Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllä mua nolottaa kuinka vähän äitini tietää

Vierailija
12.08.2017 |

Esimerkkejä on vaikka kuinka. Mutta vaikka nämä: kävelimme Helsingin keskustassa. Hän Ihmettelu eri rakennuksia mitä ne on. Ainoa, minkä tunnisti oli eduskuntatalo. Finlandia-talo, Kansallismuseo (joku kirkko..), Kiasma, Ateneum ja Kansallisteatteri oli ihan vieraita.
Vierailimme näyttelyssä, jossa oli kuvia suomalaisista. Hän tunnisti vain Kekkosen. Nuorempana hän kuunteli paljon Olavi Virran musiikkia (varmaan vieläkin), mieetivtunnistsnut tätä. Hän näki seinältä, että joku on Laila Kinnunen. Hän ehdotti Laila Kinnukseksi kaikkia naispuolisia, myös esimerkiksi Teija Sopasta (kas kun ei häntäkään tunnistanut). Viimeisenä oli jäljellä tuo Laila Kinnunen, ja hän ihmetteli onko se hän! Edes Tarja Halosta hän ei tunnistanut, ehdotti Laila Kinnuseksi.
Nämä on vaan esimerkkejä, näitä tällaisia tulee esiin aina.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on ihan normaalia, että teini-iässä hävetään omien vanhempien käytöstä. Se puolestaan mielestäni ei ole normaalia, että vielä aikuisenakin hävetään niitä omia vanhempia (elleivät vanhemmat siis ole tyyliin avoimen rasistisia tai muuten vaikka kulje tuhannen päissään keskellä päivää pitkin kylän raittia ulosteet housuissa). Aikuinen on yleensä jo käsittänyt, että omat vanhemmatkin ovat vain ihmisiä siinä missä muutkin omine puutteineen ja hyväksyneet sen.

Mikäli äitisi käytös ei ole muuttunut entisestä eli olisi syytä epäillä esim. juurikin tuota alkavaa sairautta niin sinuna pohtisin omaa asennoitumistasi asiaan. Jos äitisi höppänyys ei vahingoita ketään niin miksi et hyväksy äitiäsi sellaisena kuin hän on? Minun äitini myös on vähän höppänä. Töissä käyvä ja oman alansa tunteva kyllä mutta muuten ei osaa edes autossa radiokanavaa vaihtaa eikä esim. kaikki vitsit mene jakeluun heti ensimmäisellä kerralla. Monesti sitten yhdessä perheen ja äidinkin kanssa nauretaan sille äidin höppänyydelle, että äiti nyt vaan on äiti. Pahalle tuntuisi hävetä omaa äitiään, ihmistä jolla omalaatuisuudestaan huolimatta on sydän paikallaan.

Vierailija
22/23 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua taas ihmetyttää, miten vähän nuoret aikuset tietää.

Myötähäpeä jatkuvasti päällä, kun aikuisten lasteni kavereita tapaa ja yrittää keskustella jostakin, ihan mistä tahansa, niin omat lapset tietää paljon, mutta heidän kaverinsa katsovat keskusteluamme huuli pyöreänä.

Onkohan heillä alkava dementia vai ihan tyhmyys????

Eli jos nuoret aikuiset eivät tiedä juuri niitä asioita, joista sinun ja lastesi on helppo puhua, he ovat tyhmiä.

Sinä tietysti pystyt sujuvasti keskustelemaan Shakespearen näytelmien rakenteista, kiekonheiton historiasta, suomalaisen kansallisromantiikan ajan musiikin suhteesta saksalaiseen musiikkiin sekä vaikkapa amerikkalaisen jalkapallon ja talonrakennuksen traditioista. Et ole koskaan "tyhmempi" kuin kukaan muu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen melko iäkäs ja joskus ihmetyttää, esimerkiksi jossain tietokilpailussa nuoren osanottajan tietämättömyyttä ihan yleisissä asioissa. Sitten kuitenkkin tulee mieleen, että niillä on paljon tietoa asioista, joista itsellä ei ole hajuakaan. Ehkä nuorten tietomäärä on nykymaailmassa käyttökelpoisempaa kuin vanhuksen, joka suoralta kädeltä tietää, minä vuonna Pähkinäsaaren rauha solmittiin yms. Meni ohi aiheesta, anteeksi.