Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapselle 5v ei kelpaa janojuomaksi vesi, aina pitää olla mehua tai limsaa

Vierailija
11.08.2017 |

Ja siis on helteelläkin vaikka 12 tuntia juomatta jos ei saa haluamaansa. Vichy ei kelpaa. Mitä tehdä?

Kommentit (140)

Vierailija
21/140 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 35 enkä vieläkään juo vettä. Se on vaan niin pahaa. Joskus joutunut sairaalaan nestehukan takia, kun en kerta kaikkiaan saanut janosta huolimatta vettä menemään alas. Onhan se ikävää, ja kaikki nämä vuodet olen yrittänyt opetella, mutta edelleen se pistää irvistelemään. Joskus jossain mökillä olen saanut täysin mautonta, hyvää lähdevettä. Sitä join. Hanavedet ovat poikkeuksetta hirveitä.

Vierailija
22/140 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

piallle kasvatettu  penska

siskonpoikani tuossa iässä ja nuorempana ei suostunut juomaan maitoa koska se oli pahaa, mutta aina vettä, vesi oli herkkua hänelle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/140 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoa vesi jääpalasilla, koristeeksi mansikka ja pilli. Ihan vaan kokeiluna.

Älä osta limsaa. Jos on pakko olla mehua, niin mehusta itse - sokerin määrä on aina alhaisempi. Tai osta laadukasta mehua.

Esimerkki ratkaisee. Ruokapöytään vesikannu ja itse juot paljon vettä!

Vierailija
24/140 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vesijohtovesi jää joillekin lillumaan vatsaan eikä imeydy. Pehmennä vettä vaikka:

- pidä kannussa vettä, jossa kurkunviipaleita

- laita vesilasiin ihan pieni hyppysellinen raffinoimatonta merisuolaa (ei nosta verenpainetta)

- suodtinkannu

- emäksöintijauhe (lapselle varmaan aika pieni määrä)

Ja mitäs huuhaata tämä on?

Se on varmaan huuhaata joo, mutta mulla kyllä lasillinen pelkkää vettä jää mahaan hölskymään pitkäksi aikaa. Sen huomaa varsinkin punttiksella, hetken kun on treenannut ja hörppinyt vettä välissä, niin alkaa vatsassa hölskyä. Sen jälkeen treenaaminen onkin jo ikävän tuntuista. Sitten kun parin tunnin kuluttua hölskyntä on helpottanut, vessassa pitää juosta noin puolen tunnin välein kun rakko täyttyy vauhdilla. Treenijuomana ainoa itselläni toimiva on jotakin, missä on elektrolyyttejä mukana. Silloin neste ei jää hölskymään vatsaan, ja pissahätäkin tulee normaalisti. Tee jää joskus samalla tavalla vatsaan hölskymään, mutta ei aina.

Vierailija
25/140 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde nyt siitä, ettet hanavettä ainakaan yritä pakottaa. Omalla paikkakunnallani hanavesi on niin voimakkaasti käsiteltyä, että haisee ihan uimahallille. Itse en asu kunnallistekniikan piirissä, niin huomaan kyllä tuon hajun kun saan kunnallista hanavettä nenäni alle. Nuo kyseisen veden kanssa päivittäin lutraavat ovat jo turtuneet eivätkä huomaa mitään. Lapsena meille haettiin juomavedeksi aina lähdevettä kyseisestä syystä, ja siskoni joutui teininä (paikallisen lääkärin määräyksestä) myös pesemään kasvonsa lähdevedellä, ja vähentämään peseytymiskertoja muutenkin maks pariin kertaan viikossa. (Sai myös vapautuksen uimisesta koulun liikunnassa, iho ei kestänyt uimahallin vettä, mutta hänellä onkin vaikean herkkä iho.)

Vierailija
26/140 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vichyt ei ole itselle aikuisiälläkään kivan makuisia, juon mieluiten lähdevettä. Ja onhan sitä kaikenlaisia juomapulloja joita voi täyttää tarpeen mukaan.

Vierailija
27/140 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja siis on helteelläkin vaikka 12 tuntia juomatta jos ei saa haluamaansa. Vichy ei kelpaa. Mitä tehdä?

Lopetat kaikki  mehut ja limsat kokonaan koska tuo on ihan omaa syytäsi.

Vierailija
28/140 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä kukaan juo vettä. Light limuja ja sokeritonta mehua. Jonkin verran tehdään mehua itse ja sitten myös appelsiinimehua. Appelsiinimehu on terveellistä

Vierailija
29/140 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se maailma muuttuu. Mun esikoinen ei oikeastaan koskaan ole suostunut juomaan mitään muuta kuin vettä ja mummon mustikkamehua. Anoppi oli ihan kauhuissaan, ei hänen lapsiensa ollessa pieniä edes tarjottu vettä, mutta toisaalta mielissään, kun se hänen mehunsa oli ainoa muu juoma mikä kelpasi. Omassa kodissani kyllä sai vettä, meillä oli lähdevettä ja se oli hyvää. Onneksi siihen aikaan ei tiedetty bakteereista...

Viesti 28, kai se on provo? Toisaalta, onhan noita, jotka oikeasti luulee, että nuo esanssilitkut ovat terveellisiä. Itse tehty mehu on ok, jos ei laita älyttömästi sokeria. 

Vierailija
30/140 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista että olisin itsekään lapsena koskaan juonut vettä. Limpsaa ei meille ostettu muuten kuin juhannuksena, mutta join maitoa tai kotona tehtyä mehua (kaupan mehuja ei myöskään ostettu). Vasta aikuisena olen alkanut juoda vettä.

Vierailija
31/140 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä 5-vuotias tietää, että limsaa on olemassa?

Vierailija
32/140 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun 5 v ei ole edes koskaan maistanut limua, ei oo tullut mieleenkään edes tarjota, miksi ihmeessä olisin? Kaverisynttäreillä on kysynyt onko maitoa tai ottanut pillimehun jos sitä on ollut tarjolla. Itse asiassa limua ei ole ollut edes tarjollakaan kuin sukulaislapsien synttäreillä, jotka jo kouluikäisiä.

Kyllä se pillimehu on parempi kuin joku limu :D

Kyllä on jo happojenkin puuttumisen takia, mutta myös siksi että ottaa mehusta yhden hiukan jotta pahin jano talttuu. Pillimehun kehtaa jättää juomatta, kun kukaan ei huomaa minkä verran on juotu.

Vierailija
33/140 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi pitää lasta 12h juomatta. Syyllistyt pahoinpitelyyn. Annat sitten sitä mehua ja limpsaa

Minä kyllä sain vähentämään mehun juontia kun lisäsin mehuun aina hermesetas makeutusainetta 4 kappaletta lasilliseen. Lapsi kysyi miksi tää maistuu oudolta? Sanoin että niin käy kun juo tarpeeksi paljon. Makuaisti muuttuu.

Kai tiedät, että se mehu ei oikeasti nesteytä, koska siinä on sokeria eli hiilihydraatteja, jotka puolestaan sitovat nestettä. Ihme jeesustelua nyt jollain lapsen pahoinpitelyllä, jos ei saa mehua ja limua janoonsa.

Ja joo, kyllähän tuo lapsen huijaaminen varmaan aikansa toimii, mutta en keksi oikein mitään syytä miksi tilannetta ei voisi hoitaa paremmin. Miksi ylipäätään se lapsi pitää tuupata täyteen sokerilitkua, jolla ei ole mitään ravintoarvoa? Haaveena lihava lapsi?

Ap: pitkä tie varmaan edessä, mutta lapsi on opetettava juomaan vettä janoonsa. Limu tai mehu voi olla satunnainen herkku, mutta ei janojuoma. Varmasti joudutte vielä monesti asiasta tappelemaan kerran tilanne on jo noin pahaksi päässyt, mutta mitään korjaamatonta vahinkoa ei ole tapahtunut, jos vain päätät asiaan nyt kunnolla puuttua. Tarjoa lapselle vettä ja juo sitä myös itse. Kuten joku ehdottikin, joskus voit tehdä myös erilaisia hedelmillä, marjoilla tai vaikka kurkulla maustettua vettä.

Vierailija
34/140 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset joi heti vauvasta kun alkoivat äidinmaitoa lopetella hörppyjä vettä. Hyvin on maistunut aina. Keinotekoiset makeutusaineet eivät ole terveellisiä lapsille, applesiinimehussakin on todella paljon sokeria. Vesi ja maito, jotain mehua erikoistapauksissa, niin meillä mentiin ja molemmat lapset aina olleet normaalipainoisia.

Vierailija
35/140 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä kukaan juo vettä. Light limuja ja sokeritonta mehua. Jonkin verran tehdään mehua itse ja sitten myös appelsiinimehua. Appelsiinimehu on terveellistä

Täähän on vitsi vai mitä :D vaikka valitettavasti on kyllä totta, että osa uskoo mehujen olevan terveellisiä, koska siinä purkissa on hedelmän tai marjan kuva ja joskus mehuja on ihan tosissaan suositeltu osaksi ruokavaliota.

Vierailija
36/140 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vesimeloni, kurkku, jne, Jossakin muussa asiassa voi ottaan sen että olkoo ilman mutta juomattomuus ei ole mikään leikin asia.

Eikös kurkku  ja vesimelooni ole samalla diureetti? Eli poistraa elimistöstä vettä.

Vierailija
37/140 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lantraa täysmehua vedellä, esim. appelsiinimehuun puolet ja puolet. Paree kelvata tai on ilman. Eikä kannata opettaa limsoille. Tiedän ihmisiä, jotka ovat melkein kolmikymppisiä ja kärsivät tolkuttomasta pepsiaddiktiosta sen sisältämän kofeiinin vuoksi.

Vierailija
38/140 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat mehua mutta pikku hiljaa laimennat sen vedeksi. Koko ajan vaa enämmän vettä ja vähemmän mehua ja tadaa! kohta se juo vettä eikä ees ite huomaa sitä!

Vierailija
39/140 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi pitää lasta 12h juomatta. Syyllistyt pahoinpitelyyn. Annat sitten sitä mehua ja limpsaa

Minä kyllä sain vähentämään mehun juontia kun lisäsin mehuun aina hermesetas makeutusainetta 4 kappaletta lasilliseen. Lapsi kysyi miksi tää maistuu oudolta? Sanoin että niin käy kun juo tarpeeksi paljon. Makuaisti muuttuu.

Kai tiedät, että se mehu ei oikeasti nesteytä, koska siinä on sokeria eli hiilihydraatteja, jotka puolestaan sitovat nestettä. Ihme jeesustelua nyt jollain lapsen pahoinpitelyllä, jos ei saa mehua ja limua janoonsa.

Ja joo, kyllähän tuo lapsen huijaaminen varmaan aikansa toimii, mutta en keksi oikein mitään syytä miksi tilannetta ei voisi hoitaa paremmin. Miksi ylipäätään se lapsi pitää tuupata täyteen sokerilitkua, jolla ei ole mitään ravintoarvoa? Haaveena lihava lapsi?

Ap: pitkä tie varmaan edessä, mutta lapsi on opetettava juomaan vettä janoonsa. Limu tai mehu voi olla satunnainen herkku, mutta ei janojuoma. Varmasti joudutte vielä monesti asiasta tappelemaan kerran tilanne on jo noin pahaksi päässyt, mutta mitään korjaamatonta vahinkoa ei ole tapahtunut, jos vain päätät asiaan nyt kunnolla puuttua. Tarjoa lapselle vettä ja juo sitä myös itse. Kuten joku ehdottikin, joskus voit tehdä myös erilaisia hedelmillä, marjoilla tai vaikka kurkulla maustettua vettä.

Sun mielestä siis pitää pahoinpidellä lasta ja pitää juomatta. Jos ei muuta juo niin pakko antaa mehua ja limpsaa. 5v voi kuivua vaarallisesti jos ei juo 12h aikana mitään.

Vierailija
40/140 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täähän on vitsi vai mitä :D vaikka valitettavasti on kyllä totta, että osa uskoo mehujen olevan terveellisiä, koska siinä purkissa on hedelmän tai marjan kuva ja joskus mehuja on ihan tosissaan suositeltu osaksi ruokavaliota.

Miksi olisi vitsi? Appelsiinimehusta saa paljon c-vitamiinia kun se on TÄYSmehu appelsiinista.

Meillä kaikki juovat 1-2l appelsiinimehua päivässä. Ja pysytään terveinä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä