Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapselle 5v ei kelpaa janojuomaksi vesi, aina pitää olla mehua tai limsaa

Vierailija
11.08.2017 |

Ja siis on helteelläkin vaikka 12 tuntia juomatta jos ei saa haluamaansa. Vichy ei kelpaa. Mitä tehdä?

Kommentit (140)

Vierailija
81/140 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset saa vain juhannussimaa.

-Juha

Vierailija
82/140 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna hänelle raikasta ja ravitsevaa es ja ponnua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/140 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisina lämpiminä päivinä touhukas 5 vee kuivuu äkkiä ja 12 tuntia on todellakin liian pitkä aika olla juomatta.

Usko nyt vaan. Ei Suomessa ole niin kuumaa, että touhukaskaan lapsi kuivuisi kuoliaaksi, jos on vettä tarjolla.

Vierailija
84/140 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaisina lämpiminä päivinä touhukas 5 vee kuivuu äkkiä ja 12 tuntia on todellakin liian pitkä aika olla juomatta.

Usko nyt vaan. Ei Suomessa ole niin kuumaa, että touhukaskaan lapsi kuivuisi kuoliaaksi, jos on vettä tarjolla.

Mutta kun ei juo sitä vettä. Oletko hieman hidas?

Vierailija
85/140 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä on ponnu? Joku uusi energiajuoma? Mistä saa?

-Ap

Vierailija
86/140 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset saavat juoda limsaa ja mehua, joten he eivät kuivu. Kesällä touhutessa kuivaa todella nopeasti ja se on vaarallista. Tuo on vähän kuin ajattelisi, että jos diabeettekseen kuolee vain vähän ihmisiä niin diabeteksen voi jättää hoitamatta.

Vierailija
87/140 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä on ponnu? Joku uusi energiajuoma? Mistä saa?

-Ap

Se on pontikkaa. Voit ostaa maalla asuvalta tyypiltä, jolla on suuri metallinen pannu hökötys etupihalla pihisemässä.

Vierailija
88/140 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä: on ihan tavallista, ettei pieni lapsi halua juoda. Vaikka meillä ei juoda limua ollenkaan eikä 3,5-vuotias saa pillimehua kuin poikkeustapauksissa ja meillä juodaan aina vettä ruoalla niin joudun koko ajan muistuttamaan sitä juomaan. Juo vähän. Muista myös juoda. Onko sulla jano? Otatko vettä? Tässä olisi vettä. Jne.

Se on ihan normaalia. Vähän niin kuin lämpimästi pukeutuminen. Jos minua paleltaa, oletan, että lastakin paleltaa ja haluan pukea lisää päälle sille. Jos minulla on jano, oletan, että lapsellakin on ja huolestun, kun se ei juokaan.

Huhhuh, olenpa ollut huono äiti, kun en ole koko ajan ollut hössäämässä lapseni kimpussa tyrkyttämässä hänelle juomista. Ihan hän on kuitenkin selviytynyt teini-ikäiseksi asti.

Lapsen pitää itse oppia tunnistamaan omat tarpeensa. Miten voi lapsi, jolle jatkuvasti joku muu tuputtaa ruokaa ja juomaa, oppii itse ymmärtämään, että nyt on jano/nälkä, ja kertomaan siitä?

Tuollaisella curling-vanhemmuudella kasvatetaan avuttomia ihmisiä.

Vierailija
89/140 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun ei juo sitä vettä. Oletko hieman hidas?

Kyllä hän juo, jos ei muuta ole tarjolla.

Vierailija
90/140 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä: on ihan tavallista, ettei pieni lapsi halua juoda. Vaikka meillä ei juoda limua ollenkaan eikä 3,5-vuotias saa pillimehua kuin poikkeustapauksissa ja meillä juodaan aina vettä ruoalla niin joudun koko ajan muistuttamaan sitä juomaan. Juo vähän. Muista myös juoda. Onko sulla jano? Otatko vettä? Tässä olisi vettä. Jne.

Se on ihan normaalia. Vähän niin kuin lämpimästi pukeutuminen. Jos minua paleltaa, oletan, että lastakin paleltaa ja haluan pukea lisää päälle sille. Jos minulla on jano, oletan, että lapsellakin on ja huolestun, kun se ei juokaan.

Huhhuh, olenpa ollut huono äiti, kun en ole koko ajan ollut hössäämässä lapseni kimpussa tyrkyttämässä hänelle juomista. Ihan hän on kuitenkin selviytynyt teini-ikäiseksi asti.

Lapsen pitää itse oppia tunnistamaan omat tarpeensa. Miten voi lapsi, jolle jatkuvasti joku muu tuputtaa ruokaa ja juomaa, oppii itse ymmärtämään, että nyt on jano/nälkä, ja kertomaan siitä?

Tuollaisella curling-vanhemmuudella kasvatetaan avuttomia ihmisiä.

Opettele nyt ensin termit oikein ennen niiden käyttämistä. Curling-vanhempi välttää pettymysten tuottamista. Lapsen hyvinvoinnista (esim. nestetasapaino) huolehtiminen on normaalia vanhemmuutta.

eri

Vierailija
91/140 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et anna mitään mehuja ja limuja, kyllä se oppii juomaan muutakin.

Näin minäkin luulin, tai siis ei meillä koskaan ole janojuomaksi mehua/limua annettukaan. Ei oikein oppinut, mutta oppi vissiin pärjäämään olemattomalla nesteytyksellä. Pissaa sit esim. kuumina päivinä pari kertaa päivään eikä itse näytä kärsivän tilanteesta, niin en kai minä sitä vettä voi väkisin kurkusta kaataa... ruokajuomana juo kyllä vettäkin, mutta jos erikseen tarjoaa esim. helteisellä rannalla niin ei.

- terv. 6-vuotiaan äiti

Vierailija
92/140 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vesijohtovesi jää joillekin lillumaan vatsaan eikä imeydy. Pehmennä vettä vaikka:

- pidä kannussa vettä, jossa kurkunviipaleita

- laita vesilasiin ihan pieni hyppysellinen raffinoimatonta merisuolaa (ei nosta verenpainetta)

- suodtinkannu

- emäksöintijauhe (lapselle varmaan aika pieni määrä)

Lilluuko sun päässäsi jotain?

Vierailija
93/140 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Huhhuh, olenpa ollut huono äiti, kun en ole koko ajan ollut hössäämässä lapseni kimpussa tyrkyttämässä hänelle juomista. Ihan hän on kuitenkin selviytynyt teini-ikäiseksi asti.

Tuollaisella curling-vanhemmuudella kasvatetaan avuttomia ihmisiä."

Voi olla, että oletkin ollut huono äiti, en tiedä. Varmaan ne huonojenkin äitien lapset kasvavat teini-ikäisiksi? Ehkä sulla ei ole asian kanssa mitään tekemistä?

Meillä on kuitenkin ihan normaali leikki-ikäinen, jolle pitää muistuttaa kaikenlaisista asioista, kuten vessassa käymisestä ja siitä, että nyt on nukkuma-aika. Sulla on sitten vissiin ollut semmonen ihmelapsi, joka osasi kaiken ihan itse.

Olet myös ilmeisen lukutaidoton. Sanoin aika selvästi, että kyse on myös siitä, että jos äiti kokee janoa, se olettaa, että lapsellakin on. Toi pitää lukea niin, että aina lapsella ei olekaan jano. Me vastuulliset äidit vaan joskus huolehditaan ihan turhasta. Mutta on varmaan ihan ok, että kaikki äidit eivät huolehdi yhtään mistään.

Vierailija
94/140 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna jäksyä.

Vierailija
95/140 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotan onnea kaikille lapsensa limulle totuttavilla teini-ikään. Tarvitsette sitä.

Vierailija
96/140 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä kukaan juo vettä. Light limuja ja sokeritonta mehua. Jonkin verran tehdään mehua itse ja sitten myös appelsiinimehua. Appelsiinimehu on terveellistä

Täähän on vitsi vai mitä :D vaikka valitettavasti on kyllä totta, että osa uskoo mehujen olevan terveellisiä, koska siinä purkissa on hedelmän tai marjan kuva ja joskus mehuja on ihan tosissaan suositeltu osaksi ruokavaliota.

Miksi olisi vitsi? Appelsiinimehusta saa paljon c-vitamiinia kun se on TÄYSmehu appelsiinista.

