Raju ukkosmyrsky Etelä-Suomeen 12.8., mikä on tilanne paikkakunnallasi?
Minne iskee ja millä voimalla?
Päivitelläänpä tänne, mikä on tilanne missäkin.
Kommentit (536)
Forecan tutkassa on menossa aika suoraan pohjoiseen tuo myrsky, sateet Jyväskylän ja Ukkoset Mikkelin lähellä.
Koska se ukkonen oikein alkaa, ei Turussa edes sada 😐
Helsinki, kaduilla tuulee, asfaltti kiiltää
Oli vähän pettymys. 10 minuuttia ukkosta salamaa ja kaatosadetta, sitten kaikki ohi. :( Miksei Suomessa saada koskaan kunnon monsuunisadetta?
Vierailija kirjoitti:
Muistaako muut tän myrskyn Helsingissä? Se on jäänyt mun mieleen kun toi pilvien nousu oli ihan uskomattoman nopeeta ja suorastaan pelottavaa.
Todellakin muistan. Olin kotona ja ihan yhtäkkiä taivas muuttui oudon väriseksi ja sitten olikin jo pimeää. Ja sitten alkoi ihan tauoton salamointi.
Ohi meni jo, olin niin odottanut tuntien rytinää. Kirkkonummella paistaa aurinko pilvien raosta
Siis IS kertoo että "Helsingissä on havaittu liki 30 m/s puuskia." No kyllä se silminnähden siltä näyttikin. En ole kuin leffassa nähnyt tuollaisa, hurrikaanilta näytti. Onneksi ohi ainakin hetkeksi.
Tampereella synkkää ja sadetta ropsauttanut mutta ei muuta
Perkele säästäkää ny edes pari salamaa tänne Turkuunki päin. Sadekki loppu jo ):
Vierailija kirjoitti:
Muistaako muut tän myrskyn Helsingissä? Se on jäänyt mun mieleen kun toi pilvien nousu oli ihan uskomattoman nopeeta ja suorastaan pelottavaa.
Muistan. Toi oli kyllä mahtavin myrsky mikä on jäänyt mieleen.
Onko tulossa Lappeenrantaan päin?
Joutsa. Täällä kunnon valoshow käynnissä ja hirveä jyrinä...
Vierailija kirjoitti:
Perkele säästäkää ny edes pari salamaa tänne Turkuunki päin. Sadekki loppu jo ):
Sori, meni jo.
Kotkassa sama meno jatkuu ⚡️⚡️⚡️
Kouvolassa valoshow ja kunnon rytinä. Jatkuvaa salamointia ja taivas mustana, ulkona ei näkyvyyttä nimeksikään. Vettä tulee edelleen kun aisaa. Taas jysähti!
Kotkassa päällä. Vettä ja hirmusta salamointia.
Nyt on niin, että mä en oo saanu Lahdesta mitään tietoa. Lahti on aivan motissa. Mää suosittelen, että siä kannattas kuitenkin katsoa vähän eteensä. Mihin astuu. Puhutaan ny kumminkin Lahdesta.
Ilmatieteenlaitoksen sivut nurin