Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älä laita hajuvettä bussimatkalle!

Vierailija
12.08.2017 |

Istun pitkän matkan bussissa. Minulla ei ole paikkavarausta, mutten haluaisi siirtyä koska voin vahingossa joutua jonkun toisen varaamalle istuimelle.
Auto on myös melko täynnä.
Edellisellä asemalla eteen istui vadelman- ja kissanpissan lemuiseen hajuveteen pulahtanut nainen. Oloni alkaa olla sietämätön. Olen yliherkistynyt erilaisille tuoksuille ja kemikaaleille, lääkitys on mutta näin työviikon jälkeen keuhkoputket on melko rasittuneet. Kyllä, alanvaihto on mielessä mutta siihen pääsy kestää. Lääkitystä olen menossa maanantaina tarkistamaan, jos elän siihen asti. ;p

Miksi ihmiset eivät ota ohjeista onkeensa, vaan läträävät parfyymeilla kin ovat menossa ahtaisiin julkisiin tiloihin? Sama juttu kuin festaritungoksessa tupakoivat pöljät. Keuhkoputkien ärsytys ja hengenahdistus ei ole pikkujuttu! Jos voisin, vaikuttaisin asiaan vaikka tiukalla lainsäädännöllä. T.nim. Tukoksen ja migreenin partaalla.

Kommentit (248)

Vierailija
201/248 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nro  197, jos sinulla olisi ollut vakavia sairauksia,  et nipottaisi muiden käyttämistä tuotteista. Minullakin on migreeni, synnynnäinen sydänsairaus ja nautin tuoksuista. Kuka ei pidä ihanasta ruusuntuoksusta, ah.

Viestisi ei vaikuta juuri kehenkään,kuka käyttää tuoksuttomia, niin käyttää. Minulle on aivan sama, miten pärjäät. 

Ei nuo sinun sairautesi ole mitenkään vakavia. Migreeni on ärsyttävää, mutta ei siihen kuole. Synnynnäisiä sydänsairauksia on monenlaisia, joten jos omasi on vakava, sinulle olisi tehty sydämensiirto.

Vierailija
202/248 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä tietää, kuinka saa tilaa bussissa... kiitos TURHAN VALITTAJILLE.

Migreenikohtauksen saaneen oksennus se vasta tilaa tekeekin ympärille. Onneksi teitä ei hajut haittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/248 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan totta, tee täällä http://csl.ink/2NbH töitä vastailemalla kyselyihin ja latailemalla puhelimeen ilmaisia pelejä, niin voit ostaa miedompaa hajuvettä 👌 Muut matkustajat kiittävät 😎

Vierailija
204/248 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nro  197, jos sinulla olisi ollut vakavia sairauksia,  et nipottaisi muiden käyttämistä tuotteista. Minullakin on migreeni, synnynnäinen sydänsairaus ja nautin tuoksuista. Kuka ei pidä ihanasta ruusuntuoksusta, ah.

Viestisi ei vaikuta juuri kehenkään,kuka käyttää tuoksuttomia, niin käyttää. Minulle on aivan sama, miten pärjäät. 

Ei nuo sinun sairautesi ole mitenkään vakavia. Migreeni on ärsyttävää, mutta ei siihen kuole. Synnynnäisiä sydänsairauksia on monenlaisia, joten jos omasi on vakava, sinulle olisi tehty sydämensiirto.

Joo, olen työkyvytön, huvittava keskustelu. Minua eivät hajut haittaa, on elämä helpompaa kuin ei pipo kiristä.l

Vierailija
205/248 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä usko että ihmiset ovat nykyään itsekkäämpiä kuin ennen. Nykyään vaan valitetaan joka asiasta herkemmin.

Jos jokaista mielensäpahoittajaa/yliherkkää koettaisi miellyttää pitäisi istua himassa syömässä riisikakkuja ja vettä ja pestä vaatteensa käsin pelkässä vedessä ettei kukaan allerginen vain saa oireita jonkun muun olemassa olosta.

On toki kamalaa että jollain on tuollaisia ongelmia, mutta miksi ne ovat koko muun maailman ongelma? Kuinka pitkälle se muiden huomioonottaminen pitää viedä?

