Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kukaan aikuinen voi mahtua XS-koon vaatteisiin?!?

Joona
11.08.2017 |

Minkälaiset mitat on XS-kokoa käyttävällä?

Kommentit (108)

Vierailija
61/108 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

N29 kirjoitti:

Riippuu vaatemerkistä ja mallista. Mahdun joihinkin. Jotkut taas näyttää mallilta anoreksia, siis ei mahtuisi lahje edes mun reidestä läpi.

Kokoa 162cm ja 55kg. Ennen lapsia meni xs koot aika hyvin ja teininä. Mutta synnyttäneellä naisella on usein mm. lantio liian leveä xs-kokoon, vaikka muuten hoikka olisikin.

Toivon todella että oma lantio leviäisi naisellisemmaksi synnytyksen jäljiltä

terv. tasapaksu ja lyhyt n28

Vierailija
62/108 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle menee xs t-paidat, mutta housuissa ei. Mulla on aika leveä lantio luonnostaan ja lisäksi harrastus on kasvattanut ihan kivat reisilihakset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/108 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian iso, 155/49. En ymmärrä, miten jotkut on xl kokosia.

Vierailija
64/108 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähemmäs 170-senttisellekin ja hieman alta 60-kiloiselle kroppaansa nähden rintavalle kaverilleni mahtuu jotkut xs-kokoiset kuteet. Ihan riippuu vaatteen mitoituksesta ja mallista. Että ei se nyt niin ihmeellistä ole, jos on rakenteeltaan pieni.

Vierailija
65/108 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu valmistajasta ja mallista. Mulla vaatteet kokoa xs-m/34-38. Oon 162 cm pitkä ja painan 66 kg. Olen pienikokoinen ja siro, rinnusta D-kuppi. Vaatekoot on suurentuneet, 10 vuotta sitten käytin pääasiassa m-kokoa, vähän s. Nyt suurin osa vaatteista s-kokoa ja harva m.

Samat mitat täällä. XS yläosasta ja S alhaalta. Vaatteet istuvat. Ennen lapsia olin 10 kg pienempi jolloin kavensin vaatteet. Paidat roikkuivat ja reisiin jäi karmeet pussit. Joskus löysin lastenosastolta.

Vierailija
66/108 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pitkä ja isoluinen ja kun oainoindeksi oli 16 niin silti vain L koon vaatteet oli sopivia. Itse en ymmärrä kelle menee xs. 9 vuotiaskin käyttää s ja m kokoa. On toki jo 160 cm pitkäkin.

Vierailija
67/108 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

162cm/61kg/65d ja esim. ginalla sekä vilassa xs paidat usein liian suuria mulle. Mulla tosi kapea vyötärö. Housuissa sitten tarvin jo m koon.

Vierailija
68/108 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatekoot on nykyään ihan mitä sattuu. Ostin just kahdet kesähousut, toiset xs ja toiset kokoa 40. Samasta liikkeestä vielä. Tämän vuoksi en tilaa netistä mitään vaatteita kun en todellakaan tiedä mikä koko ois paras.

Oon 173cm pitkä.

Samaa mieltä, koot ovat ihan mitä sattuu. Joskus xs ja joskus large. Olen 170 cm ja varmaan joku 57, urheilullinen vartalo.

Vierailija
69/108 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin monen valmistajan trikoovatteissa xs menee isoillekin naisille kun vaan oikein änkeävät kiristävän vaatteen sisään. On nähty. Vaatekutsuilla on kiinnostavaa seurata 😊

Vierailija
70/108 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

H&m ja gina tricossa sekä vero mudassa että vilassa xs koko on suuri,

Toisin kun esim. Zarassa se ei ole niin iso. Mangossa ja eri merkkivaatteissa kuten gant jne vaihtelee.

Itse käytän 164/66 kokoisena xs yläosaa ja ne ovat jopa löysiä, s tai m housut, koska peppuni on treenattu ja sieltä sekä jaloista löytyy lihasta niinkuin muualta kropasta. Joskus s-paitojakin käytän, koska haba liian iso Zaran joihinkin paitapuseroihin.

Vierailija
71/108 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä!

Pituus 160 cm, paino 48 kg. Ikä 37 v. Kolme lasta synnyttänyt. Kengän koko 36.

Vierailija
72/108 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syömällä järkevästi ja liikkumalla. Siinäpä tavote teille muille :)

Miten lantiota laihdutetaan? 😂 Paidasta voi mennäkin se xs koko koska näillä kiloilla harvoin on isoa rintamusta. Mutta alaosat xs-koossa harvoin menee, kyllä ne on useammin mallia teinityttö kuin aikuinen nainen. Johonkin trikoiseen ja joustavaan voin saada itseni tungettua,mutta kyllä yleensä S on sopivin ettei paina luita (koska luuta ja nahkaa sitä lähinnä ollaan).

Vierailija
73/108 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun teinityttöni.

Pituus 160 ja paino 45.

Oli muuten juhlanpaikka kun vihdoin pääsi aikuisten kokoihin.

Vierailija
74/108 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle menee xs koon housut, mutta yläosan pitää olla isompi.

Olen 168 pitkä ja painan 59kg.

Aivan tavallinen 45-vuotias nainen olen.

Vierailija
75/108 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksi vaan aiemmalle vastaajalle, 162 cm/66 kg ei voi olla siro. Itse olen 172 cm/60 kg ja olen melko paksu vartaloltani. 5 kg hoikempana olin siro. Ja ei, minulle ei sovi xs, vaikka rintoja ei ihmeemmin ole.

Kaikki saavat tungettua xs-koon päälleen, mutta eri asia, sopiiko se :D

Joo mietin ihan samaa, kummasti kaikki av mammat on nyt kokoa xs tai s. Ja tiedoksi teille d kupeille, mulla on 90D ja kapea vyötärö ei todellakaan mene xs tai s paidat koska d kuppi nostaa jo aika paljon paitaa tissien kohalla ylemmäs joten pitää ottaa isompi paita ja katsoa että ne on myös pitkiä ettei tule napapaidaksi. Alaosa on sitten mulla eri asia en kuulu näihin pieniin naisiin vaikka en lihava olekkaan. Painan alle 68kg ja 168cm

Vierailija
76/108 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali,lyhyehkö ihminen mahtuu xs-s vaatteisiin.

Vierailija
77/108 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

157 cm pituus ja painan 48 kg. Vaatekoko vaihtelee XS-M. Kokomerkintään ei nykyään voi luottaa, jotkut XS:t ovat telttoja ja joissakin vaatteissa tarvii M-koon.

Vierailija
78/108 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin vaatteen mallista, mutta mulla on paljon xs-koon vaatteita, etenkin paitoja ja mekkoja. Olen 168cm ja 56kg, tosin nyt neljännellä kuulla raskaana ja kolme kiloa enemmän. Vatsan kohdalta löysät paidat menee silti nätisti.

Vierailija
79/108 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paidat ymmärtää, housuja ei. Lantionympärys 80 cm kuulostaa epätodelliselta.

Vierailija
80/108 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovin muodokas ei ainakaan voi olla tossa koossa

Älä sekoita ylipainoa muodokkuuteen. Muodokkuushan viittaa vain kapeampien ja leveämpien osien suhteeseen. Jos mitat ovat 88-60-88 niin kyllä se ihan naisen muotoisesta käy.