Meillä kaikki juovat 1-2l appelsiinimehua päivässä. Ja pysytään terveinä

Kysyin joskus PT:ltä asiasta. Mieti montako appelsiinia yhteen litraan appelsiinimehua menee. Mieti paljonko hedelmäsokeria yhdessä appelsiinissa on. Sen jälkeen mieti, mitä se hedelmäsokerimäärä tekee insuliinin suhteen, kun juot lasillisenkin mehua. Tuolloin sokeri tulee nopeana hyökynä, verrattuna siihen paljonko aikaa menisi jos söisit yhtä monta appelsiinia kuin lasilliseen mehua tarvitaan. Lisäksi kaikki kuidut sun muut mitä appelsiinissa syötynä on jää saamatta. Ei sillä, etteikö mehuja saisi juoda. Tuo 1-2l päivässä vaan on ihan järjetön määrä appelsiineja, eli järjetön määrä sokeria.

Puhumattakaan siitä, mitä suuri määrä happamia hedelmämehuja tekee hammaskiilteelle. Ehkä kyseinen vanhempi haluaa ostaa lapsilleen rippilahjaksi tekarit niin kuin ennen vanhaan?

Jatkuvalla tuoremehun kittaamisella voi tosiaan aiheuttaa itselleen hammaseroosion. Kerran tuhoutunut hammaskiille ei koskaan palaudu. Paras ruokajuoma hampaita ajatellen on vesi. Jääkylmää maitoa join itse lapsena ja teininä niin ruuan kanssa kuin janoonkin.

"Sokerittomatkin juomat voivat syödä hampaitasi – Jopa makuvissy voi aiheuttaa peruuttamattomia vaurioita"

https://yle.fi/uutiset/3-7437773

Vierailija
97/140 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myö kuollaan kaikki!

Vierailija
98/140 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi pitää lasta 12h juomatta. Syyllistyt pahoinpitelyyn. Annat sitten sitä mehua ja limpsaa

Minä kyllä sain vähentämään mehun juontia kun lisäsin mehuun aina hermesetas makeutusainetta 4 kappaletta lasilliseen. Lapsi kysyi miksi tää maistuu oudolta? Sanoin että niin käy kun juo tarpeeksi paljon. Makuaisti muuttuu.

Kai tiedät, että se mehu ei oikeasti nesteytä, koska siinä on sokeria eli hiilihydraatteja, jotka puolestaan sitovat nestettä. Ihme jeesustelua nyt jollain lapsen pahoinpitelyllä, jos ei saa mehua ja limua janoonsa.

Ja joo, kyllähän tuo lapsen huijaaminen varmaan aikansa toimii, mutta en keksi oikein mitään syytä miksi tilannetta ei voisi hoitaa paremmin. Miksi ylipäätään se lapsi pitää tuupata täyteen sokerilitkua, jolla ei ole mitään ravintoarvoa? Haaveena lihava lapsi?

Ap: pitkä tie varmaan edessä, mutta lapsi on opetettava juomaan vettä janoonsa. Limu tai mehu voi olla satunnainen herkku, mutta ei janojuoma. Varmasti joudutte vielä monesti asiasta tappelemaan kerran tilanne on jo noin pahaksi päässyt, mutta mitään korjaamatonta vahinkoa ei ole tapahtunut, jos vain päätät asiaan nyt kunnolla puuttua. Tarjoa lapselle vettä ja juo sitä myös itse. Kuten joku ehdottikin, joskus voit tehdä myös erilaisia hedelmillä, marjoilla tai vaikka kurkulla maustettua vettä.

Nyt vähän järkeä peliin. Jos mehu ei muka nesteyttäisi olisi tämäkin puheena oleva lapsi ollut turpeen alla jo aikoja. Kyllä se sokerinen mehu nesteyttää ihan hyvin. Limsa nesteyttää. Samoin tekee myös tee, kahvi ja jopa olut, vaikka ovatkin mietoja diureetteja. Silti niistäkin saa huomattavasti enemmän nestettä kuin mitä diureetin vaikutuksesta menettää. Merivettä en menisi janoon juomaan enkä väkeviä viinoja. Syyt siihen miksi limsaa tai mehua ei kannattaisi juoda koko ajan ovat kyllä ihan muualla.

Vierailija
99/140 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea koko ketjua, kysynkin nyt vaan että, miten tollaiseen tilanteeseen on ajauduttu?

Vierailija
100/140 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa lukea koko ketjua, kysynkin nyt vaan että, miten tollaiseen tilanteeseen on ajauduttu?

Ei yhtään vastausta, mutta alapeukkuja kyllä! Miksi?

No, ihan sama. Epäilen sitten että on taaperolle tarjottu niitä mehuja ja limuja ihan vanhempien omasta toimesta!?

Eipä olis kannattanut, hölmöjen hommaa.

Lapsi ei mehujen perään itke jos ei niistä mitään tiedä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi