Miten kukaan aikuinen voi mahtua XS-koon vaatteisiin?!?
Kommentit (108)
Mulla menee yläosista ainakin.
Olen 162cm ja paino yleensä 46-48kg
En mahdu. Olen paksu 175/60. Yläosa M (tai jopa S), alaosa M (joissain L).
Vierailija kirjoitti:
Vaatekoot on nykyään ihan mitä sattuu. Ostin just kahdet kesähousut, toiset xs ja toiset kokoa 40. Samasta liikkeestä vielä. Tämän vuoksi en tilaa netistä mitään vaatteita kun en todellakaan tiedä mikä koko ois paras.
Oon 173cm pitkä.
Niin on! Ei tosiaan voi tuijottaa pelkkään kokolappuun, joistain menee xs ja voi olla jopa löysä, toisista L on sopiva ja sitä pienemmät vois vetästä käsivarteen.
Mutta kauanhan se on tiedetty että kaupat myös vedättää näissä.... lyödään vaatteeseen koko xs ja saadaan naiset tyytyväiseksi, vaikka todellisuudessa se koko on s-m luokkaa.
Seppälän vaatteet.
http://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001896051.html
En ole aikoihin käynyt Seppälässä, nyt kesällä päätin poiketa kun oli alennuksia, otin muutamia vaatteita. Sovituskopissa ihmettelin miten S koko voi olla iso. Käytän yleensä S tai M yläkroppaan ja ala kroppaan M kokoa. Sitten satuin lukemaan pukukopissa olevan lapun tuosta suomalaisille sopivat koot. Ihanko todella, minua pienempiä ja laihempia on paljon, mitkähän koot heille nyt menee kun minulle meni xs, mitä en todellakaan ole.
Minulle menee jotkut xs mutta s on parempi. Pituus 168cm 49kg ja en ole anorektikko, tänäänkin mm.3 jäätelötuuttia syönyt normaalin ruuan lisäksi.
Olen 32 v., 167 cm, 49 kg. Yksi lapsi, toinen tulossa. En ole anorektikko, vaikka bmi alhainen onkin. Olen aina ollut "tikku". Äidin puolella on suurin osa samanlaisia riukuja, eli geeneissä kai on. Tytärkin näköjään perinyt tämän. Syön kuin hevonen tai sika, mutta ei näy missään.
Esikoista odottaessa vaihdoin housut m-kokoon, nyt toistaiseksi tässä raskaudessa vielä menee xs.
En voi ruumiinrakenteelleni mitään (eikä se myöskään ole omaa "ansiotani"), joten tuntuu kieltämättä hieman pahalta vihjaukset anoreksiasta.
Mulle xs on usein jopa liian iso, esimerkiksi istuvissa takeissa on usein näin. Nyt muodossa on onneksi ei niin istuvat vaatteet niin minäkin löydän vaatekaupasta vaatteita.
Olen 159cm ja 50kg. Kolme lasta, ja aina olen palautunut samaan kokoon. Raskausaikana lihon aina sen 16kg ja lantio levenee, mutta palautuminen on onneksi nopeaa.
Vaatekoot ovat nykyisin aivan mitä sattuu. Minäkin olen ylipainoinen, mutta mulla on useampi S-kokoinen yläosa.
Viimeksi just ostin kesäksi sellaisen hihattoman t-paitamekon kokoa S ja se on silti löysä, joten XS olisi ollut varmaan ihan passeli. Muhun verrattuna joku 50 kiloinen olisi joutunut ottamaan samasta paidasta XXXS:n (jos sellaisia olisi ollut).
Kaikki paitani ovat joko XS tai S -kokoja, housut sitten takamuksen takia yleensä M. Mitat 175 cm ja vähän alle 60 kg, mikään lauta en ole.
Vierailija kirjoitti:
Minäpä painan reilu 60kg ja käytän XS-S yläkropan vaatteissa. Omaan kapean uuman, joten pienet vaatteet sopivat, vaikka D-kupin rinnat minulla onkin.
Alakropasta sitten olenkin M ison peppuni ja reisieni takia. :)
Ethän sinä ole kokoa XS jos sun alaosan koko on M.
Riippuu valmistajasta ja mallista. Mulla vaatteet kokoa xs-m/34-38. Oon 162 cm pitkä ja painan 66 kg. Olen pienikokoinen ja siro, rinnusta D-kuppi. Vaatekoot on suurentuneet, 10 vuotta sitten käytin pääasiassa m-kokoa, vähän s. Nyt suurin osa vaatteista s-kokoa ja harva m.
Helposti. XS on 36 tai 34 naisilla.
T. Mies, koko XS
Minä oli 167/ 52kun mahtui. Suomalaiset xs kokoiselleen oli joskus isoja ja s ihan valtava.
Näissä mitoissa pysyin n 35 v asti, nyt järkyttävät 60 kg :) Ja s / 36 on nyt tavallisin kokoni. Silloin aiemmin xs/ 32-43.
Ja olen aina syönyt paljon . Nykyään vähän jännittää kun en ole tottunut yhtään laskemaan kaloreita .. Mitenköhän tässä käy lopulta , loppuuko panon nousu
Itse käytän xs-s-m vaatteita riippuen mallista. 163cm olen pitkä ja normaalisti 55kg, nyt odotan toista lastani ja äitiysvaatteissa samoja kokoja käytän. :)
Mieti nyt oikeasti kun nykyaikana vaatteet on mittaa teltta. Mä mahdun xs-vaatteisiin ja oon mitoiltani 161cm/51kg eli en todellakaan mikään anorektikko.
Kuluttaa enemmän kuin syö. Vähemmän sipsiä, vähemmän siideriä, enemmän seksiä ja muuta liikuntaa. Jos syö vähänkin yli kulutuksen niin vuosien mittaan valaantuminen on väistämätöntä.
Voi voi. Helposti. Olen 163 cm ja 55 kiloa. Liikun paljon.
Farkut 25-26 tuumaa riippuu paljonko joustavat. Ylä- ja alaosa samaa kokoa. Jos lihon, paino kertyy tasaisesti. Mitat jotain vy 64-65 cm lantio n 92 ja rinnanympärys n 85, jos se kuuluu mitata ilman rintsikoita. ...
Joskus teininä painoin saman verran mutten urheillut, farkut oli silloin pari tuumaa isommat. Tosin ne oli siihen aikaan myös vähemmän joustavia...
Nyt ikää 35, ei lapsia.
Minä. 171 cm, 57 kg. Olen ihan normaalin näköinen. Kaikista merkeistä ei toki xs mee...
Vierailija kirjoitti:
Mun tyttö (15v.) käyttää xxs-xs vaatteita ja ry on 74 vy61 ja ly 84. Eli aika hoikka saa olla.
Kyse oli aikuisesta.
Minä varmaan mahtuisin :)