä kun kerroin pesseeni hiukset edellisenä iltana (en nyt muista miten tuli puheeksi). En tiedä ketään - paitsi ilmeisesti hänet - joka pesisi hiuksiaan joka aamu? Itsellä varsinkin niin pitkät hiukset että johan niissä kestää kuivuakin enkä ehtisi ikinä ajoissa töihin. Tuo ilme vaan oli niin erikoinen vastalause vaikkei mitään varsinaisesti sanonut...
Kommentit (53)
Kerran viikkoon täälläkin. Yleensä lauantaisin saunan yhteydessä.
Minulla on suht lyhyet hiukset joten ei tarvitse pestä niin usein.
Joka toinen päivä. Mutta kun olin Roacutan kuurilla, silloin riitti kerran viikossa.
1-2 kertaa viikossa shampoolla, välissä teen "hoitoainepesuja".
Joka kolmas päivä, silloin kun olen vain kotona. Mutta en lähtisi minnekään pesemättä hiuksia samana päivänä.
Hiukset tottuu siihen määrään pesua kuin niille antaa. Mitä useammin peset, sitä nopeammin rasvoittuvat.
Minulla on kuiva, luonnonkihara tukka, joka ei likaisenakaan lätisty vaan pysyy juuresta kohollaan. Tämän ominaisuuden ansiosta voin venyttää hiusten pesuväliä pitkään.
Ilmeisesti voisin olla jopa viikon pesemättä tukkaani ilman että hiukset vielä näyttäisivät rasvaiselta. Pesen kuitenkin hiukset 3-4 päivän välein, kun en tykkää pesemättömän tukkani hajusta.
Kerran viikossa. Mulla pitkä ja paksu tukka, karheaa laatua. Ei oikeastaan rasvoitu lainkaan. Olen 50v nainen.
Vierailija kirjoitti:
Hiukset tottuu siihen määrään pesua kuin niille antaa. Mitä useammin peset, sitä nopeammin rasvoittuvat.
Ei ole totta.
Työpäivinä 1-2 kertaa päivässä. Vapailla harvemmin.
Vierailija kirjoitti:
Pakko pestä joka aamu. Pikkusiskolla ihan sama juttu, illalla pestyt hiukset näyttää jo aamulla ihan rasvaisilta. Toinen siskoni voi olla monta päivää pesemättä ja näyttää hyvältä edelleen. Taitaa siis olla aika yksilöllistä.
Itsekin pesen lavuaarissa tyven joka aamu, muuten näytän siltä, etten ole peseytynyt viikkoon. Ja mikään kuivashampoo ei todellakaan auta asiaa, ihan shampoopesu pitää olla... Suunnilleen joka toinen tai joka kolmas päivä pesen sitten koko tukan.
Mun on koko aikuisikäni pitänyt pestä joka aamu, yön aikana tukka aina mennyt littanaksi, rasvaisen näköiseksi ja liimaantunut päähän (onnettoman ohut taipuisa hiuslaatu). Kunnes ostin sattumalta XZ-hilseshampoota. Aivan outo tunne kun eilen pestyt hiukset ovat aamullakin vielä irti päästä ja puhtoisen oloiset. Mikä HELPOTUS elämään.
Jokatoinen tai jokakolmas päivä. Riippuen menemisistäni.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon sit varmaan vaan pessy kasvojakin liian usein, kun iho on rasvainen.. Typerä uskomus. Sitäpaitsi kukaan ei koskaan neuvo kuivasta päänahasta kärsivälle, että kannattaa pestä useemmin. Senhän pitäis ton logiikan mukaan korjata tilanne.
Joka toinen. Tarttis pesua päivittäin, mutta muualta iho ei tykkää. Kaverini pesee kerran viikossa. Hiukset näyttää aina puhtailta.
Hiukset on nyt niin lyhyet että on helppo kokeilla nopoota. Pesen siis pelkällä vedellä parin päivän välein eikä hiukset näytä tai haise likaiselta :) Aiemmin pitkillä hiuksilla jouduin pesemään hiukset joka aamu. Hiukset oli niin ohuet ja huonossa kunnossa niin leikkasin kerralla pois. Kokeilen nyt kasvattaa uudet tilalle ilman mitään ylimääräisiä aineita :D
En pese shampoolla enää ollenkaan! En ole pessyt kohta viiteen kuukauteen. Ei rasvoitu enää! Vaati kyllä kestämään jonkun parin viikon ajan, jolloin tukka oli rasvainen ja kamalan näköinen, kun lopetin shampoolla pesemisen. Sitten se tukka vaan lopetti rasvoittumisen.
Joka toinen ilta. Välillä jää enemmänkin päiviä välistä, joskus pesen pari päivää putkeen. Riippuu ihan fiiliksestä ja siitä mihin on menossa.
Mun hiukset myös "tottuu" aika nopeasti jos alan hiuksiani harvemmin pesemään, eivät sitten rasvoitu niin nopeasti.
Samat pesupäivät täälläkin :) En siis muuten työkaverille tunnustanut etten suinkaan joka ilta tukkaa pese, kun se pelkkä iltakin teki niin pahaa :) ap