Voidaanko perustaa raitis kaupunki??
Huumeiden vetäminen kielletty, eikä narkit häiritse kadulla.
Kommentit (16)
Eipä ole täällä narkit häirinnyt koskaan. Mitä nyt eräs alkoholisti tuli joskus kyselemään, että: "mistä me saatais pi**ua." Kannattaa siis muuttaa pois sieltä Hesuleista.
Ehdotan, se Nurmes olisi sellainen.
Osta maata ja perusta se. Voi toki käydä niin kuin California Citylle.
Suomestahan yritettiin kieltolailla tehdä raitista aikoinaan. Ei onnistunut. Kyllä suomalainen päihteensä hankki silloinkin. Ja/tai teki itse.
Jos samalla saisi myös roskattoman ja töhryttömän kaupungin.
Vierailija kirjoitti:
Suomestahan yritettiin kieltolailla tehdä raitista aikoinaan. Ei onnistunut. Kyllä suomalainen päihteensä hankki silloinkin. Ja/tai teki itse.
Toisaalta, sinne kaupunkiin saisi muuttaa halukkaat.
Jaa niinkuin että siellä kaupungissa olisi niinku huumeiden käyttö kielletty?
No siinäpä nerokas idea, mietin miksei kukaan oo aikasemmin keksiny. Vois tehdä ihan sillee et jos joku kauppaa tai käyttää huumeita niin ihan sit kaupungin poliisit vois tulla hoitamaan asian.
Hei, jos tää kokeilu toimii niin voitas varmaan ennen pitkää saada lakiin niin että se huumeiden vetäminen ja hallussapito olis ihan koko Suomessa kiellettyä.
Jos on alkoholin käyttö listalla eli kaupungissa ei ole anniskeluoikeuksia lainkaan niin sitten olen mukana.
Voisiko vaikka Stadi muuttua Suomen raivoraittiiksi kaupungiksi?
Kyllä, mutta se vaan ei tulisi koskaan toimimaan. Siellä asuvat keksivät kaikenlaisia ongelmia, keskenään, muista/toisista.
Maalle voi muuttaa, mutta sielläkin on omat ongelmansa.
.....
Tuon "viisauden" opin omasta kokemuksesta maalla ja Dirty Harry -leffasta (Magnum). "You heroes .....". Tubesta löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole täällä narkit häirinnyt koskaan. Mitä nyt eräs alkoholisti tuli joskus kyselemään, että: "mistä me saatais pi**ua." Kannattaa siis muuttaa pois sieltä Hesuleista.
Suomennos: Pirtua.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko vaikka Stadi muuttua Suomen raivoraittiiksi kaupungiksi?
Äkkiä se raittiina raivoksi menisi.
Vierailija kirjoitti:
Olisi mielenkiintoista tietää, vähentäisikö kieltolaki kuitenkin alkoholin käyttöä. Suomalaisethan ovat aika lainkuuliaista väkeä suurimmaksi osaksi.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Tämä olisi kyllä loistava idea ja voisin maksaa hieman extraa kunnallisverona jos se suunnataan suoraan vartiointiin.
Vierailija kirjoitti:
Eikö raittius tarkoita alkoholittomuutta? Miksi et kirjoita siitä mitään.
No on edelleen 2026 huumesotija , ne wiski sodat jäivät sinne 1900 luvun alkuun.
Eikö raittius tarkoita alkoholittomuutta? Miksi et kirjoita siitä mitään.