Mulle on esim. joskus naapuri valittanut kun rapun kautta heidän kämppään kulkeutuu paistetun lihan tuoksuja kun paistelin pihvejä. Pitäisikö alkaa itsekin vegeksi etten ole itsekäs paskiainen vai muuttaa pois, jotta tämä naapuri saa elää ilman käryjäni? Nuo polttivat pilveä parvekkeella ja se kantautui omaan asuntooni, itse en käynyt valittamassa, mutta kyllä hekin häiritsivät noin asumismukavuuttani. Pitäisikö heidänkin muuttaa pois?

Itse kaupunkilaisena näen/koen/haistan päivittäin jotain epämiellyttävää.  Olen myös allerginen. En silti ajattele että muiden pitäisi muuttaa käytöstään ettei minulle tule paha mieli/allergia/ym. Vältän allergeeneja ja tilanteita jotka saattavat johtaa epämukaviin oireisiin.

Hajusteiden käyttäjiä on tässä ketjussa moneen otteeseen kutsuttu minäminä-ihmisiksi. Millä tavalla he ovat enemmän minäminä-ihmisiä kuin nämä yliherkät, jotka vaativat enemmistöä muuttamaan tapojaan oman mukavuutensa vuoksi?

Toinen argumentti joka minusta on huvittava on se, että hajuvedet on alunperin kehitetty peittämään ihmisen paha haju. Miten tämä liittyy mihinkään? Vibraattoritkin kehitettiin hoitamaan hysteriaa. Hoidatko siis hysteriaasi kun kun survot sitä kakskytsenttistä kaniinia torttuusi vai onko kyseessä vain nautinnon tavoittelu? Samalla tavalla nautinnon tavoittelua on suihkaista parfyymiä kaulalle koska nauttii hyvistä tuoksuista.

Ja näille "maailmankansalaisille" jotka väittävät ettei muualta löydy tuoksujen väärinkäyttäjiä, niin itse voin kyllä sanoa omasta kokemuksesta että kyllä löytyy. Ihan joka paikasta. Ihan yhtä paljon. Liika on liikaa ihan samalla tavalla pariisissa kuin delhissä. Joka paikasta näitä löytyy.

Onko sinusta epämukava oire se, että joutuu pahimmillaan teholle ja sitten viikoksi osastohoitoon? Laitatko sinä hajusteita myös mennessäsi labraan ja lääkärille? Taidat laittaa. Itse joudun käymään nyt verikokeissa viikoittain ja kahtena viime kertana jouduin odottamaan vuoroani ulkona. Kyllä se kesällä vielä menee, mutta talvella se on ikävää.

Jos joku bussimatkustaminen tai kaupassakäynti saa sinut tehohoitokuntoon, niin miksi käyt niissä? Etkö arvosta/tunne omaa terveydentilaasi sen vertaa että järki sanoisi että ko. toiminta kannattaa jättää väliin?

Vai etkö sinä ole itse valmis muuttamaan omaa käytöstäsi oman sairautesi vuoksi? Jos sinusta ei ole siihen, niin miksi täysin ventovieraiden pitäisi alkaa muuttamaan käytöstään?

Sinusta sinulla on oikeus esim. matkustaa bussilla ilman oireita, mutta muilla matkustajilla pitäisi olla joku velvollisuus ottaa juuri sinun ongelmasi huomioon. 

Minun pointtini on se, että ihmisillä on vaikka mitä allergiaa. Normaalit ihmiset välttävät tilanteita, joissa joutuvat tekemisiin allergeenien kanssa. Jos esim. bussimatkustaminen on sietämätöntä ja aiheuttaa oireita, kulkevat taksilla/omalla autolla. Jos ovat allergisia koirille, välttelevät niitä.

Ja kyllä, kun olen sairas ja lähden lääkäriin niin peseydyn,pesen hampaat ja heitä dödöt kainaloon+kampaan tukan. En tee sitä koska olen paha ihminen vaan koska haluan ottaa muut huomioon.

Ehkä voisit kysyä sairaalastasi/terveysasemaltasi jos jatkossa muut potilaat voisivat odottaa ulkona koska selvästi sinä olet tärkeämpi kuin ne muut potilaat ko. laitoksessa?

