Mikä on ammattisi? Palkka kuukaudessa käteen?
Minä aloitan. Lähihoitaja ja noin 1800€ kuussa käteen.
Kommentit (585)
Sovellussuunnittelija, 2000 nettona. Olen ollut 15 vuotta ja lähden yt:ssä vapaaehtoisena.
Yläkoulun opettaja, kaikki ikälisät, 2700 e kuussa käteen
Tohtorikoulutettava, brutto 3 472.86 €/kk.
PS. Miksi hitossa joku kyselee käteenjääviä tuloja? Olisiko relevantimpaa kysellä bruttotuloja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lehtori, kaikki kokemuslisät, 3000€ netto, tyytyväinen.[/
Törkeetä. Opettajat ja OAJ: suomen ahnein ja törkein porukka. Ihan faktaa : verratkaa suomalaiset opettajien palkkoja keskimääräiseen kansainväliseen tasoon . Ja noi opinnot: äidinkielen, mantsan, bilsan, ussan didaktiikkaa eli opettamista. Kehityspdykaa pikkusen. Ja ne gradut: käykääpä lukemassa. Monien Yläkoululaiset projektityöt on parempia!
FM, fysiikan gradu, opettajan pätevyys 3 aineessa.
3000 e nettona pitää olla jo reilusti ylitunteja, eli tuo palkka EI kuvaa kaikkien aineenopettajien palkkaa todellakaan! Opetusvelvollisuudet ovat eri oppiaineissa erit, ja tuntien määrät sekä erityistehtävät vaihtelevat koulujen ja opettajien mukaan jopa vuosittain. t. 21 vuotta yläkoulussa, 2700e kuussa
Tohtorikoulutettava, brutto 3473 eur, netto noin 2200 eur.
Työtön. 518/kk. Menojen jälkeen jää n.100€/vko elämiseen. Ostat farkut ja et syö ja päinvastoin.
Joo. Ja mene töihin. Mielelläni menisin. 20000 avointa työpaikkaa, 450000-500000 hakijaa. Plus tietty etusijalla olevat tuhannet työnvaihtajat.
Korjuuesimies (metsätalousinsinööri amk) brutto 3500 netto jotain 2300 + päivärahat
Vierailija kirjoitti:
Sh, ei ikälisiä, 3-vuorotyö. Netto 1800-2200€. Hoitoalan palkat :) :)
Ovat hyvät.
Kaksi omaa yritystä+osana perheyrityksessä. Perheyrityksestä saan noin 2000€/kk, toisesta yrityksestäni 10-50 tonnia ja toisesta kymmeniä tuhansia. Kelpaa elellä.
Asiantuntija, rahoitusala: 1950 euroa kuussa käteen
Kirkkoherranviraston toimistonhoitaja 1790 euroa/kk, työvuosia 38.
Lähihoitaja, n. 2200e, teen iltaa, yötä ja viikonloppuja + kokemuslisät nostaa palkkaa. Ainiin, olen 24v.
Vierailija kirjoitti:
Tradenomi, osuuspankilla palveluneuvoja kassatiskillä lyhyissä asioissa, 1650e /kk. (2100 brutto). Päivätyö ma-pee
Olin pankissa lakimiehenä/ linjaorganisaation esimiestehtävissä 80-luvun lopulla ja 90-luvun alussa. Silloin oli pankkitoimihenkilöillä hyvät palkat. Nyt on monet entiset alaiset vaihtaneet ammattia, esimerkiksi lähihoitajaksi.
Isännöitsijä 4000-5000€ kuukaudesta riippuen.
Olen automaatioinssi. Palkka 2350 €/kk + erinäisiä lisiä keskimäärin n. 50..100 €/kk.
Palveluesimies siivousalalla 2 700€/kk + vapaa auto ja puhelin etu.
Materiaalihallinnon esimies. 5500€ brutto.