Mikä on ammattisi? Palkka kuukaudessa käteen?
Minä aloitan. Lähihoitaja ja noin 1800€ kuussa käteen.
Kommentit (585)
Vierailija kirjoitti:
Miten tradenomi voi ihmetellä, että sairaanhoitaja tienaa häntä enemmän???? Tradenomihan ei ole yhtään sen korkeampi koulutus. Päinvastoin tradenomi on aika pilipali-koulutus. Ennen kaikki massat meni kauppaopistoon kun tradenomikoulutusta ei ollut olemassa, nyt kaikki jotka ei pääse kauppakorkeakouluun tai yliopistoon päätyvät tradenomeiksi.
AIJAA täällä on yksi tradenomi joka pääsi yliopiston puolelle maisteriohjelmaan, alkaa nyt syksyllä. Tälläkin hetkellä tienaan suuressa yrityksessä taloushallinnonassarina 2v. kokemuksella 2713€/kk+bonukset 1000€ vuosi, mikä varsin hyvä palkka trademonitutkinnolla. 6kk jälkeen sain vaki paikan ja jään hetken päästä opintovapaalle. Maisteritutkinnon jälkeen tod. tienaan vielä entistä enemmän. EI MIKÄÄN PILIPALI TUTKINTO SIIS! Palkka riippuu kovin paljon siitä mihin työhön sijoittuu ja mikä firma. Mikä ihme tarve sinulla on lytätä ja halveksua toisen tutkintoa, hyi sinua!
Tradenomi kirjoitti:
Itseasiassa itse teen pitkää päivää, monesti 11-13-tuntisena, mutta ilman niitä lähäreiden iltalisiä ja viikonloppulisiä ja tiesmitä-lisiä.
No teetkö sä sitä työtä sitten illalla/yöllä tai viikonloppuisin? Tai menetkö aamulla jo viideksi-kuudeksi töihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina on niin kivaa kun joku joka on töissä ma-pe 8-16 kadehtii vuorotyöläisten palkkoja. Mut tuleeko oikeasti mieleen, että vuorotyöläiset on töissä vuoroviikoin esim 6-14, 14-22, 22-6, myös lauantait ja sunnuntait, joulut ja juhannukset, uudetvuodet ja itsenäisyyspäivät. Viikonloppuvapaita on harvassa ja työvuoroja ei tiedä montaa viikkoa etukäteen, eli ei tiedä onnistuuko ensikuun puolessavälissä viikonloppuna joku kavereitten kans mökille grillailemaan lähtö tms.
On niitä sellaisiakin firmoja joissa tietää lomat ja vuorot suunnilleen 10v eteenpäin ja vkl aina vapaa.
Niin et sit ymmärtänyt mitä eroa on jatkuvalla kolmivuorotyöllä ja ns kahdeksasta-neljään työllä?
Juu kyllä minäkin nyt tiedän mun työvuorot vaik ens kesän keskiviikkoon asti, mut oon tehnyt aiemmin sellaistakin työtä jossa työvuorot ilmoitettiin oliko 3vko jaksoissa, toivomuksia pystyi esittämään, muttei niitä aina otettu huomioon.
Putkiasentaja 7-15.30 3200€ käteen
Psykologi, n. 2500e /kk .
Teen töitä jokaisen minuutin eteen, jätän yleensä kaikki kahvitauot käyttämättä ja vielä illat pähkin asioita. Ei työsuhde-etuja, ellei tunti-tunnista ylityömahdollisuutta lasketa "hyväksi eduksi".
Ehkä kannattaisi alkaa kouluttajaksi. Näiden palkkatilastojen valossa ainakin olen ihan paskapalkalla koulutukseeni nähden (2 yliopistotutkintoa). Joskus pidin puolen tunnin koulutuksen josta sain n. 200 e kertapalkkion (sisälsi esivalmistelut, mutta jos samaa koulutusta pitäisi useampia kertoja niin laskennallinen tuntipalkka olisi loistava). Minusta tuntuu, että kuka tahansa voisi vetää koulutuksia jos on vain palava into aiheeseen, joka tarttuu yleisöön. Itse en vain osaa myydä itseäni, joten olen kunnan virassa varmaan hamaan eläkepäivään...
Aluepäällikkö, 7000e/kk plus bonukset pari kertaa vuodessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksan nuorten raksalla aputöitä tekevien poikien palkkoja. Kaikki valmistuneet amiksesta kolmen vuoden sisällä, ovat kokeneemman apuna. Eivät vastaa mistään siis yksin. Nettopalkat 2200-2700... Että silleen.
Mahtavaa! Mä olen se, joka ammattikoulussa opettaa noita: käteen jää muutama kymppi yli kahden tonnin.
Talonrakennusalan työehtospimuksen mukaan
- palkkaluokka I, aloitteleva työntekijä, tuntipalkka 9,93 €, jolloin kuukausibruttopalkka on 8 h/pv x 9,93 €/h x 21,5 pv/kk = 1.717,96 €
- palkkaluokka II vähän kokemusta omaava työntekijä, tuntipalkka 11,28 €, bruttokuukausipalkka 1.940,60 €
-palkkaluokka III aloitteleva ammattilainen, tuntipalkka 12,44 €, bruttokuukausipalkka 2.139,68 €
Talonrakennusalalla maksetaan lomakorvaukset prosentteina palkasta, työsuhteethan ovat lähtökohtaisesti työmaakohtaisia. Tuo palkanlaskijan ilmoittama summa sisältänee ainakin lomakorvauksen, taitaa olla 18,5 % palkasta. Lisänä voi olla ateriaraha ja työkalukorvaus.
Vuokrafirmat eli työelämän syövät takaavat sen, että et tule 2 luokkaa enempää tienaamaan. Olin 20-23v vuokrafirmojen kautta töissä tuonna aikana palkka ei noussut kakkosesta mihinkään, jos koitti pyytää enemmän niin aina ruvettiin inisemään, että kun työmaa ei tykkää kun laskutetaan enemmän ja muuta paskaa. Se ajo amkiin jonka aikana kävin myös noiden firmojen kautta töissä ja ei edelleenkään. Viimeseltä työpaikaltakin sain amkin vikana vuonna edelleen tuota kakkosta. Sit sain paperit ja vakkarityön ja palkka pamahti heti 800€ enemmän
Mä oon vuokrafirman kautta töissä ja heti kättelyssä sovittiin palkaksi n.12,5€/tunti. Nykyään vuokrafirmatkin joutuu maksamaan erilaisia itsestäänselviä maksuja joista sai vaan haaveilla vielä 10 vuotta sitten. Tiedän tämän koska olin toisen vuokrafirman kautta töissä aiemmin. Ennen sai tehdä tunteja vaikka kuinka, eikä tullut ylityö ym lisiä, nyt maksetaan niinkun kuuluukin. Arkipyhäkorvaustakaan ei ennen tainnut saada, toisin on nyt. Ennen tuli vaan ilta-, yö- ja pyhälisät + lomakorvaus.
Vituttaa kun ihmiset ilmoittelevat bruttotulojaan siinä määrin että pitää erikseen mainita kyseessä olevan nettoutelut.
Asikkaan konsultti Aasiassa. netto 6400 €.
Vierailija kirjoitti:
enemmänkuinvähemmän kirjoitti:
käteen nettona joo -grrrr. Milloin se menee palkkavertailuissa perille, että työstä ei maksata palkkaa nettona vaan bruttona! Saman bruttopalkan netto voi olla eri ihmisillä erilainen johtuen verotuksellisesti monistakin seikoista. Aivan tajutonta verrata nettopalkkaa, johon vaikuttaa kunkin "omat verotukselliset ominaisuudet". Oleellisempaa on se, mikä on se työstä maksettava bruttopalkka - taitaa olla suurelle enemmistölle täysin epäoleellinen juttu.
Toki netto kertoo käytettävissä olevan tulon määrän, mutta ei se kerro, paljonko jostain työstä maksetaan PALKKAA!
MÄ EN VAAN TIEDÄ! Mulle on yks hailee mitä siinä palkkakuitissa lukee bruttona, kunhan vaan tiedän mitä käteen jää, niin se riittää.
Mä taas tiedän ja kiinnostaakin kovasti. Ihan sen takia, että joskus on puttunut tunteja, lisiä tms tai on liikaa otettu jotakin maksuja. Varsinkin vuorotyössä tai epäsäännöllisen pituisia päiviä jos tekee, niin ihan hyvä olla vähän kartalla mitä on maksettu tai miinustettu ja paljonko.
Tänään juuri aiheesta kerrottiin, että Suomessa naisten keskimääräinen tuntipalkka on n3€ huonompi kun miehillä. Naisilla keskimäärin 13€/tunti, miehillä 16€/tunti.
Luksushuora Arabiemiraateissa. Saan isoa ja rahaa vähintään 230 000 euroa kuussa minkä lisäksi koruja, autoja yms. Pari vuotta niin voin palata ökyrikkaana Suomeen. P***n valta on mahtava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
enemmänkuinvähemmän kirjoitti:
käteen nettona joo -grrrr. Milloin se menee palkkavertailuissa perille, että työstä ei maksata palkkaa nettona vaan bruttona! Saman bruttopalkan netto voi olla eri ihmisillä erilainen johtuen verotuksellisesti monistakin seikoista. Aivan tajutonta verrata nettopalkkaa, johon vaikuttaa kunkin "omat verotukselliset ominaisuudet". Oleellisempaa on se, mikä on se työstä maksettava bruttopalkka - taitaa olla suurelle enemmistölle täysin epäoleellinen juttu.
Toki netto kertoo käytettävissä olevan tulon määrän, mutta ei se kerro, paljonko jostain työstä maksetaan PALKKAA!
MÄ EN VAAN TIEDÄ! Mulle on yks hailee mitä siinä palkkakuitissa lukee bruttona, kunhan vaan tiedän mitä käteen jää, niin se riittää.
Mä taas tiedän ja kiinnostaakin kovasti. Ihan sen takia, että joskus on puttunut tunteja, lisiä tms tai on liikaa otettu jotakin maksuja. Varsinkin vuorotyössä tai epäsäännöllisen pituisia päiviä jos tekee, niin ihan hyvä olla vähän kartalla mitä on maksettu tai miinustettu ja paljonko.
Näinhän se toki menee, mut itse vaan oon laiska koskaan tarkastamaan palkkakuittia. Vilkaisen vaan paljonko palkkapäivänä tulee rahaa ja siinä se...
luokanopettajana olen työpaikalla tekemässä töitä klo 8-16, opettajan työhön kuuluu muutakin kuin pelkät opetustunnit. Ja lomat meillä on ihan niin kuin muillakin, ei meillä palkallista lomaa ole yhtään enempää kuin muillakaan. Mukava olis lomailla joskus muulloinkin kuin koulujen loma-aikaan mutta on turhan kallista lomailua. Peruspalkka joka käteen jää 1950€. Ammatinvalintakysymyksiä ja turha mun mielestä syytellä opettajia siitä että nuristaan palkasta.
varastossa tiiminvetäjä, pitkälti yli 10v samassa puljussa, päivätyö. Jos ei ylitöitä ja niistä tulevia ilta, yö (aikainen aamu) lisiä ja lomarahoja lasketa, brutto n. 2300€ /kk netto karvan yli 1800€. Jotein ei herroiksi elellä...