Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko vain vainoharhainen, vai suhtautuvatko farmaseutit jotenkin inhottavasti, jos käy hakemassa rauhoittavia lääkkeitä?

Vierailija
12.08.2017 |

En tiedä olenko vain ylianalysoinut, mutta pari kertaa olen ollut huomaavinani, että farmaseutti olisi ollut jotenkin ivallinen/inhottava hakiessani rauhoittavia. Muilla samoja kokemuksia?

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisessa ammattiryhmässä ihmiset on vain ihmisiä, joten joukkoon mahtuu hyvin monenlaista tallaajaa.

Varmasti jotku voi paheksuakkin, voivat ajatella ylipäätänsä mielensairauksista negatiivisesti tai syy nuivuuteen voi olla aivan mikä vain.

Itse olen törmännyt apteekeissa hankaliin tyyppeihin, kun olen hoitanut eläimiä. Siksi mm.kerran olin ostamassa ruiskua, vain yhtä tai kahta, tarvitsin pentujen ruokkimiseen nopeasti koska tuttipullo rikkoutui, enkä saanut uutta siihen hätään.

Apteekista ei ruiskua suostuttu oikein myymään, olen kyllä kuullut että muillekkin on näin käynyt.

En vain ymmärrä yhtään sitä periaatetta noiden ruiskujen panttaamisessa.

Otaksun etteivät halua myydä kun ajattelevat sitä käytettävän huumeiden kanssa, mutta vaikka näin olisikin, niin eikö ole hyvä jos haetaan puhdas ruisku?

Kun myydään ruiskuja ja neuloja, alkaa koko seudun narkkariporukka käymään siinä apteekissa.

Näin kävi meille, oli joukossa puukon kanssa heilujakin ,onneksi sammui ennen kuin ehti huitaista ketään. Uhkailevat ja usein varastavat myös tavaraa. Tämä on syy , miksi emme myy ruiskuja ja neuloja. Pelkkiä ruiskuja kyllä myydään.

Mukava kuulla selitys tälle, olen nimittäin oikeasti tätä pohtinut.

Olen siis tämä ruiskua kissanpennuille ostanut, ja olin siis ostamassa ihan pelkkää ruiskua, en neuloja. Mutta tätä ruiskuakaan ei myyty.

Olen siis ihan normaalinnäköinen nainen ja asioin erittäin asiallisesti, joten hieman asia jäi ihmetyttämään.

Tosin muitten eläinten kanssa työskentelevien kanssa keskustelu on avannut, että pelkän ruiskunkin saaminen voi olla todellinen haaste yleisestikkin, saati jos puhutaan ruisku/neula yhdistelmistä, tai neuloista (esim.nesteytykseen).

Onneksi mm.eläinlääkärit tiedostaa asian ja antaa tarvikkeet yleensä vastaanotolta, kun niitä ei mattimeikäläinen apteekista saa, vaikka kertoisi mihin tarkoitukseen tulevat.

Hassua sinäänsä, että pelkälle ruiskulle keksin hyvin monta käyttötarkoitusta, joten luulisi ettei niiden myynnistä olisi haittaa.

Minulla oli muuten kerran tulostimessa mustekasetit joita täytettiin itse. Tähän käytettiin ruiskua neulalla. Kun olemassa oleva neula rikkoutui niin en vahingosta viisastuneena yrittänytkään ostaa uutta apteekista, vaan ostin tavalliset mustekasetit..

Vierailija
82/92 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/92 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä musta ainakin tuntui, että suhtauduttiin jotenkin eri tavalla. Olin asioinut apteekissa monen vuoden ajan ja kerran kun hain Diapamia (veljen lapsen hautajaisia varten), niin tuntui että suhtauduttiin jotenkin eri tavalla. Että aijaa, toikin vetää pameja.

Vierailija
84/92 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettehän te säälittävät bentsojen käyttäjät edes tunne niiden haittavaikutuksia, kun ette näe niissä mitään vikaa. Isosssa kuvassa ne haitat sitten näkyvät ja koska hyötyä ei ole todistettu pitkäaikaiskäytössä niin siksi niitä ei pitäisi määrätä kuin tilapäiseen tarpeeseen.

Mistä ihmeestä sinä kuvittelet tietäväsi, milloin myyt bentsodiatsepaania tilapäiseen vai pitkäaikaiseen ja säännölliseen käyttöön? Teetkö siis päätelmät pärstäkertoimen perusteella? Ammattitaitoista meininkiä tosiaan.

Oli miten oli, vaikuttaa siltä, että kuvittelet sinulla olevan näiden bentsojen myyjänä valta parantaa maailmaa tai ainakin puhdistaa se näistä "käyttäjistä", luusereista, sinun omista asiakkaistasi.

Mitä sinä kuitenkin ja tietenkin voit tehdä, on venytellä asiakkaan edessä sitä naamaasi ja "kikatella tyttöjen kanssa kahvihuoneessa". Ainokainen paikka missä sinä voit leikkiä olevasi muiden yläpuolella on siinä korotetun tiskin takana mantraamassa ulkoa opittuja luentoja, jotka nämä asiat jo lääkäriltään kuullut asiakkaasi kuuntelee koska on ihminen ja arvostaa sinua ja työtäsi asenteestasi huolimatta, mutta kaikkialla muulla, kuten vaikkapa oikein näkyvänä esimerkkinä AV:lla, olet vain tietämätön hupakko ja höpötyksestäsi päätellen myös todella tyhmä.

Itse en henkilökohtaisesti ole ajatellutkaan, että jotain farmaseuttia on voinutkin niin ärsyttää jaella minulle minun lääkkeitäni. No, aina oppii uutta. Toivottavasti et koskaan saa minua asiakkaaksesi, päädyt vielä lääkelistani takia itse verenpainelääkitykselle. :)

Minä en ilmeile asiakkailleni, mutta ap taitaa ottaa normaalit ilmeet sellaisina. Lisäksi en naura asialle työkavereitten kesken. Tuo kommenttini perustuu aiheesta tehtyihin laajoihin tutkimuksiin, eikä ole oma mielipiteeni. Siis tämä: "Isosssa kuvassa ne haitat sitten näkyvät ja koska hyötyä ei ole todistettu pitkäaikaiskäytössä niin siksi niitä ei pitäisi määrätä kuin tilapäiseen tarpeeseen."

Miksi ihmeessä lääketieteen edustajien (lääkäreiden ja hoitosuositusten tekijöiden) pitäisi kannattaa tuotteita, joihin syntyy riippuvuus?

Vierailija
85/92 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettehän te säälittävät bentsojen käyttäjät edes tunne niiden haittavaikutuksia, kun ette näe niissä mitään vikaa. Isosssa kuvassa ne haitat sitten näkyvät ja koska hyötyä ei ole todistettu pitkäaikaiskäytössä niin siksi niitä ei pitäisi määrätä kuin tilapäiseen tarpeeseen.

Mistä ihmeestä sinä kuvittelet tietäväsi, milloin myyt bentsodiatsepaania tilapäiseen vai pitkäaikaiseen ja säännölliseen käyttöön? Teetkö siis päätelmät pärstäkertoimen perusteella? Ammattitaitoista meininkiä tosiaan.

Oli miten oli, vaikuttaa siltä, että kuvittelet sinulla olevan näiden bentsojen myyjänä valta parantaa maailmaa tai ainakin puhdistaa se näistä "käyttäjistä", luusereista, sinun omista asiakkaistasi.

Mitä sinä kuitenkin ja tietenkin voit tehdä, on venytellä asiakkaan edessä sitä naamaasi ja "kikatella tyttöjen kanssa kahvihuoneessa". Ainokainen paikka missä sinä voit leikkiä olevasi muiden yläpuolella on siinä korotetun tiskin takana mantraamassa ulkoa opittuja luentoja, jotka nämä asiat jo lääkäriltään kuullut asiakkaasi kuuntelee koska on ihminen ja arvostaa sinua ja työtäsi asenteestasi huolimatta, mutta kaikkialla muulla, kuten vaikkapa oikein näkyvänä esimerkkinä AV:lla, olet vain tietämätön hupakko ja höpötyksestäsi päätellen myös todella tyhmä.

Itse en henkilökohtaisesti ole ajatellutkaan, että jotain farmaseuttia on voinutkin niin ärsyttää jaella minulle minun lääkkeitäni. No, aina oppii uutta. Toivottavasti et koskaan saa minua asiakkaaksesi, päädyt vielä lääkelistani takia itse verenpainelääkitykselle. :)

Minä en ilmeile asiakkailleni, mutta ap taitaa ottaa normaalit ilmeet sellaisina. Lisäksi en naura asialle työkavereitten kesken. Tuo kommenttini perustuu aiheesta tehtyihin laajoihin tutkimuksiin, eikä ole oma mielipiteeni. Siis tämä: "Isosssa kuvassa ne haitat sitten näkyvät ja koska hyötyä ei ole todistettu pitkäaikaiskäytössä niin siksi niitä ei pitäisi määrätä kuin tilapäiseen tarpeeseen."

Miksi ihmeessä lääketieteen edustajien (lääkäreiden ja hoitosuositusten tekijöiden) pitäisi kannattaa tuotteita, joihin syntyy riippuvuus?

Farmaseutin kannanotolla ei kertakaikkiaan ole merkitystä, joten se, että kannatatko jotain tuotetta tai et, ei muuta sitä tosiasiaa että asiakkaalle on vaikkapa nyt rauhoittavat "ryynit" lääkärin toimesta määrätty. Lääkäri on tehnyt päätöksen lisätessään tämän tai tuon lääkkeen asiakkaansa sairauteen tai sen oireisiin, ja farmaseutin on kertakaikkisesti vastuutonta lähteä asiakkaan päätä tällöin kääntämään.

Vierailija
86/92 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farmaseutit eivät ole kovin terävää porukkaa.

Hain Opamoxeja, joita olen käyttänyt yli 20 vuotta,

hyvin pienet kertamäärät (puolikas 30mg Opamox aamuisin, joskus toinen puolikas unettomuuteen),

välillä olen pitänyt vuoddn tai parin tauon lääkkeissä.

Usein silti farmaseutit alkavat selittää lääkkeen vaikutusta kuin idiootille,

miltä he kyllä itse puhetyyliltään vaikuttavat.

Vierailija
87/92 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Farmaseutin kannanotolla ei kertakaikkiaan ole merkitystä, joten se, että kannatatko jotain tuotetta tai et, ei muuta sitä tosiasiaa että asiakkaalle on vaikkapa nyt rauhoittavat "ryynit" lääkärin toimesta määrätty. Lääkäri on tehnyt päätöksen lisätessään tämän tai tuon lääkkeen asiakkaansa sairauteen tai sen oireisiin, ja farmaseutin on kertakaikkisesti vastuutonta lähteä asiakkaan päätä tällöin kääntämään.

Niin? Missä olen sanonut koittavani kääntää asiakkaan pään?

Vierailija
88/92 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se, että jakaa jotain infoa lääkkeestä ole kenenkään pään kääntämistä. Vaan tietoa, joka on asiakkaankin hyvä tietää. Enkä nyt puhu siitä, että tutusta lääkkeestä kerrottaisiin perusasioita, vaan viitaten aloittajan kokemukseen.

Vierailija
89/92 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kyllä se lääkärikin niitä teille määrää lähinnä riippuvuuteen, ei tarpeeseen. Toki hän on voinut sen katsoa tarpeelliseksi, eihän se riippuvuus potilaan vika ole.

Vierailija
90/92 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on yks vitun sama kaikki ruoat ovat hyviä paketissa ja lääkkeet eikä ne jätä muistikuvaa lääkärin mieleen ja kaikki on ihan sama. Kunhan vältät ylimääräistä lääkkeiden syöntiä. Tälläistä lääkäriä minulla ei ollut mutta kiva kuin näin moottoripyöräjengin.

Vierailija
91/92 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä suhtaudut inhottavasti luultavasti farmaseuttiin jollain teetetyllä puheella millä täydennetään lääkkeissä olevia ihmisiä. Ja sitten lääkityt ovat orjia älypuhelimelle ja osittain suomalaiselle organisaatiolle. Mutta innovatiiviset ....

Vierailija
92/92 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farmaseutti on epäonnistunut lääkäri - hän ei päässyt lääketieteelliseen opiskelemaan, koska on liian tyhmä siihen.

Apteekissa sitten kädet taskussa kiukutellaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi