Sellaiset treffit. Mies oli ihan muuta kuin kuvissa.
Kuvissa mies näytti lupaavalta, ihan tavallisen näköiseltä mieheltä. No, paikalle saapui laiha, lyhyt, sellainen "kapea" mies, jonka silmät harottivat eri suuntiin, raajat olivat lyhyet vartaloon suhteutettuna. Kamalaa sanoa, mutta jotenkin tuli mieleen jokin kehityshäiriö...
Netissä mies vaikutti juttujensa perusteella rennolta ja huumorintajuiselta. Treffeillä hän esitti kuin etukäteen mietittyjä kysymyksiä, ei hymyillyt kertaakaan. Kun kerroin jotain omia juttuja, hän ei vastaillut oikein mitään kuin yhdellä sanalla. Ja sitten taas seuraava haastattelumainen kysymys. Okei, ehkä häntä jännitti, mutta hymyillä sentään voisi...
Masentava kokemus.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et kai nyt varttia pidempään moista katsellut? Mulle jos mies valehtelee ulkonäkönsä/pituutensa tai laittaa 10 v vanhan kuvan, käännyn kyllä kannoillani samantien ja lähden. Totean, että en mä sun kanssa treffejä sopinut, tässä on vissiin joku väärinkäsitys.
Miksei silti voisi olla hauskat treffit? En tajua miksei voi antaa toiselle mahdollisuutta
Kuvittele, että sovit treffit omasta mielestäsi kivalta näyttävän naisen kanssa, joka on kertonut olevansa lapseton. Paikalle saapuu isokokoinen nainen, joka ensitöikseen kertoo, että hänellä on kaksi lasta. Annatko hänelle mahdollisuuden?
eri
Antaisin. Lapsiluku tosin olisi ongelma, mutta kävisin silti treffit loppuun. Ei mua haittaisi, vaikka nainen on huijannut ulkonäkönsä, ymmärtäisin häntä mainiosti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hupaisaa.
Tästä saisi kivoja Youtube-videoita, kun tekis treffejä liukuhihnalta.
Äijät saapuu aina paikalle jännityksestä jäykkänä, silmät harittaen ja mumisee: -Ok. Missä sä asut? Ok. Ja sul oli työpaikka?
Ok. Mä meen nyt mun kaverin luo.ymmärrä vähän miehiä.... ekat treffit vuoteen. tuskin olisit parempi jos et olisi tavannut miestä vuoteen.
Useimmilla meistä on työhaastatteluita harvemmin kuin kerran vuodessa ja silti useimmat meistä kykenevät käyttäytymään niissä inhimillisesti.
Tai miettikää hautajaisia. Ei niitäkään ole usein ja stressaava tilanne ja silti useimmat saapuvat paikalle asiallisesti pukeutuneina ja käyttäytyvät asiaankuuluvasti.
Aikuisen ihmisen tulee kyetä käyttäytymään normaalisti vaikka kuinka jännittäisi. Muuten ei ole ainakaan minua varten. Olen itsekin äärimmäisen introvertti ja sitä suuremmalla syyllä käyttäydyn aina hyvin: sosiaaliset tilanteet on itsellenkin niin kiusallisia että en todellakaan halua kenenkään toisen oloa tehdä vielä kiusallisemmaksi. Jopa small talkin oppii jos on motivaatiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et kai nyt varttia pidempään moista katsellut? Mulle jos mies valehtelee ulkonäkönsä/pituutensa tai laittaa 10 v vanhan kuvan, käännyn kyllä kannoillani samantien ja lähden. Totean, että en mä sun kanssa treffejä sopinut, tässä on vissiin joku väärinkäsitys.
Miksei silti voisi olla hauskat treffit? En tajua miksei voi antaa toiselle mahdollisuutta
Lainaan tähän Dr Philiä: Don't reward bad behaviour. Eli jos toinen harhauttaa sinua tietoisesti lähettämällä kymmenen vuotta/kymmenen kiloa sitten otetun kuvan, miksi tämä käytös pitäisi palkita treffeillä? Jokainen harhauttaja ansaitsee vain sen kolme sekuntia, jonka aikana ehtii sanoa "Sori, en sopinut sun kanssa treffejä vaan sen kuvan miehen, joten heippa". Ehkä oppivat jatkossa laittamaan itsestään rehellisen kuvan, kun riittävän moni kääntyy kannoillaan.
Jos rehellisellä kuvalla ei saa treffejä ollenkaan? Silloin kannattaa laittaa väärä kuva, vaikka 99% naisista käyttäytyisi noin
Jos ei omalla rehellisellä kuvallaan saa treffejä, sitten ei käy treffeillä. Näin yksinkertaista. Ei kaupatkaan saa myydä paskaa mämmiroveessa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö niitä treffejä voisi harjoitella ystävien kanssa?
Ettei ihan pystymetsästä mee paikalle...
Ystäviä ei ole Suomessa läheskään jokaisella. Totta kai sitä harjoittelisi ja kyselisi vinkkejä vaikka mihin, mutta mutta...
Hetkinen. Kyllä minuakin jännittää ja yleensä välttelen sosiaalisia tilanteita, koska ahdistun niistä suuresti niin että saatan jopa oksentaa. Siksi käynkin esimerkiksi treffeillä todella harvoin. Jos joku kysyy treffeille tai ihan mihin vaan, missä on vieraita ihmisiä, ensimmäinen reaktioni on aina ei.
Silti sen kerran kun menen treffeille, olen jututtanut miestä jo etukäteen niin että koen, ettei hän ole täysin vieras. Mietin myös etukäteen jotain puheenaiheita. En haastattelukysymyksiä, vaan vaikka jotain, mitä olen viime aikoina tehnyt ja mistä voisin kertoa. Siitä sitten voi syntyä keskustelua, ehkä. Lisäksi psyykkaan itseäni niin, että nyt ei olla tuppisuita ja on parempi sanoa edes jotain kuin olla hiljaa. Koetan myös hymyillä ja nauraa, etten näytä myrkynnielleeltä ja tympeältä. Sillä pääsee jo pitkälle.
Ylipäätään yritän aikaansaada luontevaa keskustelua, ihan sama mistä aiheesta. Kunhan juttu luistaisi. Ne haastattelumaiset kysymykset on pahimpia, jos sellaisia tykitetään toinen toisensa perään eikä vastaus synnytä minkäänlaista keskustelua. Käsittääkseni tämä on normaalia kanssakäymistä. Jos ihminen on aivan jäässä eikä keksi mitään puhuttavaa muuta kuin ne ennalta mietityt kysymykset, ei meillä voi olla paljoakaan yhteistä eikä ns kemiaa. Ja huom, olen itse usein ollut se, joka ei keksi puhuttavaa. Tällöin kemiaa ei todellakaan ole, koska yhteistä säveltä ei löydy eikä jutulla siis ole tulevaisuutta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei komeiden pitkien sanavalmiiden ja hauskojen miesten tarvii netistä naista etsiä! Joku voi osata kirjoittaa hyvin ja kauniisti, mutta kasvokkain ihan kipsissä
Niin typerä oletus taas. Itse olen kaikkea mitä kuvailit, paitsi mitään läppää en heitä kokoajan tai naureskele kuin joku piripupu.
Itse olen netistä etsinyt (ja löytänytkin) itselleni samanlaisen introvertin/lievän misantroopin naisen vierelleni. Eli kumpaakaan meistä ei kiinnosta tavalliset, normaalit ihmiset kuten sinä. Netistä jouduin etsimään koska käytännössä täysin mahdotonta mistään muualta on löytää introverttiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on käynyt kerran niin, että netissä niin hauskan miehen viestit oli kirjoittanut sen kaveri. Oikeasti se oli angstaava ja vapiseva tupajumi. Ihmettelin tätä siihen asti, kunnes sain tältä kaverilta itseltään tyrkkyviestin.
Kuvaile vähän, millainen mies on angstaava ja vapiseva tupajumi?
Vihainen kääpiö, jonka kädet tärisee niin että kahvi lentelee kupista pitkin pöytää?
Ei sissus...😂Sellainen negatiivinen ja mutiseva, hermostunut kuin olis just ekaa kertaa 10 vuoteen ihmisten ilmoilla.
Voi ei.
Miten ujot menee ikinä treffeille,
jos pitää hymyillä heti dollarihymyä ja esiintyä kuin sketsihahmo?
Itse olen ujo nainen,
varmaan aika hermostunut ja totinenkin tai sitten nauran tekonaurua.
Treffit on melko epämiellyttäviä tilaisuuksia, hyi olkoon!
En ole käynyt sokkotreffeillä yli 10 vuoteen, silloin menin tatkoituksella suoraan töistä tai treeneistä, etten olisi hermoillut etukäteen niin paljon. En saanut selville, mitä miehet hakivat tai halusivat, silloin se oli vielä vaikeampaa, kun ei ollut Tinderiä eikä valokuvia käytössä,
lehti-ilmoituksia vain.
Kykenet varmaan kuitenkin töissäsi käyttäytymään normaalisti? Mikset siis trefeillä?
Ujous on tavallaan hyvin itsekästä. Siirretään täysin toisen kontolle se sosiaalisen tilanteen onnistuminen. Itse olen tuo aikaisemmin kommentoinut äärimmäisen introvertti ihminen joka on opetellut hyvän käytöksen ja small talkin juuri siksi, että haluan tehdä oman osuuteni siinä sosiaalisessa tilanteessa.
Jokainen tietenkin saa olla niin ujo kuin on, mutta jokaisella on myös oikeus olla tapaamatta ujoa ihmistä toista kertaa. Jos aikuinen ihminen ei viitsi sen vertaa panostaa että vaikka ihan terapiassa oppisi käytöstapojen alkeet, miksi kukaan viitsisi panostaa parisuhdemielessä sellaiseen ihmiseen? Kaikkein introverteimmatkin meistä joutuvat kuitenkin tapaamaan jonkin verran esim. kumppanin sukulaisia. On paljon mukavampaa kun kumppani voi luottaa siihen että teet sen sukulaisiin hyvän vaikutuksen.
Moni näyttelijäkin on ollut lapsena ujo mutta niin vain ovat oppineet näyttelemään mitä hyvänsä. Ihan jokainen oppii, jos on vain halua saada sosiaaliset tilanteet sujuviksi.
Olin "Miksi niin monelle sinkkumiehelle se parisuhde on ainut tärkeä sosiaalinen suhde?" -ketjussa ja sitten avasin tämän ketjun. Laskin 1 + 1 ja alkoi lievästi masentamaan.
Mä käytän aina vähän epäedustavaa kuvaa niin yllättyvät kun näkevät luonnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lainaan tähän Dr Philiä: Don't reward bad behaviour. Eli jos toinen harhauttaa sinua tietoisesti lähettämällä kymmenen vuotta/kymmenen kiloa sitten otetun kuvan, miksi tämä käytös pitäisi palkita treffeillä? Jokainen harhauttaja ansaitsee vain sen kolme sekuntia, jonka aikana ehtii sanoa "Sori, en sopinut sun kanssa treffejä vaan sen kuvan miehen, joten heippa". Ehkä oppivat jatkossa laittamaan itsestään rehellisen kuvan, kun riittävän moni kääntyy kannoillaan.
Jos rehellisellä kuvalla ei saa treffejä ollenkaan? Silloin kannattaa laittaa väärä kuva, vaikka 99% naisista käyttäytyisi noin
Masokisti? Saat jotain positiivista siitä, että nainen saapuu treffipaikalle vain katsoakseen sinua nenänvarttaan pitkin ja poistuakseen mahdollisimman nopeasti? Juuri sinun kaltaistesi takia tuo Dr Philin neuvo on naisille tarpeen; niiden kilttien naisten, jotka eivät kehtaa kääntyä samantien kannoillaan, kannattaisi muistaa, ettei huijaamista pidä palkita huomiolla.
Olen päättänyt, että en enää koskaan mene treffeille naisen kanssa, joka kuvailee itseään sanalla kurvikas. Vaikka näyttäisi kuvissa sitten miltä tahansa.
Mulle tuli kerran naapurikaupungista pikavuorolla pitkä mies, kuin humalasalko. Tukka törrötti joka suuntaan, pää oli pallomaisen pyöreä ja silmät kaukana toisistaan. Nilkat sojotti paljaina sandaaleista, housunlahkeet olivat pitkällä miehellä ainakin 10 cm liian lyhyet. Mulle tuli väistämättä mieleeni eräs sarjakuvan hahmo, olisiko ollut Tintti? Kun siinä sitten istuttiin iltaa, selvisi että hän on vankilasta lomalla, syynä pahoinpitely. Avoimessa kassissaan näin kasan psyykenlääkkeitä. Ei yhtään pelottanut! Deittisivulla hän oli ollut koulun rehtori ja maisterismies. Selvisin hengissä kuitenkin siitä viikonlopusta, vaikken meinannut uskaltaa syödä hänen tekemiään lihapullia.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli kerran naapurikaupungista pikavuorolla pitkä mies, kuin humalasalko. Tukka törrötti joka suuntaan, pää oli pallomaisen pyöreä ja silmät kaukana toisistaan. Nilkat sojotti paljaina sandaaleista, housunlahkeet olivat pitkällä miehellä ainakin 10 cm liian lyhyet. Mulle tuli väistämättä mieleeni eräs sarjakuvan hahmo, olisiko ollut Tintti? Kun siinä sitten istuttiin iltaa, selvisi että hän on vankilasta lomalla, syynä pahoinpitely. Avoimessa kassissaan näin kasan psyykenlääkkeitä. Ei yhtään pelottanut! Deittisivulla hän oli ollut koulun rehtori ja maisterismies. Selvisin hengissä kuitenkin siitä viikonlopusta, vaikken meinannut uskaltaa syödä hänen tekemiään lihapullia.
Siitä viikonlopusta? Hänen tekemiään? Hän tuli ensimmäisillä treffeillä kotiisi?
Vierailija kirjoitti:
Kuvissa mies näytti lupaavalta, ihan tavallisen näköiseltä mieheltä. No, paikalle saapui laiha, lyhyt, sellainen "kapea" mies, jonka silmät harottivat eri suuntiin, raajat olivat lyhyet vartaloon suhteutettuna. Kamalaa sanoa, mutta jotenkin tuli mieleen jokin kehityshäiriö...
Netissä mies vaikutti juttujensa perusteella rennolta ja huumorintajuiselta. Treffeillä hän esitti kuin etukäteen mietittyjä kysymyksiä, ei hymyillyt kertaakaan. Kun kerroin jotain omia juttuja, hän ei vastaillut oikein mitään kuin yhdellä sanalla. Ja sitten taas seuraava haastattelumainen kysymys. Okei, ehkä häntä jännitti, mutta hymyillä sentään voisi...
Masentava kokemus.
Komppaan kyllä tota miestä. Jos ei ole niin puoleensavetävän näköinen on varmasti saanut jo vaikka minkälaista kommenttia ja nauruakin vaikka tosiasiassa hänkin tarvitsee vierelleen jonkun. Voi olla ihmisenä ihan ok vaikkei silmään heti ens alkuun hyvännäköinen. Tällaiset kommentit itse asiassa jättäisin laittamatta minnekään sivustoille jos näitä lukee muut samanlaiset vähemmän hyvännäköiset miehet. Miehillä kun muutenkin se parisuhteen saaminen on vaikeaa kun odotetaan olevan se aloitteen tekijä. Syö ihan hirveästi itsetuntoa kun saa ikävää palautetta. Itse naisena ottaisin hänenlaisensa jos ei ole pelkoa että olisi muuten joku friikki tai mielenterveysongelmainen ihan vaikka kaveriksi ja antaisin vinkkejä naisten kanssa olemiseen että saisi vähän itsetuntoa ja uskallusta jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Masokisti? Saat jotain positiivista siitä, että nainen saapuu treffipaikalle vain katsoakseen sinua nenänvarttaan pitkin ja poistuakseen mahdollisimman nopeasti? Juuri sinun kaltaistesi takia tuo Dr Philin neuvo on naisille tarpeen; niiden kilttien naisten, jotka eivät kehtaa kääntyä samantien kannoillaan, kannattaisi muistaa, ettei huijaamista pidä palkita huomiolla.
En? Lottoatko voittojen vai häviöiden takia? Tarpeeksi monta kertaa kun kokeilee, niin löytyy nainen, joka suostuu käymään treffit loppuun ja mulla saattaa olla ihan hauskaakin
miettikääs vähän kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Masentava kokemus.
Komppaan kyllä tota miestä. Jos ei ole niin puoleensavetävän näköinen on varmasti saanut jo vaikka minkälaista kommenttia ja nauruakin vaikka tosiasiassa hänkin tarvitsee vierelleen jonkun. Voi olla ihmisenä ihan ok vaikkei silmään heti ens alkuun hyvännäköinen. Tällaiset kommentit itse asiassa jättäisin laittamatta minnekään sivustoille jos näitä lukee muut samanlaiset vähemmän hyvännäköiset miehet. Miehillä kun muutenkin se parisuhteen saaminen on vaikeaa kun odotetaan olevan se aloitteen tekijä. Syö ihan hirveästi itsetuntoa kun saa ikävää palautetta. Itse naisena ottaisin hänenlaisensa jos ei ole pelkoa että olisi muuten joku friikki tai mielenterveysongelmainen ihan vaikka kaveriksi ja antaisin vinkkejä naisten kanssa olemiseen että saisi vähän itsetuntoa ja uskallusta jatkossa.
Siinäpä onkin työnsarkaa, opettaa avuttomia miehiä käsittelemään naisia. Ei ihan heti hommat lopu.
Sitä paitsi lopulta kyse on ihan vain sosiaalisista taidoista. Ei naiset ole mitään ihmeolentoja, vaan ihan ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hupaisaa.
Tästä saisi kivoja Youtube-videoita, kun tekis treffejä liukuhihnalta.
Äijät saapuu aina paikalle jännityksestä jäykkänä, silmät harittaen ja mumisee: -Ok. Missä sä asut? Ok. Ja sul oli työpaikka?
Ok. Mä meen nyt mun kaverin luo.ymmärrä vähän miehiä.... ekat treffit vuoteen. tuskin olisit parempi jos et olisi tavannut miestä vuoteen.
Äh, naisten on vaikea ymmärtää kun he pääsevät treffeille sormia napsauttamalla.
Pääsevätkö? Viimeksi kävin treffeillä... En koskaan. Ilmeisesti minulta puuttuu taikasormet joita napsauttamalla pääsen treffeille.
Vierailija kirjoitti:
Eikö niitä treffejä voisi harjoitella ystävien kanssa?
Ettei ihan pystymetsästä mee paikalle...
Oisko tässä business opportunity jollekin nuorelle, kivannäköiselle ja symppikselle naiselle? Tarjoais sellaista pakettia, johon kuuluu harjoittelutreffit, analyysi ja parannusehdotukset. Olisko nämä epävarmat ja kömpelöt miehet valmiita maksamaan tällaisesta valmennuksesta?
Vierailija kirjoitti:
Sellainen negatiivinen ja mutiseva, hermostunut kuin olis just ekaa kertaa 10 vuoteen ihmisten ilmoilla.
No eikö kuka tahansa tolkun nainen tajua tuossa tilanteessa, että mies tarvii vähän jeesiä? Pyytää miestä katsomaan silmiin, ottaa vaikka kädestä kiinni ja sanoo ihan ystävällisen rauhallisesti, että "ei mua tarvii pelätä, ota vaan rennosti ja yritä olla oma itses". Ettehän te pääse edes tutustumaan siihen mieheen jos se on jännityksestä ja kauhusta jäykkänä niin ettei saa sanaa suustaan! Se voi olla oikeesti ihan mukava ja jopa hauskakin mies tuttujen seurassa, mutta auttamattoman ujo naisten kanssa.