Miksi jotkut lapsiperheiden äidit ovat niin hyvässä kunnossa ?
Ei roiku mistään kohdasta ja aina on laitettua meikit ja hiukset. Sitten näkee taas niitä, jotka eivät ole timmissä kunnossa eikä huolehdittu ulkonäöstä.
Eilen näin pienten vauvojen äidin, joka oli topop joka kohdasta ja huomasin kyllä, että tämä äiti sai ihailevia katseita..
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Helppoa, liikuntanarkkarin on pakko saada liikuntaendorfiinit vaikka mikä. Ovat sitten tunkemassa lapsiaan treenien ajaksi kaikenlaisiin lapsiparkkeihin tai jättävät yksin kotiin, koska "mähän olen vaan pari tuntia poissa ja tulen nopeasti takaisin...".
Ja mitähän vikaa on viedä lapsi lapsiparkkiin n. Yhdeksi tunniksi? Sehän on vain hyvä, jos äiti liikkuu ja saa hetken tauon. Jaksaa katso lapsen kanssa arkea paremmin, kun kuntokin ja mieli kohenee. ;)
Vierailija kirjoitti:
Niillä on hyvät geenit. Lisäksi niillä on miehet (tai joku muu taustavoima) jotka osallistuu lapsenhoitoon niin että mamalle jää aikaa kuntoilla, treenata, harrastaa, levätä, nukkua, hoitaa kauneutta. Heidän lapset nukkuu hyvin kenties. Heille jää aikaa ja energiaa huolehtia itsestään ja tehdä hyvää ruokaa jne. Nämä yhdistettynä, paras tulos. Ikään kuin sillä nyt olisi väliä ettei oikeasti mikään roiku. Hanki elämä! :)
Nojo oli selitystä :D Juu geenithän ne käyvät lenkillä eivätkä mätä pullaa kaksin käsin. Kyllä minä teen sen ihan itse, ei geenit. Vauva heräsi vuoden ikään saakka 1-2h välein, silti en ollut lihava, miten se minun syömiseeni muka vaikuttaa??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppoa, liikuntanarkkarin on pakko saada liikuntaendorfiinit vaikka mikä. Ovat sitten tunkemassa lapsiaan treenien ajaksi kaikenlaisiin lapsiparkkeihin tai jättävät yksin kotiin, koska "mähän olen vaan pari tuntia poissa ja tulen nopeasti takaisin...".
Ja mitähän vikaa on viedä lapsi lapsiparkkiin n. Yhdeksi tunniksi? Sehän on vain hyvä, jos äiti liikkuu ja saa hetken tauon. Jaksaa katso lapsen kanssa arkea paremmin, kun kuntokin ja mieli kohenee. ;)
Ei kai siinä mitään vikaa olekaan jos lapsi ei ole juuri ollut yheksää tuntia päiväkodissa..
EI se paljoa vaatinut.
Puhtaat hyvin leikatut ja laitetut hiukset, vähän ripsaria silloin äitiyslomien aikana. Siistit mutta mukavat vaatteet. Kävelyä vaunujen ja rattaiden kanssa useita kilometrejä päivässä (kävimme usein kävellen 5km päässä kaupassa). Ensimmäisen lapsen synnyttyä painoin 52kg ja 3. jälkeen 55 kiloa 12 vuotta myöhemmin.
Töissä piti sitten olla jo muutenkin paremmin pukeutuva, jakkuja, hameita, siistejä housuja ja paitoja. Ja kaikki lähti taas siisteistä hiuksista.
Miniä saa nyt 2. lapsensa. Aina - myös arjessa kauniisti pukeutunut ja siististi laitettu. Hoikka kuin pajunvarsi. Ratsastaa, liikkuu paljon, treenaa tällähetkellä vähemmän kuin normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Voi vitsi, mun mies hoitaa lapsia ja siivoaa ja silti Mä oon lihava
Meillä mies on puolet vuorokaudesta töissä ja minä hoidan kaiken kotona ja lapset silti olen laiha. Olen myös todella laiska ja ainut "liikunta" jota harrastan säännöllisesti on kävely lähikauppaan.
Kappas olemme erillaisia kuten jokainen lapsetonkin. Minä voitin geenilotossa vain paremmin kuin sinä.
Oliko tämä aloitus taas joku yritys haukkua läskejä laiskoiksi?
Vierailija kirjoitti:
Ottavat lapset mukaan salille istumaan. Käy sääliksi niitä lapsia.
Tiedän, että mammapalstalla voi olla vaikeaa käsittää, mutta normaalissa maailmassa niillä lapsilla on yleensä isäkin, joka voi yhtälailla huolehtia niistä lapsista kuin äitikin. Jännää, eikö vain?
Vierailija kirjoitti:
Aah, ihanaa tämä naisten äitiyden varjolla harjoittama body shaming. :D
Muistan itsekin kuinka kiva oli työnnellä vaunuja, koska silloin vauvakin oli yleensä tyytyväinen. Sitä en nyt ihan hoksaa, miten jonkun 3-vuotiaan kanssa voi samalla tavalla kulkea. Jossain vaiheessa lapsi voi pyöräilläkin, mutta se nyt on vähän vuodenajastakin kiinni.
Ja siinä vauvavaiheessa elämässä on hyvin paljon kiinni ihan vaan vauvan unenlahjoista. Omien lasteni oli vaikea nukahtaa ja pysyä unessa ihan pikkuvauvoinakaan, ei siinä paljon päivän aikana tehnyt, kun vastasyntynyt nukkuu yhteensä parikymmentä minuuttia päivässä (yöllä onneksi nukkui, mutta silloin nukuin minäkin, en lenkkeillyt). Sukulainen vain lykkäsi vauvan vaunuihin tai sänkyyn, siellä se kölli tyytyväisenä neljä tuntia, söi ja nukkui taas.
Monelle se meikkaaminen ei vaan ole kiinnostavaa, kun on saanut lapsia. Sitä en kyllä ymmärrä, ettei viitsi suihkussa käydä. Minulla istui vauva mukana kylpyhuoneessa, kun ei nukkunut...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi vitsi, mun mies hoitaa lapsia ja siivoaa ja silti Mä oon lihava
Meillä mies on puolet vuorokaudesta töissä ja minä hoidan kaiken kotona ja lapset silti olen laiha. Olen myös todella laiska ja ainut "liikunta" jota harrastan säännöllisesti on kävely lähikauppaan.
Kappas olemme erillaisia kuten jokainen lapsetonkin. Minä voitin geenilotossa vain paremmin kuin sinä.
Oliko tämä aloitus taas joku yritys haukkua läskejä laiskoiksi?
Mutta kai ymmärrät että tuo on bullshittiä? Et ehkä liiku paljon, mutta varmasti syöt paljon vähemmän / terveellisemmin kuin se lihava. Hyvin harva ihminen pelkillä geeneillä pysyy hoikkana ts. On läpi pasko.
Minulla on ystävä joka ei lihonnut lainkaan raskauden aikana, vain vauvamaha kasvoi ja synnytyksen jälkeen oli aivan saman näköinen kuin ennen vauvaa.
Hän ei harrasta liikuntaa aktiivisesti lainkaan. Heti jos lipsuu syömisestä laihtuu niin, että on pakko pitää lihotuskuuri.
Hän on myös lunnollisen kaunis ilman laittautumistakin. Hänen äitinsä on samanlainen joten epäilen hänen kohdallaan geenejä.
Jaksaisin treenata ja laittautua, jos vauva nukkuisi hyvin enkä olisi koko ajan näin väsynyt. Ja jos saisin enemmän apua kodin/vauvan hoidossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aah, ihanaa tämä naisten äitiyden varjolla harjoittama body shaming. :D
Joo itseänikin nauratti. "ahaa.. Sinulle on siis oma ulkonäkösi tärkeämpää kuin lapsi, ymmärrän.. Minä sentään rakastan lastani."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai siinä mitään vikaa olekaan jos lapsi ei ole juuri ollut yheksää tuntia päiväkodissa..
No eihän siellä joka päivä tarvitse ravata. Ihan kuule 3krt vko riittää jo pitämään yllä peruskuntoa. Ja kuka sanoi et suoraan päiväkodista pitäisi mennä? Mites vaikka viikonloppuna ja yhden kerran viikolla? Se jota ei kiinnosta, keksii selityksiä ;) ja voihan sitä muutenkin liikkua, käydä vaikka lenkeillä tai uimassa lasten kanssa, pyöräily. Ei mutta mussuta sä vaan sitä pullaa telkun ääressä ja keksi selityksiä miksi kuntoileva äiti on huono äiti, jos se sun mieltäsi parantaa. :D
Oikeasti se vaatii vain vähän itsekuria. Ei salia tai kotoa poistumista. Katso mitä syöt, hanki kotiin kahvakuula jolla saat tehtyä aerobisen treenin ja tee lisäksi kehonpainoharjoittelua. Puoli tuntia päivässä riittää. Kokeilkaapa.
T. Timmi äiti
No mä olen tosiaan ollut aina aika vähällä vaivalla hoikka, mutta liikun myös lasten kanssa paljon. Leikitään hippaa, kiipeillään, hypitään (siis minä teen näitä kaikki myös enkä vain vahdi paikallani). Raskausaikana olen aina saanut paljon painoa, mutta onnekkaasti liikunta ja imetys on myös vienyt ne nopeasti pois. Syön myös pääasiassa terveellisesti, tosin maltillisesti joka päivä myös suklaata.
Miten sitten on lapsettomia jotka ovat lihavia, eivätkä ole laitettuja eikä päällä siistejä vaatteita?
Kaverini on. Hän tekee kokopäivätyötä ja harrastaa kilpaurheilua 5 krt viikossa ja tulee kotiin klo 21 iltaisin. Eli on aina pois kotoa. 2 lasta. Mies kai hoitaa kodin ja lapset. Mut saa palkaksi timmin ja rentoutuneen vaimon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsen voi ottaa mukaan juoksulenkille.Näin monet tekee.
T. Mies
Siis vaunujen kanssa.
Oletko ikinä kuullut että läheskään kaikki vauvat ei viihdy vaunuissa? Entä siitä että läheskään kaikilla mammoilla ei ole varaa ostaa jogger kärryjä joiden kanssa voi turvallisesti/oikeasti juosta?
Imetys ja vaunukävely tekivät tehtävänsä. Poika on nyt 1v ja olen selvästi hoikempi, kuin ennen raskautta. Enkä ole koskaan pullero ollutkaan, siinä ehkä syy.
Urheilu ja ei tarvitse edes olla tukiverkostoa, johon lapsi hoitoon, kun kuntosaleilla yleensä on lapsiparkki. Ja oikeasti, ei se hiusten harjaaminen, siistien vaatteiden laitto ja arki meikki vie kuin max 30min, sali n. 1.5h, eli Oho n 2h päivässä. eiköhän onnistu myös äideiltä, mikäli vain on kiinnostaa ja kaikkiahan ei.
T. Yh mamma