En minä enää käykään kuin labrassa ja lääkärillä. Kumpaakin pitää varata aika ja se pitää ottaa, minkä saa. Minä en voi välttää noita tilanteita, mutta tarkoitatko sinä, että minä en saa jatkossa minkäänlaista hoitoa tai tutkimuksia? Kaupassa käyn, mutta vain yhdessä isossa, joka sijaitsee kauempana. Kauppareissut pitää suunnitella huolella, en mene sinne koskaan, kun tiedän olevan ruuhkaa tai vain vähän kassoja käytössä. Pitäisikö minun vieläkin rajoittaa liikkumistani? Olisitko iloinen, jos kuolisin pois haitoilta?

Älä liioittele. 

Tottakai tarkoitin sitä että sinun pitäisi vain jäädä kotiisi kuolemaan hajusteherkkyytesi vuoksi. Ja että näännyt kotiisi koska osa töykeistä hajuste-ihmisistä ei tajua että olet spesiaali ja näin ollen eivät saa töidensä jälkeen mennä kauppaan jos ovat suihkauttaneet kaulallensa hajuvettä.

Mitä tulee kuolemiseesi, niin ei kuulu minulle. Sinä tunnut olevan ihminen joka käyttää sitä itsari-korttia välineenä voittaa väittely jonka on jo hävinnyt.  Uhriudu lisää.

Mä tunnen ihmisiä joilla on ollut terminaalisyöpä, tehty blokkisiirto ja jotka ovat joutuneet kantamaan kohtuunkuolleet lapset mutta nämä hajusteherkät ovat silti pahimpia valittajia.

Mistä tiedät, mitä minulla on ollut? Tässä ketjussa puhuttiin hajusteista.

Voi että. Juuri tuon takia koen että nämä hajusteista valittavat  eivät omaa mitään perspektiiviä.  Oletetaan että muiden pitää lakata käyttämästä hajusteita koska joku random saa oireita siitä. Saanko minä sanoa ettei kukaan saa syödä suolakurkkuja koska tulin pahoinvoivaksi siitä hajusta kun olin paksuna?

Sinä haluat että muu maailma mukautuu sinun ongelmiisi. Laitat lauseenmittaisia vastauksia minun viesteihini,joissa olen jokaisessa selittänyt kantani. Olet liian yksinkertainen vasta-argumentteihin. En yritä olla hankala. Eikä sinulla ole vasta-argumentteja. Enkä mä halua lähteä  siihen vammaisen potkimiseen mitä sun kanssa keskusteleminen on.

Vierailija
206/248 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta rehellinen hienhajukin on ihmisjoukossa siedettävämpi haju kuin huonolla maulla valittu hajuvesi. Ihminen luulee olevansa tyylikäs ja huoliteltu mutta parfyymilöyhkä kertoo mikä tapaus on kyseessä. Kevyet tuoksut on ihania, miehen puhtaan paidan tuoksu on tuoksujen aatelia, puhtaan ihon tuoksu on parasta.

Vierailija
207/248 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, olen työkyvytön, huvittava keskustelu. Minua eivät hajut haittaa, on elämä helpompaa kuin ei pipo kiristä.l

Niin olen minäkin työkyvyttömyyseläkkeellä. Mukavaahan tämä nyt on, saa nauttia elämästä ja toimeentulosta ei ole huolta.

Vierailija
208/248 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä usko että ihmiset ovat nykyään itsekkäämpiä kuin ennen. Nykyään vaan valitetaan joka asiasta herkemmin.

Jos jokaista mielensäpahoittajaa/yliherkkää koettaisi miellyttää pitäisi istua himassa syömässä riisikakkuja ja vettä ja pestä vaatteensa käsin pelkässä vedessä ettei kukaan allerginen vain saa oireita jonkun muun olemassa olosta.

On toki kamalaa että jollain on tuollaisia ongelmia, mutta miksi ne ovat koko muun maailman ongelma? Kuinka pitkälle se muiden huomioonottaminen pitää viedä?

Mulle on esim. joskus naapuri valittanut kun rapun kautta heidän kämppään kulkeutuu paistetun lihan tuoksuja kun paistelin pihvejä. Pitäisikö alkaa itsekin vegeksi etten ole itsekäs paskiainen vai muuttaa pois, jotta tämä naapuri saa elää ilman käryjäni? Nuo polttivat pilveä parvekkeella ja se kantautui omaan asuntooni, itse en käynyt valittamassa, mutta kyllä hekin häiritsivät noin asumismukavuuttani. Pitäisikö heidänkin muuttaa pois?

Itse kaupunkilaisena näen/koen/haistan päivittäin jotain epämiellyttävää.  Olen myös allerginen. En silti ajattele että muiden pitäisi muuttaa käytöstään ettei minulle tule paha mieli/allergia/ym. Vältän allergeeneja ja tilanteita jotka saattavat johtaa epämukaviin oireisiin.

Hajusteiden käyttäjiä on tässä ketjussa moneen otteeseen kutsuttu minäminä-ihmisiksi. Millä tavalla he ovat enemmän minäminä-ihmisiä kuin nämä yliherkät, jotka vaativat enemmistöä muuttamaan tapojaan oman mukavuutensa vuoksi?

Toinen argumentti joka minusta on huvittava on se, että hajuvedet on alunperin kehitetty peittämään ihmisen paha haju. Miten tämä liittyy mihinkään? Vibraattoritkin kehitettiin hoitamaan hysteriaa. Hoidatko siis hysteriaasi kun kun survot sitä kakskytsenttistä kaniinia torttuusi vai onko kyseessä vain nautinnon tavoittelu? Samalla tavalla nautinnon tavoittelua on suihkaista parfyymiä kaulalle koska nauttii hyvistä tuoksuista.

Ja näille "maailmankansalaisille" jotka väittävät ettei muualta löydy tuoksujen väärinkäyttäjiä, niin itse voin kyllä sanoa omasta kokemuksesta että kyllä löytyy. Ihan joka paikasta. Ihan yhtä paljon. Liika on liikaa ihan samalla tavalla pariisissa kuin delhissä. Joka paikasta näitä löytyy.

Onko sinusta epämukava oire se, että joutuu pahimmillaan teholle ja sitten viikoksi osastohoitoon? Laitatko sinä hajusteita myös mennessäsi labraan ja lääkärille? Taidat laittaa. Itse joudun käymään nyt verikokeissa viikoittain ja kahtena viime kertana jouduin odottamaan vuoroani ulkona. Kyllä se kesällä vielä menee, mutta talvella se on ikävää.

Jos joku bussimatkustaminen tai kaupassakäynti saa sinut tehohoitokuntoon, niin miksi käyt niissä? Etkö arvosta/tunne omaa terveydentilaasi sen vertaa että järki sanoisi että ko. toiminta kannattaa jättää väliin?

Vai etkö sinä ole itse valmis muuttamaan omaa käytöstäsi oman sairautesi vuoksi? Jos sinusta ei ole siihen, niin miksi täysin ventovieraiden pitäisi alkaa muuttamaan käytöstään?

Sinusta sinulla on oikeus esim. matkustaa bussilla ilman oireita, mutta muilla matkustajilla pitäisi olla joku velvollisuus ottaa juuri sinun ongelmasi huomioon. 

Minun pointtini on se, että ihmisillä on vaikka mitä allergiaa. Normaalit ihmiset välttävät tilanteita, joissa joutuvat tekemisiin allergeenien kanssa. Jos esim. bussimatkustaminen on sietämätöntä ja aiheuttaa oireita, kulkevat taksilla/omalla autolla. Jos ovat allergisia koirille, välttelevät niitä.

Ja kyllä, kun olen sairas ja lähden lääkäriin niin peseydyn,pesen hampaat ja heitä dödöt kainaloon+kampaan tukan. En tee sitä koska olen paha ihminen vaan koska haluan ottaa muut huomioon.

Ehkä voisit kysyä sairaalastasi/terveysasemaltasi jos jatkossa muut potilaat voisivat odottaa ulkona koska selvästi sinä olet tärkeämpi kuin ne muut potilaat ko. laitoksessa?

En minä enää käykään kuin labrassa ja lääkärillä. Kumpaakin pitää varata aika ja se pitää ottaa, minkä saa. Minä en voi välttää noita tilanteita, mutta tarkoitatko sinä, että minä en saa jatkossa minkäänlaista hoitoa tai tutkimuksia? Kaupassa käyn, mutta vain yhdessä isossa, joka sijaitsee kauempana. Kauppareissut pitää suunnitella huolella, en mene sinne koskaan, kun tiedän olevan ruuhkaa tai vain vähän kassoja käytössä. Pitäisikö minun vieläkin rajoittaa liikkumistani? Olisitko iloinen, jos kuolisin pois haitoilta?

Älä liioittele. 

Tottakai tarkoitin sitä että sinun pitäisi vain jäädä kotiisi kuolemaan hajusteherkkyytesi vuoksi. Ja että näännyt kotiisi koska osa töykeistä hajuste-ihmisistä ei tajua että olet spesiaali ja näin ollen eivät saa töidensä jälkeen mennä kauppaan jos ovat suihkauttaneet kaulallensa hajuvettä.

Mitä tulee kuolemiseesi, niin ei kuulu minulle. Sinä tunnut olevan ihminen joka käyttää sitä itsari-korttia välineenä voittaa väittely jonka on jo hävinnyt.  Uhriudu lisää.

Mä tunnen ihmisiä joilla on ollut terminaalisyöpä, tehty blokkisiirto ja jotka ovat joutuneet kantamaan kohtuunkuolleet lapset mutta nämä hajusteherkät ovat silti pahimpia valittajia.

Mä tunnen ihmisiä -valttikortti on valtavan juntti. Nelson Mandelakin istui vuosikaudet vankilassa mutta ei valittanut vahvasta hajuvedestä, eikö niin? Äiti Teresakin kesti vahvat parfyymit. Dalai Lama se vaan hymyilee vaikka parfyymit leijuu.

Sua vaan ärsyttää ap:n herkkyys siinä missä ituhipit ja puunhalaajat. Saanhan sä ärsyyntyä mutta se ei poista sitä faktaa, että on junttia suihkauttaa jotain vahvaa tuoksua arkeen, töihin, julkiseen liikenteeseen tms., tämä ei ole hyvien tapojen mukaista.

No ei. Mä en ärsyynny juuri mistään. Olen vain pyytänyt perusteita miksi muiden ihmisten pitäisi alkaa elämään jonkun muun erikoisherkkyyden ehdoilla? En ymmärrä miksi se olisi kohtuuton kysymys, mutta siihen ei ole kukaan tässä thredissä vastannut?

Vierailija
209/248 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tuoksuallerginen, mutta olen samaa mieltä. Vieno prafyymintuoksu on ok, mutta se valitettavasti on poikkeus. Ihmiset tottuvat omaan parfyymiinsä ja laittavat sitä huomaamattaan paljon. Silloin sitä voi kutsua hajuksi ja se on tuoksusta kaukana.

Hyvä neuvo on, että laita max 1/4 siitä määrästä minkä luulet olevan hyvä. 

Vierailija
210/248 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole herkistynyt, mutta ihmettelen silti, että niin moni haluaa löyhkätä kaiken maailman lemujen sekoitukselle, esim. hajustettu pesuaine vaatteissa (yäk), dödö, hiusaineet ja vielä joku hajuvesi päälle. Tuloksena tunkkainen ja likaisen oloinen ihminen. Puhdas, hajuton ihminen ja max yksi laadukas ripaus jotain mietoa tuoksua jees.

Eli en saa oireita, mutta huomaan kyllä, kuinka paljon pahalle haisevia ihmisiä liikenteessä on ja itse otan huomioon kyllä muut, herkistyneet ihmiset välttämällä ylenmääräistä hajusteilla läträämistä ja pyrin opettamaan saman lapsille. Nimen omaan koulut, päiväkodit ja muut julkiset tilat pitäisi rauhoittaa hajusaasteelta.

Vierailija
211/248 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä liioittele. 

Mä tunnen ihmisiä -valttikortti on valtavan juntti. Nelson Mandelakin istui vuosikaudet vankilassa mutta ei valittanut vahvasta hajuvedestä, eikö niin? Äiti Teresakin kesti vahvat parfyymit. Dalai Lama se vaan hymyilee vaikka parfyymit leijuu.

Sua vaan ärsyttää ap:n herkkyys siinä missä ituhipit ja puunhalaajat. Saanhan sä ärsyyntyä mutta se ei poista sitä faktaa, että on junttia suihkauttaa jotain vahvaa tuoksua arkeen, töihin, julkiseen liikenteeseen tms., tämä ei ole hyvien tapojen mukaista.

No ei. Mä en ärsyynny juuri mistään. Olen vain pyytänyt perusteita miksi muiden ihmisten pitäisi alkaa elämään jonkun muun erikoisherkkyyden ehdoilla? En ymmärrä miksi se olisi kohtuuton kysymys, mutta siihen ei ole kukaan tässä thredissä vastannut?

Älä lotraa hajuvettä, älä käytä voimakkaita parfyymeja arkena tai julkisissa. Mikä siinä on niin vaikea sinun ymmärtää? Et sinä sillä tule pompotelluksi erikoisherkkien ihmisten ehdoilla VAAN osoitat tyylitajua, hyvää makua, huomioit kaikki mahdolliset ihmiset, hyvät käytöstavat ja hajuvesietiketin. Olisiko paha rasti?

Minä en usko, että sinulla olisi edes tarvetta käyttää voimakkaita hajusteita, kunhan haluat vääntää erikoisherkän ihmisen kanssa kumpi on oikeassa. Sinulla pitää olla OIKEUS junttimaiseen käytökseen. Kyse on "Miksi tuolla on ja minulla ei, luuleeko tuo olevansa jotenkin parempi ihminen" -syndrooma. Arvaas mitä, kyse on valittamisesta :D

Vierailija
212/248 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain määrin hämmentää että hajusteyliherkät vaatii vaatimisen perään että muun yhteiskunnan ON taivuttava ja mentävä heidän tahtonsa mukaan hajuttomina.

Samaan aikaan kaikki muut sairaudet tyyliin keliakiasta diabetekseen tai vaikka ärtyviin suoliin koetaan palstalla sellaisiksi että siihen on vain yksilön itsensä sopeutuminen, ei sovi pyytää itselleen sopivaa ruokaa tai syyä "korvikkeita"  tai näytellä niitä ihme vessapasseja ja on itse muutettava kaikki elämäntapansa sairautensa myötä.

Mutta samaan aikaan yliherkän hajuaistin omaavat huutaa kuorossa että eivät hehän voi asialleen yhtään mitään, ympäristön ja yhteiskunnan on muututtava heidän vuokseen.

Vierailija
213/248 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain määrin hämmentää että hajusteyliherkät vaatii vaatimisen perään että muun yhteiskunnan ON taivuttava ja mentävä heidän tahtonsa mukaan hajuttomina.

Samaan aikaan kaikki muut sairaudet tyyliin keliakiasta diabetekseen tai vaikka ärtyviin suoliin koetaan palstalla sellaisiksi että siihen on vain yksilön itsensä sopeutuminen, ei sovi pyytää itselleen sopivaa ruokaa tai syyä "korvikkeita"  tai näytellä niitä ihme vessapasseja ja on itse muutettava kaikki elämäntapansa sairautensa myötä.

Mutta samaan aikaan yliherkän hajuaistin omaavat huutaa kuorossa että eivät hehän voi asialleen yhtään mitään, ympäristön ja yhteiskunnan on muututtava heidän vuokseen.

Älä nyt Vauva-palstan juttujen perusteella tee johtopäätöksiä. Kysehän on aloituksista ja somekulttuurista. Hajusteherkkä aloittaa ja suurin osa lyttää. Sitten keliakiaa, diabetiaa tai ärtyvää suolta sairastava aloittaa ja suurin osa lyttää.

Vierailija
214/248 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta rehellinen hienhajukin on ihmisjoukossa siedettävämpi haju kuin huonolla maulla valittu hajuvesi. Ihminen luulee olevansa tyylikäs ja huoliteltu mutta parfyymilöyhkä kertoo mikä tapaus on kyseessä. Kevyet tuoksut on ihania, miehen puhtaan paidan tuoksu on tuoksujen aatelia, puhtaan ihon tuoksu on parasta.

Just. Sinä se et ole rehellistä hikeä näköjään ikinä päässyt tuoksuttelemaan. Siis sellainen rehellinen urea/pissahiki, jossa haisee rehellinen pissa, tupakka, viina, valkosipuli ja kaikki muut kunnon naturellit esanssit. Kuvittelet että raavaat miehet tuoksuu jollekin stockmannin puhtaalle cottonille pienellä metsämansikka-aromilla?

Vierailija
215/248 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju kertoo näiden hajusteyliherkkien mielen laadusta kaiken. Muut sairaudet eivät ole mitään. Tästä suivaantuneena lisään tuoksujen käyttöä. Matkustan ruuhkabussissa arkipäivisin. Täältä pesee ja linkoaa.

Mokomat teeskentelijät.

Vierailija
216/248 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä liioittele. 

Älä lotraa hajuvettä, älä käytä voimakkaita parfyymeja arkena tai julkisissa. Mikä siinä on niin vaikea sinun ymmärtää? Et sinä sillä tule pompotelluksi erikoisherkkien ihmisten ehdoilla VAAN osoitat tyylitajua, hyvää makua, huomioit kaikki mahdolliset ihmiset, hyvät käytöstavat ja hajuvesietiketin. Olisiko paha rasti?

Minä en usko, että sinulla olisi edes tarvetta käyttää voimakkaita hajusteita, kunhan haluat vääntää erikoisherkän ihmisen kanssa kumpi on oikeassa. Sinulla pitää olla OIKEUS junttimaiseen käytökseen. Kyse on "Miksi tuolla on ja minulla ei, luuleeko tuo olevansa jotenkin parempi ihminen" -syndrooma. Arvaas mitä, kyse on valittamisesta :D

Eipä ole koskaan ollut tuollaista tilannetta. Itse käytän lähinnä vesi-tuoksuja,mutta en silti tajua miksi minusta tekee juntin se asia etten "tajua" että että mitään tuoksuja ei saa koska on näitä "spesiaali-ihmisiä" Itse en käytä voimakkaita tuoksuja, mutta minusta on naurettavaa että jotkut sanelevat mitä muut saavat tehdä. Ja se on kyllä valittamista. Yksikään näistä "yliherkistä" ei ole kyennyt kertomaan miksi on oikeutettu siihen että muiden pitäisi muuttaa käytöstään yliherkkien vuoksi. Saisiko edes yhden perustellun syyn?

Vierailija
217/248 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne parfyymit edes tuoksuisivat jonkun toisen ihmisen mielestä hyvältä niin voisi ymmärtää, että joku niitä käyttää mutta niin kuin tämäkin ketju osoittaa, ne tuoksuvat vain niiden käyttäjien omasta mielestä hyvältä. "Suihkaisenpa tästä koko pullon menemään, kun tää on musta niin kiva tuoksu."

Tämä tulee teille hajustehulluille nyt uutisena, mutta parfyymit haisevat enimmäkseen pahalle. Ihan siitä riippumatta, aiheuttavatko ne oireita toisessa ihmisessä vai ei.

Ja kyllä, ei katso sukupuolta. Jos mies on lätrännyt omia hajusteitaan niin, että sen todella haistaa, niin se on ihan yhtä oksettavaa. Ei lisää kiinnostusta ei minkään vertaa.

Vierailija
218/248 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai laitan hajuvettä jos niin haluan.

Sinun loogikallasi hautautuisin kotiin enkä lähtisi sieltä ikinä ulos. Joku voi nimittäin myös saada huonon olon mustasta nahkatakistani tai heikotuksen tunteen punaisesta huulipunastani.

Vierailija
219/248 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että harmittaa. Se on ikävää kun on elämää vaikeuttavia sairauksia. Itse en onneksi saa fyysisiä oireita hajuista. Henkisiä oireita vain, koska monet hajuvedet haisevat minusta pahalta ja ärsyttää yrittää esim. nauttia ruuasta jos joku löyhkää vieressä... Mutta ymmärrän toki, että yliherkälle pelkkä hajukin käy oikeasti henkeen.

Mutta totta puhuen ihmisillä on vaikka mitä allergioita, ei ole muiden ihmisten velvollisuus elää niiden mukaan. Joku voi olla niin allerginen kissoille, että viereen istuva kissanomistaja aiheuttaa hengenahdistusta. Ei kissanomistajia voi silti kieltää kulkemasta busseissa.

Vierailija
220/248 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että jotkut parfyymit eivät tuoksu sinun nenääsi hyvälle ei tarkoita että ne eivät tuoksu muille hyvälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän