Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksi lapsi vai kaksi lasta - hyvät ja huonot puolet pinoon!

11.08.2017 |

Pohdimme vakavissamme toisen lapsen yrittämistä, vaikka minä olen sitä mieltä, ettei vauva-arki ole mitään järjettömän ihanaa. Haluaisin kuitenkin lapselleni leikkikaverin. Mahdollisimman pienellä ikäerolla sekin onnistuisi ehkä ihan hyvin. En vain tiedä, miten sen kaiken jaksaa.

Kokemuksia? Kertokaa hyviä ja huonoja puolia yhden lapsen kanssa elämisestä tai sitten kahden.

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tarvii leikkikaverin"

Silläkin hinnalla että vanhemmat eivät jaksakaan vauva-arkea, mistä myös lapset kärsivät?

Jos ei ole 100% varma taloudellisista ja henkisistä resursseista, lasta ei pidä hankkia. 99% ei riitä.

Vierailija
62/64 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsilla ikäeroa 1v 4kk, paras ratkaisu ikinä ( meille).

Lapset pitivät toisiaan feikkikaksosina. Yksillä valvomisilla päästiin. Itselle joku 6v ikäero olisi ollut ihan tappoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kolme. Kolmas menee siinä, missä kaksikin.

Joo, mutta kaksi ei mene siinä missä yksikin. 

Ei, vaatii vanhemmilta organisointikykyä ja hyvää elämänhallintaa.

Vierailija
64/64 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kaksi. En olisi ikinä jaksanut yhden kanssa. Olisi ollut jatkuvaa seuranpitoa ja kaverien etsimistä. Kun oli kaksi pienellä ikäerolla, ovat aina puuhailleet ja leikkineet kahdestaan. Jos olisi yksi, surisin ja huolehtisin että on yksinäinen eikä hänellä ole todella läheisiä (sukua) kuin me vanhemmat.

Rankkaa se pari vuotta kun ovat pieniä, mutta siihen pitää suhtautua ja varautua. Mä mm olin kotona muutaman vuoden tuolloin, meillä kävi siivooja yms.