Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Se on oNpa, ei oMpa... SydäMen, ei sydäMMen! Kuinka vaikeaa se on oppia? #whitetrash

Vierailija
12.08.2017 |

Ei jumalauta, "Ompa..sitä ja tätä". Parasta lukea kommentti, sinulla ei ole sydämmen sivistystä, no ei varmaan olekaan. Sinulla ei ole mitään sivistystä!

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sua raukkaa ❤️ Yritä selvitä elämästä !

Vierailija
2/60 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa kilttejä! Aloittaja tarvitsee purkautumisväylän ongelmalleen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa on murretta, samoin sydämmmmenn.. Ihmiset kirjoittavat niin kuin puhuvat..

Vierailija
4/60 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja "kuullostaa hyvältä, otetaan vähän viintä ja paistetaan vaikka kaalta jauhenlihan kanssa".

Vierailija
5/60 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ompa vakavaa, huoh!

Vierailija
6/60 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä ongelmat ku pitää pilkkua alkaa viilamaan. Se oo keltään pois miten ihmiset kirjoittaa! Siis ihan sama oikeesti! Jos mua häiritsis tommoset asiat olisin varmaan hermostunut ja ahdistunut koko ajan. Onneksi ei häiritse! Se on ahdistavaa varmasti tuntea jatkuvaa paremmuuden tunnetta. Inhoan tällaisia ihmisiä!

Vierailija
7/60 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämämkoulu. Pitää tehä röitä eikä enään ehi hölläämään.

Vierailija
8/60 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta nuo oikeinkirjoitussäännöt on varsin keinotekoisia, mahtaako arkipuheessa kukaan sanoa noin missäänpäin Suomea?

Sanotko sinä esim. sydämenmuotoinen vai sydämmenmuotoinen?

Itse käytän myös sujuvasti '"Thaimaaseen", ihan yhtä lailla sanotaan Turkkuseen =)

Vierailija
9/60 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yäk kirjoitti:

On teillä ongelmat ku pitää pilkkua alkaa viilamaan. Se oo keltään pois miten ihmiset kirjoittaa! Siis ihan sama oikeesti! Jos mua häiritsis tommoset asiat olisin varmaan hermostunut ja ahdistunut koko ajan. Onneksi ei häiritse! Se on ahdistavaa varmasti tuntea jatkuvaa paremmuuden tunnetta. Inhoan tällaisia ihmisiä!

Ei se ole näinkään, ei kaikki kirjoitusvirheet mullakaan pistä silmään, saati että niitä aktiivisesti tarkkailisin, mutta tietyt kieltämättä ärsyttää. Paras oli facebookissa kun tuttu avautui että "on se kumma kun meitä kaupan myyjiä ei arvosteta, yhtä lailla ollaan käyty ammatti  kouluja kuin muutkin". Itsekään en ole korkeasti koulutettu, mutta on se kumma ettei ihan tavalliset yhdyssanat ole hallussa. 

Vierailija
10/60 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ihan sairaan hauskaa taas pilkata muita. Oksettavaa touhua! Oletteko koskaan kuulleet esim lukihäiriöstä tai dysleksiasta tai mistään vaikeudesta oppia kieltä? Millainen ihminen on niin idiootti, että jaksaa haukkua muita noinkin vähäpätöisestä asiasta?!

Vierailija
11/60 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla! Ei enään tätä opetusta! Jokainen tekee omat kirjoitus virheensä! Mikä kieli maisteri luulet olevasi? Mene auttamaan sydänmesi pohjasta oikeita avuntarvitsijoita vaikka hyvän tekeväisyydem merkeissä!

Vierailija
12/60 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yäk kirjoitti:

Ei se ole näinkään, ei kaikki kirjoitusvirheet mullakaan pistä silmään, saati että niitä aktiivisesti tarkkailisin, mutta tietyt kieltämättä ärsyttää. Paras oli facebookissa kun tuttu avautui että "on se kumma kun meitä kaupan myyjiä ei arvosteta, yhtä lailla ollaan käyty ammatti  kouluja kuin muutkin". Itsekään en ole korkeasti koulutettu, mutta on se kumma ettei ihan tavalliset yhdyssanat ole hallussa. 

Onko se oikeesti noin kummallista? Mua säälittää todella sun asenne. Mulla oli lukiossa opettaja, jolla oli paha lukihäiriö, joten hän vältteli kirjoittamista. Hän oli opettajana äärettömän suosittu juuri siksi, että hän kehitteli omaperäisiä metodeja opettamiseen juuri tämän häiriöksi vuoksi. Kukaan ei onneksi (tietääkseni) ollut niin vähä-älyinen, että olis alentunut pilkkaamaan häntä. Ihmeellisestä asiasta sinäkin tunnet suurta ylemmyyttä muihin nähden! Eikö sinulla todella ole luuta ylpeyden aihetta elämässäsi?

Vierailija
13/60 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, semmoset joilla ei ole mitään tajua miten kommunikoida. Pitää tietää yleisö

Vierailija
14/60 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yäk kirjoitti:

Onko se oikeesti noin kummallista? Mua säälittää todella sun asenne. Mulla oli lukiossa opettaja, jolla oli paha lukihäiriö, joten hän vältteli kirjoittamista. Hän oli opettajana äärettömän suosittu juuri siksi, että hän kehitteli omaperäisiä metodeja opettamiseen juuri tämän häiriöksi vuoksi. Kukaan ei onneksi (tietääkseni) ollut niin vähä-älyinen, että olis alentunut pilkkaamaan häntä. Ihmeellisestä asiasta sinäkin tunnet suurta ylemmyyttä muihin nähden! Eikö sinulla todella ole luuta ylpeyden aihetta elämässäsi?

En tiedä miten se, että minua rasittaa tietyt jatkuvat yhdyssanavirheet liittyy siihen että olisin huomioistani erityisen ylpeä? Sinullakin aivan varmasti on asioita jotka arjessasi ärsyttää, jopa asioita jotka selittyisivät sillä että jollain nyt sattuu olemaan joku erityinen häiriö. 

Vierailija
15/60 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ompa se ainakin täällä meilläpäin syrämmen.

Vierailija
16/60 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Ihan kaikkialla Suomessa sanotaan ompa mutta kirjoitetaan onpa. Murrepiirre on sellainen, jota käytetään vain tietyllä alueella. Ei ole ensimmäinen kerta, kun palstalla väitetään kielivirheitä murrepiirteeksi.

Vierailija
17/60 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna olla! Ei enään tätä opetusta! Jokainen tekee omat kirjoitus virheensä! Mikä kieli maisteri luulet olevasi? Mene auttamaan sydänmesi pohjasta oikeita avuntarvitsijoita vaikka hyvän tekeväisyydem merkeissä!

Olen hallintotieteiden maisteri, en muuta.

Vierailija
18/60 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa ihan sairaan hauskaa taas pilkata muita. Oksettavaa touhua! Oletteko koskaan kuulleet esim lukihäiriöstä tai dysleksiasta tai mistään vaikeudesta oppia kieltä? Millainen ihminen on niin idiootti, että jaksaa haukkua muita noinkin vähäpätöisestä asiasta?!

Oikeesti, että puolella kansasta on lukihäiriö? Ei jumalauta, no sitten ihan ok, jos kuollaan sukupuuttoon kaikki!

Vierailija
19/60 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jumalauta, "Ompa..sitä ja tätä". Parasta lukea kommentti, sinulla ei ole sydämmen sivistystä, no ei varmaan olekaan. Sinulla ei ole mitään sivistystä!

Hashtag oli kova juttu ysärillä, ei enää.

Vierailija
20/60 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihan tajua mihin kommenttiin viittaat, mutta ota iisisti, ap. Jotkut mammat ovat EVO. Noiden mainitsemiesi perään lisään enään/ itsekkin/ jollekkin/ kuullostaa jnpp. Aika ihmeellinen ilmaisu on myös "itseni mielestä". 

On mammoja jotka eivät lue mitään muuta kuin somea, joten heidän kielensä on somea. Jos he lukisivat edes ip -lehtien nettipainoksia aivot päässä, he osaisivat suomea paremmin. Ja kun tämä on anonyymi, vaikkakin julkinen foorumi, niin "mitä välii" miten päin itsensä nolaa.  

Iltasanomien kieli on kyllä himpun verran parempaa kuin Iltalehden, jossa falskaa kieli, tyyli, faktat, nimien oikeikirjoitus. Kaverini oli tänään lukenut IL:n viikonloppuliitteestä jutun jostakin Aflech -nimisestä miehestä. Hänen nimensä oli kirjoitettu jutussa neljä kertaa oikein ja 16 kertaa väärin. :D

Miestä oli pidetty toimituksessa jutun arvoisena, mutta miehen nimellä ei ollut "mitään välii". Eihän sitä jaksa, kun siinä on ähvä ja see. 

Mutta jos palstalla viljelty suomen kieli, josta ei pidä huolta kuin me suomalaiset ja joka on meidän ajattelumme väline, jos täkäläinen kieli ottaa päähän, niin ei paljon kannata täällä palloilla. Hermostuu vain. 

Minä olen jo luovuttanut. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän